Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:43

Ik gooi deze even omhoog, vandaag de advertentie maar wel al geplaatst van mijn merrie die ik eigenlijk al eerder dit jaar had willen verkopen. Maar daar dacht zij anders over, dus ze had maar even een beenwond opgelopen. Het is nog net niet helemaal dicht, maar ik wil wel al kijken of er interesse is. Ik heb een advertentie op marktplaats gezet en een uitgebreid verhaal voorbereid dat ik aan geïnteresseerden kan toesturen.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:49

Fijn om in dit topic de "andere kant" te kunnen lezen :)
Ik heb momenteel 2 paarden, 1 doet al enkele jaren dienst als grasmaaier, de andere is ook goed op weg helaas :( Ik kreeg toen ook te horen van anderen dat ik nummer 2 beter zou verkopen, maar een geblesseerd paard met chronische ziekte.. Nee dat doe ik het dier niet aan.
Maar het rijden kriebelt te hard, dus ik overweeg een nummer 3 maar ik weet niet waar zoeken. Of ze zijn lichamelijk niet ok, of ze vragen echt een hoofdprijs of ze zetten je al meteen onder druk.. Dus fijn om te lezen dat sommigen hier enkel verkopen als ze er een echt goed gevoel bij hebben!

Shanna7836
Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:00

Ik heb mijn paard weggegeven aan een kennis. Misschien dat zij iets met hem kan, zaterdag wordt hij opgehaald, ik weet dat hij echt een gouden plekje krijgt en hij staat dichtbij. Maar auch, blijft toch pijnlijk hoor. Erg moeilijke beslissing geweest. Maar ik weet dat ik er goed aan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:48

Shanna7836 schreef:
Ik heb mijn paard weggegeven aan een kennis. Misschien dat zij iets met hem kan, zaterdag wordt hij opgehaald, ik weet dat hij echt een gouden plekje krijgt en hij staat dichtbij. Maar auch, blijft toch pijnlijk hoor. Erg moeilijke beslissing geweest. Maar ik weet dat ik er goed aan doen


Fijn dat je zo een goede plek gevonden hebt en sterkte, blijft altijd een pijnlijke beslissing. :knuffel:

Ik meld mij hier helaas ook:

Geweldig toffe Shetlander gekocht in maart ongeveer. Hele land voor door geweest. Heel uniek dier om te zien, perfect gebouwd, volledig gezond, super betrouwbaar en ook nog correct op de benen. Prachtige ruin, waar vind je het...

Dier was weinig in handen geweest dus veel geleerd, is echt leuker en makker geworden.

Maar heb hem als maatje voor mijn fjord gekocht en daar is hij dus helaas ongeschikt voor bevonden omdat hij het kalf die erbij staat de sloot in jaagt... Nu staat mijn merrie alsnog alleen.
En daar is mijn fjord heel gevoelig voor, ze is erg down dus er zou eigenlijk een ander maatje moeten komen. De Shetlander gaat door het draad heen of springt er overheen, niets houdt hem tegen.

Kortom ik sta voor het moeilijke besluit mijn mooie shetlandruin te verkopen.

Iemand tips? Eigenlijk wil ik hem niet kwijt..

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:46

Het kalf wordt toch een koe, nee ? Ik zou er van uit gaan dat dat zichzelf wel oplost.

Shanna7836
Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:08

Talietjuh schreef:
Shanna7836 schreef:
Ik heb mijn paard weggegeven aan een kennis. Misschien dat zij iets met hem kan, zaterdag wordt hij opgehaald, ik weet dat hij echt een gouden plekje krijgt en hij staat dichtbij. Maar auch, blijft toch pijnlijk hoor. Erg moeilijke beslissing geweest. Maar ik weet dat ik er goed aan doen


Fijn dat je zo een goede plek gevonden hebt en sterkte, blijft altijd een pijnlijke beslissing. :knuffel:

Ik meld mij hier helaas ook:

Geweldig toffe Shetlander gekocht in maart ongeveer. Hele land voor door geweest. Heel uniek dier om te zien, perfect gebouwd, volledig gezond, super betrouwbaar en ook nog correct op de benen. Prachtige ruin, waar vind je het...

Dier was weinig in handen geweest dus veel geleerd, is echt leuker en makker geworden.

