Kinderen Stelen Paardenspullen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:38

nicolanca schreef:
Als jij tosti’s denkt te maken met eieren zou ik eerst eens een kookboek aanschaffen.


Helemaal als ze dat met rotte eieren wilt doen _O-

Maar ik gok dat dit verhaal nog wel eens heel anders kon zijn...

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:58

Ten eerste: Kids, blijf met je JETTEN van andermans spullen af. Ten tweede: KLUIS. Geen slot, KLUIS. Komen er ook geen kiddiehandjes meer aan.

Vraag blijft: hoe kregen ze dat slot open?

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:01

nicolanca schreef:
Als jij tosti’s denkt te maken met eieren zou ik eerst eens een kookboek aanschaffen.

Hey niet zo he :D maak ook tosti´s met eieren. Erg lekker whahah. Maar maak ze niet op stal maar thuis :P
Maar dan had ze ook tomaat gehad,

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:04

Crisis TS, wat ontzettend kinderachtig. Ook dit getuigt niet van stijl en smaak.

Hoe krijgen kinderen in godsnaam jouw kast open als daar een fatsoenlijk slot op zit?

nicolanca schreef:
Als jij tosti’s denkt te maken met eieren zou ik eerst eens een kookboek aanschaffen.


Tosti met ei is best lekker hoor, maar die bak ik in de koekenpan. :')
Dat wordt ook wel een croque madame genoemd. :9


CoonArt schreef:
Ten eerste: Kids, blijf met je JETTEN van andermans spullen af. Ten tweede: KLUIS. Geen slot, KLUIS. Komen er ook geen kiddiehandjes meer aan.

Vraag blijft: hoe kregen ze dat slot open?

Kluis? Hoe maak je een kluis vast een je zadelkast? Een degelijk slot voldoet prima.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 09:39

Het gaat hier om lichte vernieling en diefstal en mensen vinden de eieren het belangrijkste :') Halleloeja wat een clownerij,
Even voor de duidelijkheid; de lessen die gegeven worden met eigen pony's zijn niet van de stal zelf (tis geen manege, maar een pensionstal met een bak die men kan huren) en staat los van het pensiongedeelte. Vandaar dat de eigenaar van mij wel die lessen mag afschaffen voor die groep
We hebben wel degelijk een groepsapp waar we veel bespreken, van daar weet ik wie het wellicht zou kunnen zijn (degene die een ei kado heeft gekregen : ), maar heb voor de eigenaar obviously hard bewijs nodig, als foto's ed.
Betreft de ouders, die doen vlgs mij net zo hard mee als die kinderen, steekt elkaar aan dat tokkiegedrag
Vanavond ga ik toch maar ff n kijkje nemen, als het weer meezit, kan nog wellis laat worden-

speurneusc

Berichten: 5389
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:48

afgesloten zadelkamer scheelt veel deur op slot wanneer dat soort lessen er zijn en klaar is het

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:41

en dan rest nog steeds de vraag hoe kinderen dat slot openkrijgen en jij blijkbaar hun slot.
En rotte eieren in de kantine, lijkt me heerlijk, wie heeft dat nou niet

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 10:42

speurneusc schreef:
afgesloten zadelkamer scheelt veel deur op slot wanneer dat soort lessen er zijn en klaar is het


Enige slot wat op de schuur zelf zit is een hendel die je omhoog moet trekken..
Wellicht kan ik vragen of ik er een fietsenketting aan mag doen, scheelt iig iets denk ik

Kinke schreef:
en dan rest nog steeds de vraag hoe kinderen dat slot openkrijgen en jij blijkbaar hun slot.
En rotte eieren in de kantine, lijkt me heerlijk, wie heeft dat nou niet

Misschien omdat alles oud en makkelijk open te krijgen is? Jeez had wel op een wat meer sportieve reactie gehoopt.. Eventjes gezellig houden graag
En onze kantine heeft eieren ja, wat is toch die obsessie met een stuk voedsel :')

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:49

je kunt het natuurlijk weer afschuiven op diegenen die reageren, maar ondertussen weet je best dat het niet normaal is om een ei in een tas te stoppen, en een rot ei is natuurlijk al helemaal een onzinverhaal.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 10:52

Kinke schreef:
je kunt het natuurlijk weer afschuiven op diegenen die reageren, maar ondertussen weet je best dat het niet normaal is om een ei in een tas te stoppen, en een rot ei is natuurlijk al helemaal een onzinverhaal.


