Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:31

Jammer dat het artikel weg is.
Staat gewoon ook op Facebook. Waar ik het ook vandaan heb.

irmaz

Berichten: 4824
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:05

DuoPenotti schreef:
[ mod]Dit bericht voldoet niet aan de boktregels en is daarom verwijderd[ /mod]

Aan welke boktregel voldeed het bericht niet? Gewoon ter lering hoor zodat ik niet nog eens reageer op een bericht dat eigenlijk niet geplaatst mag worden :j

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:19

Ik had een volledige tekst geplaatst vanuit FB
Met een link naar de telegraaf.
De hele tekst was te lezen op de pagina van FB maar bij de telegraaf bleek het premium te zijn.

het staat op de FB van https://www.facebook.com/nowolvesnl
5 febr. Van jos lansink

irmaz

Berichten: 4824
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:01

ah, oke. Ik lees niet op FB, dus jammer dat je hier dan niet de tekst mag neerzetten.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18171
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 05:36

DuoPenotti schreef:
[ mod]Dit bericht voldoet niet aan de boktregels en is daarom verwijderd[ /mod]


irmaz schreef:
Aan welke boktregel voldeed het bericht niet? Gewoon ter lering hoor zodat ik niet nog eens reageer op een bericht dat eigenlijk niet geplaatst mag worden :j


Hier nog even de regels :)

https://www.bokt.nl/wiki/Copyright
Laatst bijgewerkt door balance op 12-02-22 05:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quotes gescheiden

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 09:26

Maar als ik alleen de link van fb had geplaatst en de tekst had het waarschijnlijk nog gestaan....

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 09:34

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/12 ... elijke-om/

Ik weet niet of deze al voorbij gekomen was. Mijn drachtige merrie staat er niet súper ver vandaan, wel gescheiden door paar grote (snel)wegen en het Albertkanaal maar 10 wolven samen zullen niet terugdeinzen voor een paard vermoed ik

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:12


Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:19


Josien_

Berichten: 9038
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:25

Ik vind het inmiddels toch wel erg kwalijk worden, maar vooral ook enorm eng.
Mijn pony staat sinds kort weer 24/7 buiten en is daar enorm van opgeknapt, maar door steeds meer van dit soort berichten begin je je toch wel af te vragen of je er goed aan doet...

En dan vooral ook de reacties; subsidie voor extra omheining maar het is niet de bedoeling dat alle weides zo omheind worden.
Nou hier staan shetlanders, grote pony en paard samen dus voor de kleintjes ga je het hele stuk afbakenen. Nou ik zie de klachten van omwonenden ook al binnen komen omdat wij alles achter hoge hekken zetten :+ .

Babootje

Berichten: 26407
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:33

Oakland1990 schreef:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/12 ... elijke-om/

Ik weet niet of deze al voorbij gekomen was. Mijn drachtige merrie staat er niet súper ver vandaan, wel gescheiden door paar grote (snel)wegen en het Albertkanaal maar 10 wolven samen zullen niet terugdeinzen voor een paard vermoed ik


Oef, ik zou ook niet meer rustig slapen denk ik.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:27

Babootje schreef:
Oakland1990 schreef:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/12 ... elijke-om/

Ik weet niet of deze al voorbij gekomen was. Mijn drachtige merrie staat er niet súper ver vandaan, wel gescheiden door paar grote (snel)wegen en het Albertkanaal maar 10 wolven samen zullen niet terugdeinzen voor een paard vermoed ik


Oef, ik zou ook niet meer rustig slapen denk ik.


Wel dat is ook mijn bezorgdheid. Nu nog niet want ze staan snachts nog binnen, tegen wanneer het veulen komt niet, is ook geen mogelijkheid meer toe want zijn ponystallen van 3X3, als ze in die regio nog actief zijn rond de tijd dat de merrie het veulen moet krijgen dan verhuis ik haar. Ver van ideaal maar ik fok geen wolvenvoer… het liefst laat ik haar gewoon daar maar ik vrees er voor.

nine1987

Berichten: 8346
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:31

Tja, ik weet nu ook niet meer wat waar moet zijn qua aantallen en wat niet.. Ik sta met mijn paard in Elspeet op de Veluwe.. Hier heeft een wolf in bijzijn van de herder schapen aangevallen, is een wolf doodgereden en zijn er meerdere zichtmeldingen geweest.. Maar ik weet nu nog steeds niet hoeveel wolven er daadwerkelijk in de buurt rondwandelen.. Ik heb er nog geen gezien.. (gelukkig :') )

mysa

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:18

Vorig jaar tussen de vijftien en de twintig, was de schatting. Maar dat zegt niet zoveel want ze waaieren uit.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:28

Chubby schreef:
https://www.hln.be/dossier-wolven-in-li ... haring_web

Er zijn in Belgisch Limburg twee shetlandponies gedood


Citaat:
Volgens Loos kan het evenwel niet de bedoeling zijn om alle weilanden voor grote, volwassen paarden en runderen over de volledige omtrek wolf-proof te maken.


