[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 23:18

ikkedus schreef:
Als de sneeuw nog wat hoger komt, hebben de 2 mannen pas ECHT sneeuwballetjes! _O-

Hahhahaha


Maar wow wat prachtig!

Quir

Berichten: 17368
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 23:56

Laat dat tjes maar weg. _O-
Hun buik zat ook vol sneeuw, dus grote kans die ballen ook. :=

Boefjes door de sneeuw. <3

pien_2010

Berichten: 43508
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:06

Ik vind het hele mooie mannetjes hoor. Echt sound gebouwd en ze bewegen prachtig. Mooi fokproduct geworden. Ach en die koude ballen zal voor hen geen probleem zijn verwacht ik zo.

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 21:42

Ze zijn heel mooi. Zweden en de sneeuw ook

Quir

Berichten: 17368
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 00:59

Even geleden hier, maar veel gebeurd afgelopen weken. :))

Vanochtend ook even een hartaanval. Dierenarts kwam om 8 paarden te enten en ID controle, dus ging 3 paarden die buiten wonen even binnen halen. Kleintjes waren heel lomp aan het spelen, dus stond even te kijken. Toen vloog Milo over de kop en ging Finn er vol over heen (hij kon m ook niet ontwijken) en ging op zijn hoofd/oog staan. De dierenarts was er half uur later, dus meteen laten kijken. Zijn oogje was wel al wat dik en pijnlijk, maar echt hard dicht knijpen deed ie niet. Dus de dierenarts dacht dat het mee zou vallen, maar toch even kleurstof er in en toen kleurde zijn oog flink aan. Helaas dus oogje flink beschadigd. Dierenarts heeft goede hoop dat het goed hersteld, want bijna nooit wordt er zo snel behandeling gestart. Nu dus 3x per dag oogzalf erin en hij krijgt metacam. Maandag komt de dierenarts terug controleren. Zijn hoofdje lijkt gelukkig verder heel.

Vanmiddag was ie wel heel zielig. :(:)

Afbeelding

Maar nu werkt de metacam goed, dus hij is weer lekker baldadig. Heeft zijn oogje nu ook goed open.


Afbeelding
Hij is, ondanks heel lelijke fase, toch wel heel knap. <3

Maar vorige maand zijn er 3 paarden gekomen om te logeren tot hun nieuwe eigen plekje klaar is. <3

En deze week is er een merrie gekomen om te bevallen, ze is 5 maart uitgerekend. Uier doet nog niet zo heel veel, dus verwacht eerder dat ze over draagt... maar maiden, dus je weet maar nooit. :))


Noorderlicht vorige week.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

senna21

Berichten: 11875
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 01:53

Nice, het noorderlicht !
Hopelijk knapt Milo snel op.

pien_2010

Berichten: 43508
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:08

Jeetje Quir. Leuk 3 logees. Ik had het al in een ander topic gelezen dat je even uithelpt.
En een maiden bij je op stal. Het wordt al een heel paardenbedrijf. Fijn dan kan het schoorsteentje lekker doorbranden.

Beterschap met de kleine.

En gave foto's van het Noorderlicht.

Orange

Berichten: 1405
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:29

Ahh arme Milo, hopelijk valt de schade mee en hersteld z’n oogje goed.

Gaaf om te zien dat noorderlicht!

SjonnieZ

Berichten: 2360
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:40

Ach ‘tv-sterren prutske.. hoop dat de pijn en de schade meevalt.

En fijn dat je in deze drukke tijden toch nog een berichtje wist te plaatsen.. die foto’s zijn weer prachtig!

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:39

Brokkenpiloten ook…
Fijn dat het mee lijkt te vallen

Je bouwt mooi op inderdaad! Hoeveel gastpaarden wil je in de toekomst hebben?

Quir

Berichten: 17368
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 23:13

Milootje voelde zich vandaag weer een stuk beter. <3

En denk maar niet dat je m terug krijgt...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als je m dan eindelijk terug gejat hebt, krijg je dit beeld. :+
Afbeelding

Zijn oogje is wel goed open, zalf er in vind ie alleen minder leuk.
Afbeelding
Het is linkse oogje (dus rechts op deze foto).

