Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:42

Ik vind um ook gaaf Karin als je um even 200% verkeersmak maakt mag ie komen

Ilsje_007
Berichten: 583
Geregistreerd: 13-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:08

Ik wil ook graag op zoek naar een nieuwe rijpony in 2021, nouja graag: mijn superleuke bruikleenpaard gaat terug naar de eigenaresse in verband met blessureleed .
Ik ben wel een beetje geschrokken van de prijzen in de huidige markt... waar ik eerder dacht voor 5-6000 euro wel zou kunnen slagen, besef ik me nu dat ik dat budget behoorlijk zal moeten oprekken.
Daarnaast weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen met zoeken voor mijn droompony (bestaat die überhaupt wel?):
- 5-10j
- merrie zonder streken of ruin
- 1,48-1,60m (1,48 is echt minimaal, anders steken mijn benen er teveel onderuit met 1,70m hoog)
- opstappen en rijden type; ook geschikt voor een ‘ik zie beren op de weg’-type ruiter.
- verkeersmak, ook alleen buiten te rijden
- makkelijk te laden
- dressuurmatig correct: in ieder geval b/l niveau
- bij voorkeur Nrps, avs, new forest, welsh nwr of evt Connemara.
- geen koudbloed/Spaans bloed.
- volledig gezond, helemaal goed op Rx
- en te rijden in endurance; in ieder geval tm 90km wedstrijden, dus looplust, corrrect lijf, betrouwbaar en enig enthousiasme hierin is noodzakelijk

Volgens mij zoek ik die vroegere ponyclubpony’s die op zaterdag met zijn allen op de vrachtwagen gingen om m2 dressuur te starten op wedstrijd en de volgende dag weer enthousiast mee gingen op een strandrit, maar bestaan die nog?

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:19

tita schreef:
Ik vind um ook gaaf Karin als je um even 200% verkeersmak maakt mag ie komen


Dankje tita :)

Paard is toevallig errug braaf op buitenrit.

Edit: hij kan ook nog leuk springen

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:24

Ik lees even mee aangezien ik volgend jaar eentje verkoop. Wellicht vind ik er hier iemand voor :)
En een erg leuk topic mocht ik mij geen vervelen , kan ik paarden zoeken op sporthorses of marktplaats

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 21:35

Welkom allemaal!! :)

Peesverkalking ga ik niet aan beginnen. :) Wij hebben er al eerder één om moeten laten staan.

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:46

upendo schreef:
Welkom allemaal!! :)

Peesverkalking ga ik niet aan beginnen. :) Wij hebben er al eerder één om moeten laten staan.


En het is een ruin, jij zoekt een merrie toch?

Wat was jouw ervaring met de peesverkalking, in welke mate en locatie? Mag ook per pb als je zou willen

xmaluxmalu
Berichten: 11
Geregistreerd: 28-12-20

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:06

Wat een super leuk topic! Ik ben in 2021 ook van plan om eindelijk mijn droom waar te maken maar vind het allemaal wel erg spannend. Ik dacht inderdaad ook met 5000-6000 euro wel een leuk allround paardje te vinden maar helaas is dat nu niet meer het geval :? Hoop dat het van het voorjaar wat zal zakken _/-\o_
Ik ben opzoek naar:
- Minimaal 1.60 cm (ben zelf 1.80 cm)
- Zou graag dressuur wedstrijdjes willen starten
- Daarnaast ook wel is leuk een sprongetje willen maken en lekker op buitenrit willen gaan
- Geslacht en ras geen voorkeur maar liever geen fjord of hafje
- Trailermak zou fijn zijn
Ik hoop dat het gaat lukken! Jullie ook allemaal succes!

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 23:01

karin1994 schreef:
upendo schreef:
Welkom allemaal!! :)

Peesverkalking ga ik niet aan beginnen. :) Wij hebben er al eerder één om moeten laten staan.


En het is een ruin, jij zoekt een merrie toch?

Wat was jouw ervaring met de peesverkalking, in welke mate en locatie? Mag ook per pb als je zou willen

Ja klopt.

Maar peesverkalking is volgens de toenmalig keurende dierenarts vaak een teken van oud blessureweefsel. Dat dier was 6 en werd 2 of 3 keer in de week recreatief bereden. Dierenarts zei toen dat het goed mogelijk was dat het weer op zou gaan spelen bij intensievere belasting. Dan zit je mogelijk al snel met een kwakkelend paard. Uit mijn hoofd zat het bij de peesaanhechting bij een van de achterkogels. Die vangt dus best wat belasting op.

Gezien wij ook vaak van plan waren om ritten te maken buiten op een ongelijke en of mulle ondergrond wilden wij geen enkel risico nemen.