Alle hup, dus we laten onze viervoeters maar gezellig lunch worden. Er zijn toch aanvallen bekend op grote paarden en runderen en dan moeten we niets doen...

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:01

Citaat:
Volgens Loos kan het evenwel niet de bedoeling zijn om alle weilanden voor grote, volwassen paarden en runderen over de volledige omtrek wolf-proof te maken.


En je paard er voor verzekeren kan wss ook niet? Ik denk dat als je een groot weiland hebt met meerdere paarden, je 1 wolf ook niet echt te vrezen hebt. Wel als deze het formaat van een schaap hebben of in de regio staan waar meerdere wolven samen zitten. Ik zou niet gerust meer zijn als ik tien wolven in de achtertuin heb. Je gaat ook failliet als je bv een hectare volledig wolf proof wil maken, als dat al lukt.

Sansevieria
Berichten: 4213
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:20

The_Cat schreef:
Chubby schreef:
https://www.hln.be/dossier-wolven-in-li ... haring_web

Er zijn in Belgisch Limburg twee shetlandponies gedood


Citaat:
Volgens Loos kan het evenwel niet de bedoeling zijn om alle weilanden voor grote, volwassen paarden en runderen over de volledige omtrek wolf-proof te maken.


Alle hup, dus we laten onze viervoeters maar gezellig lunch worden. Er zijn toch aanvallen bekend op grote paarden en runderen en dan moeten we niets doen...

Zulke stupide reacties heb ik in het verleden ook al gehad, alla arme wolf moest toch ook wat kunnen eten 8)7

Dit schrijft ie in bovenstaand stuk o.a:
Volgens Loos kan het evenwel niet de bedoeling zijn om alle weilanden voor grote, volwassen paarden en runderen over de volledige omtrek wolf-proof te maken. “Dat is niet nodig omdat die niet of nauwelijks voorkomen op het prooischema van de wolf, en het is ook niet wenselijk omdat op die manier migratie van andere dieren door het Vlaamse landschap zou bemoeilijkt worden.” Loos pleit dus voor een beperkte oppervlakte die elke eigenaar moet inrichten met schrikdraad. Het wordt afwachten of het probleem daarmee verholpen zal worden.

Wat verwachten ze dan, dat mensen gaan staan toekijken hoe hun dieren levend verscheurd worden?
Eerst was het mensen zijn te lui en gierig om hun dieren te beschermen, en als mensen dan hun weilanden dicht gaan timmeren, dan is het zeker weer niet goed?

Merlen

Berichten: 1605
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:32

Waar vind ik dat artikel van Jantje Loos?
Meneer zegt nu zelf exact hetzelfde als waarover ik een tijd geleden met hem over in discussie ben gegaan namelijk (klein)wild dat doorheen de weides loopt.Met name reeën die vast komen te zitten.
Toen bagatelliseerde hij dat.

Sansevieria
Berichten: 4213
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:41


Anne_GTI

Berichten: 18207
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 23:03

nine1987 schreef:
Tja, ik weet nu ook niet meer wat waar moet zijn qua aantallen en wat niet.. Ik sta met mijn paard in Elspeet op de Veluwe.. Hier heeft een wolf in bijzijn van de herder schapen aangevallen, is een wolf doodgereden en zijn er meerdere zichtmeldingen geweest.. Maar ik weet nu nog steeds niet hoeveel wolven er daadwerkelijk in de buurt rondwandelen.. Ik heb er nog geen gezien.. (gelukkig :') )


Noorderheide lopen ze regelmatig maar ook bij Staverden heeft een collega al een wolf gespot. Op de noorderheide heb ik hem ook gezien. Andere collega spotte er eentje vlakbij Otterlo. Ook tussen 't Harde en Epe worden ze regelmatig gezien.

:+ buschauffeurs... dat volk ziet alles... :')

Loretta
Berichten: 8790
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:50

Sansevieria schreef:
Zulke stupide reacties heb ik in het verleden ook al gehad, alla arme wolf moest toch ook wat kunnen eten 8)7

Dit schrijft ie in bovenstaand stuk o.a:
Volgens Loos kan het evenwel niet de bedoeling zijn om alle weilanden voor grote, volwassen paarden en runderen over de volledige omtrek wolf-proof te maken. “Dat is niet nodig omdat die niet of nauwelijks voorkomen op het prooischema van de wolf, en het is ook niet wenselijk omdat op die manier migratie van andere dieren door het Vlaamse landschap zou bemoeilijkt worden.” Loos pleit dus voor een beperkte oppervlakte die elke eigenaar moet inrichten met schrikdraad. Het wordt afwachten of het probleem daarmee verholpen zal worden.

Wat verwachten ze dan, dat mensen gaan staan toekijken hoe hun dieren levend verscheurd worden?
Eerst was het mensen zijn te lui en gierig om hun dieren te beschermen, en als mensen dan hun weilanden dicht gaan timmeren, dan is het zeker weer niet goed?


