Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosemarin

Berichten: 884
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Almelo

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:53

@Laura zover het meten lukte is hij nu ergens tussen de 1,50 en 1,55 maar ik denk dat hij de 1,60 wel kan halen :) En met dat lesje fijn om te horen dat je er wat aan hebt gehad! Ik dacht ook ik kan maar beter gelijk goed beginnen

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:00

Gisteren mijn zadel laten checken door de zadelmaker. MIjn huidige zadel is een Wintec 500 cair 17'5 inch Dressuur. Deze ligt prima op Alano dus binnenkort kunnen we echt gaan beginnen met rijden *\o/*.

Zebrastreep

Berichten: 9783
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:16

Leuk om iedereen al bezig te zien!

Ofira heb ik al even niet gezien. Krijg wel dagelijks een foto opgestuurd van stal genoten. Het is op veel plekken in de wei behoorlijk nat en je bent haast zwembandjes nodig op sommige plekken. Ook om er te komen ligt er nu behoorlijk wat water. Maar ze vermaakt zich prima zo te zien via de filmpjes en foto's.

Nog wel een leuk filmpje ontvangen waarom ze voor een Fjord aardig ruim en soepel draaft. Ik wordt al zo blij als ik haar niet zie struikelen!

Ik wil wel wat actiever bezig maar de winter motiveert nooit zo voor mij :'). Ook is het behoorlijk druk met school , stage en wat dingen in mijn privé leven wat nu speelt.

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:39

@Eknimcaya, wat een gave foto's in de sneeuw!

@Stitchlover, jeetje wat braaf! Hoe vaak heb je er nu opgezeten?

@Cheyenne, vliegeren :+ Wel fijn dat ze daarna weer haar rust kan vinden!

@KittyDylan, dat blauw staat echt geweldig <3 Ook uitgelicht dacht ik net te zien

@Rosemarin, die is gaaf! Lijkt me een fijne kruising.

@Laura, Wat goed! Dat schakelen en doseren is ook gewoon best wel lastig in het begin.


Bij ons gaat het super goed, hij vind alles leuk <3 Dit weekend voor het eerst naar het bos geweest. Hij heeft even gek gekeken naar een fietser en naar een hond. De honden die volgende waren daarna vooral heel interessant :D
Hij heeft nu 3x aan de longeerlijn gelopen en kan nu wel zeggen dat het kwartje is gevallen. Ook wij lopen tegen het doseren aan, ik vind het wel heel belangrijk dat hij ontspannen blijft lopen, de activiteit er dan later bij.


Afbeelding
Ik sta hier wat onhandig te wezen met de lijn, maar wel een fijn beeld verder :o

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:13

Fijn beeld Mooblie! Fijn ook dat het zo goed ging buiten :j

Ik heb er nu 7x op gezeten denk ik. We doen rustig aan!

Rensjee

Berichten: 399
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:02

Oe mag ik me ook nog melden? Wij zijn al wel een tijdje bezig maar heeeeel rustig aan gedaan. Ik heb zelf vijf jaar niet meer gereden naar het begon toch wel erg te kriebelen. Zelf eerst vanaf juli maar eens op de manege begonnen en paardlief rustig gaan longeren. Aantal kilo's er af bij mij voordat ik op wilde stappen (en uiteraard nog bezig). Ze wordt dit jaar 6 en is een finest x uphill.

In juli begonnen met longeren. Later uitbreiding naar singeltje, bitje, zadel etc. We hadden een springzadel geregeld maar op een gegeven moment toch niet helemaal zuiver. Onder het dressuurzadel dat ik nog had loopt ze super en ligt ook goed genoeg.. Niet ideaal met inrijden naar vooruit.

Sinds een aantal weken is de joligheid met bokken er een beetje af.. Even afkloppen haha. Na het longeren nu al een aantal weken aan het hangen.
Vorige week vrijdag zou er iemand komen om er echt op te gaan zitten.. Helaas heeft die persoon nu een blessure. Toch zelf de stap maar gemaakt. Ondertussen 2x kort gezeten en rondgestapt. De vooruit snapt ze nog niet echt naar met een beetje hulp van iemand met een zweep er achter snapte ze het de 2de keer al beter. Ze is echt onwijs braaf. Op naar uitbreiding haha.

