20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48126
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:33

Ach dat is waardeloos zeg, dat ze dat er voor vragen....

Ik zou zeggen: laat je niet gek maken door de eigenaresse, maar ook niet door de mensen hier op Bokt.
Jij kan zelf het beste bepalen waar je je geld aan uit geeft en waar je een goed gevoel bij hebt :(:)

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:45

MightyMike schreef:
Die zijn zeker hun geld wel in goud waard hoor Poekkie! De prijzen voor een superbrave D zijn gewoon enorm op het moment, vergis je niet. Zoiets zochten wij ook, hoefde helemaal geen topper te zijn, maar echt braaf om van te leren met ervaring op vreemd terrein. Onder de 5000 lijken ze er niet te zijn en doe daar ook nog maar wat bij als ze wat meer sportresultaat hebben. Tot een bepaalde leeftijd dan, maar met een brave 16 jarige waren wij voor dat geld zeker komen kijken!


Haha sorry hij is niet te koop, maar moest ik dat morgen wel beslissen stond de prijs rond de 2500 hoor :P
Beestje is 100% gezond zonder blessureverleden en alles gewend maar zit met basis recreatie wel aan de max van zijn kunnen. (En is een haf, die zijn vaak ook wat minder gewaardeerd)
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 02-12-20 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:46

Misschien is het niet nodig,

Maar TS, ik zou AL jouw spullen daar ASAP weg halen! Dan maar een maandje een beetje aanklooien met de spullen.

Maar ik ben bang dat je anders straks óók nog naar je spulletjes kan fluiten!

Zeker omdat je aangeeft dat bijna alles wat pony heeft, van jou is! Die eigenaresse heeft waarschijnlijk niet veel zin om zelf spullen voor de pony te moeten gaan kopen....

Zorg dat echt alleen het hoogst noodzakelijke op stal achter blijft, denk aan de deken die pony elke dag op heeft en een oud halster en touw.

Voor de rest NIETS op stal achter laten.

Dit is wat ik zou doen in jouw situatie, vertrouwen in eigenaresse is natuurlijk helemaal weg!

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:47

mvdende schreef:
Misschien is het niet nodig,

Maar TS, ik zou AL jouw spullen daar ASAP weg halen! Dan maar een maandje een beetje aanklooien met de spullen.

Maar ik ben bang dat je anders straks óók nog naar je spulletjes kan fluiten!

Zeker omdat je aangeeft dat bijna alles wat pony heeft, van jou is! Die eigenaresse heeft waarschijnlijk niet veel zin om zelf spullen voor de pony te moeten gaan kopen....

Zorg dat echt alleen het hoogst noodzakelijke op stal achter blijft, denk aan de deken die pony elke dag op heeft en een oud halster en touw.

Voor de rest NIETS op stal achter laten.

Dit is wat ik zou doen in jouw situatie, vertrouwen in eigenaresse is natuurlijk helemaal weg!


Ja dit idd.
Want mogelijke kopers zullen toch willen proefrijden etc. Zou een beetje zuur zijn als dan jou zadel en tuig daarvoor wordt gebruikt.

Popstra
Berichten: 13751
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:49

Ik zou ook Spullen pakken en veel succes er mee wensen.

Het is even rot maar er komt vast wel weer een andere leuk paardje op je pad.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:56

Popstra schreef:
Ik zou ook Spullen pakken en veel succes er mee wensen.

Het is even rot maar er komt vast wel weer een andere leuk paardje op je pad.



Je kan natuurlijk nog wél lekker van hem genieten deze maand. Want waarschijnlijk heb je het lease bedrag al voldaan. Dan snij je jezelf alleen maar méér in de vingers als je nu stel op sprong niet meer komt.

Ik zou deze maand gewoon de dingen doen die jíj leuk vind om te doen! Betekent dat een maand zonder dressuur training/ what ever training? Jammer dan! Lekker genieten en herinneringen maken.

Maar zorg er aub wel voor dat de eigenaresse jou niet nóg meer schade kan toebrengen door jouw spullen te kidnappen....

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:57

mvdende schreef:
Misschien is het niet nodig,

Maar TS, ik zou AL jouw spullen daar ASAP weg halen! Dan maar een maandje een beetje aanklooien met de spullen.

Maar ik ben bang dat je anders straks óók nog naar je spulletjes kan fluiten!

