Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:13

Poezebeest schreef:
Succes met de zoektocht naar een stal Twirrewyn.

Ik heb ook nog niet echt een idee waar ik mijn toekomstige paard wil stallen. Gaan jullie eerst op zoek naar een stal en dan naar een paard of andersom? Lijkt me ook niet handig om eerst een paard te kopen en daarna over de sta na te denken. En hoe doen jullie dat met wachtlijsten? Ben echt nog een noob :o

Mooi paard Nobel, veel plezier ermee!

Fijn dat die van jou zo relaxed is Romy1234. Balen dat je moet wachten op de zadelmaker. Maar dit kan ook.


Ik ben al bijna een jaar op zoek naar een paard. Als ik een stal had gereserveerd was ik nu al bak geld kwijt geweest.

Ik weet welke stallen ik eventueel heen wil. En stallen die sowieso plek hebben maar niet optimaal zijn voor mij qua afstand/ eisen ruiter. Als die stallen die perfect zijn geen plek hebben, regel ik wel wat bij andere stal zodat ik daarna alsnog op de wachtlijst voor de perfecte plek.

ivy_power89

Berichten: 5865
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:17

Ik heb gelukkig al een stal waar mijn paarden staan. Maar het is wel super vol bij ons.
Daarom eerst wachten tot 1 van mijn paarden verkocht is.

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:25

Hier mezelf op een wachtlijst laten zetten. Mocht ik voor die tijd een paard vinden, dan zoek ik een stal voor tijdelijk, maakt dan minder uit als het geen perfecte stal is.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:29

Gefeliciteerd met de goede keuring. Hartstikke fijn!

Poezebeest
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-20

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:38

Dat is wel slim, bepalen welke stal je wil en als er een wachtlijst is dan een alternatief kiezen tot er plek is. Misschien binnenkort maar eens een rondje stallen gaan doen. De keuze kan maar gemaakt zijn.

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:17

Poezebeest schreef:
Succes met de zoektocht naar een stal Twirrewyn.

Ik heb ook nog niet echt een idee waar ik mijn toekomstige paard wil stallen. Gaan jullie eerst op zoek naar een stal en dan naar een paard of andersom? Lijkt me ook niet handig om eerst een paard te kopen en daarna over de sta na te denken. En hoe doen jullie dat met wachtlijsten? Ben echt nog een noob :o

Mooi paard Nobel, veel plezier ermee!

Fijn dat die van jou zo relaxed is Romy1234. Balen dat je moet wachten op de zadelmaker. Maar dit kan ook.


Dankje! Ik ben juist nu al opzoek naar een stal omdat ik er dan ook optijd bij ben. Wij gaan in juli/augustus/september echt serieus opzoek naar ons eerste paard. Voor de staleigenaren is het ook altijd prettig om al te weten dat ze in de zomer een klant hebben. Meeste stallen zitten nu nog vol maar hebben in de zomer weer plek hier omdat er sommige klanten weg gaan etc.
Het is ook fijn dat je dan straks alleen kan richten op het zoeken naar een paard en niet nog eens de stalling erbij. Scheelt weer kopzorgen.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:41

Ik zou terecht kunnen op een stal maar toen ik eenmaal actief opzoek ging was die plek vergeven. Ik zit hier op de stoep van de drunense duinen en ik weet niet wat er in de mensen gevaren is, maar alles alles alles stond vol. Er is hier geen gebrek aan stallen en ik ken erg veel partikulieren die ik ook benaderd heb. Ik werd er echt even nerveus van. Maar uiteindelijk is het toch gelukt bij een startende pensionstal tis nogal ver fietsen maar ach.
Morgen is de keuring en ik hoop hem mee naar huis te krijgen.

ikke

Berichten: 37642
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:42

Twirrewyn schreef:
Poezebeest schreef:
Succes met de zoektocht naar een stal Twirrewyn.

Ik heb ook nog niet echt een idee waar ik mijn toekomstige paard wil stallen. Gaan jullie eerst op zoek naar een stal en dan naar een paard of andersom? Lijkt me ook niet handig om eerst een paard te kopen en daarna over de sta na te denken. En hoe doen jullie dat met wachtlijsten? Ben echt nog een noob :o

Mooi paard Nobel, veel plezier ermee!

Fijn dat die van jou zo relaxed is Romy1234. Balen dat je moet wachten op de zadelmaker. Maar dit kan ook.


Dankje! Ik ben juist nu al opzoek naar een stal omdat ik er dan ook optijd bij ben. Wij gaan in juli/augustus/september echt serieus opzoek naar ons eerste paard. Voor de staleigenaren is het ook altijd prettig om al te weten dat ze in de zomer een klant hebben. Meeste stallen zitten nu nog vol maar hebben in de zomer weer plek hier omdat er sommige klanten weg gaan etc.
Het is ook fijn dat je dan straks alleen kan richten op het zoeken naar een paard en niet nog eens de stalling erbij. Scheelt weer kopzorgen.

Dat ligt eraan. Er zijn hier in de regio stallen die niet eens meer aan wachtlijsten doen.
Anderen doen het wel maar een jaar of langer wachten is niet raar.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:35

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri
Berichten: 6284
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:26

Wat een plaatje Nobel! Ze lijkt hier haast weer een andere kleur. Van harte!