Hij ziet in ieder geval goed en zijn hoofdje lijkt ook heel verder. Dus hopelijk hersteld hoornvlies ook goed, maar heb goede hoop. <3

Hasufel, doel is ongeveer 10-12 bevallingen per jaar (inclusief eigen merries), 30-40 opfok paarden, 3-5 trainingspaarden (onder andere verkoop). Verder als er paddocks aangelegd zijn wat opvang van paarden (zoals vakantie opvang, allemaal korte tijd). Maar uiteindelijk vooral ook de focus op het insemineren en eigen dekhengsten.

Maar er moet nog veel gebeuren komende jaren, zoals winter paddocks, opfok stal met paddock, rijbaan, cirkel, nieuwe stal, enz.


Afbeelding
2 van de 6 camera's nu aan het werk, moeten deze alleen nog stuk omlaag zetten (mist nog ongeveer 3m :+ ) en de tijd klopt nog niet haha.

senna21

Berichten: 11875
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 00:15

Eén tip wat betreft de zalf: stop niet te snel met zalven, ook al vind hij het vervelend en lijkt het oog weer beter. Doe weer een kleurstoftest om te checken of het echt helemaal is genezen. Zo voorkom je zoveel mogelijk restschade.

Quir

Berichten: 17368
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 00:57

Dat was ik inderdaad niet van plan. :D
Geef me ook niet zomaar gewonnen haha. Nee op zich doet hij het wel braaf (van mij accepteert hij ook wel heel veel, gisteren mocht ik wel zijn oog open houden om in te kijken, maar de dierenarts mocht er absoluut niet bij in de buurt komen :+ ), maar hij laat wel merken dat ie het niet leuk en vooral ook niet nodig vind.

Vandaag en morgen 3x, zondag 2x en dan maandag om kwart voor 11 komt de dierenarts (die ochtend ook nog een keer zalf) en dan inderdaad nog een keer de kleurtest. Als het goed is zou het dan een heel stuk beter moeten zijn. Zo niet dan nog een paar dagen zalf en daarna nog een kleurtest.

Ben zuinig op hem, ik wel meer dan hijzelf. :=

herr_balou
Berichten: 1463
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 03:08

Bij onze hond hebben we 5 tot 6 weken moeten zalven om de boel 'dicht' te krijgen.

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 08:49

Dat zijn flinke plannen zeg! Hoeveel grond hebben jullie er ook alweer bij?

Fijn dat het al beter lijkt te gaan met zijn oogje.

Quir

Berichten: 17368
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 09:41

herr_balou schreef:
Bij onze hond hebben we 5 tot 6 weken moeten zalven om de boel 'dicht' te krijgen.


Oei dat is lang! Ik dacht dat hoornvlies altijd redelijk snel geneest. Was het bij jouw hond heel diep?

Maandag controle, hopelijk zien we dan al verbetering. Oogjes altijd voorzichtig mee zijn.

Ergens ook wel "blij" dat ik het heb zien gebeuren, zoals hij zijn oogje open heeft denk ik dat je het snel mist.


Afbeelding
Dit was direct er na, zag je het wel goed, maar toen de dierenarts half uur later er was, had hij zijn oog al weer stuk verder open.

Maar goed, het had veel erger kunnen zijn, want ging echt hard.


Prairy schreef:
Dat zijn flinke plannen zeg! Hoeveel grond hebben jullie er ook alweer bij?

Fijn dat het al beter lijkt te gaan met zijn oogje.


Ja haha, maar willen het zo goed mogelijk inrichten dat het allemaal praktisch en makkelijk werken is. In principe straks ook alle paarden uiteindelijk 24/7 buiten met een goede inloop stal, zodat ze zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan (ook de (dek)hengsten). Paarden bedrijf waar welzijn het belangrijkste moet zijn

We hebben 25ha.

herr_balou
Berichten: 1463
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 11:02

Quir schreef:
herr_balou schreef:
Bij onze hond hebben we 5 tot 6 weken moeten zalven om de boel 'dicht' te krijgen.


Oei dat is lang! Ik dacht dat hoornvlies altijd redelijk snel geneest. Was het bij jouw hond heel diep?

Maandag controle, hopelijk zien we dan al verbetering. Oogjes altijd voorzichtig mee zijn.

