Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:20

ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan..

ik heb ook een tijd met een niet passend zadel gereden, zonder dat ik dat door had.
en toen ik het eenmaal doorhad was de schade al daar..
de zadelmaker reageerde nergens op, maar toen ik zei dat ik dan maar een paar slechte recensies zou plaatsen, kon ze opeens wel reageren. ze bood aan het zadel terug te nemen, maar dat was inmiddels aangepast door een andere zadelmaker. toen heeft ze de kosten van osteopaat en m'n nieuwe zadelmaker betaald.
Misschien een idee voor jou om dan maar te 'dreigen' met slechte recensies?

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:48

lies schreef:
ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan..

ik heb ook een tijd met een niet passend zadel gereden, zonder dat ik dat door had.
en toen ik het eenmaal doorhad was de schade al daar..
de zadelmaker reageerde nergens op, maar toen ik zei dat ik dan maar een paar slechte recensies zou plaatsen, kon ze opeens wel reageren. ze bood aan het zadel terug te nemen, maar dat was inmiddels aangepast door een andere zadelmaker. toen heeft ze de kosten van osteopaat en m'n nieuwe zadelmaker betaald.
Misschien een idee voor jou om dan maar te 'dreigen' met slechte recensies?


Heb contact gehad, maar ze neemt hem alleen in voor lage inkoopsprijs.. en die ligt 800,- lager.. en dan vervolgens voor 800 meer verkopen..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:01

Zadels het blijft een ding met paarden.

Ik heb nu een zadel wat hopelijk straks over kan gaan op Max maar zo niet zie ik dan wel weer.

Max gaat ook goede kant op na dat we ff communicatie kwijt waren met longeren gaat hij het nu snappen.

Ik wil ik april/mei zadelmaker laten komen om mijn bates (oude zadel van m’n oudere haf) aan te laten passen op Max.

DenieesB

Berichten: 481
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:30

Stille meelezer meldt zich weer opnieuw met een vraag.

Met Lola gaat het rijden de goede kant op en we pakken het steeds fanatieker op. Ze is vandaag 6 geworden en we rijden 3x per week. Dinsdag les en dan pak ik haar vrijdag, zaterdag of zondag ook nog 2x onder het zadel.

Nu loop ik echter nog steeds met grote regelmaat tegen het niet willen aannemen van de contactteugel aan en ik denk dat dit komt door haar scheefheid. Nu ik haar fanatieker oppak merk ik echt dat zij behoorlijk scheef is.
Ik wil op zoek gaan naar iemand die mij daarbij zowel aan de hand als onder het zadel kan helpen, het liefst op mijn eigen locatie in Hellevoetsluis (Zuid-Holland). Heeft iemand aanraders? Of in elk geval goede tips om zelf alvast aan de slag te gaan met rechtrichten?

Ze loopt linksom tegen de wand aan en op de volte over de schouder weg. Bij de opdracht 'wijken voor druk' gooit ze juist haar kont alleen naar rechts, ze laat haar voorhand vrijwel staan en loopt een rondje om der as met der kont en wil absoluut niet inbuigen naar links.
Rechtsom moeite met het aannemen van de buitenteugel, kantelt haar hoofd in de volte en valt regelmatig naar binnen maar het wijken voor druk gaat juist wel heel goed. Blijft in een mooie kromming in het lichaam en neemt voor- en achterhand mooi mee.

Wat te doen?

Edit: osteopaat komt in elk geval 24 februari weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:53

Kan jou instructrice jou hier niet mee helpen? Bij dit soort problemen zal je echt iemand naast je moeten hebben staan die jou op dat moment kan vertellen wat je moet doen. Wellicht zit je zelf scheef of blokkeer je waardoor zij zo uitzwaait? lichamelijk probleem van het paard? via het internet niet op te lossen gezien ik lees dat het niet alleen het niet aannemen van de contactteugel is.

Als ik kijk naar Lady, zij wilde eerst de linker teugel niet aannemen op de rechterhand. Ze hield dus vast op rechts. Bij Lady was het voldoende om heel bewust die rechter teugel los te gooien en zelf contact te pakken op links. wilde ze naar links buigen dan weer heel bewust recht zetten en rechterteugel weer los. Zo is het uiteindelijk op gelost.