Zeker omdat je aangeeft dat bijna alles wat pony heeft, van jou is! Die eigenaresse heeft waarschijnlijk niet veel zin om zelf spullen voor de pony te moeten gaan kopen....

Zorg dat echt alleen het hoogst noodzakelijke op stal achter blijft, denk aan de deken die pony elke dag op heeft en een oud halster en touw.

Voor de rest NIETS op stal achter laten.

Dit is wat ik zou doen in jouw situatie, vertrouwen in eigenaresse is natuurlijk helemaal weg!


Nou nou, dus als je het niet eens bent over de waarde van een pony is de kans groot dat je een dief bent ook :') .

Ik vind dit altijd zo lastig, je weet helemaal niet wat er achter een vraagprijs zit. Voorlopig is het gewoon het recht van een eigenaar om te vragen wat hij/zij wil. En sommige mensen hebben daar ook nog een scheef beeld van.

Misschien vind ik mijn draver wel 20.000 waard en gun ik hem aan mijn bijrijder voor 15.000.

Ben ik dan reëel? Nee
Wil ik dan een goed huis voor mijn paard? Ja
Ben ik een oplichter? Nee, want je hoeft hem niet te kopen.
Is het logisch dat jij dan teleurgesteld ben? Ja

En dat mag ook gewoon. Ik vind zoals TS reageert super, is teleurgesteld maar gaat nog wel lekker van de pony genieten.

Dat lijkt mij een stuk beter dan met een negatieve aura die laatste maand ingaan, heeft niemand wat aan :)

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:03

Ik denk ook dat de eigenaresse misbruik maakt van je emoties en gevoel. Hoe graag je het paard ook wilt, €4500 voor een 20 jarige is belachelijk. Ik had gehoopt op een gunfactor dat je hem voor een mooie prijs kon overnemen.

Ik zou me als leaser vreselijk in de zeik genomen voelen... zo snel mogelijk al je spullen daar weghalen en ze heel veel succes met de verkoop wensen.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:09

ruitje schreef:
mvdende schreef:
Misschien is het niet nodig,

Maar TS, ik zou AL jouw spullen daar ASAP weg halen! Dan maar een maandje een beetje aanklooien met de spullen.

Maar ik ben bang dat je anders straks óók nog naar je spulletjes kan fluiten!

Zeker omdat je aangeeft dat bijna alles wat pony heeft, van jou is! Die eigenaresse heeft waarschijnlijk niet veel zin om zelf spullen voor de pony te moeten gaan kopen....

Zorg dat echt alleen het hoogst noodzakelijke op stal achter blijft, denk aan de deken die pony elke dag op heeft en een oud halster en touw.

Voor de rest NIETS op stal achter laten.

Dit is wat ik zou doen in jouw situatie, vertrouwen in eigenaresse is natuurlijk helemaal weg!


Nou nou, dus als je het niet eens bent over de waarde van een pony is de kans groot dat je een dief bent ook :') .

Ik vind dit altijd zo lastig, je weet helemaal niet wat er achter een vraagprijs zit. Voorlopig is het gewoon het recht van een eigenaar om te vragen wat hij/zij wil. En sommige mensen hebben daar ook nog een scheef beeld van.

Misschien vind ik mijn draver wel 20.000 waard en gun ik hem aan mijn bijrijder voor 15.000.

Ben ik dan reëel? Nee
Wil ik dan een goed huis voor mijn paard? Ja
Ben ik een oplichter? Nee, want je hoeft hem niet te kopen.
Is het logisch dat jij dan teleurgesteld ben? Ja

En dat mag ook gewoon. Ik vind zoals TS reageert super, is teleurgesteld maar gaat nog wel lekker van de pony genieten.

Dat lijkt mij een stuk beter dan met een negatieve aura die laatste maand ingaan, heeft niemand wat aan :)


Het gaat ook niet direct om de te hoge vraagprijs, maar over het feit dat de ts zowat alle spullen van pony heeft betaald en de eigenaresse dus per 1-1 met een pony zit, zonder ook maar iets aan materiaal, denk aan hoofdstel en zadel.

En misschien is er ergens nog wel een reserve zadel, maar of dat direct goed passend te krijgen is?

In ieder geval, ik acht de kans groot dat de eigenaresse zoiets heeft van: zadel hoort bij pony, is aangepast voor de pony, dus blijft bij de pony.

