Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irmaz

Berichten: 4804
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:38

@tamary, ik denk eigenlijk niet dat een wolf een gedomesticeerde dwergschnauzer als concurrent ziet, eerder als prooi.
Wat mij wel gerusteld aan dat verhaal is dat je een wolf dus blijkbaar weg kunt schoppen en zelfs kunt vallen zonder dat de wolven boven op je springen...
Ik vind het best wel een vreemd verhaal.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:41

Er zijn er meerdere, maar dit is degene echt op de hei, de andere ligt meer in het bos rond/bij een woonwijk.
Ik weet niet of de Veluwe bij Ede echt als 'wolvengebied' wordt aangemerkt. Er zijn meerdere meldingen dat wel.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 15:58

irmaz schreef:
jobamara schreef:
Voor geïnteresseerden, Noord Brabant, regio Heeze-Leende:

Online informatiebijeenkomst over Wolf in de regio

Op en rond de Groote Heide verblijft een wolf. Op 17 december 2020 vanaf 19.30 uur organiseert de gemeente Heeze-Leende daarom samen met de gebiedspartijen een online informatiebijeenkomst over het verblijf van de wolf in onze regio.

Deze informatiebijeenkomst wordt gehouden in de vorm van een webinar. Tijdens dit webinar wordt door de provincie een toelichting gegeven over de stand van zaken van de wolf in Noord-Brabant en door Bij12 over hoe omgegaan wordt met schades. Daarnaast kunnen er vragen gesteld worden aan een panel van gebiedspartijen. De gebiedspartijen zijn, ZLTO, Brabants Landschap, Staatsbosbeheer, wildbeheereenheid en het wolvenmeldpunt.

Wilt u deelnemen? Meld u dan via de mail aan bij Ron Lavrijsen, r.lavrijsen@heeze-leende.nl.

Heb deze bijgewoond en was redelijk informatief. Je kunt wel merken dat de boswachters nog geen enkel idee hebben wat het gaat betekenen om wolven in "hun" bos te hebben en ik had ook het idee dat ze er niet persé 100% positief in staan. Bij12 zijn echte ambtenaren en hebben een keurig plan dat op papier fantastisch werkt maar waar weinig idee van de werkelijkheid uit straalt.

Een schapenhouder die zijn schapen op de hei laat grazen en die een aantal schapen aan de wolf is kwijt geraakt vertelde dat de speciale schapennetten wel hun werk deden, hij was daarna nog maar 1 schaap kwijt geraakt aan de wolf en dat kwam omdat hij dacht dat hij zijn schapen wel weer los kon laten lopen. Niet dus.

En wie is Jos de Bruin???? Wat een 8)7

Even een vraagje voor de mensen op de veluwe, zijn daar losloopterreinen voor honden in het wolvengebied?


Ha ha Jos de Bruijn, heb hem in mijn beginpost al genoemd. Komt hij eerst vol met zijn toet in beeld. Hij woont in Duitsland en heeft daar een wolvenopvang. Ik heb al eens een aanvaring gehad met hem op wolven Nederland. Hij beweerde dat paarden koeien totaal niet in paniek raken vd wolf, met een filmpje van 1 wolf die langs een aantal koeien loopt. Er zijn beelden genoeg te vinden die juist wel de paniek laten zien. Hij praat alles goed wat de Wolf doet, de shetlander is te klein, de andere pony te oud en de jaarlingen (Kwpn) te jong. Tsja....
Maar dan wel daarin zijn gelijk willen halen en als dan een stadse pro wolver op mij reageerd met gewoon je dieren beschermen met twee draden wel 1 boven en 1 beneden hè, dan zal hij daar niet op reageren dat, dat wel te makkelijk gedacht is.

Vreemde snuiter....

Zag vandaag dat "Gloria" over 1.90 is gegaan, proberen te graven maar gaas was ingegraven dus er maar overheen.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:09

Citaat:
"De wolvenadviseur" is wederom 'verrast'. Tenenkrommend dat theater.


Tja, die wolven ook van tegenwoordig, zorgen toch effectief voor verassingen bij de experts _O-
Waar halen ze het lef vandaan he :+

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:13

Net op het nieuws gezien dat de wolvin op de Edese Veluwe een maatje heeft gevonden. Dus volgend jaar loopt hier ook een roedel rond...

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:16

Ik las het net. Begin maar vast je wei/paddock te fortificeren. Of staan ze 's nachts binnen?

