Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22278
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 20:52

Heel herkenbaar hoor Cijsalover.. :)
Kon echt lezen en schrijven met mijn merrie... En nu opeens op andere paarden die andere knoppen hebben vind ik soms wel lastig..

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:10

Dankjewel voor jullie advies, lieve bokkers! Ik neem het allemaal mee. En wat jij zegt Cijsalover heb ik ook hoor, en ik kom van manegepaarden (dus ben al gewend om verschillende paarden te rijden).

Maar inderdaad, die knopjes net anders, en in mijn geval zijn de paarden ook van een hoger niveau dan ik zelf. Zit er soms echt heel gespannen op in m’n lijf, maar vaak kom ik er wel doorheen.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:13

Heb inderdaad het zelfde. En daarnaast is het dan extra moeilijk omdat de eigenaar staat te kijken. Voel ik me altijd helemaal zo'n kneus. :')

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:26

N0a schreef:
Heb inderdaad het zelfde. En daarnaast is het dan extra moeilijk omdat de eigenaar staat te kijken. Voel ik me altijd helemaal zo'n kneus. :')

Nou vooral dat haha, zo ongemakkelijk.
Het is al zo spannend en dan rijdt het paard voor, loopt hij super en
Dan kom ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:41

Zonnebloem92 schreef:
N0a schreef:
Heb inderdaad het zelfde. En daarnaast is het dan extra moeilijk omdat de eigenaar staat te kijken. Voel ik me altijd helemaal zo'n kneus. :')

Nou vooral dat haha, zo ongemakkelijk.
Het is al zo spannend en dan rijdt het paard voor, loopt hij super en
Dan kom ik :')
En die verkopers maar denken: "M1, yeah right. :roll: " :')

Ik lees trouwens stilletjes mee. Het paard dat ik heel graag wilde hebben, is al verkocht en niemand weet waar hij nu is, dus ik ga nu een paar maanden sparen en tegen het einde van het grasseizoen in de UK en Frankrijk op zoek naar een volbloed van de baan. :) (Lees: Ik hoop dat er tegen die tijd andere paarden die ik ken, met pensioen gaan.)

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:33

voor een verkoper is het net zo spannend hoor!! je wil toch dat een paard zich gedraagt en zich makkelijk na laat rijden... Het is beschamend als een paard opeens heel hard verbeterd... maar ook als een paard zich helemaal niet laat narijden of heel ongehoorzaam is.... Kopers kunnen de laatste jaren steeds minder goed rijden... dus dat doet een verkoper niet zoveel! Al is het wel frusty als een fijn afgericht paard met het rondje slechter word...

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:37

Oh ja dat proefrijden. Vreselijk :') Ben dan zo onzeker.
Tot nu toe alleen maar complimenten gehad, dus misschien ben ik ook te streng voor mezelf.
En verkopers laten dan alle ‘trucjes’ zien en dat boeit me dan totaal niet want dat kan ik er toch niet uithalen :')

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9327
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:59

Ik wilde net zeggen, dat proefrijden is als verkoper zijnde net zo spannend/stressvol haha.
Ik zit natuurlijk in de lage prijsklasse, daar zijn helaas toch heel wat ruiters die zichzelf zwaar overschatten of denken voor een laag prijsje een jonge vol automaat te kopen. Je maakt daardoor toch het een en ander mee. (En nee zeker niet allemaal, ook zeer fijne kopers gehad!). Nou ik zal je zeggen dat ik meermaals mijn hart vast heb gehouden of zowel ruiter als paard niks overkomt en/of dat het niet mis gaat :+ Mensen die bijvoorbeeld op een 4 jarige gaan galloperen en de tenen zo ongeveer in de neus steken en de handen zo hoog hebben dat je blij bent dat het span weer stil staat :j Mensen die met 90kg denken op een volbloedje van 1.60m te kunnen rijden en daarbij ook nog totaal geen balans hebben en dus echt zitten te hutsebutsen. Of paardlief die door de spanning in de lucht in een keer wel hele rare dingen gaat doen die je nog nooit gezien hebt |o
Dit is even heel zwart/wit geschreven en op een aantal proefruiters die ik dit jaar mee gemaakt heb, ik vermoed dat de meeste ruiters hier in dit topic in een hele andere categorie vallen namelijk.
Maar goed zoiets is dus voor beide partijen stressvol.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:02

Herkenbaar hoor. Afgelopen jaren alleen maar op mijn brave, betrouwbare merrie gezeten. En nu proef rijden op een vreemd paard en de verkoper die staat te kijken. Erg lastig.