Zou erg rot zijn als de ts haar spullen niet mee krijgt.

En wat maakt het voor de eigenaresse uit of het materiaal nu in een kastje op stal ligt of bij de ts thuis? Het is immers het materiaal van de ts, dus die mag ermee doen wat ze wil.

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:20

Eens wat betreft de spullen.
Ze zal niet de eerste zijn bij wie op de dag van de verhuizing alles weg is. Gebeurt helaas vaker als gedacht.

Als het mogelijk is zou ik de spullen lekker in de auto laten en elke x meenemen. Of in ieder geval in de laatste week.

Zou toch zonde zijn als het "oeps, mee op verhuiswagen" is gegaan.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:25

Grote kans dat je hem volgend jaar voor de 3000,- over mag nemen...

Wat een bizar bedrag,no way dat ik dat er voor over zou hebben.

Ik zou met een goed gevoel en veel foto's of een fotoshoot deze maand volmaken en genieten en dan het geld besteden voor een ander paard wat ook weer een speciaal plekje gaat krijgen in je hart.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:31

mvdende schreef:
Het gaat ook niet direct om de te hoge vraagprijs, maar over het feit dat de ts zowat alle spullen van pony heeft betaald en de eigenaresse dus per 1-1 met een pony zit, zonder ook maar iets aan materiaal, denk aan hoofdstel en zadel.

En misschien is er ergens nog wel een reserve zadel, maar of dat direct goed passend te krijgen is?

In ieder geval, ik acht de kans groot dat de eigenaresse zoiets heeft van: zadel hoort bij pony, is aangepast voor de pony, dus blijft bij de pony.

Zou erg rot zijn als de ts haar spullen niet mee krijgt.

En wat maakt het voor de eigenaresse uit of het materiaal nu in een kastje op stal ligt of bij de ts thuis? Het is immers het materiaal van de ts, dus die mag ermee doen wat ze wil.


Eigenaresse heeft meerdere paarden, die gooit er inderdaad voor die laatste twee weken dat hij te koop staat misschien een ander zadel op ja. Zou ik ook doen. Schat in dat ze vast ook nog wel een hoofdstel heeft :+

Tuurlijk mag TS er mee doen wat ze wil, als zij dat elke dag heen en weer wil rijden is toch prima.

Maar de dramafactor is wel hoog hoor , met ik acht de kans groot dat de eigenaresse van de pony een dief is. Gebaseerd op wat echt :') .

Anoniem

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:26

Nounounou, ik denk dat TS zelf wel in kan schatten of die spullen mee naar huis moeten of niet. Wij kennen die eigenaresse helemaal niet.
Iemand die veel geld vraagt voor een pony is niet meteen een dief.

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:42

Nog niet eens het dief factor, maar ik zou toch ook niet willen dat mijn zadel etc. Voor proefrijden van eventuele kopers wordt gebruikt.

Anoniem

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:49

Wat ontzettend zonde dat ze er nog zoveel voor vraagt..

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 22:01

Zadel/oud hoofdstel (zonder teugels) is enige wat nog van hun is. Dressuurzadel ligt niet optimaal en springzadel gaat hij na 1x rillen van op schoft. Was zo slecht dat zadelmaker er niets meer mee kon. Rijd ik uiteraard al jaar niet meer mee. Dekens,kappen,springschoenen, singels enz is allemaal van mij.

Ik heb deels altijd al dingen thuis liggen. Daar hoef ik mij niet druk over te maken. Hij krijgt gewoon zijn oude heel slecht passende winterdeken weer om. Vorig jaar allemaal kapotte plekken, maar zijn mooi dure winterdeken/zomerdeken zijn van mij en gaan mooi met mij mee.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:03

Wat jammer voor jullie beide, sterkte.....

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:04

Moderatoropmerking:
Zouden jullie speculaties en beschuldiging aan het adres van de huidige eigenaar achterwege willen laten?
Vast bedankt!

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:17

Vol verbazing lees ik hier nare reacties tov huidige eigenaar.

Dat je een pony least is een zakelijke band, pony is niet je eigendom en wordt het ook niet.
Ik snap persoonlijk ook niet dat de eigenaar de pony voor een prijsje moet weggeven.

Persoonlijk vind ik dat de TS ook fouten maak, wil je die pony dan ga je samen langs en praat je face to face.

