Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 13:07

Wat ik ook opvallend vind: paarden boven de 10K die nooit gekeurd zijn maar wel op kosten koper gekeurd mogen worden....

Met zo'n budget verwacht ik wel dat er foto's zijn eigenlijk. En hoeveel kost een klinische keuring nou uiteindelijk....

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:09

Rustig aan doen werkt niet blijkbaar

Had ook oproepje op FB maar komt niet door
Is ook trage groep

Welke hebben jullie ik paarden pony maatje gezocht

Keuring zoals ik um wilt is al gauw 1500€
Klinisch 80-150€

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:18

Paarden en Pony's zoeken goed thuis en nog enkele. Die zijn openbaar en kun je dus gewoon meelezen.

Klinisch is €150,00, benen incl hals/rug was €290,00 bij mij.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:23

290€ voor röntgen :wow: goedkoop
Waar!!!!

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:25

upendo schreef:
Had ze een bericht gestuurd voor een paard, toen vroegen ze 17, nu opeens 10.. Dan zet ik er wel vraagtekens achter.


Snap ik, maar het hoeft niet per se iets te zijn. Ik ken een verhaal van een paard dat geselecteerd was voor een veiling in het hoge segment. Werd aanvullend gekeurd en daar kwam een bemerking uit die geen belemmering vormde voor de sport, maar wel voor de opbrengst die ze op die veiling verwachtten. Kwam daardoor in een ander segment te koop en in training bij een andere ruiter. Daar echt oliebol verzorgd, mond kapot, mager, en de kosten liepen maar op. Niet iets was passend was bij de 'naam' van de ruiter. Paard eerst opgelapt, vervolgens ergens anders in training, maar nog steeds kosten en geen opbrengst, mocht daarom voor een relatief kleine prijs weg. En dan had je er wel eentje waar ze het grote geld in zagen en die al meerdere malen intensief was gekeurd. Dus het is de moeite waard om even door te vragen. :)

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 13:42

Ja, maar daar heeft een heel proces voor gezeten. Ik heb het even nagezocht, ik heb 2 weken geleden de hoge prijs gekregen en nu 2 weken later is er niks aangevuld in de advertentie en is de prijs dus bijna voor de helft gedropt..

Plus dat ze verder normaal gesproken in het lagere segment handelen..

Marus
Berichten: 2332
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:27

Ik ben al een poosje een stille meelezer :D
En ben op zoek naar een maatje <3
Maar zoals hier wel vaker wordt besproken vind ik de prijzen ook wel een ding.
Helemaal als je net als ik op zoek bent naar een gewoon leuk paardje, hoef niet meer te shinen in de baan.
En ik heb gewoon geen 6000/8000 voor een paard over :o.
En het vertrouwen in de handel is ook wel wat weg...... ik zoek een brave. En tsja wat vind ik braaf? Een paard die niet explosief is of zeer kijkerig. Een koele kikker past beter mij, de tijd van durf die ik voor ik kinderen kreeg had is niet meer helaas

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:44

Mona1995 schreef:
Super leuk, gefeliciteerd! *\o/* Hoe lang blijven ze nog bij stal Westfriesedijk? En wat valt er precies onder doorrijden? Gewoon benieuwd, ik weet dat ze dat idd ook aanbieden maar had er zelf niet voor gekozen.


Dank je!
Die van dochter heeft na zijn draverscarrière alleen nog recreatief aangespannen gelopen, pas bij hun heeft ie voor het eerst een zadel op gehad. Hij pakt het heel vlot op, maar vindt wendingen bijvoorbeeld echt nog lastig en de galop ook. Daar gaan ze nog mee bezig.
De mijne kwam wat verwaarloosd aan, daar hebben ze behalve goed voeren en heel licht wat aan het werk niets aan gedaan, ook hij heeft alleen maar rechttoe rechtaanwerk gedaan in het verleden. Ze verwachten dat we het vanaf volgende week zelf wel aan kunnen, ze leren heel snel en we hebben ze ook niet gekozen vanwege hun dressuurtalent :)
Laatst bijgewerkt door MairiMacBran op 24-01-21 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:47