Misschien dat het anders is als je focus vooral ligt op dressuur en je heb een fijne gelijkmatige bodem.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:15

Upendo belasting is belasting.
Dressuur is toch gymnastiek

naoompie

Berichten: 3
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:15

Hallo allemaal ook ik ben opzoek naar een nieuwe topper om van te genieten. Vind het erg moeilijk zoeken online.

Allround grote ruin/merrie springgefokt
Min 172cm
Leeftijd 6-13
Braaf in bos trailer dierenarts
Max 9000 euro

Hopelijk brengt 2021 ons meer geluk

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 23:24

tita schreef:
Upendo belasting is belasting.
Dressuur is toch gymnastiek

Ja... Dat was ook mijn gedachte...

Maar ik zie wel dat een goed stalklimaat, doordachte training en goede bodems echt wel bij kunnen dragen aan het voorkomen van blessures.

Blijft wel staan dat aderverkalking niet omkeerbaar is. Het wordt nooit beter.

Welkom naoompie!

Wat een zoekers al, gezellig!

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:53

upendo schreef:
Welkom allemaal!!
Ja klopt.

Maar peesverkalking is volgens de toenmalig keurende dierenarts vaak een teken van oud blessureweefsel. Dat dier was 6 en werd 2 of 3 keer in de week recreatief bereden. Dierenarts zei toen dat het goed mogelijk was dat het weer op zou gaan spelen bij intensievere belasting. Dan zit je mogelijk al snel met een kwakkelend paard. Uit mijn hoofd zat het bij de peesaanhechting bij een van de achterkogels. Die vangt dus best wat belasting op.

Gezien wij ook vaak van plan waren om ritten te maken buiten op een ongelijke en of mulle ondergrond wilden wij geen enkel risico nemen.

Misschien dat het anders is als je focus vooral ligt op dressuur en je heb een fijne gelijkmatige bodem.


Dankje voor het delen.

Ik rijd zelf recreatief dressuur/springen en zo nu en dan een buitenrit en een crossles.

Ik weet even niet waar de verkalking zit bij dit paard, maar ben afgegaan op 3 dierenartsen die naar de foto's gekeken hebben, waardoor ik het wel aandurf, en er nog steeds het volste vertrouwen in heb. Paard heeft gelukkig nog nooit een pas kreupel gelopen, maar dat is geen garantie natuurlijk.

Wel vervelend dat het voor jouw paard anders is gelopen.

Ik hoop dat je aankomend jaar een hele leuke topper vind.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 23:57

Graag gedaan. :)
Het is misschien ook anders als hij vol in het werk staat. Dit dier was net opgepakt, als je dan opeens zwaarder belast weet je niet of die verkalking het 'houdt'.
Dat paard hebben we niet gekocht ook. :)

Mijn merrie is helaas overleden aan iets wat niet uit een aankoopkeuring had kunnen komen. Medisch zeer zeldzaam. :(

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:47

Ik kom hier denk ook even binnenvallen. Ik heb een 3 jarige haflinger hengst, maar ben opzoek naar een maatje erbij voor mezelf. Valt me vooral de laatste 3 weken op dat er wel steeds meer pony's te koop komen in de wat lagere prijsklasse. Jullie ook of ligt dat aan mij? Paarden gaan ook weer snel weg.

Misschien handig zoek een circa 3 jarige onbeleerd voor in de dressuur. Liefst E pony of klein paard (geen merries), eigenlijk geen koudbloed op haflingers na :') kom gezellig meepraten.

Misschien binnenkort kijken bij een Gelderse van 1.56

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:53

Inderdaad leuk, zoveel zoekertjes! :D het is een lastige markt maar met een beetje geduld en een gezond verstand gaat iedereen vast mooi slagen :j

Ik heb inmiddels de foto’s die het paard waar ik een oog op heb al heeft, naar mijn eigen DA gestuurd. Ben erg benieuwd wat die ervan gaat vinden... wat een spanning, nu al :')

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:08

Ondank dat ik het afgelopen jaar geslaagd ben met het kopen van twee veulens lees ik toch nog graag even mee.
Leuk om te lezen hoe een ieders zoektocht verloopt.

Zoekers succes toegewenst in ieder geval!

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:27

Nou, paard waar ik de foto’s van liet nakijken ziet mijn DA toch wat beren op de weg in combinatie met mijn gebruiksdoel en de leeftijd van het paard, dus die moet ik helaas aan mij voorbij laten gaan |( Zwaar balen, maar had me er ergens al op ingesteld gelukkig...