Nogmaals prijs is wat de gek er voor geeft als ik een braaf paard kan vinden de weg gezond en 20 jaar betaal ik met heel veel liefde 5000€ voor

En weetje TS persoonlijk vind ik het heel raar dat je de oude slechte Winterspelen omdoet.....
Wat kan jou die deken schelen, je geeft toch om die pony, die moet nu in de kou staan omdat jij.......vulmaarin

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 22:24

tita schreef:
Vol verbazing lees ik hier nare reacties tov huidige eigenaar.

Dat je een pony least is een zakelijke band, pony is niet je eigendom en wordt het ook niet.
Ik snap persoonlijk ook niet dat de eigenaar de pony voor een prijsje moet weggeven.

Persoonlijk vind ik dat de TS ook fouten maak, wil je die pony dan ga je samen langs en praat je face to face.

Nogmaals prijs is wat de gek er voor geeft als ik een braaf paard kan vinden de weg gezond en 20 jaar betaal ik met heel veel liefde 5000€ voor

En weetje TS persoonlijk vind ik het heel raar dat je de oude slechte Winterspelen omdoet.....
Wat kan jou die deken schelen, je geeft toch om die pony, die moet nu in de kou staan omdat jij.......vulmaarin


Nou het is een 2 weken gedragen amigo bravo deken. Vind ik dan toch zonde, zelfde voor andere dure dekens die van mij zijn (ivm pasvorm). Ik heb met veel liefde voor hem gezorgd en aan hem ligt het niet.

Face to face onderhandelen had ik ook gewild, alleen is 2 1/2 uur heen en 2 1/2 terug icm haar schema best wat.

Ik stop dan ook met reageren. Ik weet het precieze echte verhaal en jammer dat het zo omslaat. Ik gun eigenaresse het allerbeste en ben haar ook dankbaar voor de kansen.
Laatst bijgewerkt door siepenteun op 02-12-20 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy
Berichten: 5044
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:25

tita schreef:
Vol verbazing lees ik hier nare reacties tov huidige eigenaar.

Dat je een pony least is een zakelijke band, pony is niet je eigendom en wordt het ook niet.
Ik snap persoonlijk ook niet dat de eigenaar de pony voor een prijsje moet weggeven.

Persoonlijk vind ik dat de TS ook fouten maak, wil je die pony dan ga je samen langs en praat je face to face.

Nogmaals prijs is wat de gek er voor geeft als ik een braaf paard kan vinden de weg gezond en 20 jaar betaal ik met heel veel liefde 5000€ voor

En weetje TS persoonlijk vind ik het heel raar dat je de oude slechte Winterspelen omdoet.....
Wat kan jou die deken schelen, je geeft toch om die pony, die moet nu in de kou staan omdat jij.......vulmaarin


Het is wat de gek ervoor geeft. Voor sommige mensen is 4500 euro niks. Oudere pony waar prima nog op te rijden valt, daar is nog wel vraag naar.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:25

Zeg je nu in een bericht dat het een zakelijke band is en vervolgens dat ze haar dure deken maar daar moet laten, omdat het anders zielig is? Als je dat zakelijk bekijkt, moet de eigenaar zorgen voor een goed deken e.a. spullen en niet de leaseklant.

Succes TS, fijn dat je het voor jezelf prettig probeert af te sluiten.

Anoniem

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:31

TS, ik ben blij te lezen dat je alles op een goede manier af gaat sluiten. Dat doe je hartstikke goed. +:)+

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:32

De band met de eigenaar is een zakelijke overeenkomst.
De band met de pony is persoonlijk zou het echt naar vinden om pony achter te laten in de “kou”
Ik zou nu dus niet de deken af doen....omdat het niet mijn pony wordt..

onderhandelen gaat vaak face to face bereik je meer mee

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 22:35

tita schreef:
De band met de eigenaar is een zakelijke overeenkomst.
De band met de pony is persoonlijk zou het echt naar vinden om pony achter te laten in de “kou”
Ik zou nu dus niet de deken af doen....omdat het niet mijn pony wordt..

onderhandelen gaat vaak face to face bereik je meer mee


Ik laat hem heus niet in de kou, hij krijgt gewoon zijn oude deken om die ook warm is, alleen niet fantastisch zit....

(Nu stop ik echt)