Meneer Loos pleit er gewoon voor om paarden 24/7 op te sluiten. Dat is wat meneer Loos zegt. De intrinsieke behoefte van het paard interesseert meneer Loos geen moer. Het enige wat hem interesseert is zijn eigen liefhebberij. Alles moet maar voor hem aan de kant.

Solleke_Noah

Berichten: 11089
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:02

Loretta schreef:
Sansevieria schreef:


Dit schrijft ie in bovenstaand stuk o.a:
Volgens Loos kan het evenwel niet de bedoeling zijn om alle weilanden voor grote, volwassen paarden en runderen over de volledige omtrek wolf-proof te maken. “Dat is niet nodig omdat die niet of nauwelijks voorkomen op het prooischema van de wolf, en het is ook niet wenselijk omdat op die manier migratie van andere dieren door het Vlaamse landschap zou bemoeilijkt worden.” Loos pleit dus voor een beperkte oppervlakte die elke eigenaar moet inrichten met schrikdraad. Het wordt afwachten of het probleem daarmee verholpen zal worden.

Wat verwachten ze dan, dat mensen gaan staan toekijken hoe hun dieren levend verscheurd worden?
Eerst was het mensen zijn te lui en gierig om hun dieren te beschermen, en als mensen dan hun weilanden dicht gaan timmeren, dan is het zeker weer niet goed?




Pfff dit vind ik als bioloog, werkend voor een natuurorganisatie, ook een compleet idiote uitspraak 8)7 op het werk probeer ik zo vaak uit te leggen dat mensen met paarden echt geen risico willen nemen met hun dier, zelfs die ene procent niet. Probeer uit te leggen wat paarden voor hun eigenaar betekenen. En dan zo'n uitspraak waar hij alle dieren-eigenaars mee tegen zich in het harnas jaagt :+

Loretta
Berichten: 8790
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:40

Solleke_Noah schreef:
Pfff dit vind ik als bioloog, werkend voor een natuurorganisatie, ook een compleet idiote uitspraak 8)7 op het werk probeer ik zo vaak uit te leggen dat mensen met paarden echt geen risico willen nemen met hun dier, zelfs die ene procent niet. Probeer uit te leggen wat paarden voor hun eigenaar betekenen. En dan zo'n uitspraak waar hij alle dieren-eigenaars mee tegen zich in het harnas jaagt :+


Luisteren ze daar op jouw werk naar dan? Of zijn ze enkel maar met de belangen van de wolf bezig? Het valt mij op dat veel natuurbeschermers totaal niets op hebben met de gevoelens van anderen.

Solleke_Noah

Berichten: 11089
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:52

Loretta schreef:
Solleke_Noah schreef:
Pfff dit vind ik als bioloog, werkend voor een natuurorganisatie, ook een compleet idiote uitspraak 8)7 op het werk probeer ik zo vaak uit te leggen dat mensen met paarden echt geen risico willen nemen met hun dier, zelfs die ene procent niet. Probeer uit te leggen wat paarden voor hun eigenaar betekenen. En dan zo'n uitspraak waar hij alle dieren-eigenaars mee tegen zich in het harnas jaagt :+


Luisteren ze daar op jouw werk naar dan? Of zijn ze enkel maar met de belangen van de wolf bezig? Het valt mij op dat veel natuurbeschermers totaal niets op hebben met de gevoelens van anderen.


Dat is te zwart-wit gesteld vind ik. Heb het al eerder in dit topic gezegd maar mijn collega's die zich met de wolven(problematiek) bezig houden, doen dat echt met goede intenties en veel inzet en passie. Ik vind als paardeneigenaar het ook niet tof om te weten dat de wolven steeds dichterbij komen en maak me zorgen om mijn paarden. Als bioloog vind ik afschieten geen oplossing.

Jan Loos is een beetje een ander verhaal, die zou wel een lesje empathie kunnen gebruiken :+

Loretta
Berichten: 8790
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:34

Solleke_Noah schreef:
Loretta schreef:


Luisteren ze daar op jouw werk naar dan? Of zijn ze enkel maar met de belangen van de wolf bezig? Het valt mij op dat veel natuurbeschermers totaal niets op hebben met de gevoelens van anderen.


Dat is te zwart-wit gesteld vind ik. Heb het al eerder in dit topic gezegd maar mijn collega's die zich met de wolven(problematiek) bezig houden, doen dat echt met goede intenties en veel inzet en passie. Ik vind als paardeneigenaar het ook niet tof om te weten dat de wolven steeds dichterbij komen en maak me zorgen om mijn paarden. Als bioloog vind ik afschieten geen oplossing.

Jan Loos is een beetje een ander verhaal, die zou wel een lesje empathie kunnen gebruiken :+


Probleem is wel dat Jan Loos in Belgie degene is die altijd in de media op treedt. Zo gezien laten deze natuur organisaties behoorlijk wat steken vallen op het gebied van media strategie.

Jij staat er dus als bioloog en paardenhouder erg dubbel in. Je draagt de wolf een warm hart toe en tegelijk jouw paarden. Lijkt me erg lastig. Want jij wilt toch ook het beste voor je paarden lijkt mij.