Ik snap je wantrouwen upendo. Wat als je ze er gewoon recht toe recht aan naar vraagt? Je gaat inderdaad denken aan een bemerking wat er tijdens een keuring uitgekomen is, of wellicht reageert het paard toch niet zo goed op veel verschillende kijkers? Of ze moeten gewoon weer stallen vrij hebben en dachten destijds met die 17k gewoon proberen... Kan eigenlijk vanalles wel verzinnen.
Voordeel: het is jou al opgevallen dus je kan wat met die informatie.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:51

tita schreef:
290€ voor röntgen :wow: goedkoop
Waar!!!!


Haha. Is een kennis met mobiele röntgen. Hij kan niet exact zien of het helemaal goed is maar wel de grote dingen als artrose, hoefkatrol of kissing spines.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 15:02

MariekeS_ schreef:
Ik snap je wantrouwen upendo. Wat als je ze er gewoon recht toe recht aan naar vraagt? Je gaat inderdaad denken aan een bemerking wat er tijdens een keuring uitgekomen is, of wellicht reageert het paard toch niet zo goed op veel verschillende kijkers? Of ze moeten gewoon weer stallen vrij hebben en dachten destijds met die 17k gewoon proberen... Kan eigenlijk vanalles wel verzinnen.
Voordeel: het is jou al opgevallen dus je kan wat met die informatie.

Voor mij komt het qua budget sowieso te vroeg, ik kan nu tot ongeveer 7,5. Wil eigenlijk door tot de 10.. Misschien toch maar tot de 12,5 als het een paard is wat echt voldoet aan mijn wensenlijst.

Valt sowieso regelmatig op hoor, paarden die regelmatig weer voorbij komen, al dan niet in prijs verlaagd.. Daarom houd ik de markt nu ook al scherp in de gaten. Ik wil niet onbeslagen ten ijs komen en dan verliefd worden op een dier met zo'n achtergrond..

Kwam er gisteren ook een tegen. Tijd geleden gezien en toen bleef hij in mijn hoofd spoken. Geen prijsverlaging, maar toen ik ging appen en doorvroeg kwam de aap uit de mouw en bleek het dier regelmatig in de staak te gaan en niet meer vooruit te krijgen..
En dan betaal je er 8 voor.. -O-

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:33

Ah ja, dan heeft informeren nu geen zin. Maar als je straks zover bent zou ik dat gewoon doen hoor :))
Sommige dingen hoeven misschien voor jou helemaal geen probleem te zijn.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 15:46

Daar heb je gelijk in! Ga ik zeker doen!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:52

MairiMacBran schreef:
Mona1995 schreef:
Super leuk, gefeliciteerd! *\o/* Hoe lang blijven ze nog bij stal Westfriesedijk? En wat valt er precies onder doorrijden? Gewoon benieuwd, ik weet dat ze dat idd ook aanbieden maar had er zelf niet voor gekozen.


Dank je!
Die van dochter heeft na zijn draverscarrière alleen nog recreatief aangespannen gelopen, pas bij hun heeft ie voor het eerst een zadel op gehad. Hij pakt het heel vlot op, maar vindt wendingen bijvoorbeeld echt nog lastig en de galop ook. Daar gaan ze nog mee bezig.
De mijne kwam wat verwaarloosd aan, daar hebben ze behalve goed voeren en heel licht wat aan het werk niets aan gedaan, ook hij heeft alleen maar rechttoe rechtaanwerk gedaan in het verleden. Ze verwachten dat we het vanaf volgende week zelf wel aan kunnen, ze leren heel snel en we hebben ze ook niet gekozen vanwege hun dressuurtalent :)

Haha dit klint precies zoals de soort volbloeden die ik doorgaans heb staan. Al zijn die uiteraard wel al langer bereden. Echter bij wendingen in de bak en van hand verandere komen er de eerste paar keer flinke vraagtekens boven het hoofd.

