Geef jij je paard een nieuwe naam?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Gaf jij je paard een andere naam na aankoop?

Ja
206 (42%)
Nee
275 (57%)

Totaal aantal stemmen: 481


LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:38

Mijn paard heet in haar papieren Vortex, zo is de in ieder geval de 6 jaar daarvoor ook genoemd.ze kwam toen ze bijna 17 was.
Ik heb er Venna van gemaakt, vortex voor een merrie vonden we vreselijk.
Überhaupt die naam :')

Mijn mini heet in paspoort Johanny, naar de vrouw of familie van de Fokker?
Heb er 8 jaar geleden direct mini van gemaakt.
Hugo is bij mij geboren, een andere shet heette Rinus en hebben we boss van gemaakt zodat we Hugo en boss hadden :')

CalipsoLover

Berichten: 5571
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:42

Mijn paard heet op papier Maria De Montserrat. Er is geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht om haar Maria te noemen. 8)7 Dus we hebben haar omgedoopt tot Marie.

Ps: Moest het nu een leuk boerenpaard zijn geweest dan paste het misschien nog. Maar voor een kleine, pikzwarte chique merrie vond ik het toch echt geen doen.

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:55

Bij mijn eerste pony heb ik de naam zo gehouden: Howard
Bij mijn 2e pony heb ik hem veranderd, ik vond het geen mooie naam en het paste niet bij hem. Dus op paspoort: Nico en ik noem hem nu Beer (:

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:59

Ik heb nog nooit de naam van mijn paarden veranderd. Ik kort de roepnaam soms wel af, maar de naam blijft hetzelfde. Ooit gehoord dat naam veranderen ongeluk brengt.

CalipsoLover

Berichten: 5571
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:13

Unseen schreef:
Ik heb nog nooit de naam van mijn paarden veranderd. Ik kort de roepnaam soms wel af, maar de naam blijft hetzelfde. Ooit gehoord dat naam veranderen ongeluk brengt.

Wat een flauw bijgeloof :')

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:15

Haha leuk topic. Ik vond het vroeger altijd heel raar als mensen de naam van hun paard veranderden. Meestal had ik een afkorting oid voor verzorgpaarden.

Winnie heb ik zes haar verzorgd voor ik haar kocht, dus die kon ik ook niet anders noemen. Mijn ruin Palm (van de Bilterhoeve) vond ik zo’n stomme naam hebben, maar vond het ook gek die te veranderen. En nu heb ik spijt dat ik dat niet gedaan heb want niemand weet direct wat ik zeg als ik zijn naam noem en het bekt niet echt lekker haha! Toen ik mijn merrie veulen kocht heb ik de naam wel direct veranderd, want ze was toch nog jong en ik wilde niet nog een paard met een stomme naam :’) Zij heet officieel Valucia (van de Bilterhoeve), maar ik noem haar Vie.

Heb daar nog wel over getwijfeld want de vriendin waar mijn paarden stonden had twee haar daarvoor een veulen gefokt waarvan ik de naam Vie had bedacht. Ze heeft hem verkocht en ik vond het zooo’n leuke naam dat ik haar toch zo genoemd heb en ik ben er nog steeds blij mee :)

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:20

CalipsoLover schreef:
Unseen schreef:
Ik heb nog nooit de naam van mijn paarden veranderd. Ik kort de roepnaam soms wel af, maar de naam blijft hetzelfde. Ooit gehoord dat naam veranderen ongeluk brengt.

Wat een flauw bijgeloof :')


Weet ik wel :') en toch is het altijd blijven hangen haha

Iris_Luna

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:25

Mijn 1e paard heette Luna, ze was geboren met volle maan en vandaar dat ze deze naam gekregen had. Vond het een fantastische naam die perfect bij haar pastte <3

Aankomende zaterdag halen we mijn nieuwe topper op, zij heet Iris Stal de Oergong! Vind Iris een prachtige naam die super bij haar past <3

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:37

Eigenlijk nooit, maar dit jaar toch voor de eerste keer gedaan. We kochten een shetje genaamd Piet, maar we hadden al een konijn Piet en een kater genaamd Pieter. Nog een Piet erbij zou echt te gek worden, dus we hebben Piet omgedoopt tot Pino. Ik geloof niet dat Pino er veel last van heeft, als ie maar aandacht en eten krijgt zit het hem wel gebakken. Voor de rest hebben we nog nooit een paard een andere naam gegeven, wel krijgen ze allemaal tig bijnamen :D

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:40

M’n paard heette Tarzan en heet zo nog altijd :D
M’n mini die ik kocht heette Miguel :roll: dus die heet nu Rocky, de shet heette Max, maar zo heet ons zoontje al, en die heeft niet echt een naam, ik noem hem Zwarte en m’n vriend Redbull _O-

nessinator
Berichten: 1791
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:50

Ligt aan het paard. Wij hebben 7x een paard gekregen, en 4x zelf de naam mogen bepalen (3x voor het paspoorttijdperk en 1x zonder paspoort gekocht). Van de andere 3 is de naam hetzelfde gebleven, op bijnamen na, van de drie van voor het paspoorttijdperk hebben we de naam ook niet veranderd. De laatkomer had wel een roepnaam, maar die past zo ontzettend niet bij hem dat hij nu Stinky heet :+

lideli

Berichten: 2445
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:00

Mijn Archie heet eigenlijk Billy. Ik kende al een paard Billy en daar wilde ik niet steeds aan herinnert worden. Archie past ook gewoon beter bij hem