Overigens vandaag bij een paardje wezen kijken. Super lief diertje maar kwam erg tegen de hand bij het rijden. Ik zat er nauwelijks aan maar toch wilde ze absoluut niet het bit aannemen. Verkoper herkende het beeld totaal niet en dacht dat het kwam omdat er gisteren mensen op hadden proef gereden die haar met strakke hand hadden gereden. Erg jammer want het was voor de rest een lief dier in omgang.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:11

een advies vraagje.
(ja ben toch weer stiekem even op sporthorses gaan kijken)

kwam een leuke tegen maar 3+ uur enkele reis.. ik vroeg de verkoper een filmpje op het harde in draf omdat ik al paar keer heb gehad dat ze niet zuiver liepen op t harde.. Maar de verkoper zegt ja kom maar een keer zonder afspraak om te kijken of hij zuiver loopt op het harde...

afhaken? of toch maar in de auto stappen..

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:12

Is we niet iemand in de buurt die de eerste check kan doen? Of evt klinisch keuren met video? Dat is bijna goedkoper dan 2x 3 uur rijden

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:29

VWestra schreef:
Is we niet iemand in de buurt die de eerste check kan doen? Of evt klinisch keuren met video? Dat is bijna goedkoper dan 2x 3 uur rijden


Helemaal niet aan gefilmde klinische keuring gedacht dankje! Toevallig ken ik wel iemand die daar in de buurt woont. Voelt zo bezwaard om te vragen maar misschien toch maar doen.

Een andere die ik ook leuk vind is ook 2,5 uur rijden helaas maar dat is in België en daar ken ik echt niemand.. dus als iemand aan de belgische kust woont en mij zou willen helpen ( tegen vergoeding natuurlijk). hoor ik het graag!

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:38

Ik was bijna overtuigd van een 5 jarige merrie, maar had nog 1 paard staan waar we al twee keer de afspraak hadden moeten verplaatsen (paard had eerst z'n hoefijzer afgetrapt, en toen had de verkoper onverwacht vertraging waardoor we gingen verplaatsen)... maar hemel, ben blij dat ik toch gegaan ben! Die spanning die ik bleef voelen bij die merrie van "maak ik wel de juiste keuze?" was bij deze volledig weg!

Dus, de foto's daarvan zijn nu onderweg naar mijn eigen DA, en als die het goed acht dan ga ik een afspraak maken om opnieuw te keuren! Heb een heel goed gevoel bij de verkopers, ze zijn heel transparant en open, kennen het paard al vanaf dat hij 2 was. Hoop zo dat deze door de keuring komt, ben helemaal verliefd <3

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:46

Urbiezira schreef:
Ik was bijna overtuigd van een 5 jarige merrie, maar had nog 1 paard staan waar we al twee keer de afspraak hadden moeten verplaatsen (paard had eerst z'n hoefijzer afgetrapt, en toen had de verkoper onverwacht vertraging waardoor we gingen verplaatsen)... maar hemel, ben blij dat ik toch gegaan ben! Die spanning die ik bleef voelen bij die merrie van "maak ik wel de juiste keuze?" was bij deze volledig weg!

Dus, de foto's daarvan zijn nu onderweg naar mijn eigen DA, en als die het goed acht dan ga ik een afspraak maken om opnieuw te keuren! Heb een heel goed gevoel bij de verkopers, ze zijn heel transparant en open, kennen het paard al vanaf dat hij 2 was. Hoop zo dat deze door de keuring komt, ben helemaal verliefd <3


Dat klinkt goed!

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:35

Urbiezira schreef:
Ik was bijna overtuigd van een 5 jarige merrie, maar had nog 1 paard staan waar we al twee keer de afspraak hadden moeten verplaatsen (paard had eerst z'n hoefijzer afgetrapt, en toen had de verkoper onverwacht vertraging waardoor we gingen verplaatsen)... maar hemel, ben blij dat ik toch gegaan ben! Die spanning die ik bleef voelen bij die merrie van "maak ik wel de juiste keuze?" was bij deze volledig weg!

Dus, de foto's daarvan zijn nu onderweg naar mijn eigen DA, en als die het goed acht dan ga ik een afspraak maken om opnieuw te keuren! Heb een heel goed gevoel bij de verkopers, ze zijn heel transparant en open, kennen het paard al vanaf dat hij 2 was. Hoop zo dat deze door de keuring komt, ben helemaal verliefd <3



Wat leuk! Ik duim voor je dat de keuring goed gaat!