Dit even terzijde.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:00

Ik ben vanochtend bij een super leuke merrie geweest. Braaf, maar voorwaarts. Lord Leatherdale x Ferro, 8 jaar oud. Aankomende week gaan we nog een keer kijken.

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:48

Net 4 uur in de auto gezeten...... Zou super braaf zijn, geschikt voor onzekere, nog niet zo handige amazone... Met het voorrijden zag ik al dat het paard ‘groener’ oogde dan op het eerder gestuurde filmpje leek, dus eerst zelf maar erop (paard is voor dochterlief). In de eerste 5 min de al een bok te pakken.... niet geschikt voor mijn dochter, die geeft nog wel eens per ongelijk een wat grovere hulp en daar moet ie wel tegen kunnen. Erg jammer want ik was er verder wel van gecharmeerd.... Aansprekend paard, goed gebouwd en al recent op de foto gekeurd en goed bevonden, dus was erg hoopvol.....

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 17:55

Levita schreef:
Ik ben vanochtend bij een super leuke merrie geweest. Braaf, maar voorwaarts. Lord Leatherdale x Ferro, 8 jaar oud. Aankomende week gaan we nog een keer kijken.

Spannend!! Hopelijk is het een match!! :)

Wat balen is dat mamabird.. :(
Zo zonde dat verkopers soms de situatie wat te rooskleurig schetsen.

Mona1995
Berichten: 17
Geregistreerd: 29-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:59

MairiMacBran schreef:
Mona1995 schreef:
Super leuk, gefeliciteerd! *\o/* Hoe lang blijven ze nog bij stal Westfriesedijk? En wat valt er precies onder doorrijden? Gewoon benieuwd, ik weet dat ze dat idd ook aanbieden maar had er zelf niet voor gekozen.


Dank je!
Die van dochter heeft na zijn draverscarrière alleen nog recreatief aangespannen gelopen, pas bij hun heeft ie voor het eerst een zadel op gehad. Hij pakt het heel vlot op, maar vindt wendingen bijvoorbeeld echt nog lastig en de galop ook. Daar gaan ze nog mee bezig.
De mijne kwam wat verwaarloosd aan, daar hebben ze behalve goed voeren en heel licht wat aan het werk niets aan gedaan, ook hij heeft alleen maar rechttoe rechtaanwerk gedaan in het verleden. Ze verwachten dat we het vanaf volgende week zelf wel aan kunnen, ze leren heel snel en we hebben ze ook niet gekozen vanwege hun dressuurtalent :)


Ah dat van die wendingen zie ik bij die van mij ook terug, gaat nu gelukkig wel beter. Voltes is weer een ander verhaal haha. En de galop is bij mij ook een dingetje, dat gaat nu alleen nog keihard :+

Die van jou had juist een goede drafcarrièrre gehad toch? Ik vind dat zo intens sneu, dan heeft zo'n dier jarenlang z'n best gedaan bij het koersen en wordt hij daarna afgedankt. Gelukkig is hij uiteindelijk wel goed terecht gekomen!

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:01

Verkoper schrok er zelf ook wel van en vond het heel vervelend, vooral omdat ik nog niet echt wat vroeg van het beestje. Vond het paard ook best gevoelig (hou ik van, maar is niks voor mijn dochter). We waren de eerste kijkers, dus ze vroeg zich wel af of ze de adv moest aanpassen....
Gisteren een doodbraaf ex-springpaard gezien, maar die was al zo versleten, die komt de klinische niet eens door vrees ik....
We hebben gelukkig geen haast, maar hoop met een budget van €8000 toch wel een fijn basispaard te kunnen vinden. Correct vooral, talent hoeft niet, gewoon is goed genoeg....

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:06

Levita schreef:
Ik ben vanochtend bij een super leuke merrie geweest. Braaf, maar voorwaarts. Lord Leatherdale x Ferro, 8 jaar oud. Aankomende week gaan we nog een keer kijken.