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:58

jobamara schreef:
irmaz schreef:
En wie is Jos de Bruin???? Wat een 8)7
Ha ha Jos de Bruijn, heb hem in mijn beginpost al genoemd. Komt hij eerst vol met zijn toet in beeld. Hij woont in Duitsland en heeft daar een wolvenopvang. <snap>
Vreemde snuiter.... .

Jos de Bruin is een Nederlander met een wolvenopvang in Duitsland. DAAROM denkt hij verstand van wolven te hebben. Jos valt op door achterlijke acties: met zijn wolven door winkelstraten lopen en zo.

Kortom: Jos is iemand MET wolven, wat hem echter nog géén "wolvenkenner" maakt. Zoals hij zelf wel denkt. Het is jammer, dat aan deze man toch steeds opnieuw een podium geboden wordt.

Net zoals bij de paarden: je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen ;-) Het kopen of hebben van een paard, maakt je nog niet tot een paardenkenner. Daar is méér voor nodig ;-) Datzelfde geldt voor Jos de Bruin met zijn "wolvenopvang". Jos heeft een geromantiseerd idee over wolven en draagt dat met veel enthousiasme uit.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:14

Voor degenen die nog denken dat paarden wel veilig zijn hierbij een publicatie op Wolven en Nederland:'

DEELSTAAT NEDERSAKSEN (grenzend aan Groningen-Drenthe)
Aanvals-lijst vanaf 01 januari 2020 met daarop:
19 gemelde paarden tot nu :
-> Wolf wel door DNA bewezen: 6 paarden dood, 4 paarden gewond
-> Wolf niet door DNA aantoonbaar: 3 paarden dood, 6 gewond
(Aanvalsnummer- datum- regio - plaats- PAARDEN- dood/gewond. Bijgewerkt:
1402 25.09.2020 Peine Edermissen Pferd 1 dood (Wolf)
1360 02.09.2020 Cloppenburg Friesoythe Pferd 1 gewond (Wolf)
1346 25.08.2020 Lüneburg Häcklingen Pferd 1 dood 1 gewond (wolf niet aantoonbaar)
1343 20.08.2020 Hannover Uetze Pferd 1 dood 1 gewond (Wolf)
1321 19.07.2020 Hannover Burgdorf Pferd 1 gewond (Wolf)
1320 24.07.2020 Rotenburg (Wümme Oerel Pferd 2 gewond (wolf niet aantoonbaar)
1316 12.07.2020 Osnabrück Berge Grafeld Pferd 1 gewond (wolf niet aantoonbaar)
1301 25.06.2020 Hannover Immensen Pferd 1 dood (Wolf)
1295 16.06.2020 Nienburg/Weser Steimbke Pferd 3 dood (Wolf)
1284 27.05.2020 Harburg Schneverdingen Pferd 1 gewond (wolf niet aantoonbaar)
1281 25.05.2020 Osterholz Osterholz-Scharmbeck Pferd 1 gewond (Wolf)
1275 18.05.2020 Heidekreis Schneverdingen Pferd 1 dood (wolf niet aantoonbaar)
Zie hier die lijst: https://www.umweltkarten-niedersachsen. ... ztiersch...

W&P =>NB: Na 25-09-2020 zijn er geen paarden/pony's meer gemeld in Nedersaksen. Volgens inwoners van Nedersaksen, is de paardenhouderij namelijk drastisch gewijzigd nu. De meeste paarden worden inmiddels opgestald; ook paarden die voorheen 24/7 buiten stonden. En doorgaans gaan paarden/pony's alléén nog maar overdag en/of onder toezicht naar buiten.>> #KNHS #KNHSNederland #paddockparadise #Equihabitat #ltopaardenhouderij #paarden #Pony

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 10:23

Hasjam-poe, ja echt snap ook niet wat hij daar online te doen had. Hij kreeg waarschuwingen maar blok dan zo'n man.

Zag gisteren een veulen gedood door goudjakhals, ondanks zijn kleiner postuur.

In Duitsland lukt het niet om de Rodelwald roedel te bejagen, puur door dreigementen en verstoren vd jacht door pro wolvers.

Las gisteren nog een artikel waarin werd gesteld, ter bescherming gewoon SIMPEL op STAL zetten. Dat is lekker voor het dierenwelzijn vd weidedieren. Fok je een veulen mag het alleen buiten als je er zelf bij blijft.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:28

Wat irreëel hè? En dieren die nooit eerder op stal hebben gestaan ook maar ophokken 's nachts en wanneer er geen toezicht is? Paarden met artrose of gevoelig voor hb ook maar opsluiten op een paar m2?

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:43

Voorheen was het "als je paard niet naar buiten kan, moet je maar geen paard nemen". Nu wordt het: "als je paard niet naar binnen kan, moet je maar geen paard nemen".

