[volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 15:30

absque_dubio schreef:
Wat leuk weer een update van hem te zien! Ik blijf jullie trouw volgen. Jullie gaan straks vast heel veel plezier samen beleven. Hij groeit enorm leuk uit (al was hij altijd al knap natuurlijk). :)

Ah leuk zeg :) Het wordt al heel wat ja, benieuwd straks hoe verder. Wordt vervolgd ;)


Daisyyxx schreef:
Wat een heerlijke plek voor een paard om op te groeien!
Ik ga dit topic volgen, wat een knapperd van een paard :D

Ja fijn he! En leuk dat je volgt!!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:44

wat een knapperd zeg <3

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:48

Heerlijk plekje! hoe doe je dat met de hoefsmid? Ik heb mijn paard het eerste jaar ook in een verglijkbare setting mogen laten opgroeien maar de hoefsmid vond ik wel een 'ding' omdat ik dat zelf moest regelen en niet de hele kudde tegelijk bekappt werd. Dat was een hoop gedoe om dan een wei af te zetten waar hij even apart stond van de rest etc.

SannaFotos

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-17
Woonplaats: ede/bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:41

wat een knappie <3

Jolijn15
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-07-14
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:26

Wat een onwijs knap paard is hij! En wat een heerlijk plekje waar hij nu nog staat <3

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 21:51

K_nolan schreef:
wat een knapperd zeg <3

Jaa wat is ie leuk hè! <3

carika schreef:
Heerlijk plekje! hoe doe je dat met de hoefsmid? Ik heb mijn paard het eerste jaar ook in een verglijkbare setting mogen laten opgroeien maar de hoefsmid vond ik wel een 'ding' omdat ik dat zelf moest regelen en niet de hele kudde tegelijk bekappt werd. Dat was een hoop gedoe om dan een wei af te zetten waar hij even apart stond van de rest etc.

Goede vraag! Gelukkig was er een smid bereid te bekappen die nog een paar andere paarden daar bekapt. Soms een heel gedoe om de paarden mee te krijgen naar de plek waar we ze laten bekappen (bij ingang van het gebied waar de smid zijn auto kwijt kon). Maar het ging eigenlijk altijd wel prima! Helaas is de smid gestopt met naar het gebied te komen vanwege de afstand (hij is verhuisd) en zijn gezondheid. Hij is in juni voor het laatst geweest, echt veel te lang geleden inmiddels en ik heb nog niemand anders kunnen vinden. Baal daar wel van. Loopt nog niet de spuigaten uit met de hoeven maar ja, heb me maar voorgenomen dat ik direct een afspraak plan met een nieuwe smid (die ik nog moet vinden en kiezen) als pony verhuisd is. Voel me lichtelijk schuldig wel hoor.

SannaFotos schreef:
wat een knappie <3

Jaa leuk hè :) :)

Jolijn15 schreef:
Wat een onwijs knap paard is hij! En wat een heerlijk plekje waar hij nu nog staat <3


Zeker, waar paradijsje hoor!!

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:30

Wat een gave bok! Hoe groot gaat hij uiteindelijk worden denk je? Echt een knapperd. Hopelijk lukt het je een goede hoefsmid te vinden op jullie nieuwe stek.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:37

Heel knap paard heb je daar! Ik volg mee

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:18

Wow!!
Ik volg :j

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 23:11

Hannanas schreef:
Wat een gave bok! Hoe groot gaat hij uiteindelijk worden denk je? Echt een knapperd. Hopelijk lukt het je een goede hoefsmid te vinden op jullie nieuwe stek.

Thanks! Hij is zeker heel gaaf, zo blij mee! Ik hoop dat ie de 1,55 ofzo red, maar heb geen idee hoe groot bij nu precies is! Zeker tegen de 1.50 denk ik. Met de hoefsmid komt het wel goed. Er zijn wel een paar goede in de buurt gelukkig.

luxx schreef:
Heel knap paard heb je daar! Ik volg mee

Leuk!!

Rocky_konijn schreef:
Wow!!
Ik volg :j

Heel leuk! :D

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 18:21

Ik ben net even naar het natuurgebied gegaan, lekker zonnetje en prachtig zo aan het einde van de dag. Een lekkere wandeling en ik zag vanaf de dijk dat ze aardig ver weg stonden. Zou ie komen als ik 'm roep?
Jaaa! Wat leuk hè! <3

Ik heb er even een borstel overheen gehaald en zijn staart even ontklit (het is weer de tijd van die vervelende klittebollenplantjes) en geknipt en ik controleer hem altijd even op wondjes, teken etc. Hij zag er super uit!

En nu zie ik meteen nog wat oude filmpjes verschijnen, misschien ook leuk om nog te delen!
In de lente van afgelopen jaar


Hartje winter 2019!


