Paarden die in 2022 beleerd worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lletam

Berichten: 574
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 18:00

Lastig lijkt me dat. Mijne is daar super makkelijk mee, hapt m zelf aan en verder rustige mond. Verschillende bitjes proberen en tandarts maar dat had je zelf ook al bedacht natuurlijk!

miereneter

Berichten: 2532
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 19:34

Een stalgenoot is ook aan het zoeken naar een bit wat haar (al lang beleerde paard) fijn vindt, erg lastig. Wij doen het bitloos, dat werkt voor hem prima, dus ik weet echt niets van bitten.

En wij hebben een zadel *\o/* . Na drie maanden is het er dan. Hij vond het best wel gek na maandenlang barebackpad. Het was ook even zoeken naar een singel die hij fijn vond, dat was natuurlijk weer de duurste ;( . Maar ik ben in de zevende hemel. Heb alleen een foto zonder paard.


Afbeelding

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 21:20

Prachtig! En het is altijd de duurste... :j

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 21:37

Die van mij hapt overal in :')
Afbeelding

Heb vandaag een bod uitgebracht op een zadel, het lijkt een goede deal te zijn. Hopelijk is ie voor mij en kan ik even vooruit. Hij wordt met hetzelfde type zadel beleerd en ik weet dat ik daar heerlijk in kan zitten en het lijkt hem ook mooi te passen.

De training vordert nu ook mooi. Hij is relaxed met opstijgen en stappen met ruitergewicht. Komende vrijdag weer oefenen met vrijspringen en volgende week gaan ze in de bak met ruitergewicht oefenen. Een hele vooruitgang!

miereneter

Berichten: 2532
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 21:47

Moska schreef:
Die van mij hapt overal in :')
[ [url=m/4uFtns.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb vandaag een bod uitgebracht op een zadel, het lijkt een goede deal te zijn. Hopelijk is ie voor mij en kan ik even vooruit. Hij wordt met hetzelfde type zadel beleerd en ik weet dat ik daar heerlijk in kan zitten en het lijkt hem ook mooi te passen.

De training vordert nu ook mooi. Hij is relaxed met opstijgen en stappen met ruitergewicht. Komende vrijdag weer oefenen met vrijspringen en volgende week gaan ze in de bak met ruitergewicht oefenen. Een hele vooruitgang!


Haha Moska, precies die van mij, en hij trekt ook dezelfde snuit erbij. Sommigen moeten altijd wat in hu mond hebben :Y) .

Hoop dat het zadelbod geaccepteerd wordt. Handig als je een zadel al gereden hebt, dan weet je wat je kunt verwachten. En wat gaat hij goed zeg, leuk om de vooruitgang te volgen.

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 10:27

Mooi zadel zeg!!

Wij zijn weer voorzichtig toe aan het werken richting het rijden zodat ik vanaf maart lessen in kan gaan plannen met mijn instructrice.
We zijn nu rustig bezig met grondwerken met een hoofdstelletje, wandelen met dekje en longeersingel en natuurlijk weer een paar keer hangen.
Morgenochtend denk ik weer eens helemaal opzadelen en dan weer aan de slag met cirkelen en een begin maken met leren inparkeren. Mijn oudere merrie kan dat ook en dat is zo handig met opstappen vanaf een krukje :D !

miereneter

Berichten: 2532
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 17:55

Leuk Josien, maart is niet meer ver weg. En inparkeren is inderdaad superhandig. Moet ik de mijne ook een keer gaan leren.

lletam

Berichten: 574
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:40

Lekker bezig! Maart schiet alweer op, nu al heerlijk dat het elke dag weer een beetje langer licht is!

Mijne doet het zo goed oh zadel, helemaal happy mee.
Morgen weer trailer laden oefenen

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 04:56

Voor ons was het ook een zoektocht wat betreft bit. Ze heeft een heel gevoelig mondje. Het is de Stübben Golden Wings - SweetCopper geworden. De wings beschermen de mondhoeken. Is een heel eenvoudig enkel gebroken watertrensje.

Afbeelding

Wij rijden nog altijd 2 x in de week 20 minuutjes. Doet ze het super op! De rest mag ze lekker paard zijn. Blij ei, deze week was het prachtig weer, genieten!



Top karakter!


lletam

Berichten: 574
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:41

Ziet er goed uit Jelle!

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:15

lletam schreef:
Ziet er goed uit Jelle!


Dank je wel <3 we genieten erg van haar. We prutsen in alle rust mooi verder.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:26

ziet er goed uit jelle

Max is goed hersteld van zijn maagzweer. Vorige week hebben we hem 3x aan de dubbele longe gehad. En morgen gaan we weer voor het eerst onder het zadel. Ik ben erg benieuwd of hij dan niet meer opbolt.

bokken doet hij niet maar hij maakte zich soms wel wat bol. Dus hopelijk doet hij dat niet meer en anders komt het omdat hij het mentaal nog moeilijk vind.

Kwa bit hebben we nu iets hoger dan 'standaard' maar dat lijkt hij wel prettig te vinden. Hij is stuk rustiger met het bit en daardoor ook rustiger met zn tong.

miereneter

Berichten: 2532
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 18:46

Fijn dat hij weer hersteld is, Plutolover. Ben benieuwd hoe hij het onder zadel doet. Heb je hem ook al met het zadel aan de lange lijnen gehad? Kan prettig zijn voor hem om te ervaren dat het zadel geen pijn doet, voor er meteen weer een mens op zit. Veel plezier morgen!