Maar heb hem als maatje voor mijn fjord gekocht en daar is hij dus helaas ongeschikt voor bevonden omdat hij het kalf die erbij staat de sloot in jaagt... Nu staat mijn merrie alsnog alleen.
En daar is mijn fjord heel gevoelig voor, ze is erg down dus er zou eigenlijk een ander maatje moeten komen. De Shetlander gaat door het draad heen of springt er overheen, niets houdt hem tegen.

Kortom ik sta voor het moeilijke besluit mijn mooie shetlandruin te verkopen.

Iemand tips? Eigenlijk wil ik hem niet kwijt..



Shetlanders zijn houdini's wat betreft ontsnappen, niet elke shet doet het natuurlijk. Maar velen wel, mijn shet vroeger heeft dit ook een tijdje gedaan, maar stopte daar vanzelf mee.

Maar idd wat hierboven ook al gezegd wordt, het wordt een koe, en dan laat ze zich vast niet meer zo makkelijk wegjagen door de shet denk ik? Het afwachten waard misschien :)

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:19

Bedankt meiden, dat is waar natuurlijk. Vind 't wel sneu voor mijn fjord nu.

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:36

veerledec schreef:
Ik gooi deze even omhoog, vandaag de advertentie maar wel al geplaatst van mijn merrie die ik eigenlijk al eerder dit jaar had willen verkopen. Maar daar dacht zij anders over, dus ze had maar even een beenwond opgelopen. Het is nog net niet helemaal dicht, maar ik wil wel al kijken of er interesse is. Ik heb een advertentie op marktplaats gezet en een uitgebreid verhaal voorbereid dat ik aan geïnteresseerden kan toesturen.

Donderdag op marktplaats, vrijdag eerste kijkers, zaterdag tweede kijkers. Die kwamen zondag nog een keer en besloten haar te kopen. De kijkers die ik voor zondagavond had staan en de overige geïnteresseerden afgezegd. Maandag gekeurd en gisteren paard weggebracht. Snel gegaan dus, al vond ik het nog steeds best een stressvol proces. Ik had een vaste prijs in de advertentie gezet, dus daar verder geen 'gezeur' over. Wel één iemand die appte dat ze ervan uitging dat de prijs inclusief zadel en toebehoren was, dat vond ik dan weer niet heel netjes. Verder iedereen die appte het vaste verhaal toegestuurd inclusief filmpje. Daarin stond het levensverhaal, haar ervaring en hoe ze is met verschillende dingen allemaal toegelicht. Ik hoefde daardoor ook niet bij iedereen tig vragen te beantwoorden.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:42

fijn dat het zo vlot is gegaan.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:03

Fijn dat vlot ging, ik heb mijn veulen nu op mp staan

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:15

Ik heb mijn paard begin dit jaar verkocht. Gevraagd of ik contact kon houden met de nieuwe eigenaren, was geen probleem allemaal heel fijn verlopen. Nu schijnen ze toch wat problemen met hem te hebben qua rijden. Baal er enorm van, hij staat daar zo fijn op zijn plek maar als hij zijn gedrag niet terug aan past willen ze hem weg doen.

Ik heb hem destijds gekocht van iemand die schrik van hem had. Uiteindelijk is hij bij mij braaf geworden, niks mis mee maar geen beginnerspaard. Heb m best wat jaren gehad en nooit problemen met rijden. Ik hoop echt dat er een goede oplossing komt en dat hij daar mag blijven, want zo snel had ik niet verwacht...

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:32

Ruim een half jaar is toch best al even. Het ging eerst wel goed?

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:01

veerledec schreef:
Ruim een half jaar is toch best al even. Het ging eerst wel goed?


Ja, toen lieten ze weten blij met m te zijn en het ging goed. Ik ben echt aan het denken hoe of wat nu.. ik wil hem niet uit het oog verliezen, maar als ik hem terug neem zal ik de eerst komende jaren een bijrijder nodig hebben ivm geen tijd. Had ik niet op gerekend zo snel. En ik weet niet of hij daar ook zo gelukkig van gaat worden.

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:05

Lastig. Maar je herkent zijn 'streken' dus wel. Maar het zou niet helpen als je een paar keer ging helpen met rijden bijvoorbeeld?

