Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:15

Ik ga 7 dagen per week naar mijn paard en heb een kantoorbaan. Zonder de coronamaatregelen ben ik dan 3 dagen tussen 18:00 en 18:30 thuis en 2 dagen tussen 16:00 en 16:30. Ik kleed me om, eet nog een banaan en ga naar mijn paard. Ik eet mijn avondeten als ik daarna thuiskom, al heb ik wel het geluk dat mijn man meestal kookt en dat ik zo kan aanschuiven. Op mijn vorige werk kleedde ik me ook vaak daar om en ging dan na het werk meteen naar mijn paard zonder langs huis te gaan.

Toen ik nog alleen woonde at ik voordat ik naar mijn paard ging omdat dat qua planning fijner uitkwam, maar ik kookte dan vaak voor meerdere dagen zodat daar niet elke dag heel veel tijd in ging zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:15

Marocje schreef:
Ik zou ook ook na werk meteen doorgaan, doe ik ook maar werk minder. Heb thuis wel een gezin maar mijn vriend doet ook veel, dus dat scheelt.

Maar eerst naar huis gaan en dan weer naar paard zou echt niet werken bij mij. Op stal kom ik ook tot rust en thuis ga ik eerst douchen en dan eten/ boel opruimen. Kan ik daarna nog lekker zitten.

In de winter doe ik de Rijbroek onder mijn kleding, zomer neem ik het gewoon mee.


Waarom werkt dat voor jou niet? Ook niet als je eerst naar huis gaat om om te kleden?

Rij broek onder je gewone kleding? :') Hoe dan? Dat zou mij niet lukken haha.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:18

AmoorM schreef:
Sheran schreef:
Hoe eten mensen warm op het werk? Doen meer mensen op jullie werk dat?
(is bij ons ook wel echt onmogelijk want we hebben niet eens een magnetron, maar wist niet dat het een ding was. Tenzij je op de uni werkt en een kantine hebt ofzo). Of eten jullie dan salades die je zelf meeneemt?


Ik heb geluk dat ik in een ziekenhuis werk en je bij ons in de middag voor 4,50 gewoon een warme maaltijd kunt krijgen in de kantine.

Wat bedoel je met 'ik wist niet dat dit een ding was?'


'Ik wist niet dat dit iets was wat mensen doen' :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:18

Morris schreef:
Oh dan ben ik wel heel snel op stal.
Ik werk tot ongeveer 17 uur, dan naar huis omkleden. Iets voor zessen op stal. Snel paard klaar maken en rijden. Vaak rij ik drie kwartier, als ik meer tijd heb een uur. Eigenlijk ben altijd voor half acht thuis. Meestal kookt mijn huisgenoot.
Nu moet ik er wel bij zeggen, dat ik door de week bijna niets op stal hoef te doen.


Maar ook weer dat 'snel paard klaar maken' dat vind ik dus niet fijn. Ik hoef heus niet uren te poetsen, door de weeks mag het best wel wat tempo in zitten. Maar dat gehaaste gevoel, dat je steeds denkt opschieten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:21

dollyspikkel schreef:
Ik ga om de 2 dagen naar mijn paard door de week (paard staat volpension). Ik heb dan rond 18u gedaan op mijn werk en ben dan rond 18u30-18u45 op stal (45min rijden). Ik eet pas (warme maaltijd, dus ik moet het ook nog klaarmaken als ik thuiskom) rond 22u30. Misschien niet het meest gezonde, maar een echt hongergevoel in de tussentijd heb ik niet echt, aangezien ik altijd maar bezig ben.


Hier ben ik wel 'n beetje bang voor, een honger gevoel of een gammel gevoel. Maar dat heb je zelf in de hand natuurlijk.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:25

AmoorM schreef:
dollyspikkel schreef:
Ik ga om de 2 dagen naar mijn paard door de week (paard staat volpension). Ik heb dan rond 18u gedaan op mijn werk en ben dan rond 18u30-18u45 op stal (45min rijden). Ik eet pas (warme maaltijd, dus ik moet het ook nog klaarmaken als ik thuiskom) rond 22u30. Misschien niet het meest gezonde, maar een echt hongergevoel in de tussentijd heb ik niet echt, aangezien ik altijd maar bezig ben.