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:03

Super zeg Nobel,heel veel plezier met haar!!

Poezebeest
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-20

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:18

Succes met de keuring Mrie. Hier liggen een aantal stallen bij de drunense duinen ook binnen mijn zoekgebied en begreep al dat er lange wachtlijsten zijn.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:07

Gefeliciteerd Nobel!

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:26

Gefeliciteerd Nobel!
Al lekker kunnen genieten gisteravond?

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:11

Op marktplaats en sporthorses staat een shetlander inclusief zadel & hoofdstel voor €2450 :+

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:43

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:45

karin1994 schreef:
Op marktplaats en sporthorses staat een shetlander inclusief zadel & hoofdstel voor €2450 :+

Ja ik was door iemand van stal getagd in dat bericht op Facebook _O-
Best schattig ding hoor maar wat een prijs :=

Ojee Nobel, staat je paard alleen op de paddock?

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:08

Romy1234 schreef:
Ja ik was door iemand van stal getagd in dat bericht op Facebook _O-
Best schattig ding hoor maar wat een prijs :=

Ojee Nobel, staat je paard alleen op de paddock?


Ja echt bizar, kan toch niet...

Hopelijk went hij een beetje snel nobel, fijn dat hij goedgekeurd is!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:10

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Berichten: 4778
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:18

karin1994 schreef:
Op marktplaats en sporthorses staat een shetlander inclusief zadel & hoofdstel voor €2450 :+


Wat is daar mis mee? Als het een hele betrouwbare shet is, waar je je kind zo goed als alleen mee weg kan sturen, poetsen, braaf met rijden, dan zou ik dat er zeker voor over hebben! (ik heb de advertentie overigens niet gezien, dus ik weet geen kleur/leeftijd en andere gegevens) waarom zou een betrouwbare kinderpony goedkoper moeten zijn als deze toevallig een paar cm kleiner is. In deze tijd krijg je voor dat geld amper een a pony gevonden, waarom zou een shet het dan niet mogen kosten?

toevoeging: even de advertentie erbij gezocht, gezien de stal waar hij nu staat en hoe hij gepresenteerd wordt is de prijs wat aan de (hele) hoge kant. Maar ik ken hier shetlanders op bokt, waarvan ik zeker weet dat je ze voor dat geld niet krijgt :-) .
Zo'n pony scheren (of in het voorjaar te koop zetten) en dan een klein kind er mee laten tutten en dan filmen toont het al heel anders.

n0va
Berichten: 19
Geregistreerd: 19-09-20

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:34

Gefeliciteerd Nobel! Hopelijk went ze snel :)

Kent iemand toevallig een goede kliniek voor een klinische keuring op locatie, omgeving Amersfoort? Alle dierenartsen die ik ken zijn helaas niet bereid zo ver te reizen.

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:36

Sky_As schreef:
karin1994 schreef:
Op marktplaats en sporthorses staat een shetlander inclusief zadel & hoofdstel voor €2450 :+


Wat is daar mis mee? Als het een hele betrouwbare shet is, waar je je kind zo goed als alleen mee weg kan sturen, poetsen, braaf met rijden, dan zou ik dat er zeker voor over hebben! (ik heb de advertentie overigens niet gezien, dus ik weet geen kleur/leeftijd en andere gegevens) waarom zou een betrouwbare kinderpony goedkoper moeten zijn als deze toevallig een paar cm kleiner is. In deze tijd krijg je voor dat geld amper een a pony gevonden, waarom zou een shet het dan niet mogen kosten?

toevoeging: even de advertentie erbij gezocht, gezien de stal waar hij nu staat en hoe hij gepresenteerd wordt is de prijs wat aan de (hele) hoge kant. Maar ik ken hier shetlanders op bokt, waarvan ik zeker weet dat je ze voor dat geld niet krijgt :-) .
Zo'n pony scheren (of in het voorjaar te koop zetten) en dan een klein kind er mee laten tutten en dan filmen toont het al heel anders.


Nou ja, ik heb de advertentie wel gezien, en dat is deze pony echt niet waard. Fijn dat je het daar toch wel mee eens bent, nadat je de advertentie wel hebt gezien.

Overigens ben ik echt wel van mening dat een goede pony voor de juiste klant zoveel kan opbrengen hoor.

En inderdaad een filmpje en een netje geschoren pony doet veel goed voor mensen, maar voor snelle handel wel wat lastiger.
Laatst bijgewerkt door karin1994 op 15-01-21 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:37

n0va schreef:
Gefeliciteerd Nobel! Hopelijk went ze snel :)

Kent iemand toevallig een goede kliniek voor een klinische keuring op locatie, omgeving Amersfoort? Alle dierenartsen die ik ken zijn helaas niet bereid zo ver te reizen.


Wellensiek

n0va
Berichten: 19
Geregistreerd: 19-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:50

Die wilde ik eigenlijk ook, omdat daar zoveel goede reviews over te lezen zijn. Echter is dat helaas ook de vaste dierenarts van de verkoper

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:52

Ik ben echt bloed nerveus voor vanavond. Ben al in de stress, wat als het allemaal goed gaat. Ik heb niet de kans om nog eens een keer te kijken ben ik bang. Want veel interesse.

Hoe kunnen mensen nou na 1x al weten of het is wat je zoekt.