de eerste stap is gezet, aangemeld voor edmr therapie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: de eerste stap is gezet, aangemeld voor edmr therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:21

Ik kom je topic tegen, en ik kan je niet anders dan sterkte wensen en ik vind het vet stoer van je dat je en hulp zoekt en ook nog eens een topic erover opent. Mocht ik je ergens mee kunnen helpen dan weet je mij te vinden! Luna krijgt overigens elke dag wat aandacht en wat lekkers van me als ik op de wei ben en ze heeft het prima naar d'r zin in de kudde.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 23:58

Hey hoi, hoe gaat het Amber_anne?

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 18:08

Kookaburra schreef:
Hey hoi, hoe gaat het Amber_anne?


Dankjewel voor het vragen

Ik was van plan om afgelopen dinsdag een update te geven na mijn eerste sessie. Helaas was ik ziek dus is hij verzet naar volgende week.

Ik heb wel verschillende traumatische ervaringen besproken. Daarvan is een begin ervaring gekozen, de heftigste en de laatste. Tijdens de sessies is het mogelijk dat er meer ervaringen opkomen die we gaan behandelen.

Ik ben heel benieuwd naar volgende week en heb er eigenlijk wel zin in om ermee aan de slag te gaan

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: de eerste stap is gezet, aangemeld voor edmr therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 18:58

Goed teken dat je er 'zin' in hebt!
Stoer dat je al wat ervaringen besproken hebt ;) Dat is stap 1!

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: de eerste stap is gezet, aangemeld voor edmr therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-21 17:46

Ik heb dinsdag middag de eerste behandeling gehad.

We zijn begonnen met het bespreken van de eerste traumatische gebeurtenis. Dit was in het begin met het bekende lampje en een koptelefoon met piepjes die om en om gaan. Ik vond het erg moeilijk om na te denken en ondertussen beide dingen te registreren.
Hierop zijn we overgestapt op alleen de piepjes dan kon ik mijn ogen dicht doen en het voor me zien.

Na de behandeling was ik ontzettend bang dat ik een hele erge bijwerking zou krijgen. Ik weet dan niet precies waar ik bang voor ben maar ik heb gewoon snel angst. Gelukkig had ik hierna pmt waar we een aandachts oefening hebben gedaan om rustig te worden en meer bewust van mijn lichaam. Hier hebben we het er ook over gehad dat die erge gedachtes niet gebeuren en dat kalmeerde me ook.

Toevallig ben ik vandaag met mijn schoonmoeder bij de pony geweest en merkte al minder stress. Ik weet niet of dat toeval is of dat het met gister te maken heeft. Ik had ook in mijn hoofd het idee dat de paniek zou komen maar die kwam niet. We hebben zelfs sinds een aantal maanden een stukje gelopen van de wei af *\o/*

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:12

Hoi Amber Anne,
kennelijk is de eerste keer al 'aangeslagen'...!
Hartstikke fijn!

Ik herken het wel dat tegelijkertijd denken aan 'de ellende' en dat 'links rechts links' gedoe moeilijk is. Tegelijkertijd is dat ook één van de werkingsmechanismen.

... en misschien de volgende keer de angst die je had van 'ik kan een stevige bijwerking krijgen...!' ?

(Gesteld dat jullie deze keer al alles doorlopen hebben mbt de eerste nare herinnering, dus de 'rotfoto' met alle aspecten die het opriep; dan de rotfoto met de positieve gedachte over jezelf - en tot slot de bodyscan : voelt het voor alles in jouw lichaam ook goed (of trek je je schouders op, of krom je je tenen of wat dan ook).)

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:02

Amber_anne schreef:
Ik heb dinsdag middag de eerste behandeling gehad.

We zijn begonnen met het bespreken van de eerste traumatische gebeurtenis. Dit was in het begin met het bekende lampje en een koptelefoon met piepjes die om en om gaan. Ik vond het erg moeilijk om na te denken en ondertussen beide dingen te registreren.
Hierop zijn we overgestapt op alleen de piepjes dan kon ik mijn ogen dicht doen en het voor me zien.

Na de behandeling was ik ontzettend bang dat ik een hele erge bijwerking zou krijgen. Ik weet dan niet precies waar ik bang voor ben maar ik heb gewoon snel angst. Gelukkig had ik hierna pmt waar we een aandachts oefening hebben gedaan om rustig te worden en meer bewust van mijn lichaam. Hier hebben we het er ook over gehad dat die erge gedachtes niet gebeuren en dat kalmeerde me ook.

Toevallig ben ik vandaag met mijn schoonmoeder bij de pony geweest en merkte al minder stress. Ik weet niet of dat toeval is of dat het met gister te maken heeft. Ik had ook in mijn hoofd het idee dat de paniek zou komen maar die kwam niet. We hebben zelfs sinds een aantal maanden een stukje gelopen van de wei af *\o/*



wat goed! *\o/* (Op beide!!)