Hier ben ik wel 'n beetje bang voor, een honger gevoel of een gammel gevoel. Maar dat heb je zelf in de hand natuurlijk.


Dan neem je toch gewoon een broodje mee of zoiets?

Cowgirl

Berichten: 23744
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:26

Absolem schreef:
Leger Tupperware bakjes halen en dan een aantal maaltijden achter elkaar maken die je in de bakjes stopt. Bakjes in de vriezer. En klaar is kees. Eten voor alle drie de dagen van hoef je het alleen nog maar de ontdooien en in de magnetron te doen.



Dit.

Op andere dagen wat meer koken en dit invriezen. Niet vergeten s'cohtends eruit te halen :D
Of je haalt voor die dagen een maaltijd salade of iets anders kant en klaar.

Ik maak vaak een pan vol met nasi, macaroni of iets in die trant. Dat zijn vaak 3 porties. 1 opeten en de rest in de vriezer. Ik moet er echt niet aan denken om om 8 uur nog eens te gaan staan koken. -O-

Voor de afwas kun je een truus nemen. Die doet de afwas terwijl jij lekker op je paard zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:30

Bedankt voor alle reacties!

Ik lees toch wel veel dat mensen direct doorgaan. Dit heeft voor mij niet echt de voorkeur omdat je dan 1. Al je spullen moet mee nemen (rijkleding en schoeisel, jas in de winter)
2. Het omkleden, in 'n hokje in de wc, op het werk, bij de auto, in stal.
Als je bij deze 2 punten totaal geen moeite hebt dan is het ideaal. Maar ik heb het gedaan voorheen, ik vond het soms erg vervelend.

3. Ik woon op 10 minuten fietsen van stal.

Ik denk dat ik of ga warm eten op het werk (nadeel is wel elke keer 4,50 en eten wat de pot schaft) en dan enkel naar huis om om te kleden. En de tip om na de klusjes iets te eten vind ik ook wel 'n goede!

Eten opwarmen na stal is ook een fijne tip.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-20 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:35

Cowgirl schreef:
Absolem schreef:
Leger Tupperware bakjes halen en dan een aantal maaltijden achter elkaar maken die je in de bakjes stopt. Bakjes in de vriezer. En klaar is kees. Eten voor alle drie de dagen van hoef je het alleen nog maar de ontdooien en in de magnetron te doen.



Dit.

Op andere dagen wat meer koken en dit invriezen. Niet vergeten s'cohtends eruit te halen :D
Of je haalt voor die dagen een maaltijd salade of iets anders kant en klaar.

Ik maak vaak een pan vol met nasi, macaroni of iets in die trant. Dat zijn vaak 3 porties. 1 opeten en de rest in de vriezer. Ik moet er echt niet aan denken om om 8 uur nog eens te gaan staan koken. -O-

Voor de afwas kun je een truus nemen. Die doet de afwas terwijl jij lekker op je paard zit.


Ja idd, dat uit de vriezer halen in de ochtend is hier ook al meerdere malen vergeten. :')

Uitgebreid koken om 8 uur is ook wel 'n dingetje. Dan zou ik er misschien toch voor kiezen om dan makkelijk warm te eten. Ik weet niet of je dan idd te moe bent om te koken. Mijn planning is ook nog niet zo gestructureerd dat ik altijd 'n maaltijd klaar heb in de vriezer. Dan zou ik eigenlijk op zondag of maandag moeten denken om dus extra te koken en in de vriezer te leggen. Dit heb ik nog niet helemaal onder de knie hahaha. Ik denk vaak op 't laatste moment nog aan wat gaan we eten?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:38

Ik weet van mezelf als ik eerst naar huis ga om te eten en om te kleden, ik geen zin meer heb om de deur uit te gaan, zeker in de winter :o .
Dus ga gelijk uit mijn werk naar mijn paard. Ze staat gelukkig heel dicht bij. Als ik ga rijden verkleed ik me op mijn werk, ga ik niet rijden doe ik alleen andere schoenen en jas aan die altijd op stal liggen.
En ben dan meestal tussen 19.00 en 20.00 weer thuis.