Ergens ook wel "blij" dat ik het heb zien gebeuren, zoals hij zijn oogje open heeft denk ik dat je het snel mist.


[ [url=m/3BDABu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was direct er na, zag je het wel goed, maar toen de dierenarts half uur later er was, had hij zijn oog al weer stuk verder open.

Maar goed, het had veel erger kunnen zijn, want ging echt hard.

Nee het was niet diep wel groot. Wij waren er niet zo snel bij als jij, hopelijk maakt dat veel verschil.

pien_2010

Berichten: 43508
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:48

Wouw goede plannen Quir. Ik volg het graag!

Quir

Berichten: 17368
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 13:28

Leuk Pien. :D
Al zal het uiteraard wel een meerjarenplan worden. :))

Milo vriendje zijn oog net gecontroleerd door de dierenarts en bovenverwachting goed genezen al! Er kleurde zelfs niets meer aan (nu wel fluoriserend groene neus _O- ). Dierenarts vertelde dat hij zich een beetje zorgde maakte omdat het zo groot en zoveel verschillende krassen waren dat het hoornvlies los zou laten. Hij ging er ook vanuit dat we minimaal 3 weken moesten zalven en metacam.

Nu nog 2 dagen voor de zekerheid 2x per dag zalf en 1x per dag metacam en daarna is het goed. :):)
Uiteraard nog paar dagen in de gaten houden dat het niet alsnog gaat ontsteken, maar daar ging hij niet vanuit.

Ik mocht hem ook absoluut niet castreren, want nog nooit had hij zo'n makkelijke brave en fijne 1,5 jarige hengst mee gemaakt. Normaal verdoofd hij alle paarden om goed in het oog te kunnen kijken, maar milo was zo makkelijk en liet het zo goed toe (ondanks elke dag er al in zitten frotten met de zalf) dat verdoven niet nodig was.

Dus alleen om zijn karakter moest ik er zeker mee gaan fokken. <3

Wat doe je als je op de dierenarts aan het wachten bent. :+

Afbeelding
Alleen Milo vind zichzelf geen barbie pony, dus die vlecht moest er wel weer uit.

<3
Afbeelding


En dan dacht je een schattige foto te hebben... tot je de foto terug kijkt. :')

Spoiler:
Afbeelding

Orange

Berichten: 1405
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:39

Ah wat een goed nieuws! Super dat het er allemaal goed uitziet en Milo zo braaf is bij de dierenarts. Goed karakter is goud waard.

pien_2010

Berichten: 43508
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:00

Die foto is hilarisch, haaha.

Tara_13

Berichten: 750
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:18

Wat fijn dat zijn oog weer goed gaat! Hele geruststelling.

Haha die foto, hij is alvast aan het oefenen hoe hij straks kan imponeren.

Je gaat hem binnenkort al gebruiken bij Libby toch?

Heb je verder al je hengsten uitgekozen?

herr_balou
Berichten: 1463
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:20

Wat fijn dat het oog zo snel goed geneest.

ikkedus
Berichten: 3298
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:44

Milo voelt zich duidelijk weer kiplekker! :+

Quir

Berichten: 17368
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 15:54

Ja super blij dat zijn oog zo snel goed aan het genezen is!

Die foto, tsja. :')
Baby aan de voorkant en ehm hengst aan de achterkant... in ieder geval niet te missen dat het een hengst is zo. _O-

Hij voelt zich kiplekker inderdaad. _O- _O-

We gaan inderdaad kijken of hij Libby wil dekken, heel benieuwd of het lukt en of hij het snapt. Gaan in principe 2x proberen. Zou ook mooi meegenomen zijn als hij dan wat meer hengst wordt. We gaan het zien. :D

Waarschijnlijk worden het twee Duits gefokte dressuur pony hengsten in Nederland (een Dating en een Golden Grey) voor Odie en Carice. :D
Carice twijfel ik nog een klein beetje. Libby dan bij Milo (als dat niet lukt dan nog even bedenken welke hengst het dan wordt, maar denk ook de Golden Grey zoon) en Char blijft leeg, ze is ook pas in juli uitgerekend.

En dan hopen op een iets beter seizoen. Eind april/begin mei wil ik beginnen. :):)