Op dit moment hebben we links een probleem met voltes en wenden. Ook graag over de buitenschouder weglopen maar dit wordt juist weer veroorzaakt door mijn eigen houding. Ik heb in juli mijn linker enkel gebroken en ben daardoor ontzettend scheef geworden waardoor ik snel verkrampt ga zitten op de linkerhand. Lady gaat dus minder tot niet buigen vanwege mijn eigen scheefheid. Doordat ik met mijn lichaam lastig mee kan buigen naar links blokkeer ik haar waardoor zij het liefst rechtdoor blijft lopen. In de lessen gaat dit meestal wel goed maar als ik alleen rijd heb ik hier wel veel moeite mee.

Kort gezegd: zoek een goede instructrice die jou hiermee kan helpen en niet alleen naar het plaatje van het paard kijkt maar ook naar jouw zit en welke invloed die heeft op de bewegingen van je paard.

Update van Lady: wij vallen van het ene pechgeval in het andere. Nadat ze weer genezen was van de hoefzweer hebben we 2 keer kunnen rijden. Donderdagochtend kreeg ik van staleigenaar een foto met dat Lady haar lip kapot had en er een stuk uit had. Na mijn werk meteen langs gegaan en het zag er wel vies uit. Dierenarts gebeld maar aan een lip kon hij vrij weinig omdat het waarschijnlijk de avond van te voren al gebeurd was gezien 's ochtends alles al helemaal uitgedroogd was.


Afbeelding


Goed schoongemaakt een aantal dagen en het zag er al weer beter uit. Ik natuurlijk balen gezien we al vanaf december niet meer fatsoenlijk hebben kunnen rijden. Instructrice kwam met het idee om bitloos te rijden. Lady is in principe braaf dus waarom niet? 8)7 Ik kon gelukkig haar bitloos hoofdstel lenen om uit te proberen voordat ik er zelf een zou kopen. Dat ging eigenlijk niet heel slecht maar dressuurmatig rijden met zo'n ding is toch wat lastig. Uiteindelijk wel zelf een bitloos hoofdstel aangeschaft en zaterdag zijn we er al mee gaan uit rijden! Ze had wel even peper in haar kont dus echt ontspannen was het niet }:0 Zal het weer wel geweest zijn!


Afbeelding

Afbeelding

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:00

Ach wat sneu.
Goed dat je bitloos hebt opgepakt, toch weer eens wat anders en dus ook weer leerzaam.

Ik heb besloten om M binnenkort in de verkoop te doen. We zijn geen match, hij is te moeilijk voor mij. Ik zit er nog steeds niet op, ook niet door tijdgebrek van mijn kant omdat we zo druk zijn thuis met de verbouwing.
Mijn trainer rijdt hem tot nu toe gewoon zelf, maar geeft ook aan dat hij niet makkelijk is.
Dus mocht je iemand kennen met voldoende lef en ervaring om een soms wat onvoorspelbaar jong paard verder op te leiden, meldt je gerust :Y)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:35

Ik ben nog steeds een stille meelezer.

vervelend het lipje van lady maar wel fijn dat het goed geneest.

opisop_shop: denk een goede keuze als ik het zo hoor.

Hier gaat het met maximus goed. Het longeren gaat al stukken beter ipv bokken en naar mij toe steigeren omdat hij het niet snapt.. Grondwerk gaat ook al daardoor beter. Wel vind ik nog lastig om echt aan werk te zetten ik probeer 3x per week. maar 3x per week longeren vind ik ook niet fijn voor een jong paard.

Zelf vaste dagen lukt niet haha. Maar goed komt wel hij is nog jong zat. in april/mei komt wel zadelmaker dus een soort doel om hem dan nog beter aan de longe te hebben en al vast barebackpad mak te maken

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:20

@ Opisop_shop: Zonde, maar wellicht wel de beste beslissing. Zoals ik in al jouw berichten de afgelopen maanden heb gelezen gaat het inderdaad niet werken tussen jullie 2. Dat is altijd de gok als je een onbeleerd paard koopt. Je weet niet of het onder het zadel uiteindelijk gaat klikken.

