[volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 09:53

Afgelopen zondag hebben Autan en ik voor het eerst clinic gereden met zijn tweeën. We zijn hier voornamelijk bezig geweest met juiste aanleuning omdat hij een beetje zijn eigen houding probeert te creëren waardoor hij niet lekker door zijn lichaam heen loopt. Het is voor hem goed om de hals lang te houden en er dan zelf goed doorheen te zakken waardoor hij meer op eigen benen gaat lopen. Doordat de clinic voor ons beide erg leerzaam, maar erg intensief was heb ik besloten om hem deze week lekker vrij te geven.

Maandag is de tandarts langs geweest. Ik merkte in de aanleuning dat hij ook dat hij wat kantelde en wat onrustig in zijn mond was, waardoor ik het niet helemaal vertrouwde. Ook als hij een appel kreeg kon hij deze amper weg krijgen. Zelf dacht ik aan wolfskiesjes, maar die bleken er al niet meer te zitten. Wel zat er een flinke ontsteking onder twee kiezen waardoor deze getrokken zijn. :oo Mijn gevoel was dus juist! Hij was erg braaf en waar mijn andere paard altijd opgehangen werd met zijn hoofd aan de staldeur, mocht hij gewoon met zijn kaak leunen op een steun.

Afbeelding

Gisteren kwam de hoefsmid langs. Hij red zich altijd zelf dus ik had hem een berichtje gestuurd hoe het was gegaan. Ook hij vond hem erg braaf. :D Ik ben dus heel erg trots op mijn jonkie!

Het enige nadeel is momenteel dat hij niet in de kudde kan. Na zijn incident durf ik hem niet meer in de ruinenkudde te zetten en een andere kudde met een paar merrie's en één ruin heeft aangegeven dat ze liever geen nieuwe paarden in de kudde willen. Gelukkig is er een stalgenoot met een hele brave ruin die ik er wel bij mag proberen te zetten. We hebben ook recent geprobeerd om een ook net gecastreerde ruin er bij te zetten, maar deze heeft hem zo aangevallen dat we ze hijgend en zwetend uit elkaar hebben moeten halen.

Hier ging het nog goed, maar het andere paard bleef helaas maar doorhappen en hem aanvallen.
Afbeelding

Op dit moment is er op stal geen kudde geschikt voor hem, en in combinatie met dat de paarden op stal momenteel naar mijn idee te weinig buiten komen, kan het zijn dat wij binnenkort wel gaan verhuizen naar een plekje waar er hopelijk wel een geschikte kudde voor hem is. Ik wil hem niet alleen houden want dat vind ik niet eerlijk tegenover hem.

Alja

Berichten: 25637
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:18

Wat vervelend dat je idd nog geen fijn plekje voor hem hebt.
Zijn er bij jou in de omgeving veel stallen of is er niet zoveel keuze?

En voor de rest, wat een zoet paard :)

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 10:34

Ik sta momenteel best wel luxe met twee binnenbanen met super bodems, maar ik wil best wat luxe opgeven als mijn paard meer naar buiten komt. In verband met zijn leeftijd wil ik hem ook wel eens een week of twee weken kunnen laten staan, maar nu vind ik dat bijna sneu om te doen. Er komt op een pensionstal bij mij in de buurt binnenkort een box vrij, dus wie weet is dat wat. Daar staan ze in de winter geloof ik niet heel erg lang buiten maar daar is wel een lang weideseizoen met 24/7 buiten en veel verschillende kuddes en dus veel mogelijkheden.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:14

Wat leuk dat jullie een clinic hebben gereden! Heb je daar nog foto's van en bij wie hebben jullie die gehad?
Snap dat je wat anders zoekt ja, lastig is het hoor, het is al gauw of op een landje bij een boer en er wordt niet naar om gekeken of super de luxe en ze komen amper buiten.
De gulden middenweg bestaat (bijna) niet, en als je wel zo'n stal vind mag je vaak 3 jaar op de wachtlijst voor je aan de beurt bent..
Misschien dat die pensionstal in de buurt wat is!

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 16:12

Nee helaas niet :o Mijn vader maakt normaal wel even foto's maar was hij nu vergeten haha :D Bij Hennie Roffel, meestal les ik maandelijks bij haar. Ja zo ervaar ik dat ook inderdaad, maar die pensionstal zou eventueel wel een goede optie zijn. Ik ben benieuwd!

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:36

Oh jammer, volgende x dan nemen haha!