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:23

Ik dacht altijd dat ik dat zou doen bij een 'nieuw' paard. Maar vond het toch een beetje zonde om hem te wijzigen, ook omdat het een paardje is met papieren en alles is vastgelegd in stamboek etc. En gelukkig is zijn naam heel mooi :D

Wat betreft mijn andere paardje Coen. Coen had ik trouwens nooit Coen genoemd als hij toen al mijn pony had geweest, volgens mij hebben ze zijn naam destijds verzonnen toen hij nieuw was op de manege, maar dat weet ik niet zeker. Zo'n lelijke naam. Had vroeger in groep 1 ook zo'n lelijk jongetje in de klas met de naam Koen. Soort trauma denk ik. Ik schrijf Coen wel met een C, ziet er toch wat mooier uit.

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:47

Mijn paard haar naam in het paspoort is Jolina van Opwetten, hoe ik haar zelf Jolina, lien, lientje of toettie noem. Als ze een andere naam gehad had die mij niet aanstond had ik hem denk ik ook veranderd :)

YellowLemon
Berichten: 73
Geregistreerd: 27-08-20

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:18

Ik heb altijd de namen behouden. Mijn laatste paard heet nu Don Corleone - en wat wou ik die graag veranderen :j Maar tja, ik bleef zelf dan maar "Don" zeggen. Soms wordt het "Donny", "Donponpon",... noem maar op.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:38

Leuk om te lezen :-)

Stamboeknaam: Gert. Wedstrijd naam vorige eigenaar: Bandiet. Bij mij weer Gert (ook op wedstrijden).

Stamboek: Olympia. Roepnaam: Otje

Stamboek: Girona. Roepnaam: Flo(or).

Stamboek: Aragon. Roepnaam: Sporty. Is keuze van vorige eigenaar geweest, paard is ongelukje van Haflinger hengst x Duitse rijpaard merrie. Ziet eruit als een forse Haflinger van 1.60. Dus alles behalve ‘Sporty’ in mijn beleving :D . Maar hij kan waanzinnig springen en hij is al 12. Dus deze naam houdt hij haha.

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:59

Als ze leuk zijn verander ik ze niet, maar anders wel.

Kocht keer een Shetlander die Karin heette. We hebben haar meteen op de trailer al omgedoopt tot Gina haha. Nu bij haar nieuwe eigenaren heet ze Kaatje.

Gijs heb ik omgedoopt tot Rover.

Soraya heb ik omgedoopt tot Farah.

Captain Doran kon ik geen goede roepnaam bij bedenken (Doortje is onze hond) dus die heette vanaf toen Captain Doran Sensation en ik noemde hem Sens.
Laatst bijgewerkt door SaraViavia op 08-01-21 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

XiiaaooNaa

Berichten: 2866
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:00

Neupp, vind dr naam eigenlijk wel prima, geen idee naar wat ik het anders zou veranderen....

Paspoort naam: Zymathika M.
Roepnaam: Zym

Popstra
Berichten: 13782
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:13

Ik verander geen naam. Dat brengt ongeluk is mijn bijgeloof.
Net als bij een boot

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:17

Ja, mijn shet heette Beertje, daarvoor Brenda maar toen ik haar kocht Op 18 jarige leeftijd heb ik haar Fly genoemd. Inmiddels luistert ze daar super naar! Dus zelfs op oudere leeftijd is het mogelijk om de naam te veranderen.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:19

Nee, ik heb mijn paarden altijd genoemd zoals ze genoemd werden bij de verkoop.
Dat waren Ravell en Marco

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:22

Warina vond ik niet zo mooi... maar pastte wel bij haar, dus dat is het gebleven.
Wel als koosnaam meestal Rientje of oma :+

United vond ik wel een mooie naam die bij hem pastte, dus dat is ook gebleven.

En Jam Session, die naam vind ik echt geweldig :Y)
Vooral wanneer je bedenkt dat alle paarden uit die merrielijn eindigen op 'sion' vind ik Jam Session zo vreselijk creatief en goed gevonden :D Dan kan je dan echt niet veranderen.
Op stal heet hij trouwens doorgaans Jam of code oranje :')

Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:42

Mijn paard had al een héél andere bijnaam dan op haar paspoort staat. Ik gebruikte een nog weer verkortte versie van die bijnaam.

Elitedeux

Berichten: 691
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:45

Mijn paard had als bijnaam "Hengst", in zijn paspoort staat Jigsaw. Heb hem omgedoopt naar Jacco :)

Wuppie78
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:52

Mijn schimmelmerrie heeft “White Star” in haar paspoort staan... toen ik haar kocht werd er als roepnaam Whitney of schimpie gebruikt...

Vond ik beiden niet zo leuk, dus heb haar omgedoopt naar Sahbi.. dat is Arabisch en betekent “mijn vriend”
Krijg er vaak vragen over en als mensen de betekenis kennen vinden ze het een prachtige naam.. en het past uiteraard bij haar..