Foto's van de eerste keer. Omhoog en achteruit kijken wat er op je rug zit :')


Afbeelding
Afbeelding

Monte_Cristo

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 12:33

Rensjee schreef:
Oe mag ik me ook nog melden? Wij zijn al wel een tijdje bezig maar heeeeel rustig aan gedaan. Ik heb zelf vijf jaar niet meer gereden naar het begon toch wel erg te kriebelen. Zelf eerst vanaf juli maar eens op de manege begonnen en paardlief rustig gaan longeren. Aantal kilo's er af bij mij voordat ik op wilde stappen (en uiteraard nog bezig). Ze wordt dit jaar 6 en is een finest x uphill.

In juli begonnen met longeren. Later uitbreiding naar singeltje, bitje, zadel etc. We hadden een springzadel geregeld maar op een gegeven moment toch niet helemaal zuiver. Onder het dressuurzadel dat ik nog had loopt ze super en ligt ook goed genoeg.. Niet ideaal met inrijden naar vooruit.

Sinds een aantal weken is de joligheid met bokken er een beetje af.. Even afkloppen haha. Na het longeren nu al een aantal weken aan het hangen.
Vorige week vrijdag zou er iemand komen om er echt op te gaan zitten.. Helaas heeft die persoon nu een blessure. Toch zelf de stap maar gemaakt. Ondertussen 2x kort gezeten en rondgestapt. De vooruit snapt ze nog niet echt naar met een beetje hulp van iemand met een zweep er achter snapte ze het de 2de keer al beter. Ze is echt onwijs braaf. Op naar uitbreiding haha.

Foto's van de eerste keer. Omhoog en achteruit kijken wat er op je rug zit :')


[ [url=m/7lWXSa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9lq7OG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welkom en wat een super leuk paard heb je. Heel veel geluk en plezier ermee en ik kijk uit naar je berichten hier in dit topic

Rensjee

Berichten: 399
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:44

Monte_Cristo schreef:
Rensjee schreef:
Oe mag ik me ook nog melden? Wij zijn al wel een tijdje bezig maar heeeeel rustig aan gedaan. Ik heb zelf vijf jaar niet meer gereden naar het begon toch wel erg te kriebelen. Zelf eerst vanaf juli maar eens op de manege begonnen en paardlief rustig gaan longeren. Aantal kilo's er af bij mij voordat ik op wilde stappen (en uiteraard nog bezig). Ze wordt dit jaar 6 en is een finest x uphill.

In juli begonnen met longeren. Later uitbreiding naar singeltje, bitje, zadel etc. We hadden een springzadel geregeld maar op een gegeven moment toch niet helemaal zuiver. Onder het dressuurzadel dat ik nog had loopt ze super en ligt ook goed genoeg.. Niet ideaal met inrijden naar vooruit.

Sinds een aantal weken is de joligheid met bokken er een beetje af.. Even afkloppen haha. Na het longeren nu al een aantal weken aan het hangen.
Vorige week vrijdag zou er iemand komen om er echt op te gaan zitten.. Helaas heeft die persoon nu een blessure. Toch zelf de stap maar gemaakt. Ondertussen 2x kort gezeten en rondgestapt. De vooruit snapt ze nog niet echt naar met een beetje hulp van iemand met een zweep er achter snapte ze het de 2de keer al beter. Ze is echt onwijs braaf. Op naar uitbreiding haha.

Foto's van de eerste keer. Omhoog en achteruit kijken wat er op je rug zit :')


[ [url=m/7lWXSa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9lq7OG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welkom en wat een super leuk paard heb je. Heel veel geluk en plezier ermee en ik kijk uit naar je berichten hier in dit topic


Dankje, het is ook een onwijze clown. Serieus nog nooit zo'n paard meegemaakt

peetje82Jarig
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:20

welkom!!
onze dame nog even gemeten, nu 165m. in febr laat ik de tandarts komen, daarna ijzertje eronder en gaan we rustig aan de slag. In mei moeten we haar netjes mak aanleveren voor de EPTM, veel werk hebben we eigenlijk niet echt meer. Is superbraaf op stal en in de omgang, wel heel gevoelig op de benen. Ze gaat mee de wasplaats in, nog niet vast maar kunnen dr benen afspuiten etc.

