[volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:08

Oh, dan heb je echt wel veel vertrouwen in je knolletje, zo zonder cap en met een touwtje aan zijn halster. Dat is er één uit duizenden

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 22:38

Ja klopt, het vertrouwen is echt zo groot! Toen ik op hem proefreed, nog als hengst, voelde hij al zo betrouwbaar en veilig aan en nog steeds kijkt hij nergens van op :D Ik ben al zo onwijs gek op dit dier!

Mirjam_x

Berichten: 409
Geregistreerd: 02-02-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:45

Ik volg ook nog steeds! En wauw wat een braaf paard!! Wou dat mijn jonge ruin zo was.

Anoniem

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 23:02

Van mij mag je trouwens meer foto’s plaatsen hoor :+ :D

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 21:30

Ik zal mijn best doen.. :D Vanavond na het trainen even lekker buiten uitgestapt! Donderdag heb ik voor het eerst les op de nieuwe stal.

Afbeelding
Afbeelding

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:33

Haha kijk die big smile, leuk hoor :D

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 22:09

Haha zo gelukkig ben ik ook nog steeds! :D

EngeltjeS

Berichten: 16639
Geregistreerd: 06-06-03

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 05:55

Echt een droompaard!

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 17:16

Dankje Devica, het is ook echt mijn droompaard en kan soms nogsteeds niet geloven dat hij van mij is! <3

Vandaag heb ik hem helemaal gewassen, hij was zo vies en het was meteen een goede oefening. Zo op de foto lijkt hij echt op een 3 jarige, terwijl hij soms onder het zadel al zo volwassen voelt, haha :D

Afbeelding

En afgelopen donderdag hadden we ons eerste les op onze nieuwe stal! Dat is mij erg goed bevallen dus volgende week gaan we weer lessen.

Afbeelding

Op de screenshot is duidelijk te zien wat hij nog moeilijk vindt. Momenteel zijn we met de tempocontrole bezig zodat hij nog wat meer kan ontspannen zodat hij wat meer zakt en lang in de hals wordt en dat hij niet zijn hals opkropt.

Yubine

Berichten: 196
Geregistreerd: 01-08-13

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:19

Hij blijft zo knap! Echt een heel leuk paard.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 22:45

Dankjewel!

Gisteren is Autan naar de osteopaat geweest. Dat was een beetje gek, hij snapte niet helemaal wat die mevrouw deed maar ach, aandacht is aandacht :D Hij zat constant te kijken wat ze aan het doen was, erg interessant natuurlijk..

Hij zat links helemaal vast wat een hoop verklaart. Hij voelde namelijk wat scheef aan maar ik dacht dat dat de jongigheid wat zou zijn. Dit was niet rijtechnisch op te lossen dus hopelijk kunnen we na een paar dagen stappen weer rustig opbouwen. Ze gaf wel aan dat hij heel flexibel is door zijn hele lichaam heen.

Even stappen na de behandeling
Afbeelding

Ennnn kijken wat voor knappe vent er ineens voorbij loopt..
Afbeelding

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 14:36

Ik weet niet of er nog volgers zijn, maar ik kan wel even wat advies gebruiken :D

Het gaat heel goed! Hij is nog steeds echt extreem braaf en ik ben onwijs gek op hem. We hebben alleen wel wat kleine puntjes waar wij tegenaan lopen.

Met het rijden loopt hij constant met de mond open. Ik rijd eigenlijk niet met druk, alleen soms om iets buiging te vragen. Ik heb inmiddels al meerdere bitten geprobeerd en heb nu eentje waar hij wel fijner op loopt, maar nog steeds met zijn mond open. Ik heb al een afspraak weer met de tandarts staan, die heeft er enkele maanden gelegen twee ontstoken kiezen uitgehaald.

Ook mest hij wat slap en groen. Ik heb een mestonderzoek besteld dus ik ben benieuwd wat daar uit komt.

Hebben jullie ook ervaringen met deze punten? Ik zou heel graag advies of ervaringen horen!