Aankomende week .......ik wachtte 2 dagen en paard weg .....zou zo snel mogelijk gaan

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:13

tita schreef:
Levita schreef:
Ik ben vanochtend bij een super leuke merrie geweest. Braaf, maar voorwaarts. Lord Leatherdale x Ferro, 8 jaar oud. Aankomende week gaan we nog een keer kijken.


Aankomende week .......ik wachtte 2 dagen en paard weg .....zou zo snel mogelijk gaan


Ik wil je ook niet “bang” maken, maar ik heb op deze manier twee keer kei hard achter het net gevist. Terwijl ze mij gezegd hadden dat er pas later anderen zouden langs komen.

Dus ik zou dit risico niet nemen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:26

upendo schreef:
Levita schreef:
Ik ben vanochtend bij een super leuke merrie geweest. Braaf, maar voorwaarts. Lord Leatherdale x Ferro, 8 jaar oud. Aankomende week gaan we nog een keer kijken.

Spannend!! Hopelijk is het een match!! :)

Wat balen is dat mamabird.. :(
Zo zonde dat verkopers soms de situatie wat te rooskleurig schetsen.
Tegelijkertijd hoeft het niet altijd aan het beoordelingsvermogen van de verkoper te liggen. Uiteindelijk beschrijf je het altijd vanuit je eigen referentiekader en wat voor haar een onervaren, onzekere ruiter kan zijn, kan bij wijze van spreken voor een ander al bijna Anky zijn. Er zijn gewoon geen absolute waarheden hierin en zeker als het paard maar één of enkele ruiters gezien heeft, is het lastiger inschatten dan wanneer er een halve manege op gereden heeft. Bovendien is ook de combinatie tussen paard en mens van vrij groot belang.

Zo deed en reed ik regelmatig een paard dat ik als doodbraaf zou beschouwen. Groen onder het zadel, dat wel, maar in mijn ogen wel braaf. Als ik haar op stal deed stond ze gewoon te soezen, meestal nogal onhandig tegen de muur geparkeerd, dus als ik haar om wilde zetten, reikte ik achter haar langs om haar even een duwtje in haar dijbeen aan de andere kant te geven. Haar vaste groom hoefde dat echt niet te proberen, die was sowieso al bezig met achterbenen en tanden ontwijken als ze met haar in de box was, laat staan dat ze dat soort capriolen uit zou kunnen halen. Had ik dat tweede verhaal niet geweten omdat ik zelf 0 problemen met haar had, dan zou ik zo'n dier ook verkopen als "braaf" als ze in mijn bezit was geweest. Soms is het dus ook gewoon de combinatie paard-mens waardoor er ineens een heel andere kant van het dier naar boven komt. :=

Wel vervelend voor jou, mamabird!

Fingers crossed, Levita! :D

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:29

Mona1995 schreef:
Ah dat van die wendingen zie ik bij die van mij ook terug, gaat nu gelukkig wel beter. Voltes is weer een ander verhaal haha. En de galop is bij mij ook een dingetje, dat gaat nu alleen nog keihard :+

Die van jou had juist een goede drafcarrièrre gehad toch? Ik vind dat zo intens sneu, dan heeft zo'n dier jarenlang z'n best gedaan bij het koersen en wordt hij daarna afgedankt. Gelukkig is hij uiteindelijk wel goed terecht gekomen!


Ik denk alleen dat je het niet moet zien als afgedankt. Juist die paarden die dan gewoon nog netjes verkocht worden door de eigenaren worden niet afgedankt. Een ruin die bijvoorbeeld nog gezond is en nog prima iets anders kan doen wordt er echt niet gelukkig van een beetje in de wei te staan.

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:33

Die merrie die nu op Bokt Markt staat ziet er ook leuk en veelzijdig uit, nette prijs ook

Getup

Berichten: 8331
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:40

Staan er 2 op de bokt markt inderdaad