@ Plutolover: fijn dat het nu een stuk beter gaat. Lekker de tijd nemen met grondwerk. Daar heb je straks alleen maar meer voordeel van als je er op gaat.

Met Lady gaat het (even afkloppen) goed. Haar lip is weer helemaal hersteld gelukkig dus we kunnen de serieuze training weer oppakken. Afgelopen maandag weer les gehad en de les ging eigenlijk super goed. Ze begint echt losser in haar lijf te worden. Grootste werkpuntje is nu het aanspringen in de galop. Doordat ik veel slecht gereden handelspaarden heb gereden waarbij het soms een hele prestatie was als je ze al in galop kreeg is mijn houding tijdens het aanspringen echt bagger geworden. Tijdens het aanspringen gooi ik dus mijn beide handen naar voren waardoor het hele contact weg is en Lady niet kan aanspringen maar meer in de galop valt. De galop zelf word gelukkig steeds beter en gaat ze niet meer op 2 wielen de bocht door om het zo maar te zeggen!

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:53

@Lauraa, fijn dat jullie weer in een stijgende lijn zitten!
@Plutolover, Fijn dat het longeren beter gaat! Aan het werk zetten kan op zo veel manieren. Aan de hand, lange teugelen, wandelen, vrijspringen... misschien wat inspiratie?
@Opisopshop, jammer, maar zo te lezen een goede keuze voor jullie allebei. Succes met de verkoop!

Met Murphy gaat het super. Hij is vandaag 5 jaar geworden *\o/*
Met dit slechte weer (en alleen een buitenbak en longeercirkel) kunnen we niet veel aan de dressuur werken. Maar aan de dubbele longe en met buitenritten blijven we wel in ontwikkeling. Hopelijk wordt het weer snel beter!

Vorige week is hij voor het eerst echt alleen naar het bos geweest onder het zadel en dat deed hij heel goed!

Foto's en filmpje buitenrijden
https://www.instagram.com/p/CZ_nDUij6b4/?utm_source=ig_web_copy_link

https://www.instagram.com/p/CaLXPsfoX8M/?utm_source=ig_web_copy_link

Filmpje van grondwerk
https://www.instagram.com/reel/CZUXe7hKqzk/?utm_source=ig_web_copy_link

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:29

Hoe gaat het met jullie paardjes?
Met ons in ieder geval nog steeds goed. Laatst is de zadelmaker geweest en die heeft gemeten dat hij sinds september flink in de breedte is gegroeid.

Ik wil jullie deze blije filmpjes ook niet onthouden.


Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:56

Trippel gaat erg goed. Mijn beleer mijnheer rijdt haar los door de bak in alle gangen. Ze is nog steeds super braaf onder het zadel.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:20

Hier gaat het ook goed. Ik ben nu bezig met schouder verplaatsen en achterhand verplaatsen en binnenkort dit ook in stap toepassen. In de lente/zomer wil ik 'm onder het zadel hebben.

Fijn om te horen dat het bij de rest ook goed gaat

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:35


loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:47

Ziet er goed uit! Fijn dat het zo goed gaat :j

Hier gaat het goed met de oudste van de twee. Een jaar terug was het echt drama, maar ze doet het nu super en blijkt er echt een te zijn met een super instelling. Ze schrikt eigenlijk nooit, heeft niet snel spanning in d'r lijf en super werkwillig en scherp aan je hulpen. Elke keer rijden is een feestje, ze leert zo snel dingen bij echt heerlijk.

Twee dingen voor dit jaar op de to-do lijst is lekker naar buiten en de trailer op, dat is tot nog toe niet succesvol.. Ik ben niet handig genoeg om dat in mn eentje voor elkaar te krijgen en samen met de eigenaar is het ook nog niet gelukt.

Twee stills van het rijden. Dit is van vorige week met t springzadel waarmee ik dr ingereden heb. Inmiddels ligt er een dressuurzadel op (en dat is voor mij nog wel wennen...)

Ik rij nogsteeds met een bitloos kingekruist hoofdstel, alleen het schuift teveel. Met een klein trucje kan ik m denk ik ook gebruiken als sidepull, wellicht dat het dan iets beter blijft liggen..
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:12

Ziet er goed uit hier boven. Fijn dat het bij jullie ook lekker gaat.

