Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:38

xRivaldo schreef:
Hi! Ik kom mij even een beetje mengen in deze discussie. Ik ben nu een kleine 3 maanden opzoek naar een jong en groen paard. Best wat eisen ( :') ), maar geen haast. Ik heb iets op het oog wat boven mijn budget is, maar denk daarom ook al een tijdje te koop staat. Is er iemand die met mij mee wil kijken? Gaat om een 1,5 jarig springgefokte merrie.


Avalanche schreef:
Tuurlijk, doe maar pb.


Babootje schreef:
tita schreef:
High five :D deze zou ik gelijk laten staan …om iid kleurtje niks voor mij


Ik zou eerder High Five US laten staan om het karakter (v Charmeur). _O- _O-

>;) Charmeur is een leukerd :') heeft alleen een gebruiksaanwijzing.


Babootje schreef:
En de BTW verhoging naar 21%, Toen kwam er ook een klap bij.


Avalanche schreef:
Goed punt, dat is wel echt bizar idd


Mexx is een HighFive US. Dus ik weet er alles van :+ :+ :+

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:04

tita schreef:
Alles onder de 1000€ is koopje


Afgelopen donderdag röntgenologisch gekeurd, incl rug/hals. 32 foto's... 242 euro. Erkende veearts, incl rapport.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 31-01-22 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:05

c_alsemgeest schreef:
Klopt, maar soms zetten ze de prijs excl. Btw er op... dus dan komt dat er nog bij.


Daar ga ik echt altijd van huilen, zo triest om dat er zo op te zetten.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:10

PSvanLot schreef:
tita schreef:
Alles onder de 1000€ is koopje


Afgelopen donderdag röntgenologisch gekeurd, incl rug/hals. 32 foto's... 242 euro. Erkende veearts, incl rapport.


Wow, waar was dit? Mag in pb :)

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:11

O dat hoeft niet per pb hoor. Dolf Desmedt uit Baarle Hertog. Hij zit in Belgie, maar doet ook een stukje NL.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:13

Dat is echt spotgoedkoop!

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:15

Zeker! Hij is kundig, heel erg rustig en gewoon een fijne man. Komt aan huis en fotografeert in principe zonder verdoving. Erg blij met zijn vaardigheid.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:22

Oh jammer dat die echt heel ver weg zit. Dat is echt een hele goede prijs voor de keuring zeg.

Charmaine
Berichten: 1418
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:23

Ga ik even onthouden voor mijn merrie die in Baarle Nassau staat. Hopelijk over paar weekjes weer in de verkoop, of mss ook niet ;-)

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:29

Naar Baarle Nassau zal hij vast wel naar toe willen rijden

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:31

Je zou er bijna voor naar Baarle-Nassau Nassau rijden met een paard wat je moet laten keuren :')

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:36

Dat kan wel uit inderdaad haha

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:38

opisop_shop schreef:
Dat kan wel uit inderdaad haha


Hij rekent volgens mij zelfs geen voorrijdkosten, maar of ie dat ook naar Groningen doet... whaha

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:00

Hahaha nee dat denk ik ook niet :')

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:56

StalNollie schreef:
Zomaar omzetten van de pas mag niet, hopen dat daar streng op gepakt (gaat) worden. Als je hier aan mee werkt vind ik het geen eerlijke handel. En ik kijk vaak mee met paspoorten

Kijk vooral na de aanmaak datum en geboorte jaar etc daar behoed je al veel import aankopen mee


Wat zijn jouw slechte ervaringen met import dan als handelaar? Ik snap dit soort berichten oprecht niet. Heb je achteraf gezeik gehad, zijn ze dan lichamelijk niet goed?

Blijkbaar hebben wij dan heel veel geluk of de juiste adressen :). We doen het heel kleinschalig, paardje per keer, maar nog nooit een afgekeurde gehad (waaronder een aantal met rontgenfoto's) en nog nooit (in een aantal jaar tijd) negatief bericht gekregen van de nieuwe eigenaren achteraf. In tegendeel zelfs :D

Ik ben echt verkocht geraakt en rijdt ze echt met veel plezier, vooral op buitenrit omdat je er alles mee kan! Áls we import hebben zijn het Spaanse, sommige kunnen wel ril zijn, of gewoon erg voorwaarts, en die zijn dan niet voor iedere ruiter.

Maar zelfs met de heetste kan je echt alles gewoon (ookal is het dan in passage achtige stapdraf :P), veel meer dan met de gemiddelde warmbloed naar mijn ervaring, die vinden vanalles eng en zijn regelmatig moeilijk te laden :+ de Spaanse lijken overal voor in te zijn, ik kan ze overal doorheen of overheen sturen. :P En dat blijft ook zo bij de nieuwe (door ons geschikt bevonden) eigenaren :D

c_alsemgeest

Berichten: 20705
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:52

Dan heb ik denk ik altijd hele bijzondere kwpn'ers gehad...
Mini, Uni en Jam keken echt allen helemaal nergens naar, nooit ook niet in het bos, strand of vreemd terrein.
En aan het bloed lag het niet zoals je in mijn onderschrift kan lezen. Dat waren geen "brave" lijnen :')

(Op Warina na... dat was een kijkerige pieperd :+ )

Padoertje
Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:21

Die Gribaldi van mij loopt ook overal langs. Aan de hand kan hij frisser zijn, maar onder het zadel echt overal langs te sturen op vreemd terrein of in het bos.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 02:00

Als het gros van de warmbloeden nergens van op keek en zoveel gewend zouden zijn, zouden er niet zoveel kopers zo lang naar op zoek zijn :D
(En daarmee bedoel ik niet dat het aan het karakter ligt, maar omdat het ze gewoon ook niet geleerd is)


Overigens bedoel ik in mijn vorige post wel echt dingetjes zoals smalle fietsbruggetjes en allerlei gekkere dingen die ik niet ga opnoemen omdat ik dan bokt over me heen krijg :') (en daarom mijn vorige post verwijderd :+ )

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 02:21

Tuurlijk is het ze vaak niet geleerd.
En je kan ze een stuk minder ril maken door ze dingen te leren, maar het blijven gewoon heethoofden, die heftig kunnen reageren.

