[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:19

Quir waar woon jij dan in Zweden?
En heftig dat je ook tanks enzo ziet rijden, daar komt het wel heel dichtbij van. Snap heel goed dat het niet helemaal goed voelt dat het leven gewoon doorgaat, is ook allemaal onwerkelijk zo.
Maar de boel stilzetten gaat ook geen verschil maken..

Goed dat je bent aangekomen en toch een fijne week gewenst!

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 08:48

Daar heb je ook zeker gelijk in. :j
Stiekem hoop ik ook nog wel een toekomt te hebben na de oorlog, dus hopelijk laat Rusland de kernwapens/atoombommen netjes in de kluis...

Ga vandaag mijn telefoon in ieder geval op stil zetten, zodat ik niet de hele tijd afgeleid wordt door alle meldingen. :=

Ik woon in Svealand "midden Zweden" (wordt ook zo genoemd, maar als je naar de kaart kijkt is het eigenlijk nog steeds wel "Zuid" Zweden). In Örebro län (heel kleine provincie precies tussen Stockholm en Oslo in! Vlakbij het grootste meer in Zweden (Vännern)).

Afbeelding

Stipje onderaan daar ben ik nu, stipje boven is waar ik ongeveer woon. :D

Afbeelding

En zo zie je waarom "midden Zweden" eigenlijk helemaal niet midden Zweden is. _O-

Afbeelding
De verdeling Zuid, midden en Noord Zweden.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:12

Lol, Zweden is groot.
Ik weet nog steeds niet hoe ik iets kan uploaden op Bokt. Maar mijn stipje staat heel noordelijk. Ik woonde in Midden-Nederland (Culemborg). Daar was ik net zo snel het land uit als hier de gemeente.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 14:43

Over foute kleren gesproken. _O-


Afbeelding

_O- _O- _O-

pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 16:52

Hopelijk toch genieten. Nieuws 's avonds en 's ochtends bijhouden en moven naar huis als het dreigend wordt. Iets dat ik niet verwacht. Maar ook niet naïef zijn.


Tja en verder allemaal gewoon doorgaan met leven. Het helpt de mensen id Oekraïne totaal niet als we dat niet doen.

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:58

Ik ben met school eens op uitwisseling in örebro geweest
Heb zelfs nog paard gereden met mijn gastvrouw!
Erg mooie omgeving
Iets minder sneeuwig dan dalarna, toch? Daar ben ik ook wel eens geweest

Ik mag toch hopen dat die kernwapens in de kast blijven -O-
Maar met Poetin is werkelijk alles mogelijk vrees ik _-:(

Jouw nieuwe muts maakt wel een hoop goed _O-

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 23:42

gabyfedde schreef:
Lol, Zweden is groot.
Ik weet nog steeds niet hoe ik iets kan uploaden op Bokt. Maar mijn stipje staat heel noordelijk. Ik woonde in Midden-Nederland (Culemborg). Daar was ik net zo snel het land uit als hier de gemeente.



Als je op "voeg foto's toe" klikt, dan komt eronder een extra schermpje en kan je klikken op "bestanden kiezen". Dan op save klikken en wachten tot ie eronder bij komt te staan, dan alleen nog maar op het kleine fotootje klikken en komt het automatisch erin te staan. :D

Maar Zweden is inderdaad heel groot. :j
Op dit moment ben ik zelfs dichterbij Oekraïne dan bij jou. _O-


Dat is ook zo Pien. :j
Hou het zeker goed in de gaten. Vanavond zijn er een aantal militaire vliegtuigen over gekomen, waarvan sommige echt mega veel herrie maken. :=

Nu is het rustig gelukkig.

Oh wat leuk Hasufel! Ja inderdaad best een mooie omgeving, maar wel wat minder sneeuw dan in Dalarna. Of eigenlijk hebben we alles bij elkaar opgeteld vaak wel meer sneeuw, maar is het bij ons vaker boven 0 tussen door waardoor het weg dooit of deels dan. We hebben namelijk relatief veel neerslag in de winter.

Dalarna vind ik trouwens ook echt een mooi stukje Zweden! <3

Ik hoop ook echt dat die kernwapens in de kast blijven, maar ergens ben ik er wel bang voor met deze man...