Nu lijkt het net alsof die dieren heel vaak aan het rennen zijn, maar dat valt mee hoor! Wel heel leuk het op de filmpjes te hebben natuurlijk :D

Anoniem

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:23

Gaaf zeg! Ik heb dat ook ervaren dat als je regelmatig even gaat kijken dat je ook al echt een band opbouwt. Heb jij hem ook vanaf veulen?
Ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren met je prachtige paard!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 09:22

Humpiedumpie schreef:
Gaaf zeg! Ik heb dat ook ervaren dat als je regelmatig even gaat kijken dat je ook al echt een band opbouwt. Heb jij hem ook vanaf veulen?
Ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren met je prachtige paard!

Ja die band voel ik zeker, ik heb hem sinds hij 11 maanden was. Wat grappig is, is dat als ik daar sta en met hem bezig ben en de andere paarden er nieuwsgierig omheen komen staan, ik die andere paarden weg kan houden door met iets te wapperen ofzo maar Gino dan precies weet dat hij mag blijven staan en dan ook geen stap verzet. Vind ik zo schattig. Verder merk je gewoon dat de basis niet vergeten raakt. Toen ik hem aan huis bij die kennis had staan heb ik hem bijvoorbeeld geleerd om op commando achterwaarts te gaan en dat kan en doet hij nog steeds nu in de kudde buiten. Ik zou ook wel meer werk willen maken van de oefeningen binnen de vrijheidsdressuur straks op de nieuwe plek. Hij is zo pienter en leert snel en heeft tegelijkertijd de rust in/over zich. <3

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 21:37

Is het al oktober...? := O:)

Ik ga deze bestellen :o :o
Oehh vind 'm zo gaaf!
Afbeelding
Helemaal zin om met grondwerk aan de slag te gaan!!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 12:33

Ai, de hoeven van Gino groeien aardig hard. De smid is gestopt en is voor het laatst in juli geweest en met zo'n zachte ondergrond daar gaat het dan hard.. :( Baal wel want nu nog een andere smid laten komen is gewoon gedoe. Ze staan niet echt ideaal nu want in een ander gedeelte van het gebied waar je in elk geval sowieso niet met auto kunt komen. Vind nu nog maar even een smid die twintig minuten mag lopen én z'n spul mee moet nemen. Aargh. Wachten tot hij volgende maand op z'n nieuwe plek staat dan maar?
Lief was ie wel weer vandaag in elk geval!
:)

Afbeelding

swartbeessie

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:35

Oei ja dat is een vervelende situatie.. misschien toch maar rondbellen, of eens kijken welke smids er op de nieuwe plek komen? Wie weet is die bereid het voor een nieuwe klant te doen?

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 12:40

swartbeessie schreef:
Oei ja dat is een vervelende situatie.. misschien toch maar rondbellen, of eens kijken welke smids er op de nieuwe plek komen? Wie weet is die bereid het voor een nieuwe klant te doen?

Ja het is meer dat het echt veel moeite is nu doordat ze in een ander gedeelte van het gebied staan en de twijfel of ik nog een week of 4 kan en zal wachten. :o

swartbeessie

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:06

Misschien degene een foto sturen, dan kan de smid beoordelen of het echt nodig is of even kan wachten?

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:07

Kun je niet met Gino zelf naar voren lopen, desnoods met een vriendje uit de kudde mee. Dan kan de hoefsmid daar bekappen.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 13:40

Hannanas schreef:
Kun je niet met Gino zelf naar voren lopen, desnoods met een vriendje uit de kudde mee. Dan kan de hoefsmid daar bekappen.

Nee dat kan helaas niet. Is afgesloten...

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:36

Ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen op zijn nieuwe plekje straks.

Wat ik me afvroeg, krijg jij bericht als ze verplaatst worden/naar een ander stukje of moet je ze maar gewoon zoeken?

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-20 10:05

Noisy schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen op zijn nieuwe plekje straks.

Wat ik me afvroeg, krijg jij bericht als ze verplaatst worden/naar een ander stukje of moet je ze maar gewoon zoeken?

Ja krijgen we bericht van of we zien het zelf al. Het is ook wel te vinden uiteindelijk, geen dicht bosgebied, maar wel een klein eindje lopen :) Het verplaatsen gebeurt overigens nauwelijks, althans, had ik nog niet meegemaakt in 1,5 jaar tijd. Nu was het gebeurd omdat er koeien moesten worden geplaatst om te begrazen en de paarden dus naar een ander stuk werden gezet.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-20 10:39

Pf, het is rond, volgende week zaterdag de 10e gaat het gebeuren! *\o/*
Vind het wel echt spannend hoor!!

Anoniem

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:18

Jippieee!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:25

Spannend!