Meestal kook ik voor 2 dagen, en in het weekend grote porties die ik invries zodat ik die altijd kan uithalen als ik geen zin heb om te koken.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:21

Ik ga ook gelijk uit werk naar stal, Naar huis om alleen om te kleden kost me teveel tijd, kleren mee en omkleden in de miva toilet want die is lekker ruim. ;) .

De bewaking is inmiddels gewend dat ik in rijkleding het gebouw verlaat. Aan de andere kant, ik heb ook collega’s die met een snelle wielrenfiets naar werk komen en de douchen en kleden ook om op het werk.

Onderweg eet naar stal eet ik wat en als ik thuis kom is het rond 19:00 en heb ik de hele avond nog.

kevinsky

Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:43

Nirvana_ schreef:
Ik eet rond 17u nog een broodje oid en avondeten regelmatig na stal. Maargoed, ik vind het ook niet erg om om 21u dan avond te eten :P


Dit dus. Eet regelmatig pas om half 10 :')

Het hangt hier van de planning af. Vriendlief en ik rijden beide.

In de winter gaan we vaak uit het werk een broodje en dan door naar stal. En dan na de paarden avondeten.

Nu in de zomermaanden en het langer ligt is. Kookt de eerste persoon die thuis is. En gaan we daarna naar stal.

Het is hier soms maar net hoe alles uit komt. Ik heb wel geleerd om flexibeler te zijn in de tijden dat we gaan eten nu we op onszelf wonen ;)

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:51

Ik ga ook gelijk vanuit werk naar paard, elke dag. Ben daar dan rond 17.30 uur.
Andere schoenen aan en jas aan, rijd gewoon in mijn spijkerbroek dus geen moeilijk gedoe met omkleden.

En dan klusjes doen en/of paard werken. Ben dan rond half 8 thuis. En dan maak ik eten. Eerst naar huis vind ik niet prettig, dan kom ik gelijk in de bankhang stand.

Ponyloverzs
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:57

Herkenbaar probleem! Ik probeer vaak meteen uit het werk langs te gaan, maar dat is niet altijd haalbaar. Wat mij helpt is het voorbereiden van de maaltijd. Als ik in ieder geval boodschappen in huis heb en weet dat ik zelf moet koken (soms heeft mijn man het eten al klaar als hij weet dat ik naar stal wil), gaat het me wat gemakkelijker af. Daarnaast zorg ik dat ik niet te lang In de keuken hoef te staan (bijvoorbeeld een salade of wrap is al vrij snel gemaakt). Of ik maak de avond van te voren verse soep en hoef het enkel op te warmen.. Nu werk ik wel maar tot 17.00 uur en heb ik niet zo’n lange reistijd..

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:01

De dagen dat je niet gaat voor twee dagen koken? De portie voor de dag dat je naar je paard gaat op een bord in de koelkast? Zo kun je thuis opwarmen(in die tijd om kleden), eten en heb je alleen je bord en bestek als afwas, dus ook niet veel. Pasta salade een dag van te voren maken kan natuurlijk ook. Zo kun je je ritme erin houden zoals je nu hebt, eet je wel een normale portie en ben je misschien minder gehaast?

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:02

Mijn woon-werk reistijd is erg kort (5 minuten op de fiets, of een kwartiertje lopen). Wanneer ik paard ga rijden zorg ik dat er iets makkelijks klaar staat (kliekje vorige dag, kant en klaar-maaltijd). Ik stap dan rond 18:45 in de auto zodat ik om 19:00 de snelweg op rijd en door kan rijden :+ ).
Soms ga ik direct uit het werk (dan kookt mijn vriend en eet ik als ik thuis kom).

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:13

Ik werk van 7 tot 6 maar ga altijd eerst naar huis toe. Ik ben dan kwart over 6 a half 7 thuis. Vaak heeft vriendlief het eten al klaar :D . Maar het is dan naar binnen schuiven, 7 uur weer in de auto naar stal. En rond 9 uur ben ik thuis. Dan heb ik nog even tijd om te relaxen. Aan het einde van de week staat er een mega afwas op het aanrecht omdat ik daar door de weeks dus geen tijd voor heb :+ .