Zucht...
Heb je nooit zo'n moment gehad dat je kwaad was en dat je daarom uit boosheid zomaar wat deed? Nou ik en een heleboel anderen wel..
Had ook de tas in de sloot kunnen gooien maar denk dat de boodschap zo duidelijker is geweest
Het gaat mij niet om het ei, maar de kern van de oorzak; het niet respect hebben voor andermans spullen, en die begint bij de onopgevoede koters.. Lees het topic eventjes terug en je snapt het verhaal

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:53

Ik hoop voor je dat de eigenaar niet op bokt zit. Iemand die mij een zeur noemt die niet mee gaat en zo'n verhaal zou van mij per direct mogen vertrekken.

996981
Berichten: 9768
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:54

Carol_Beer schreef:
Kinke schreef:
je kunt het natuurlijk weer afschuiven op diegenen die reageren, maar ondertussen weet je best dat het niet normaal is om een ei in een tas te stoppen, en een rot ei is natuurlijk al helemaal een onzinverhaal.


Zucht...
Heb je nooit zo'n moment gehad dat je kwaad was en dat je daarom uit boosheid zomaar wat deed? Nou ik en een heleboel anderen wel..
Had ook de tas in de sloot kunnen gooien maar denk dat de boodschap zo duidelijker is geweest
Het gaat mij niet om het ei, maar de kern van de oorzak; het niet respect hebben voor andermans spullen, en die begint bij de onopgevoede koters.. Lees het topic eventjes terug en je snapt het verhaal

En vervolgens is jouw reactie geen respect hebben voor hun spullen :Y)

Onali

Berichten: 18470
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:56

Maar jij hebt net zo goed geen respect voor andermans spullen.

Jee kind je bent 22 jaar, doe net alsof je volwassen bent aub.


En of een slot oud is of niet kan je dat niet zomaar open maken.
Volgens mij heb jij iets teveel fantasie of kom je aandacht tekort.


Normale gang van zaken zou zijn je pensionhouder aan te spreken, de ouders en de instructrice.

anjali
Berichten: 15122
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:57

Er zijn inderdaad wel stallingen waar dit soort vervelende dingen gebeuren. de enige die dit echt kan stoppen is de staleigenaar.Door te zeggen dat degenen die hiermee doorgaan weg moeten.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:58

Amado7 schreef:
Ik hoop voor je dat de eigenaar niet op bokt zit. Iemand die mij een zeur noemt die niet mee gaat en zo'n verhaal zou van mij per direct mogen vertrekken.


Je bedoelt de 'hypothetische' eigenaar. :')

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:00

Nope, nog nooit zoiets idioots gedaan uit kwaadheid.
Ik hoef het niet terug te lezen hoor. Jij meent te weten wie aan jouw spullen heeft gezeten, volgens jou kinderen die 's avonds laat nog op stal zijn. Je hebt het niet gezien maar vindt het normaal om dan vervolgens het slot van hun kast open te breken, een ei in de tas van die persoon te doen en een hoofdstel uit elkaar te halen.
Ik zou de volgende keer een spiegel meenemen, kun je die in je kast zetten en af en toe eens flink naar jezelf kijken.

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:00

Carol_Beer schreef:
Kinke schreef:
je kunt het natuurlijk weer afschuiven op diegenen die reageren, maar ondertussen weet je best dat het niet normaal is om een ei in een tas te stoppen, en een rot ei is natuurlijk al helemaal een onzinverhaal.


Zucht...
Heb je nooit zo'n moment gehad dat je kwaad was en dat je daarom uit boosheid zomaar wat deed? Nou ik en een heleboel anderen wel..
Had ook de tas in de sloot kunnen gooien maar denk dat de boodschap zo duidelijker is geweest
Het gaat mij niet om het ei, maar de kern van de oorzak; het niet respect hebben voor andermans spullen, en die begint bij de onopgevoede koters.. Lees het topic eventjes terug en je snapt het verhaal

Nee, eigenlijk hield dat op toen ik ouder was dan 6. Kinderen doen weleens stomme dingen, maar ik kan me niet herinneren zulke asociale dingen te hebben gedaan, en ik denk ook dat ik dat een stevig probleem zou hebben met mijn ouders. Ik heb dat nooit en vind het ook niet normaal.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 16-10-20 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:01

Carol_Beer schreef:
Kinke schreef:
je kunt het natuurlijk weer afschuiven op diegenen die reageren, maar ondertussen weet je best dat het niet normaal is om een ei in een tas te stoppen, en een rot ei is natuurlijk al helemaal een onzinverhaal.