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:03

leuk dat er alweer mensen bezig zijn met keuringen en aankopen :D
En het jaar is pas net begonnen!

Ik ga onverwacht deze week kijken bij een aantal jonge frieze hengsten.
Eigenlijk wilde ik al een gereden paard, maarja het is niet de eerste keer dat ik met iets thuis kom waar ik vooraf echt fel op tegen was :') :')

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:44

hahaha goh echt?? :P

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:04

Blaze1994 schreef:
een advies vraagje.
(ja ben toch weer stiekem even op sporthorses gaan kijken)

kwam een leuke tegen maar 3+ uur enkele reis.. ik vroeg de verkoper een filmpje op het harde in draf omdat ik al paar keer heb gehad dat ze niet zuiver liepen op t harde.. Maar de verkoper zegt ja kom maar een keer zonder afspraak om te kijken of hij zuiver loopt op het harde...

afhaken? of toch maar in de auto stappen..

Als mensen uit het buitenland moeten komen ben ik wel bereidt om dit te doen.... maar voor iemand uit Nederland.. Gaat niet gebeuren!! Je komt maar gewoon kijken... Zo een filmpje zegt ook helemaal niks! Je kunt een paard een uur opwarmen voordat je het filmpje opneemt

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:12

JeanneV schreef:
Blaze1994 schreef:
een advies vraagje.
(ja ben toch weer stiekem even op sporthorses gaan kijken)

kwam een leuke tegen maar 3+ uur enkele reis.. ik vroeg de verkoper een filmpje op het harde in draf omdat ik al paar keer heb gehad dat ze niet zuiver liepen op t harde.. Maar de verkoper zegt ja kom maar een keer zonder afspraak om te kijken of hij zuiver loopt op het harde...

afhaken? of toch maar in de auto stappen..

Als mensen uit het buitenland moeten komen ben ik wel bereidt om dit te doen.... maar voor iemand uit Nederland.. Gaat niet gebeuren!! Je komt maar gewoon kijken... Zo een filmpje zegt ook helemaal niks! Je kunt een paard een uur opwarmen voordat je het filmpje opneemt


Nou áls iemand dus meer als 3 uur moet rijden enkele reis, zou ik het best doen. Ik woon bin de Belgische grens en zou echt niet zonder filmpje naar Groningen rijden

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:21

Ik zeg altijd, als ze echt interesse hebben willen ze er wel om rijden. Ik maak geen filmpjes, je bent wel altijd welkom.

Zelf ook Duitsland en België afgereden voor een geschikte pony, uiteindelijk een gevonden op 30 min rijden. De nieuwe eigenaresse van mijn gefokte fries heeft er 3,5 uur enkele reis voor gereden zonder 1x om een filmpje te vragen

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:31

Ik heb een paard te koop staan waar er vooraf filmpjes van zijn gemaakt.
Krijg deze week ook mensen die er 2 uur voor moeten rijden.
Zelf woon ik in het midden van het land, maar als ik echt interesse heb dan rijd ik er wel voor

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:31

Silly1972 schreef:
hahaha goh echt?? :P


Wat was het ook alweer, geen bonte, geen hengst en geen veulen _/-\o_

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:38

Kabayo schreef:
Ik zeg altijd, als ze echt interesse hebben willen ze er wel om rijden. Ik maak geen filmpjes, je bent wel altijd welkom.

Zelf ook Duitsland en België afgereden voor een geschikte pony, uiteindelijk een gevonden op 30 min rijden. De nieuwe eigenaresse van mijn gefokte fries heeft er 3,5 uur enkele reis voor gereden zonder 1x om een filmpje te vragen


Maar die interesse is wel beter te bepalen als je foto- en videomateriaal hebt en verdere informatie.

Had vandaag ergens op gereageerd, die had verder geen foto's van ohz en ook geen video's. Dan ga ik niet dat risico nemen. Vooral nu met Corona, kies ik heel bewust waar ik ga kijken.

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:41

Ik ben alleen. Als je een film wilt kan ik best een film maken in de paddock terwijl ik m wat opjaag met een zweep. Maar veel meer zal het nooit worden. Dan nodig ik de geïnteresseerde liever gewoon uit :) ik maak wel veel foto's voor een goed beeld

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:52

Waarom zou je geen filmpjes maken? Persoonlijk vind ik dat wat sketchy overkomen. Zie wel graag de bewegingen van een dier.