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:12

Ik ga jullie topic mee lezen voor tips.
Helaas vanwege 2 redenen toch besloten om voor 1 van mijn betuigde shetjes een ander fijn huisje te zoeken maar wat vind ik dat moeilijk!
Mijn hoofdreden is geen tijd om 2 pony’s in enkelspan te rijden en wegens het gebrek aan een groom mijn vierwieler en dubbelspan verkocht.
Maanden heb ik gezocht naar een leuke verzorgster die kan mennen maar helaas.
Nu blijkt ook nog dat we na jaren waars niet meer hier kunnen blijven staan en mijn andere pony kan niet in een stal staan dus waar ik voor hem op uitkom is in rotterdam helaas aardig aan de prijs voor 2 pony’s.

Ik vind het zo moeilijk omdat het een fijne pony is en ze enorm veel op haar vader lijkt dus mijn wens was om ze ooit in 2span te zetten.
Maar nu heb ik nog alle tijd om voor haar op mn gemak een fijn huisje te zoeken.
Maar wat voel ik me rot.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 06:53

Ik heb er 2 te koop maar geloof niet dat dit is wat mensen zoeken
Want krijg niet echt reactie, had wel verwacht dat de d pony snel verkocht zou worden maar niet dus

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:05

Ik zoek een goed huisje voor mijn projectpaardje. Jonge merrie van 5, super lief en braaf in de omgang, maar heeft nare ervaringen gehad in verleden en is teveel onder druk gezet op jonge leeftijd waardoor ze nu erg in protest komt zodra ze aan het werk moet. Is onderzocht door dierenarts en osteopaat, maar het zit in het gedrag. Ik ben zelf ziek en heb helaas niet de energie om met haar aan de slag te gaan, ik zocht juist een relaxed paard om mee de bossen in te gaan maar dat blijkt zij (nog) niet te zijn. Gynaecologisch in orde, maar nooit veulen gehad, dus mogelijk geschikt als draagmerrie. Ze heeft een heel geduldig maar consequent iemand nodig die haar begrijpt en het leuk vindt helemaal vanaf het begin met haar aan de slag te gaan. Of een plekje waar ze gewoon lekker paard kan zijn.
Ik durf haar eigenlijk niet op marktplaats te zetten want ben bang dat er alleen maar gekkies op afkomen omdat ik heel weinig voor haar vraag... goed tehuis is echt belangrijkste, ze is zo lief verder en heeft al genoeg meegemaakt en genoeg huisjes gezien in haar jonge leventje. Als ik niet ziek was, was ze gewoon bij mij in de wei gebleven. Ik vind het zo’n moeilijke beslissing... nog nooit in mijn leven een paard weggedaan, altijd alles voor gedaan en voor gevochten.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:21

Is dit jouw dravermerrie? Ik lees mee omdat er een aantal klanten op stal wat zoeken.

Kun je natuurlijk beter niet doen want het eindigt er mee dat ik altijd gek ben op projectjes en daar mee thuis kom natuurlijk :+

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:23

Ik stuur jou een pb Ruitje haha. Het gaat inderdaad om mijn draver.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:05

Nou zaterdag komt een klant en zondag 2 klanten kijken voor mijn d pony. Nou hopelijk word ze verkocht

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:05

keona schreef:
Nou zaterdag komt een klant en zondag 2 klanten kijken voor mijn d pony. Nou hopelijk word ze verkocht


Ik zal voor je duimen.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:47

Sosha schreef:
keona schreef:
Nou zaterdag komt een klant en zondag 2 klanten kijken voor mijn d pony. Nou hopelijk word ze verkocht


Ik zal voor je duimen.

Duim maar heel hard, wil ze echt graag verkopen. En voor de winter zou helemaal top zijn. Ze verdient een huisje waar ze alle aandacht krijgt.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:22

Nou gister kijker geweest die heeft gekocht ondervoorbehoud van de keuring die volgende week is. Heel blij dat ze dadelijk een dame heel blij zal maken

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:20

Gefeliciteerd, onder voorbehoud.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:51

Ik had me hier aangemeld omdat ik mijn ruin dit jaar wou verkopen. Zondagavond heb ik hem te koop gezet en woensdag werd die al opgehaald om naar Litouwen te vertrekken. Ze hebben hem zo meegenomen zonder proefrit (gelukkig maar := ). Wel voor maar 2/3de van de vraagprijs, maar het is geen gemakkelijk paard en ben dus best wel opgelucht dat ze hem morgen niet zomaar even kunnen terug brengen :o