Zucht...
Heb je nooit zo'n moment gehad dat je kwaad was en dat je daarom uit boosheid zomaar wat deed? Nou ik en een heleboel anderen wel..
Had ook de tas in de sloot kunnen gooien maar denk dat de boodschap zo duidelijker is geweest
Het gaat mij niet om het ei, maar de kern van de oorzak; het niet respect hebben voor andermans spullen, en die begint bij de onopgevoede koters.. Lees het topic eventjes terug en je snapt het verhaal


Je hebt zelf net zo weinig respect voor een andermans spullen. Wat u niet wilt wat u geschied, doet dat ook een ander niet.

Door een 'tegenactie' te doen ipv het volwassen op te lossen maak je het echt niet beter.
Die kids denken nu niet, boehoe laten we het niet weer doen.

Gooi een slot op je zadelkamer en laat de stalbaas de instructie/eigenaar van de pony's aanspreken op dit gedrag.
Alleen door het aan te kaarten en de kids er op te laten wijzen zal het veranderen. Niet door kinderachtige tegenacties.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:04

Als het zo'n gammel slot is dan hang je toch zelf een degelijk slot op je kast?

En je kunt boos zijn. Dat gevoel snap ik heel goed. Maar er is ook nog zoiets als je inhouden en je niet verlagen tot zulke acties.

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:05

Amado7 schreef:
Ik hoop voor je dat de eigenaar niet op bokt zit. Iemand die mij een zeur noemt die niet mee gaat en zo'n verhaal zou van mij per direct mogen vertrekken.

Nou echt hoor. Ik denk dat zo iemand op mijn stal ook heel snel zou kunnen vertrekken.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 11:06

Sowiso zit de eigenaar niet op bokt, en heb ook niks tegen hem, prima vent om mee te lachen en heeft veel ervaring met dieren, alleen doet ie dat nogal op de oude stempel en denkt niet bepaald mee aan verbeteringen.. ook wel logisch als dik in de 60/70 bent
Je kan mij wel afrekenen voor het terugpakken, maar als die kinders zich normaal hadden gedraagd dan was er nooit een probleem geweest..
Als ik de instructie vandaag zie vraag ik wel de nummers van de ouders, thanks voor de tip, alleen denk ik, zoals ik al zei, dat de ouders net zo erg zijn-
Het feit dat ik die groep wil bannen of op zn minst opsplitsen blijft gwn staan
@marco nou zo onaardig hoeft ook weer niet, hijs een goedzak, gwn eigenwijs en stug zoals de meeste mensen op leeftijd

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:07

Maar je kunt toch zelf wel bedenken dat je actie nergens op slaat? Dikke kans dat die kinderen straks weer met een tegen actie komen want die vinden een ei in hun tas niet normaal. En dan ben je niks opgeschoten behalve dat veel mensen vraagtekens bij jou hebben.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:14

Dat moet een gezellige stal zijn, als jouw verhaal klopt. Als je zo ontevreden bent over de gang van zaken, kun je beter verhuizen.
Hoe wist jij trouwens dat dat ei rot was? En dat het betreffende kind jouw kastslot geforceerd had?

Ik vind het een vaag verhaal, en vraag me af wat je nu eigenlijk wilt bereiken met dit topic, behalve aandacht vragen (dat is in ieder geval gelukt).

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 11:18

Jammer dat mensen niet de moeite doen om alle comments van me te lezen waar ik alles uitleg :n
Zoals ik eerder zei ga ik savonds nooit naar stal toe (is ontspan moment voor mij na t werken), maar andere pensionklanten wel die een vermoeden hadden en dat naar mij doorgeappt hadden..
Ja de pensionstal is rete gezellig, de lesklanten niet, die ik dus weg wil hebben
Wij hebben geen dikke sloten nodig omdat iedereen met respect met elkaars spullen omgaat, de lessen met deze groep is pas sinds kort, en wat mij betreft ook niet tot lang

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:20

Carol_Beer schreef:
Ja de pensionstal is rete gezellig, de lesklanten niet, die ik dus weg wil hebben


En dat is dus niet jouw beslissing. Dan kun je beter zelf op zoek gaan naar een andere plek.