Muts is wel geniaal en dat andere ding wat er boven ligt is zo'n cirkel sjaal, daar staan ook allemaal spermacellen op. _O-


Vandaag wel een drukke dag en Zweeds is dan toch ook wel echt vermoeiend. Vanochtend een rondleiding gehad en hier in Skåne spreken ze geen Zweeds, maar half Deens. Dat ging dus niet zo makkelijk. :=

Maar het is hier wel echt heel indrukwekkend! :wow:
Zal morgen eens wat meer foto's van de gebouwen maken. En het is echt heeeeel erg groot.

Vanochtend hele geslachtsorganen bekeken van slachtafval en een dode merrie geinsemineerd, was best interessant eigenlijk.

Verder demonstratie sperma vangen, maar meneer de oude draver hengst had er niet zo veel zin in. :=

3x gesprongen maar niet af maken en sowieso heel lang over doen. Uiteindelijk wel gelukt. :+
Toen concentratie en motiliteit berekenen en dat was het. :))

Morgenvroeg les microscoop, daarna groepsopdracht (ontwerp het ideale station...), In de middag mogen we zelf sperma gaan vangen en een merrie van binnen voelen.


Helaas heeft Milo net nog even voor extra zorgen gezorgd. -O-
Arme baby was wat koliekerig (enorme krampen en flinke diarree, zelfde als de vorige keer na de enting, dus verwacht nu dus ook...). Gelukkig knapte hij uiteindelijk snel op en staat hij nu lekker hooi te knabbelen en drinkt goed. Maar wat voel je dan machteloos 600km verderop. -O-


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:20

Een dode merrie insemineren, brrr .

Complex is indrukwekkend! Ook koeien dus?
Mooi om te zien dat het spul zo ruim en samen staat

Ja dalarna is prachtig! Was destijds wel -20 (was er met kerst), hele aparte ervaring zo koud

Lekker rust nemen tussendoor!
Hoop dat Milo zich snel beter voelt

Bontfire

Berichten: 221
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:21

Wat knap dat je zo’n cursus in het Zweeds volgt! Succes! Heb een tijdje terug een ki cursus gedaan voor koeien. Daar moesten we ook eerst op slachtmateriaal oefenen. Die lucht was niet heel erg aangenaam. :+
Die muts is hilarisch trouwens.

Wij wonen sinds ruim een week ook in Zweden. Leuk om je topic te gaan volgen :)

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:39

Geniaal die muts en buff.

Thanks voor de foto-tips, zal er op de computer naar kijken. Zie op mijn mobiel niets over foto’s toevoegen staan.

Skånska is zefs voor geboren Zweden lastig, dat je het moeilijk verstaanbaar vindt ligt dus niet aan jou.

Wat schrikken van Milo. Hopelijk knapt hij snel weer op. Het is wel een echte man, dat is duidelijk.
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 01-03-22 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:41

Bontfire schreef:
Wij wonen sinds ruim een week ook in Zweden. Leuk om je topic te gaan volgen :)


Välkomna! Waar wonen jullie?

Bontfire

Berichten: 221
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:34

gabyfedde schreef:
Bontfire schreef:
Wij wonen sinds ruim een week ook in Zweden. Leuk om je topic te gaan volgen :)


Välkomna! Waar wonen jullie?


Nabij Skövde wonen wij.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 13:48

gabyfedde schreef:
Geniaal die muts en buff.

Thanks voor de foto-tips, zal er op de computer naar kijken. Zie op mijn mobiel niets over foto’s toevoegen staan.

Skånska is zefs voor geboren Zweden lastig, dat je het moeilijk verstaanbaar vindt ligt dus niet aan jou.

Wat schrikken van Milo. Hopelijk knapt hij snel weer op. Het is wel een echte man, dat is duidelijk.


Rechts zou het moeten staan, maar het kan zijn dat je nog op een oude Bokt versie zit als die daar niet bij staat!

Afbeelding


Het klinkt echt gewoon als Deens, zeker als ze snel (voor hun waarschijnlijk gewoon normaal :+ ) praten versta ik er echt niets van op af en toe een woord na. De meeste gaat overigens wel goed gelukkig!

Het gaat wel echt heerlijk op zijn Zweeds, fika, fika, fika, fika en dan ook nog een lunch pauze van 1,5 uur. :=


Milo is inderdaad een echte man, echt een kleinzerig ding. Maar gelukkig lijkt mijn vriendje weer helemaal opgeknapt, ook een rustige nacht gehad. Alle paardjes zijn belangrijk voor mij en betekenen veel, maar Milo heeft toch wel iets extra speciaal. <3

Voor andere kan hij soms wel een etter zijn blijkt nu. :=


Wat leuk Bontfire! Skövde is niet eens zo heel ver weg van ons vandaan! Ongeveer 1,5 uur met de auto. We willen ook graag een beetje die richting op! Heb je ook paarden (meegenomen)?