ScorpioHorse
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-01-21

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:38

Wat een super leuke paarden hier in dit topic! Succes voor degenen die zich bezig gaan houden met het beleren!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:41

Wat gaan we allemaal snel haha.

Wat fijn dat je zadel past activeme!

Heel fijn plaatje zo Mooblie. Lekker relaxed.

Leuk paard Rensjee!

Mega mega trots hiero! <3 no more baby Bo haha. Zo blij met deze onwijs goede trainer. Zo veel rust en helemaal relaxed. Hopelijk binnenkort zelf een rondje!
Afbeelding

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:13

Ik meld me ook graag :)
Ik heb afgelopen jaar een nieuw paard gekocht, omdat ik graag weer opnieuw wou beginnen met een jong paard.
Hij stond hier 250 kilometer vandaan dus ik ben 1x wezen kijken, hij was heel erg groen (alleen halstermak) dus er viel niet zoveel te zien.
Mijn andere paard heb ik 11 jaar gehad en afgelopen zomer verkocht, ik vond het wel moeilijk om te bepalen waarop ik dan een nieuw paard uit zou kiezen, maar zijn bouw sprak me aan (momenteel te dik :Y) ) en hij bewoog goed genoeg, karakter leek me ook goed dus ik heb de gok gewaagd.
En hij stelt zeker niet teleur, hij is ontzettend lief en al best cool in zijn koppie.
Hij is van mei 2017 dus wordt dit jaar 4.
Ik ga hem niet zelf ruitermak maken, daar heb ik al iemand voor gevonden die dat over een paar maand gaat doen. Maar al het voorwerk doe ik wel zelf.
Van alleen halstermak en nog niet vast kunnen staan heb ik hem nu aan de longe aan halster of kaptoom, waarbij hij al best goed luistert naar de stemcommando's maar ik nog wel de bak afzet want stuur heb ik nog niet echt, hahaha.
Paar keer dubbele longe eraan gedaan en beginnetje gemaakt met lange lijnen, ook een aantal keer een zadeltje op gehad van stalgenoot en nu twee keer een bitje ingehad.
We wisselen alles af en doen het nog rustig aan maar hij pakt het goed op.
Hij heeft nog steeds geen naam ook al heb ik hem nu al 5 maand :') :') :') we noemen hem gewoon M. Officieel heet hij Matcho maar dat vind ik geen mooie naam, dus tot er iets beters op mijn pad komt heet hij M :D (hoewel hij bij de hoefsmid flink moet worden gesedeerd, daar doet hij zijn echte naam wel eer aan :+ )


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:31

Wat goed bezig met alle knapperds.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!

Heel herkenbaar ook, dat overal in happen. Niet veel aan te doen inderdaad.
Maandag komt de tandarts voor Caya, die trekt ook al een tijdje van die gekke bekken steeds. Dus ik ga maar even checken of alles goed gaat met wisselen en of er geen doppen vast zitten.

Verder kan ze nu de jambette. Dat heb ik bewust op commando gezet omdat ze anders blijft schrapen als ze ongeduldig is, spanning heeft, onzeker wordt enz. En als ik het negeer gaat ze gewoon steeds harder stampen. Nu ze het op commando kan, kan ik haar ook gaan uitleggen dat ze ermee moet stoppen als ik 'ho' zeg (wat betekent 4 benen op de grond stil staan). Lijkt te gaan werken dus me happy :-)

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:33

Welkom alle nieuwe mensen, ik zie weer prachtige paarden en verhalen voorbij komen!

Wauwie die Bo! Wat gaaf en wat loopt hij al relaxt, heeft hij gek gedaan of wat het allemaal wel best?

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:01

Tandarts is hier gelijk na aankoop geweest, wolfstanden eruit en achterstallig onderhoud bijwerken.
Dinsdag komt de fysio, ben benieuwd of hij het een beetje toe wil laten.
Hij is erg gevoelig in de rug dus zal ook wel nodig zijn.
Maar anders zou ik het sowieso preventief hebben laten doen voordat er daadwerkelijk iemand op stapt straks.
Ik heb al even een paar keer op een krukje erbij gestaan om te oefenen haha.

Van mij is ook al zo'n happer, die pakt graag dingen vast. Ik ga er vanuit dat dit wel steeds wat meer wegtrekt als hij ouder wordt, valt nu nog goed te corrigeren.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:44

Bo staat nu ook het liefst ergens op de knabbelen, zal wel door het wisselen komen. Ergens in happen is bij mij no-go en dat weet die heel goed dus gebeurt niet.

