Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:01

@K_nolan: fijn om te horen dat het voor je nichtje goed bevalt.

Ik kijk ook zeker naar de L/M ponies hoor, het is puur dat deze twee deze week voorbij kwamen, niet dat dat perse mijn zoek criteria zijn :-) Goede tip van de paard zoekt ruiter sites, ga ik ook even bekijken!

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:22

Hoeveel moeite is het nou om als je een advertentie maakt, even iemand te regelen die helpt met het maken van wat informatief beeldmateriaal. Een standfoto, een rijfilmpje (als het dier al onder het zadel is), een filmpje los in de bak (zonder de staart erop) een filmpje heen en terug stappen en draven over het harde. evt een filmpje aan de longe of vrijspringen. Ben je met een paar uurtjes mee klaar en kun je aan alle verzoeken voor filmpjes voorzien.

Als mensen roepen dat filmpje maken teveel werk is, dan is het waarschijnlijk heel veel werk om een fatsoenlijk moment erop te krijgen en dan weet je al genoeg toch. Goede foto's maken is eigenlijk veel meer werk, maar goed, met foto's kun je makkelijker een onrealistisch beeld tonen.

Het gaat mij niet om reiskosten, ik heb een leaseauto en het kost mij dus geen cent om naar de andere kant van het land, of zelfs naar het buitenland te rijden. Maar het kost mij ook een dag van mijn zeer kostbare weekenden.. Voor een geschikt paard (en of het dan HET paard is of niet, maar in ieder geval geen brandhout wat je op een filmpje al had kunnen zien) is dat die dag waard. Maar als iemand al te beroerd is een filmpje te sturen dan is het laat maar. Dan zal het waarschijnlijk in 99% van de gevallen de reis niet waard blijken te zijn. Maar daarom gaat mijn voorkeur ook uit om te kopen bij een goede professional. Veel minder moeilijk gedoe en gezeur. Veel meer zekerheden.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 11:35

Nou, precies dat Oji!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9328
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:47

SuperRocky schreef:
@K_nolan: fijn om te horen dat het voor je nichtje goed bevalt.

Ik kijk ook zeker naar de L/M ponies hoor, het is puur dat deze twee deze week voorbij kwamen, niet dat dat perse mijn zoek criteria zijn :-) Goede tip van de paard zoekt ruiter sites, ga ik ook even bekijken!

C ponys zijn momenteel niet aan te slepen en rete duur. Ik kan die van mij iedere week meerdere keren verkopen als ik wil en dan praten we inderdaad over bedragen van 10+.

Ik weet er momenteel 2 te koop. Eentje loopt wekelijks bij ons in de springles en is L dressuur en L springen. Deze mag voor 6 weg. Chique pony, welshje, eindmaat C.

Dan eentje hier uit de kring, maar die is 100% boven de 10k. Loopt week op week in de prijzen en kan gruwelijk springen. Wel is dit echt een hete flikker( tja welke echt goede sportpony niet) dus moet wel bij de dochter passen.

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:30

@kyrkelover: ok, blijkbaar markt conforme prijzen dus ;-) Heb je over beide ponies wat meer info (link naar evt advertentie, via PB mag natuurlijk ook)? De tweede die je noemt is wellicht te heet, maar zeker de moeite waard om te orienteren denk ik. Ook voor ons ter beeldvorming van waar we nou uiteindelijk voor gaan (gaan we op korte termijn voor zoiets als de eerste die je noemt, of sparen we door tot we voor zoiets als de tweede kunnen gaan).

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:49

Ik heb onlangs mijn paard verkocht zonder filmpjes. Ik wilde juist niet de handelaren trekken die haar alleen op het zien van een filmpje willen kopen. Ging wel om een compleet groene 3-jarige, die dus ook geen longeren kende.

Die 'door-3-man-door-de-bak-gejaagde-paarden' vind ik ook helemaal geen realistisch beeld geven en wilde ik ook niet doen met mijn paard. Zijn bijna geen ruiters die zulke bewegingen eruit kunnen rijden en de dieren staan zo stijf van de adrenaline dat ze ook niet onregelmatig tonen.

Ik had niks te verbergen, iedereen mocht komen kijken, maar ik wilde per se een goed huis en mensen dus ook eerst face-to-face spreken, dus is een bewuste keuze geweest om geen filmpjes op te nemen. In deze markt overigens helemaal geen gebrek aan animo, zelfs niet zonder filmpjes.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:50

ikke schreef:
Wellicht moet je dan eerst een comfortabelere auto kopen; dan heb je er wat minder moeite mee om eens wat verder weg te gaan kijken.


Ik hoop dat deze opmerking niet serieus is :')

Ik vind auto rijden echt niet erg maar het is zoals andere ook al benoemd hebben zonde van iedereen hun tijd als het voorkomen had kunnen worden met een filmpje

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:51

Meelezer post hier

Ik ben afgelopen najaar al voorzien van een leuke driejarige ruin. Ben blij dat ik toen de knoop doorgehakt heb om te kopen, want er is nu vrij weinig te vinden m.i. en de prijzen schieten de pan uit.

Misschien goed om iedereens zoekertjes te herhalen?
Ik blijf voor de fun wel een beetje rondkijken naar leuke dieren namelijk :j
Als ik iets leuks zie kan ik tippen...