Goed. Dan ben ik dus ook weer op zoek naar een paard wat voldoet aan:
- 6 tot 10 jaar oud
- minimaal 1.66, liefst rond de 1.70, ivm met mijn vriend die 1.85 is. Kleiner kan alleen als het paard zodanig gebouwd is dat het niet raar staat. Groter dan 1.70 mag ook.
- geen schrikachtig, rennend of bokkend paard i.v.m. neurologisch probleem aan mijn kant
- liever wel wat sensibel aan het been/de hulpen, juist niet te flegmatiek. Technisch mag het een wat lastiger/heter paard zijn, alleen dus niet kijkerig
- potentie om in ieder geval tot Z2 te rijden, en het liefst daar voorbij
- paard hoeft niet al op hoog niveau gereden te zijn, gaat echt om de potentie
- budget rond de 15k, zit wat rek in, en budget groeit met de maand

Het liefst ook een paard wat al op ander terrein en in het bos heeft gelopen, en helemaal fijn als het al wat gesprongen heeft, want ik wil er ook graag een B/L parcours mee kunnen springen en crossen. Maar vind het niet erg als het paard dat nog moet leren.

Vorig jaar had ik het denk ik prima gered met dit budget, nu begin ik mij toch af te vragen of het niet “te laag” is. Maar goed, ik ga dus rustig weer verder met mijn zoektocht.

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:42

Urbiezira schreef:
- budget rond de 15k, zit wat rek in, en budget groeit met de maand


Uiteindelijk kom je er wel eentje tegen :+

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:45

Babootje schreef:
Urbiezira schreef:
- budget rond de 15k, zit wat rek in, en budget groeit met de maand


Uiteindelijk kom je er wel eentje tegen :+


Hahahaha :') dat denk ik ook, Babootje!

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:18

Urbiezira schreef:
Nou, paard waar ik de foto’s van liet nakijken ziet mijn DA toch wat beren op de weg in combinatie met mijn gebruiksdoel en de leeftijd van het paard, dus die moet ik helaas aan mij voorbij laten gaan |( Zwaar balen, maar had me er ergens al op ingesteld gelukkig...

Goed. Dan ben ik dus ook weer op zoek naar een paard wat voldoet aan:
- 6 tot 10 jaar oud
- minimaal 1.66, liefst rond de 1.70, ivm met mijn vriend die 1.85 is. Kleiner kan alleen als het paard zodanig gebouwd is dat het niet raar staat. Groter dan 1.70 mag ook.
- geen schrikachtig, rennend of bokkend paard i.v.m. neurologisch probleem aan mijn kant
- liever wel wat sensibel aan het been/de hulpen, juist niet te flegmatiek. Technisch mag het een wat lastiger/heter paard zijn, alleen dus niet kijkerig
- potentie om in ieder geval tot Z2 te rijden, en het liefst daar voorbij
- paard hoeft niet al op hoog niveau gereden te zijn, gaat echt om de potentie
- budget rond de 15k, zit wat rek in, en budget groeit met de maand

Het liefst ook een paard wat al op ander terrein en in het bos heeft gelopen, en helemaal fijn als het al wat gesprongen heeft, want ik wil er ook graag een B/L parcours mee kunnen springen en crossen. Maar vind het niet erg als het paard dat nog moet leren.

Vorig jaar had ik het denk ik prima gered met dit budget, nu begin ik mij toch af te vragen of het niet “te laag” is. Maar goed, ik ga dus rustig weer verder met mijn zoektocht.


He wat balen van dat paard.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:29

Ja, heel erg balen, Sjong. Vind het ook echt heel jammer, maar helaas, ik ga geen onnodig risico meer nemen.

Zit nu ook over de grens in Duitsland wat te kijken, daar staan wel een aantal leuke paarden. Mijn Duits is echter niet zo heel briljant, dus even kijken hoe ik dat ga doen :')

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:38

Urbiezira schreef:
Ja, heel erg balen, Sjong. Vind het ook echt heel jammer, maar helaas, ik ga geen onnodig risico meer nemen.

Zit nu ook over de grens in Duitsland wat te kijken, daar staan wel een aantal leuke paarden. Mijn Duits is echter niet zo heel briljant, dus even kijken hoe ik dat ga doen :')


Mijn man werkt in Duitsland dis als er iets vertaald moet worden mag je me best een berichtje sturen

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:42

Oh dat is lief Sjong! Ik kom met Google translate gelukkig een heel eind. Soms staat er iets raars, dus als ik er echt niet uitkom dan bericht ik je. :j maak me meer zorgen over de face-to-face gesprekken, haha. Je belt toch minder snel even op!

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:52

Als je op je telefoon de google translatie app download kan je een gesprek voeren. Kies 2 talen (dus in jouw geval Nederlands en Duits), onder het tekstvak heb je meerdere opties, dan klik je op "gesprek". Je kunt dan om-en-om praten.

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:26

Mocht er iemand in de omgeving Arnhem/Ede/Achterhoek een meekijker nodig heeft, dan ga ik graag mee. Heb veel ervaring. Twee zien meer dan 1.