Opstappen was appeltje eitje. Daarna wel paar gekke sprongen maar hij kwam er al snel achter dat m'n trainer niet onder de indruk was en toen kwam meteen ontspanning. Echt heel fijn om mee te maken.
Vandaag even semi bijgezet gelongeerd voor de DA kwam enten. Super braaf. Ook twee keer enten reageerde hij niet eens :P
Meneertje dikbil
Afbeelding
En daarna zen momentje <3 equissage en solarium, luxe peerdje

Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:18

@Kimvicous: fijn dat het opstappen toch goed ging. Ik vind hem erg leuk getekend zo met zn witte hoofd!

@eknimcaya; tandarts laten komen voor een check up kan zeker geen kwaad. Ik heb dat ook bij die van mij gedaan voordat ik met het bit begon.

@opisopshop: welkom, leuk paard heb je zeg!

Gisteren mn 2e les gehad met Lady. Waar ze in het begin niet wilde lopen en alleen wilde stappen en stil staan wil ze nu inmiddels maar al te graag draven. In het begin was 1 keer zacht HO zeggen genoeg om haar vanuit draf ongeveer stil te zetten. Voorwaarts gaan was daarin tegen een hele uitdaging. Nu is het andersom. Van de ene kant maar goed want dat betekent dat ze meer energie krijgt. Mijn instructrice had haar even overgepakt en haar duidelijk laten weten dat stap ook echt stap is en halt gewoon betekent dat ze stil moet staan. Ik was daar iets te soft in :o na een paar keer oefenen kon ik Lady aan de longe op afstand stil zetten en ging ze van uit draf meteen naar stap. Ze leert echt snel. Gelukkig zag mn instructrice dat die op 1,5 week weer zoveel veranderd was. Ze oogde inmiddels wat vrolijker, is weer wat dikker en haar rug begint wat losser te worden. Dit zie je nu ook goed in de beweging terug.
Hier een stukje van de oefening die we moesten doen:
https://youtu.be/Ej_lWaQkvbY

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:36

Goede oefening. Ik kan er nooit zo goed tegen als mensen het halthouden niet als oefening meenemen aan de longe, dus alleen stap draf en galop en hoooo is dan gelijk naar het midden naar de baas toelopen. Halthouden is een oefening die je onder het zadel ook doet dus die leer ik aan de longe juist ook aan.

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:04

Jaa klopt inderdaad. Ik heb er ook echt een hekel aan als paarden meteen naar binnen komen gerend als je ze in stap zet. Heb er laatst eentje gelongeerd die deed of draven of die kwam naar je toe.

Even foto spam. Eerste keer in de buitenbak op de nieuwe stal gelongeerd. Gisteren in de les alleen linksom geoefend. Vandaag rechtsom gedaan en ze deed net alsof de commandos die ze gisteren linksom had geleerd rechtsom niet gelden. Gelukkig heb ik gisteren geleerd hoe ik het moet oplossen en werkte ze daarna weer braaf mee.
Bij het mesten van de wei heb ik wel 2 wormpjes in haar mest gevonden. 2 verschillende hopen. Dus maar goed dat we ontwormd hebben. Over 2 weken nog eens herhalen.
Afbeelding

Afbeelding

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:23

Wat een mooie stappen Laura!! Heel fijn als een les zo goed gaat en je er lekker verder mee kan!

Hier eergister mijn eerste Equestrian Stockholm dekje gekocht :') gisteravond binnen gekomen en vandaag na m’n les even opgelegd. Wauwie wat een kleur <3
Afbeelding
Afbeelding

Vanochtend eindelijk weer een longeer/ grondwerk lesje gehad na een maand. Wat kan dat paard toch lopen!! Ze was me even goed aan het uitproberen, toen heeft m’n instructrice haar overgenomen. Super gaaf om te zien hoe ze daarop reageert en ik heb er ook heel veel van geleerd. Ik moet zelf leren om mijn chaotische energie om te zetten in werkbare energie waar zij wat mee kan. Nu ben ik of te rustig of te druk qua energie en daar kan Nena niet zoveel mee...