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:43

Rijden met de mond open heb ik helaas geen ervaring mee. Een tandarts ernaar laten kijken kan nooit kwaad, hij heeft geen wolfstandjes meer neem ik aan?

Met de mest heb ik wel ervaring mee, mijn Friese merrie stond op een stalling waar ze kuil kregen in plaats van hooi; mijn osteopaat heeft toendertijd een darmconditioner aangeraden. Inmiddels ben ik verhuisd en staan ze op hooi en sindsdien is de mest van mijn merrie aanzienlijk verbeterd. Wellicht heeft het te maken met het hooi/kuil wat ze gevoerd krijgt in combinatie met de darmflora. Mijn osteopaat gaf toendertijd aan dat Friezen hier sowieso een stuk gevoeliger voor zijn, en aangezien je een kruising Fries hebt geldt dat misschien ook wel voor Autan!

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:11

Er zijn zeker nog volgers! Zonder tips helaas.

Vind het op deze foto's net lijken of het een verkleurende schimmel is, ipv zwart/valk combi :))

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:14

Mijn dierenarts adviseert bij dunne(re) mest altijd eerst mestonderzoek en controleren op zand. Is dat beide goed, dan een probiotica. Ik heb daarmee heel goede ervaringen met de MicroComp van Phytonics.. ;-)

Mond open kan ik je niet mee helpen, anders dan dat het soms ook heel ergens anders vandaan kan komen. De mijne is een kauwer, kan heel erg lopen rommelen met het bit, en dat is heel erg verbeterd na een goede chiropractiebehandeling..

Succes!

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 16:34

Bedankt voor de reacties!

Ik hoop dat de test snel binnen is, dan ga ik even onderzoek laten doen. Wie weet staat het ook wel wat in verband met elkaar omdat hij ook altijd wat voorzichtig eet. Volgens mij heeft hij geen wolfskiezen meer want dan had de tandarts ze al wel getrokken, maar het zouden misschien wel blinde wolfskiezen kunnen zijn.

Ja he Doubtless :D Hij verandert ook telkens weer van kleur! Hij is nu weer wat donkerder omdat hij wat dikker in het haar zit, ik ga hem vrijdag scheren dus ben heel benieuwd wat eronder vandaan komt.

Op deze foto zie je naast de bruinen wel weer heel erg dat hij valk is vind ik.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:54

Met mond open lopen zou je eens bitloos kunnen proberen? Neemt de oorzaak natuurlijk niet perse weg (of zal een bit de oorzaak zijn ;) ?).
Qua mest is voordroog idd soms een oorzaak. Hij is goed ontwormd? En anders kan het zand zijn. Dat kun je zelf testen met een aantal mestballen van verschillende momenten.
Ik geefs sinds kort Bokashi van bioron. Dat helpt het evenwicht in de darmen te herstellen. Mocht het zand zijn kun je je ook eens in veendrenkstof verdiepen.
Konden ze maar praten soms he..

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:05

Ketly schreef:
Ik weet niet of er nog volgers zijn, maar ik kan wel even wat advies gebruiken :D

Het gaat heel goed! Hij is nog steeds echt extreem braaf en ik ben onwijs gek op hem. We hebben alleen wel wat kleine puntjes waar wij tegenaan lopen.

Met het rijden loopt hij constant met de mond open. Ik rijd eigenlijk niet met druk, alleen soms om iets buiging te vragen. Ik heb inmiddels al meerdere bitten geprobeerd en heb nu eentje waar hij wel fijner op loopt, maar nog steeds met zijn mond open. Ik heb al een afspraak weer met de tandarts staan, die heeft er enkele maanden gelegen twee ontstoken kiezen uitgehaald.

Ook mest hij wat slap en groen. Ik heb een mestonderzoek besteld dus ik ben benieuwd wat daar uit komt.

Hebben jullie ook ervaringen met deze punten? Ik zou heel graag advies of ervaringen horen!


Heeft ie een dikke tong of hangend rooster? Dat zou de mond kunnen verklaren of dat ie ergens nog pijn heeft in z’n mond?