Hier gaat het ook z'n gangetje (mag ook wel een keer). Na de hoefzweer en de kapotte lip zijn we weer lekker gaan trainen en we gaan met sprongen vooruit! Ook de galop begint nu lekker te gaan en niet meer op 2 wielen plat door de bocht maar langzaam met steeds meer balans. Aandachtspuntje voor nu is voornamelijk het aanspringen in galop. Ze moet direct leren reageren op de hulp en mijn balans heeft tijdens het aanspringen nog flink wat aandacht nodig.

Afgelopen 3 weken ging het wel wat minder maar ik heb vandaag de oorzaak gevonden. Naar aanleiding van bloedonderzoek in september was een tekort aan vitamine E geconstateerd. Ik ben toen vitamine E gaan bijvoeren en vanaf dat moment ging het rijden echt met sprongen vooruit. 4 weken terug ben ik Pavo Vital gaan bijvoeren en ben ik gestopt met de vitamine E (want he, er zat toch vitamine E in de brok??). Nu vond ik haar de afgelopen 3 weken steeds stijver lopen. Toen ik vanochtend na ging denken over wat er veranderd was bedacht ik mij die vitamine E. Vanaf vandaag dus maar weer bijvoeren.

16 april hebben we onze eerste oefenwedstrijd gepland. Voor Lady de aller eerste keer rijden op vreemd terrein en voor mij is het ook al jaaaaaaren geleden dat ik voor het laatst een proefje gereden heb.

Even swipen voor een video van de les van 2’weken terug.


_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:38

Ook al heel lang niet meer gereageerd omdat de activiteit er niet was in topic vond ik het niet de moeite waard om nog te posten :'). Maar een update geven is altijd wel leuk. Een ook leuk om al jullie updates te lezen <3.
Met ons gaat het goed. Alano is heel gelukkig op zijn nieuwe plekje en is enorm veranderd in zijn gedrag. Wel is hij heel heet en looperig en dat is nogal een uitdaging :'). De laatste trainingen heb ik zijn tempo redelijk onder controle. En dan wordt het een hele fijne pony met veel meer rust in zijn lichaam.

Vanaf as dinsdag hebben wij elke week springles. Dressuurlessen is voor nu wat lastiger omdat mijn instructrice de route niet helemaal rond krijgt. Vanaf mei wilt ze kijken of ze een vaste planning kan maken.

Onze les op 9 januari.


We maken regelmatig lekker een bosritje en Alano heeft de raceknop gevonden. Zo leuk hoe zelfverzekerder hij elke buitenrit wordt.


Mijn veelzijdig/springzadel checken. Springen vinden wij ontzettend leuk.


Voor het eerst alleen met de trailer weggeweest en hebben we samen met een vriendin een rondje door Kootwijkerzand gereden. Ontzettend mooi daar joh


Onze eerste springles. Alano deed het zo knap en hij kan mega goed springen. Nu de techniek van ons beide verbeteren.


Filmpjes van onze laatste training. Hier heel veel gewerkt aan het tempo in stap. We hebben toen dik 30min gestapt en daarna was hij mega fijn.


Zelf heb ik het idee dat we niet vooruitgaan ofzo. Maar als ik de filmpjes terugkijk dan zie ik toch wel verschil. Ook mede door de reacties op insta geeft mij een positieve flow om zo door te gaan. De meeste vinden dat wij enorm vooruit zijn gedaan de laatste tijd.

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:57

Ik volg een aantal van jullie op instagram, erg leuk om te zien hoe dat gaat. Wij hebben vrijwel geen progressie :') Als ze 'alleen' is (dis niemand op de grond erbij) lijkt ze lopen een volledig overbodige activiteit te vinden. Maar goed. Ik weet ook nog hoe we vorig jaar rod deze tijd gingen wandelen. 20 minuten doen over 600 meter, en dat gaat nu gewoon goed, dus ik koester hoop :')
Met iemand gewoon op de grond erbij wil ze best wat stappen en als het haar uitkomt ook wel. Het is ons er eentje zullen we maar zeggen.
Ik heb een pad rondom mijn weide en daar heeft ze laatst heel goed, helemaal alleen (oh nee wacht, haar moeder scharrelde achter ons aan, dus we hadden toch gezelschap, maar een rondje stappen in de paddock was echt kansloos weer) een rondje gelopen met maar 1 stop om naar iets te kijken. Toch een nadeel aan geen stalgenoten haha.