Koekoek

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:04

Rocamor schreef:
Voorheen was het "als je paard niet naar buiten kan, moet je maar geen paard nemen". Nu wordt het: "als je paard niet naar binnen kan, moet je maar geen paard nemen".

Koekoek

_/-\o_
Inderdaad, nagel op de kop...
Je zal maar een paard met een luchtweg aandoening hebben :(

truselientje
Berichten: 943
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:25

jobamara schreef:
Hasjam-poe, ja echt snap ook niet wat hij daar online te doen had. Hij kreeg waarschuwingen maar blok dan zo'n man.

Zag gisteren een veulen gedood door goudjakhals, ondanks zijn kleiner postuur.

In Duitsland lukt het niet om de Rodelwald roedel te bejagen, puur door dreigementen en verstoren vd jacht door pro wolvers.

Las gisteren nog een artikel waarin werd gesteld, ter bescherming gewoon SIMPEL op STAL zetten. Dat is lekker voor het dierenwelzijn vd weidedieren. Fok je een veulen mag het alleen buiten als je er zelf bij blijft.


Heb je hier een bron van? Of meer informatie?
En zou hij niet gedood zijn door een wolf, en daarna aangevroten door de goudjakhals?
Dat vraag ik me namelijk ook af bij die kalveren in de lijst van bij12, die gedood zijn door een vos 8)7

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 13:25

Trusselientje, ga is zoeken of ik het kan terugvinden, zie zoveel voorbij komen helaas. Dat vermoede ze daar ook maar ja het dna pleit de wolf vrij. Zie een vos of goudjakhals nog niet zo snel een veulen over een onderdeur slepen.

Heeft er hier iemand ervaring met wildcamera's?

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:47

Ik heb een wildcamera bij stal hangen (niet voor de wolven, maar om te zien waar en wanneer er ratten zitten)

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:44

truselientje schreef:
Heb je hier een bron van? Of meer informatie?
En zou hij niet gedood zijn door een wolf, en daarna aangevroten door de goudjakhals?
Dat vraag ik me namelijk ook af bij die kalveren in de lijst van bij12, die gedood zijn door een vos 8)7

Het stond op Wolf en Paard op Facebook. https://www.facebook.com/groups/994653607546091/permalink/1335414456803336

(vertaling) <"Het veulen in Črnotiče werd gedood door jakhalzen
Een veulen van een week oud, dat zaterdag nog rond zijn moeder sprong op de weide boven Črnotiče, stierf zondagavond in een verschrikkelijke kwelling. Na de verwondingen en informatie vermoedde de fokker dat er wolven aan het werk waren, en de taxateur van de Forest Service bevestigde dat er jakhalzen aan het werk waren ... https://www.primorske.si/primorska/istra/zrebicko-v-crnoticah-so-pokoncali-sakali >>

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 18:42

Rocamor, ratten :Y), maar het werkt dus goed :)

Hasjam poe, ik had er dus nog 1 gezien die echt uit stal was gehaald. Kan hem niet meer vinden, boodschappen doen enz ;)

Popstra
Berichten: 13780
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:57


DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:05

Inhoud is verwijderd...

Popstra
Berichten: 13780
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:09

DubbelFun schreef:
Inhoud is verwijderd...

Serieus? Als ik op de link toets krijg ik het filmpje wel te zien

Je ziet hoe een familie hond word gedood door 2 wolven in een gesloten achtertuin gefilmd door bewakings camera

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:16

Dit zie ik
Citaat:
"Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
Dit gebeurt doorgaans doordat de eigenaar de bijlage alleen heeft gedeeld met een kleine groep mensen, de eigenaar heeft gewijzigd wie de bijlage kan zien of omdat de bijlage is verwijderd."

Popstra
Berichten: 13780
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:30

Oh ships. Nouja, ik kan dat niet veranderen.
Het gebeurde onlangs in noord italie

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:47

Die heb ik gezien idd.
Beest liep in de achtertuin in een nieuwbouwwijk.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 00:21

Popstra die heb ik ook gezien, verschrikkelijk.

Gisteren avond laat, uit Rusland kinderen die buiten verstoppertje spelen, een jongen van 10 jaar duikt achter een sneeuwwal, een wolf wil hem aanvallen, gelukkig (nou ja....) komt een moedige jack russel aangerend deze heeft het wel met de dood moeten bekopen. Je ziet de jongen, roepend naar zijn huis rennen met het gejank vd arme Jacky op de achtergrond.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:29

Tja... ik vrees dat dit ook bij ons eens gaat gebeuren ;(