Gelukkig stonk het slacht afval niet, maar het is ergens wel heel luguber. :=
Maar eenmaal mee bezig, wordt dat wel wat minder en ergens is het ook wel "fijn" te weten dat je gewoon rustig kunt voelen en doen, zonder dat je een merrie pijn doet. :=

pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:18

Wat een geweldige foto's Quir. Prachtige gebouwen.
Ik vind het ook knap al dat zweeds dat je praat. En gelukkig gaat Milo ook weer goed.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:20

Bontfire schreef:
gabyfedde schreef:

Välkomna! Waar wonen jullie?


Nabij Skövde wonen wij.


Mooie omgeving! Veel geluk daar :)

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:25

Afbeelding
Dank voor de tips Alice! Geen oude versie van Bokt, maar de mobiele versie.
Testfoto die niet in je topic thuishoort maar die ik toch plaats (er staat tenslotte een stukje pony in Zweden op): mijn dochter (4 jaar) afgelopen week tijdens haar allereerste ritje (2 rondjes, waarvan 1 in draf). Haar rijbroek is mijn eerste rijbroek, zo’n 33 jaar oud.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 18:36

Ja het is hier echt super mooi Pien! <3


Afbeelding

Afbeelding

Raar dat het op mobiel er niet bij staat Gaby, mijn print screen is van mijn telefoon haha. Zit altijd op m'n telefoon eigenlijk.

Maar het is gelukt! En wat leuk! Zou ook heel leuk zijn als ze verder gaat met rijden! <3

Wel tof dat je jouw eerste rijbroek nog hebt! :D


Vandaag sperma gevangen, van een oudere draver hengst die maandag ook gebruikt werd voor demonstratie en het steeds niet af maakte. Dus was al blij dat ik juist hem kreeg. _O-
Maar hij maakte het nu in één keer af en binnen een halve minuut klaar. Dit deel afgesloten met een tien. :))

Geen foto's van het vangen zelf, maar wel van het resultaat.

Afbeelding
:))

En een beetje bedenkelijke foto. _O-

Afbeelding

Deze kant is wat gezelliger.
Afbeelding


Vrijdag de echte toets is het insemineren van een merrie.

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:17

Interessant dat hier dus ook een opleiding voor is.
Zijn dit serieuze inseminaties of zijn deze merries ook 'proefdieren'?

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:56

En weer een 10 gewoon, grattis! Fijn dat Harry er vandaag wel zin in had.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 20:22

senna21 schreef:
Interessant dat hier dus ook een opleiding voor is.
Zijn dit serieuze inseminaties of zijn deze merries ook 'proefdieren'?


Ja, maar ergens moet je het ook leren toch. :D

Deze merries zijn wel allemaal hengstig (of op weg naar) en dus ook deels echte inseminaties. Gisteren was echt alleen voorzichtig voelen, baarmoedermond zoeken en het verschil voelen tussen goed hengstig en niet. Vandaag voelen en katheter in de baarmoeder brengen. Morgen echt insemineren en vrijdag de toets is ook een merrie insemineren.


Ja wel fijn dat Harry er vandaag wel zin in had. :))

Had hem even opgezocht, maar hij was nog best een succesvolle draver (10 miljoen kr bij elkaar gelopen).

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Quarcio_du_Chene

pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:48

Dan krijg je weinig oefening als je vrijdag al voor het examen moet.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 20:59

3x 3 merries, inderdaad niet super veel, maar ondanks dat ze best wel veel merries hebben staan en we met 8 zijn, moeten ze ook een een beetje rekening houden met de merries haha.

Nu lijken de merries tot nu toe echt nergens iets om te geven, op 1 na, maar die is toen ook meteen terug naar de wei gegaan. Gaan niet door ten kosten van een merrie die het niet op prijst stelt. Zijn verder ook wel merries die meerdere veulens gehad hebben, dat scheelt ook wel veel.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 21:17

Dit is wel "jammer", vooral ergens best eng. 4 Russische gevechtsvliegtuigen hier best wel dichtbij (en waarbij ze Zweedse straaljagers ingezet hebben), terwijl het luchtruim gesloten is voor Russische vliegtuigen.

Afbeelding

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:34

Heftig!
Hopelijk blijft het daarbij.

pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:53

Ja ik las het zonet in onze discord groep. Van schrik over alles zijn we van het Frans overgeschakeld op het Engels.