Ik vind het verder nog lang niet gek staan :D

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:18

Wat zijn jullie allemaal lekker bezig! De meeste volg ik ook op insta. Ik heb niet meer gereageerd, want met mijn puppy paard duurt alles toch iets langer dan gepland. Mede ook omdat mijn gezondheid me het afgelopen jaar vaak in de steek laat. Maar heb besloten om Mascha naar mijn instructrice te brengen en dat we haar dan samen beleren. Heel veel zin in *\o/*

Ben nu dus nog bezig om alles zo goed mogelijk voor te bereiden. Lange lijnen laatst geïntroduceerd en dat deed ze hartstikke goed.

Afbeelding

Afbeelding

Zadel, hangen, dat soort dingen is ze nu wel goed bekend mee. Laatst een sidepull gekocht, die ga ik de komende tijd gebruiken in het werk. Kijken hoe ze daar op reageert.

We wandelen veel in het bos. Neem dan vooral de stukken mee die heuvelachtig zijn zodat ze haar achterhand er goed onder moet plaatsen. En vraag haar op verhogingen te gaan staan. Vind ze helemaal prachtig om te doen <3

Afbeelding

En verder staat ze gewoon knap te zijn met haar vriendjes


Afbeelding

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:58

Hoi Hoi,

Bewust langere tijd niet gereageerd.
Vanwege mijn nekhernia maar ook rugproblemen bij Nolen staan wij nu bijna 5 maanden stil.
Ik zou met Nolen naar de kliniek gaan, maar hij was met geen mogelijkheid de trailer op te krijgen. Dus die afspraak is uitgesteld tot het moment dat hij er wel op durft.
Maar tot heden lukt dat niet (ook met hulp niet).
Alle 4 de voetjes op de klep is het maximale, daarna bevriest hij en durft geen stap verder te doen

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:12

Oeh ik heb ook al heel lang niks gepost hier, was het topic uit het oog verloren!

Inmiddels alles bijgelezen! Wisselend succes en pech zo te lezen.

Jullie ook veel pech @Loran_Nolen! Vervend zeg! Heb je net de stap genomen om met hem naar de kliniek te gaan en dan lukt het niet :(

Ik heb toevallig net vanmiddag een trailer training met die van mij gehad. Daarbij ging het trailer laden ook moeizaam. Na lang oefenen liep ze er met wat eten wel braaf op, maar zodra de achterstang in de buurt kwam was het paniek en eruit vliegen. Dus na lang twijfelen toch maar iemand erbij gehaald, wil straks wel gewoon rustig in m’n eentje met haar op pad kunnen. En het ging gelukkig erg goed :) Allebei veel geleerd en aan het einde liep ze er rustig in, kon ik zelf de stang dicht doen, klep dicht, allemaal prima.
Nu dus goed blijven oefenen de komende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:23

@ Loran_Nolen: oei dat is wel vervelend zeg. Weten jullie wel wat er mankeert aan zijn rug?

@ Debbie: Goed door blijven oefenen en dan komt het vast goed!

Wij hebben ook weer wat stappen vooruit gezet. Voor de eerste keer met Lady op vreemd terrein geweest! Afgelopen zaterdag hadden we 's ochtends een bloessemshoot gepland in het stadspark. Toen Lady de trailer af liep gedroeg ze zich heel even als een jonge hengst maar toen ze door kreeg dat er veel gras was om te eten had ze nergens anders meer oog voor :+ Ze heeft zelfs nog even aan het fotohalster gestaan! Zodra ik alle foto's heb ontvangen zal ik ze zeker met jullie delen!

Daarna hadden we onze eerste oefen wedstrijd! Ik ben normaal niet snel zenuwachtig maar zaterdag liep ik al de hele dag als een kip zonder kop zenuwachtig rond te rennen. Stalgenoten moesten er wel om lachten want normaal ben ik altijd de rust zelf. Maar zaterdag was ik zooo zenuwachtig omdat ik niet wist hoe ze zou reageren op ander terrein. Zou ze braaf zijn? of zou ze uit paniek het alleen maar op een rennen zetten en alle kanten op springen?