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 21:39

Vanavond hadden we een kriebelavondje.. :D
Afbeelding

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:41

Haha heerlijk zeg! :D

thequeensmum
Berichten: 3560
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 02:54

Heb je topic net ontdekt. Wat een vreselijk leuk dier, ik volg!!!

Neon

Berichten: 4937
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:15

Mooi dier

Suzanne F.

Berichten: 49319
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:14

Ik kom ook via het uitgelicht topic binnenvallen! Ik vind hem prachtig!
Maar een hengst houden op een pensionstal is heel erg moeilijk en zeker in een groep. Als je hem ergens kan stallen met een shetlandvriendje dan gaat het vaak wel. Anders is het eigenlijk niet te doen en wisselen van stal zal daar weinig in veranderen. Dit ga je op een andere stal ook tegenkomen.
Het is fijn dat hij braaf is als hengst maar het vereist wel een andere manier van houden en omgang.
Dus als je hem perse in een groep wilt laten dan kan je hem beter castreren. Of je moet een mogelijkheid zien om hem ergens te stallen waar hij alleen met een klein vriendje kan lopen. En dan nog maar hopen dat hij braaf blijft. Soms gaat dat goed, soms ook niet. Dan krijgen ze kuren als ze iets ouder worden.

Cowgirl

Berichten: 23755
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:26

Suzanne F. schreef:
Ik kom ook via het uitgelicht topic binnenvallen! Ik vind hem prachtig!
Maar een hengst houden op een pensionstal is heel erg moeilijk en zeker in een groep. Als je hem ergens kan stallen met een shetlandvriendje dan gaat het vaak wel. Anders is het eigenlijk niet te doen en wisselen van stal zal daar weinig in veranderen. Dit ga je op een andere stal ook tegenkomen.
Het is fijn dat hij braaf is als hengst maar het vereist wel een andere manier van houden en omgang.
Dus als je hem perse in een groep wilt laten dan kan je hem beter castreren. Of je moet een mogelijkheid zien om hem ergens te stallen waar hij alleen met een klein vriendje kan lopen. En dan nog maar hopen dat hij braaf blijft. Soms gaat dat goed, soms ook niet. Dan krijgen ze kuren als ze iets ouder worden.


Paard is al gecastreerd.

Suzanne F.

Berichten: 49319
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:53

Oh dat heb ik dan gemist, excuses. Dan wordt het hopelijk snel beter zodat hij de groep in kan.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:58

Jammer dat hij niet helemaal op zijn plek is! Ik hoop dat je snel een fijn plekje kunt vinden waar hij meer naar buiten kan en ook met vriendjes kan staan :j

Verder lijkt het me echt een heerlijk dier <3

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:02

prachtig paard

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 17:42

Wat leuk weer zoveel positieve reacties :D Als er weer nieuws te melden is laat ik het jullie zeker weten!

pillow
Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:47

Weet je ook welke ouders die Allegria heeft. Voor een KWPN heeft die wel een bijzondere kleur, en qua bouw oogt hij ook niet KWPN . ik ben heel benieuwd

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 17:53


pillow
Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:05

Hollands Golden boy. Ja die was palomino. bedankt.

wessel6

Berichten: 52
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Twente

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:05

Zojuist je topic gevonden, en wat een mooi dier!! Wauw. Ik volg stilletjes mee :D

nikkel
Berichten: 2537
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:54

Er zit vrij veel american saddlebred in de afstamming en in die fokwijze staat de hals als het ware op de schouder ipv naar voren gericht.

Succes ermee.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 21:15

Dat herken ik ook wel een beetje LadyAnna. Ik ben zowel met het longeren als het rijden bezig om hem wat te laten zakken in de aanleuning want zijn hals staat meer op de schouders inderdaad.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:18

ga je ook volgen wat een lief leuk dier heb je :)

JanneJ2001

Berichten: 272
Geregistreerd: 22-11-17
Woonplaats: Haps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:26

Wat een gaaf dier!
Heeeel veel succes/plezier met hem! <3

pillow
Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:56

LadyAnna schreef:
Er zit vrij veel american saddlebred in de afstamming en in die fokwijze staat de hals als het ware op de schouder ipv naar voren gericht.

Succes ermee.

Het paard is 50% fries, 25% rijpaard 12,5 tuigpaard en 12,5 Saddle Bred. Dus 75% types die de hals er op hebben staan. Ik zou het daarom niet alleen bij de Saddle Bred leggen. Ik vind hem in het type het meest naar de Fries gaan.