Wat betreft waterige mest, met t natte weer als ze dan op t gras staan krijgen ze heel veel vocht binnen en dat heeft nog wel eens wat dunne mest tot gevolg.

amazaballss

Berichten: 134
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Zaanstreek

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:53

Zeker nog een volger hier, helaas zonder tips. Alhoewel een mest onderzoek en een bezoekje aan de tandarts nooit kwaad kan natuurlijk! :j Ik ben benieuwd wat (/ of er iets) eruit komt. Wanneer komt je tandarts naar hem kijken?

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:37

Wanneer heb je voor het laatst een zandweg kuur gegeven? Naast de werking tegen zand geeft het ook altijd betere mest vind ik. Kan in elk geval geen kwaad

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:56

Humpiedumpie schreef:
Met mond open lopen zou je eens bitloos kunnen proberen? Neemt de oorzaak natuurlijk niet perse weg (of zal een bit de oorzaak zijn ;) ?).


Ik heb er ook eentje die deels zijn mond openhoudt met bit in, en half zijn tong naar buiten duwt. Zonder bit totaal geen last van en dan loopt hij net zo licht. Dus bij mij neemt bitloos idd de oorzaak weg. Ik heb ook de tandarts laten komen, maar dat maakte geen verschil. Gelukkig rij ik zelf toch het liefste bitloos, dus voor mij komt het wel goed uit

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 15:39

Het is bij mij niet de bedoeling om bitloos te gaan rijden. Ook verwacht ik dat er een reden is waarom hij met zijn mond open loopt omdat hij ook wat voorzichtig kauwt, dus dan wil ik niet de symptomen gaan negeren en bitloos rijden maar juist kijken wat er aan de hand is waarom hij met zijn mond open loopt.

Morgenavond heb ik een afspraak staan bij de tandarts met Autan, ik ben heel benieuwd wat eruit komt! Ik heb ook de spullen binnen voor een mestonderzoek dus dat ga ik in de loop van de week ook opsturen.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:39

Humpiedumpie en ik zeggen ook beide niet dat dat je het moet negeren, maar dat het wel zou kunnen helpen. Ik heb het ook niet genegeerd en de tandarts laten komen, maar daarna bleef mijn pony het met bit nog steeds doen en bitloos niet. Dus het zou kunnen dat dat bij Autan ook zo is, dat is alles dat ik zeg.

Ik ben benieuwd wat eruit komt!

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 16:39

Het is ook niet naar bedoeld hoor :D Maar ik heb het idee met rijden dat hem toch nog iets dwars zit dus dat wil ik eerst onderzoeken. Hij is loopt wel heel licht in de hand maar hij kantelt soms ook wat en hangt wat op de teugel, dus daardoor heb ik het idee dat er misschien nog een kleine ontsteking of verborgen kiezen in de weg zitten.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 21:49

Oh ik kan er zo slecht tegen, het lijkt altijd zo sneu.. -O-

Hij had twee prikjes nodig want hij bleef erg helder. In juli is hij voor het laatst geweest en toen zijn er twee ontstoken kiezen getrokken. Ik weet niet wat er in de tussentijd is gebeurd maar wat ben ik blij dat wij zijn geweest! Het resultaat was een dop eruit, drie melktanden en een ontstoken kies en een splinter van een kies die waarschijnlijk bij het eten van bijvoorbeeld een appel in zijn gehemelte stak.

Ik ben zo blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en ondanks dat hij niet zo lang geleden is geweest toch weer heen ben gegaan. Ik ben de tandarts ook onwijs dankbaar dat ik op korte termijn langs kon komen want hier had ik geen maanden mee kunnen wachten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij staat nu weer lekker thuis in zijn eigen box. Omdat ik donderdagavond ga wassen en vrijdag ga scheren heeft hij qua rijden een weekje vrij dus hij kan lekker bijkomen van al zijn ervaringen deze week. Het kan bijna niet anders dan dat hij nu ook minder problemen heeft met het bit accepteren.