Het werd uiteindelijk een combinatie van bovenstaande. Tijdens het opzadelen was ze eigenlijk heel braaf. Met het opstappen kreeg ze toch wel wat paniek en voelde ik haar helemaal trillen onder mij. Stalgenoot had haar gelukkig vast dus het ging allemaal goed. In de losrijbak had ze ook super veel spanning en wilde geen enkele hoek door of op de hoefslag lopen. Af en toe schoot ze even weg of maakte ze ineens een noodstop maar gelukkig was het wel goed uit te zitten en heb ik geen moment het idee gehad dat ik de controle zou verliezen. Na 20 minuten begon ze wat te ontspannen en hebben we nog even lekker kunnen rijden. Daarna moesten we de ring in en wat heeft ze mij daar verbaasd!! Het losrijden was binnen en de proef zelf was buiten tussen de witte hekjes. Weer een hele andere omgeving als binnen maar daar heeft ze zich super gedragen en hebben we een nette proef kunnen rijden zonder grote fouten. Er waren wel nog genoeg verbeterpunten waar we komende tijd aan kunnen werken maar voor nu was het doel om ervaring op te doen op ander terrein en dat doel is 100% geslaagd!

enige nadeel is dat ze heel erg plakt aan haar vriendinnetje. Stalgenoot moest voor mij starten. Toen zij met haar paard de binnenbak uit ging om naar de ring te gaan bleef Lady heel zenuwachtig roepen op haar. Ook als ik Lady als eerste op de trailer zette en haar vriendinnetje stond nog buiten de trailer dan werd Lady heel zenuwachtig. Dat was wel even lastig.


Afbeelding

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:07

Qimm schreef:
Ik volg een aantal van jullie op instagram, erg leuk om te zien hoe dat gaat. Wij hebben vrijwel geen progressie :') Als ze 'alleen' is (dis niemand op de grond erbij) lijkt ze lopen een volledig overbodige activiteit te vinden. Maar goed. Ik weet ook nog hoe we vorig jaar rod deze tijd gingen wandelen. 20 minuten doen over 600 meter, en dat gaat nu gewoon goed, dus ik koester hoop :')
Met iemand gewoon op de grond erbij wil ze best wat stappen en als het haar uitkomt ook wel. Het is ons er eentje zullen we maar zeggen.
Ik heb een pad rondom mijn weide en daar heeft ze laatst heel goed, helemaal alleen (oh nee wacht, haar moeder scharrelde achter ons aan, dus we hadden toch gezelschap, maar een rondje stappen in de paddock was echt kansloos weer) een rondje gelopen met maar 1 stop om naar iets te kijken. Toch een nadeel aan geen stalgenoten haha.

[ Video ]

Ik vind het verder nog lang niet gek staan :D


Ik heb super lang niet gereageerd maar ik volg ook een aantal van jullie op insta! Echt super leuk haha. Don gaat elke keer naar achter lopen bij het opstappen.. heel vervelend en gelukkig is er wel iemand op stal wie kan helpen! Zoveel geduld hebben…

Wij rijden inmiddels ons rondje, ik ben wel blij dat ik zo lang heb gewacht met het echt rijden. Hij is nu 5 en zoveel sterker! Hij wordt 1 keer in de week gereden door Isabella Wolthof, gaat ook super goed

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:41

Maar zijn jullie ook al bezig met de pirouette?

Afbeelding
:')

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:54

:D :D

Onder het zadel nog niet. Zelf is ze wel al aan het oefenen!
Afbeelding

Helaas liggen wij er op het moment weer uit. Tijdje terug kreeg ze ineens gallen. Maar ik kon geen aanleiding vinden. Enige vermoeden wat ik had was t bekappen. Week na de smid ineens harde gallen. DA laten komen en ze staat nu niet ideaal op haar benen. Zakt te ver door de kogel waardoor irritatie ontstaat. Nog geen peesblessure maar als ik dit te lang zou negeren word het wel een peesblessure. Woensdag komt de smid er een egg bar ijzer onder slaan in de hoop dat dat helpt.

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 08:06

Oh jakkes, hopelijk helpt dat!