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 18:53

plutolover schreef:
ziet er goed uit jelle

Max is goed hersteld van zijn maagzweer. Vorige week hebben we hem 3x aan de dubbele longe gehad. En morgen gaan we weer voor het eerst onder het zadel. Ik ben erg benieuwd of hij dan niet meer opbolt.

bokken doet hij niet maar hij maakte zich soms wel wat bol. Dus hopelijk doet hij dat niet meer en anders komt het omdat hij het mentaal nog moeilijk vind.

Kwa bit hebben we nu iets hoger dan 'standaard' maar dat lijkt hij wel prettig te vinden. Hij is stuk rustiger met het bit en daardoor ook rustiger met zn tong.




Hoe ging het vandaag? Hoop net zo mooi als het weer vandaag!

lletam

Berichten: 574
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:16

Ik ben toevallig ook begonnen met de dubbele longe. Hoe bevestig jij 'm, plutolover?

miereneter

Berichten: 2532
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:17

Ik postte dit ook al in het Arabische Volbloedentopic, maar moet mijn trotsheid hier ook kwijt. Hij doet het zo goed:

Citaat:
Vandaag na werk nog even een korte buitenrit gemaakt, met ons nieuwe zadel, én een fluoriscerende uitrijdeken. Meneer gaf geen krimp (alleen op het erf toen we terug kwamen, daar was blijkbaar iets om enorm van te schrikken). Hij staat opeens ook braaf stil bij het opstappen.


Zo fijn, dit paard.

lletam

Berichten: 574
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:38

miereneter schreef:
Ik postte dit ook al in het Arabische Volbloedentopic, maar moet mijn trotsheid hier ook kwijt. Hij doet het zo goed:

Citaat:
Vandaag na werk nog even een korte buitenrit gemaakt, met ons nieuwe zadel, én een fluoriscerende uitrijdeken. Meneer gaf geen krimp (alleen op het erf toen we terug kwamen, daar was blijkbaar iets om enorm van te schrikken). Hij staat opeens ook braaf stil bij het opstappen.


Zo fijn, dit paard.


Tof bericht miereneter! Heerlijk dat gevoel hè

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:01

Hier ook een trotse eigenaar. Dit weekend bij een training aanwezig geweest. Dubbele longe, opstappen, afstappen, longeren met ballast. Alles doet ie nu supergoed. En hij lijkt het leuk te vinden, doet enorm zijn best. Ben heel trots :o

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:23

Jelle: het ging heel goed geen bol paard. Ondertussen ook zelf opgereden hij is minder wiebelig in z’n lijf en voelt stuk stabieler. Alleen voorwaats denken vind hij wel moeilijk, dus dat had niks met de zweer te maken.,

Iletem: zie foto hoe ik de lijnen bevestigd

Echt bijzetten ben ik geen fan van maar deze manier vind ik oké

Afbeelding
Afbeelding

Meestal longeert mijn instructrice ik zelf doe meestal enkele Lijn aan de kaptoom.

Ben zelf instructrice via Human & horse (Greetje Hakvoort)

Maar vind dubbele lijnen verder fijne manier. Ik vind belangrijk als een paard veelzijdig is opgeleid

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:29

Dubbele lijnen moet ik zelf nog leren. Lijkt me echt een fijne manier van trainen.

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 23:10

Heel tof Miereneter.

Ik ben echt een beetje jaloers op jullie rijbanen. O:)

miereneter

Berichten: 2532
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 08:49

Wat goed, Moska! En vooral ook dat hij er zelf plezier in heeft.
Bij jou ook goede vooruitgang, Plutolover. Goed om te lezen!

Malenka, ik ben vooral jaloers op de binnenbak. Wil niet ruilen, want paard staat op een geweldige stal, maar in de winter is het af en toe bikkelen. Ben ook een watje hoor, ik heb stalgenoten die onverschrokken door weer en wind rijden.

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:33

Ben nu inderdaad ook erg blij met de binnenbak daar. Het heeft twee voordelen: de beide buitenbanen zijn in de winter nu volledig beschikbaar als paddock en we kunnen nagenoeg onder iedere weersomstandigheid wat met de paarden doen. Dat was vroeger (lees 13 jaar geleden en de twintig jaar ervoor) wel anders. Dan lagen we soms maanden stil in de winter vanwege te nat weer/vorst/sneeuw/te natte bodem. Straks als de paarden aan huis komen heb ik ook alleen weer een buitenbak. Wel met een binnenbak van de vereniging op iets meer dan tien minuten met de trailer. Zal wel weer wennen worden :+

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:56

voordeel aan huis hebben is denk ik wel, dat als smorgens regent je bijwijze van denk ik kijk wel ff wat de middag doet haha.

maar ind zo heeft alles zijn voor en nadelen.

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:25

Ik heb ze aan huis maar geen plek voor een bak. En dat is prima met Nilay, die heel goed beleerd is en waarmee ik kan lezen en schrijven. Maar toch een stuk minder met een onbeleerd paardje.