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:18

Wij gingen altijd na het werk meteen naar de paarden, dat betekende half acht/acht uur thuis en dan nog eten klaar maken (of iets halen)

Ik zeg wij gingen, want sinds kort hebben we de paarden aan huis en ligt het allemaal ff makkelijker. Hoewel we nog steeds wel laat eten, het is een beetje een gewoonte geworden vrees ik.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:26

Hoe doen mensen dit met kleine kids dan? Want als je doorgaat uit je werk zie je ze niet? En met koken dan?

pillow
Berichten: 7811
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:27

JustMe8484 schreef:
De dagen dat je niet gaat voor twee dagen koken? De portie voor de dag dat je naar je paard gaat op een bord in de koelkast? Zo kun je thuis opwarmen(in die tijd om kleden), eten en heb je alleen je bord en bestek als afwas, dus ook niet veel. Pasta salade een dag van te voren maken kan natuurlijk ook. Zo kun je je ritme erin houden zoals je nu hebt, eet je wel een normale portie en ben je misschien minder gehaast?

Dit dus. Hoe simpel kan het zijn. Je gaat maar 3 x per week naar je paard, dus de andere dagen tijd genoeg om te koken.

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:35

Ik ga meestal vanuit werk door naar stal. Vanuit werk is het maar 10 min. Rijden en vanuit huis ongeveer een half uur.
Ik neem meestal dan wat extra's mee een appel, brood of koekjes die ik dan tussen door nog kan eten. Ik werk altijd tot 5, nu met de corona is het heel druk ik werk ik tot 6 uur of half 6. Straks in het najaar kan het zelfs 8 uur wordn op werk. Dan ga ik niet eerst naar huis om vervolgens helemaal terug te rijden.
Ik ga doordeweeks ook zo'n 2 a 3 dgen naar stal. Vaak heb ik eten van de dag ervoor nog over en anders haal ik iets makelijks zoals een maaltijd salade.

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:37

Tellie schreef:
Eten een dag van tevoren voorbereiden. Dan hoef je het alleen maar op te warmen en heb je toch 's avond een warme maaltijd.


En in de tijd dat je het opwarmt kun je je alvast omkleden. De afwas redt het ook prima tot de volgende dag. Zeker als je niet kookt heb je echt niet zoveel.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:39

Waar komt het gevoel van haasten eigenlijk vandaan? Is dit echt puur een gevoel of krijg je het ook echt niet gedaan als je gewoon relax doet? En op welk moment loopt het dan 'mis'?

Heb jij voor jezelf al eens een tijdschema gemaakt? Tussen thuis van je werk (17u45) en bedtijd (ik neem aan 23u) zit bij jou iets meer dan 5 uur. Op 5 uur tijd krijg je het toch wel voor elkaar dat je kan eten en je paard kan verzorgen. Maak eens een schema op met hoeveel tijd je voor wat nodig hebt, waar zit het krap? Zit er daadwerkelijk iets krap of heb je eigenlijk wel genoeg tijd en krijg je het ook allemaal wel voor elkaar, maar praat je jezelf een gevoel van haasten aan? Ik weet niet of het omgooien van je schema gaat helpen. Volgens mij verleg je dan gewoon je stressgevoel van je paard naar 'oliebol, nu is het al zo laat en nu moet ik ook nog eten maken'.

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:55

Grappig topic, ik was wel benieuwd hoe anderen dat doen. To be honest, ik vond het geen doen allemaal :D .

Ik heb een baan in mn eigen woonplaats gezocht, dat scheelde alvast de reistijd. En ben minder gaan werken, 2x per week ga ik in de middag rond 14:00 uur weg. Zo heb ik alle tijd om paardlief te doen. Voor 1x doordeweeks heb ik dan een bijrijdster en de andere 2 doordeweekse dagen doe ik dan een snelle ronde.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:12

Ik ben soms zelfs te lui om mij om te kleden. :') Sta ik in een jurkje met rubber laarzen of jodphurs te mesten of longeren. Inmiddels zijn mijn stalgenoten mijn charmante creaties wel gewend. En mijn paard is de man in mijn leven op het moment, moet je wel een beetje leuk voor de dag komen O:)