Anderzijds heb ik mijn vorige Jazz x Ferro meegenomen op de pont, omdat we een stuk in het bos wilden wandelen. Dat ging prima. En dat was ook geen brave, die was heet en sensibel, en ril, maar je kon er van alles mee, keileuk paard, had alleen overal een mening over :D maar ze was ook in voor heel veel dingen en vond het eng maar ook super leuk :') en ik heb soms het idee dat ze nieuw, en dus eng, ook om die reden leuk vond :D super gaaf paard was dat.

Ik heb nu Madammeke maar ik heb haar echt zo vreselijk gemist toen ze er niet meer was. En Madammeke is van hetzelfde laken een pak, maar warmbloeden zijn ook zo vreselijk leuk en karaktervol <3

Lieser
Berichten: 1549
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 08:02

En weer geen reactie :( . Kruising Draught - Cob op mp. Geen telefoonnummer vermeld, dus via mp gevraagd om een filmpje. Dat was prima, als ik mijn telefoonnummer gaf stuurde hij wat door ... Dat was gistermiddag, geen filmpje te bekennen.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:33

Kan nog komen toch?

Padoertje
Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:56

Geryon schreef:
Als het gros van de warmbloeden nergens van op keek en zoveel gewend zouden zijn, zouden er niet zoveel kopers zo lang naar op zoek zijn :D
(En daarmee bedoel ik niet dat het aan het karakter ligt, maar omdat het ze gewoon ook niet geleerd is)


Overigens bedoel ik in mijn vorige post wel echt dingetjes zoals smalle fietsbruggetjes en allerlei gekkere dingen die ik niet ga opnoemen omdat ik dan bokt over me heen krijg :') (en daarom mijn vorige post verwijderd :+ )


Ik heb mijn paard dan ook niet gekocht met de intentie om dagelijks een rondje buiten te doen, maar voor de sport :D . Voor de (wat fanatiekere) recreatieruiter kan ik me voorstellen dat die zich suf zoeken naar een warmbloed die van alle markten thuis is. Echter is dit ook vaak de doelgroep die én het paard willen dat ZZ heeft gelopen, kuikenmak moet zijn, een ruiter met angstproblemen moet bijstaan én dan ook nog amper 7k mag kosten :') Die zoekt iedereen haha.
Daarnaast is er ook een aannemelijk verschil in de training van een sportpaard; die komt misschien maar 1x per maand op buitenrit of in het bos naast het dressuurmatige. Dus vaak is het ze inderdaad ook niet geleerd.

Jammer genoeg ziet de toekomstige ruiter het ook vaak niet zitten om het ze te leren. Dus een paard voldoet niet, of voldoet redelijk genoeg maar is te duur. Dat ligt m.i. niet aan het type paard of karakter, maar meer in de investering/tijd die iemand erin wil steken. Hoewel ik de echt goede Spaanse echt wel leuk vind voor de sport, is mijn bloederige kwpner toch echt minder neurotisch dan alle pre's die ik heb gezien. Zo is er gelukkig voor iedereen wel een type paard wat past bij de wensen en het karakter van de mens. Voor sommigen duurt die zoektocht alleen wat langer dan gewenst.

esje01

Berichten: 4903
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:25

Ja er worden ook aan het eenvoudige paard enorm veel eisen gesteld.
Laatst nog paard 3 keer geprobeerd, buiten gereden, instructeur mee, sprongetje gemaakt.
Beestje super braaf
Uiteindelijk ging het niet door, hij was toch wel groot.
Ik verkoop tegenwoordig veel via youhorse of esha.
Dat bevalt me prima

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:44

Helemaal mee eens dat veel kopers echt veel en totaal niet reeele eisen hebben! Gewoon een beetje zielig voor de paarden zelfs, zoveel eisen aan je hebben hangen :+

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:00

Geryon schreef:
Helemaal mee eens dat veel kopers echt veel en totaal niet reeele eisen hebben! Gewoon een beetje zielig voor de paarden zelfs, zoveel eisen aan je hebben hangen :+

Ik meld me ook. Als koper met eisen. :=

Ik weet niet meer wat reëel is eigenlijk. Wij zijn nu een tijdje op zoek naar een leuke D pony, het liefst wat hoger in de D maat. Ergens tussen de 3-7 jaar. Hoeft weinig tot niets te kennen, mag een “projectje” zijn. Wel graag gezond en goed op de voeten. Liefst geen Spaanse, Roemeense of koudbloeden.
Inmiddels bij wat pony’s wezen kijken. Allemaal tot dusver niet gezond, slecht op de voeten en/of niet rad. Allemaal boven de 6500 euro worden ze aangeboden.
Moet je voor een gezonde pony van 6 jaar wat niet beleerd is en praktisch niets kent inmiddels ook al zoveel betalen? Wil je ze beleerd hebben op B niveau dan worden ze snel al zo’n 10k kennelijk. Gisteren met een stal gebeld over een 4-jarige, kent weinig. Vraagprijs 15k.
Ik keek van de week op de online veilingen en daar zijn oprecht leuk gefokte springpaarden voor bedragen beneden de 10k verkocht, dus beginnen we zoiets te overwegen. Het nadeel vind ik dat ik graag een pony of paard zelf wil zien en “voelen”. Of is dat raar? :D