Het is wel echt heel erg leerzaam om de juiste persoon met je paard te zien werken, ik kon echt alles in me opnemen. Als in hoe Nena reageert op iedere verandering in lichaamshouding of stem. En een paar mooie moves gezien die ze tot nu toe nog verborgen had gehouden!

Sky_As

Berichten: 4744
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:36

ik volg hier nog altijd mee, ook al duurt het nog even voor ik echt aan de gang ga met Barrie (hij is nu ook pas 1,5, wordt in juni 2). Maar ik ben me wel al aan het voorbereiden. Ik heb al heel veel paarden en pony's zadelmak gemaakt, maar ik wil het nu wat anders aanpakken. Ik volg Featherlight, en dat is eigenlijk wel de kant die ik op wil qua opleiding. N.a.v. een topic die ik op bokt gezet heb, ben ik bij Warwick Schiller uit gekomen, en dat vind ik echt mega leerzaam! Eind dit jaar hoop ik echt met het beleren te beginnen (dus echt basis grondwerk, klaarmaken vooral geestelijk, misschien beginnend lichamelijk voor het "werk") Inrijden zal dit jaar nog niet gebeuren hoor, maar ik vind het inrijden maar een heel klein stukje van het hele beleerproces.

Mochten jullie je vervelen, dan kan ik de filmpjes van Warwick op youtube echt aanraden.

dit gaat echt over de eerste start met een paard: https://www.youtube.com/watch?v=Eezd-2uq4OM
(Warwick is in de loop van de jaren wel wat softer/milder geworden, dus dat is dan natuurlijk net waar je je prettig bij voelt)
deze vond ik heel leerzaam betreffende het zoeken naar het juiste antwoord:
https://www.youtube.com/watch?v=P0chchVcBhc

dit filmpje vond ik echt een eyeopener:
https://www.youtube.com/watch?v=Q5TNASE ... s26-EsndmO

https://www.youtube.com/watch?v=qincEZod6mQ

wellicht hebben jullie er ook wat aan :-)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:50

Oh dank de filmpjes ga ik later even bekijken. Featherlight ziet er inderdaad zo mooi uit!
Ik ben met M al wel vanaf de grond begonnen met dingen als een vlag hahaha.
Degene die ik hem straks ruitermak laat maken werkt eerst vanaf de grond ( ook net als o.a TRT methode naar het krukje toe laten stappen, vlaggen en dat soort dingen) dus ik maak hem alvast wat wegwijs met allerlei voorwerpen.

Ik heb trouwens twee boekjes besteld van Brightmare om ter afwisseling te gaan doen, kennen jullie die?
https://brightmare.horse/shop/

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:49

Ik meld me hier ook graag :)

Ben al een paar maanden aan het meelezen en wat komen er een leuke paarden voor bij <3 En wat zijn de meeste van jullie al goed bezig met grondwerk en andere oefeningen!

Het is nog nauwelijks voor te stellen, maar dit moet toch echt mijn nieuwe wedstrijdpaard gaan worden :') (Op dit moment gaat ze nog schuil onder de bijnaam 'Het varken')
Afbeelding

Het is een 2,5 jarige merrie van Edmundo (Uit een Jazz moeder). Ik heb haar afgelopen november gekocht.

Het happen waar jullie het over hadden is ze ook erg goed in! Halster, halstertouwen, mijn jas, alles verdwijnt in haar mond. Ik geef haar nu telkens wilgentakken en die gebruikt ze ook echt om haar tanden in te zetten, blijkbaar hebben ze daar toch echt behoefte aan tijdens het wisselen.

Verder dan poetsen, wandelen en oefenen met trailerladen zijn wij eigenlijk nog niet. Het is de afgelopen weken zo nat en blubberig. Als de bak straks wat droger is wil ik het grondwerk en longeren wat meer oppakken. En kan ook niet wachten om straks te beginnen met beleren :) Ben zo benieuwd hoe ze het doet!

Beweging zit er in iedergeval wel in!


Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:53

Leuk dier zeg! Maar ik wens je veel succes om die proper te maken voor de westrijden. :')
Gelukkig heeft ze niet veel wit. :P

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:40

welkom! En bewegen kan ze zeker! Leuk dat er ook Jazz bloed in zit. We zijn nu dus met 3 bokkers in het topic waarvan het paard Jazz in de bloedlijn heeft!