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:33

Marigo schreef:
ivy_power89 schreef:
Moderatoropmerking:
Advertentie verwijderd, bespreken advertentie is niet toegestaan




Ik zag het ook voorbij komen. Ze wil ook alleen verkopen aan iemand die met haar gaat crossen en springen. Ik ben helaas een echte dressuur prikker :+
Laatst bijgewerkt door RianneH op 19-01-21 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast ivm bespreken advertentie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:45

N0a schreef:
Ik zag het ook voorbij komen. Ze wil ook alleen verkopen aan iemand die met haar gaat crossen en springen. Ik ben helaas een echte dressuur prikker :+
"Onze ambities komen niet overeen" als eufemisme voor "er is geen land mee te bezeilen, maar dat merk je niet als je op volle snelheid door een parcours sjeest." :))

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:03

Mkango schreef:
N0a schreef:
Ik zag het ook voorbij komen. Ze wil ook alleen verkopen aan iemand die met haar gaat crossen en springen. Ik ben helaas een echte dressuur prikker :+
"Onze ambities komen niet overeen" als eufemisme voor "er is geen land mee te bezeilen, maar dat merk je niet als je op volle snelheid door een parcours sjeest." :))



Hahah deze moet ook in dat Bit-artikel dat hier laatst is gedeeld.

Ik ga zaterdag weer kijken bij een leukerd! Toevallig werd ik hier via dit topic benaderd op basis van mijn zoekertje, dus ben heel benieuwd.
Ook morgen staat nog een bezoekje gepland naar paardenmelkerij Sand. Zij hebben nog wat 2,5 jarige haflingers staan. Misschien ook iets voor de anderen die op zoek zijn naar een haf?
Hebben mensen ervaring met Sand?

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:25

Nog even over die video's. Hypothetisch: je komt je droompaard tegen (als in: alle vereisten die je had opgegeven kan je afvinken en zelfs meer), maar het paard loopt net niet helemaal wauw op de video, is dat dan echt voldoende om alsnog niet in de auto te kruipen voor dat paard?

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:31

Gini schreef:
Nog even over die video's. Hypothetisch: je komt je droompaard tegen (als in: alle vereisten die je had opgegeven kan je afvinken en zelfs meer), maar het paard loopt net niet helemaal wauw op de video, is dat dan echt voldoende om alsnog niet in de auto te kruipen voor dat paard?

Dat ligt eraan hoe goed de kijker het paard kan lezen.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:31

Ligt eraan of het een kwestie van kreupel of net niet wauw is. Paard die ik nu wil laten keuren was geen wauw op de video, maar op papier heel leuk, en heb daar prima doorheen gekeken. Ben dan ook heel blij dat ik ben gegaan. Maar ook een paard gehad die op de video kreupel is, dan ga ik niet, uiteraard.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 19:51

Net niet helemaal wauw is voor mij geen reden om de afspraak af te zeggen. Dat kan ook komen door diegene die er bovenop zit. Die filmpjes zie je regelmatig. :)
Juist dan ga ik wel kijken, om te voelen wat erin zit.

Ik heb alleen regelmatig filmpjes onder mijn neus gekregen van paarden die kreupel liepen (of kramperig oid terwijl verkoper dat niet vermeld had).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:57

Ik geef niks om spectaculaire gangen of potentie voor een bepaalde tak van sport (hoewel ik als hoofdzakelijk dressuurruiter niet snel een chaser zou kopen), dus "wauw" hoef ik niet in beweging te zien. Maar het dier moet inderdaad niet kreupel zijn.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:01

"Met niet helemaal wauw" bedoel ik dus inderdaad het rad lopen van het paard. Dus dat je op de video wel een onregelmatigheid, stijfheid of soort strakheid ziet in het lopen van het paard.
Ik heb het dus inderdaad niet over het show-wauw van voorbenen die de oren raken. :D

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 20:14

Ligt er maar net aan wat je ziet denk ik.

Is zo afhankelijk van het beeld. Ze moeten tactmatig goed zijn. Stijf wil ik nog overwegen, strak ligt ook vaak aan randvoorwaarden die niet kloppen (ruiter, tuig).

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:26

Moderatoropmerking:
Zouden jullie er rekening mee willen houden dat het bespreken van advertenties ook in deze 2021 versie niet is toegestaan. Ik heb enkele reacties verwijderd en mogelijk zullen er nog een paar reacties worden verwijderd de komende dagen.

De regels zijn nog eens hier te lezen en ook in de openingspost:

Citaat:
Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.

- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.

- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.

- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:40

Hee ik wil ook langzaam opzoek gaan naar een rijpaard.

Klopt het dat de kwpnr’s momenteel extreem duur zijn?

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:42

Janinevv schreef:
Hee ik wil ook langzaam opzoek gaan naar een rijpaard.

Klopt het dat de kwpnr’s momenteel extreem duur zijn?


Alle paarden (en pony’s) :Y)

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:59

Janinevv schreef:
Hee ik wil ook langzaam opzoek gaan naar een rijpaard.

Klopt het dat de kwpnr’s momenteel extreem duur zijn?


Alles met vier benen, een staart en wat hinnikt is duur momenteel...

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:20

Haha alles is duur jaa, dat klopt.

Ik vind zo moeilijk om voor mezelf nu nuchter na te denken over de prijzen.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:00

Vandaag me nieuwe vriendin gehaald, 4 uur in de trailer bijna. Blij dat ze eindelijk staat <3


Afbeelding

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 20:02

Knap dier! Gefeliciteerd!!