dilemma, wel of niet nu een paard kopen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
E_C
Berichten: 293
Geregistreerd: 20-01-12

Re: dilemma, wel of niet nu een paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 14:13

Even een update:

Ik ben afgelopen weekend wezen kijken om om te zeggen dat ik verliefd geworden ben is een understatement... Dat ik zo erg voor het paard zou vallen had ik niet verwacht en maakt het dilemma alleen maar lastiger... Maar stiekem als ik heel eerlijk ben weet ik al wat de keus gaat zijn.

De kopers hebben zo uitgebreid de tijd voor me genomen dat we er gewoon bijna 4 uren geweest zijn :+ De verkoper heeft eerst gemend in zowel de binnen en buitenbak, daarna heeft hij mij geholpen en heb ik voor het eerst echt de leidsels vastgehouden en zelf gemend. Wat een gevoel! Daarna zijn we nog lekker buitenuit geweest en heb ik zelfs een stuk buiten gemend zodat ik alles goed gezien/gevoeld heb voor zover dat kan met mijn niet bestaande ervaring. De verkoper heeft ook nog onder het zadel gereden zodat ik ook heb gezien en dat dat ook netjes basis bevestigd is. Heel fijn allemaal. Ik had er een enorm goed gevoel bij, zowel bij het paard als de mensen en dat vind ik toch ook wel belangrijk ondanks dat het natuurlijk om het paard gaat.

Aankomend weekend ga ik nog een keer kijken. Ik heb inmiddels een men instructeur gevonden en deze gaat met mij mee omdat ik toch intensief 2 a 3 keer per week begeleid ga worden door deze persoon, sowieso de eerste maanden. Ik vind het ontzettend spannend maar uiteraard ook enorm leuk. Ik kan niet wachten tot ik weer die kant op kan en hopelijk komt het tzt ook goed met de keuring!

Bedankt voor de adviezen allemaal!

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: dilemma, wel of niet nu een paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:19

Ook complimenten hoe top je het zelf nu allemaal doet hoor :j

Uitgebreid het paard kijken, een instructeur meenemen waar je ook door begeleid wilt worden.
Veel plezier met weer die kant op gaan :)

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: dilemma, wel of niet nu een paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:29

Wat heerlijk dat je zo enthousiast bent.

En fijn dat je een instructeur hebt gevonden, dan kan je straks lekker met je paard aan de slag vanaf de bok en niet alleen vanaf de grond.

Post je een foto als het door gaat?

En misschien overbodig, maar laat je hem wel keuren...

Lukasje
Berichten: 11344
Geregistreerd: 06-01-15

Re: dilemma, wel of niet nu een paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:13

Oh spannend !!

Josje_D
Berichten: 135
Geregistreerd: 16-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:23

Ooh spannend hoor! Leuk dat je nog een keer gaat kijken. Als het je droompaard is.. waarom niet?
Ik zou je trouwens wel aanraden om hem te laten keuren... dat kan teleurstellingen in de toekomst voorkomen.

Heel veel plezier!!

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Re: dilemma, wel of niet nu een paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:39

Als je het paard zo leuk vindt,koop hem dan gewoon. Je hebt al een instructeur,ga genieten!