[VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMagnum

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:33

Ahhhh wat een leuk beestje!! <3 Leuke combi zijn jullie :)

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:45

Superleuke pony en een leuk stel zo :-)

Om je slagingskans te vergroten mbt grazen; ga pas echt laten grazen na IJsheiligen... dus na half mei.
Het is nu extreem droog en het gras bevat nu recordhoeveelheden suiker. Pas wanneer het goed heeft geregend en het gras iig een hand hoog is en de nachten warmer zijn laten grazen....
De kans dat het dan goed gaat is veel groter, je kunt dan ook met graadmasker werken zodat hij er langer op kan staan.

Ik wacht zelfs pas tot juni, als het al een beetje in het zaad schiet. Tot die tijd laat ik ze alleen wat knabbelen aan de hand.....

Monody

Berichten: 213
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 14:40

Ninx schreef:
Superleuke pony en een leuk stel zo :-)

Om je slagingskans te vergroten mbt grazen; ga pas echt laten grazen na IJsheiligen... dus na half mei.
Het is nu extreem droog en het gras bevat nu recordhoeveelheden suiker. Pas wanneer het goed heeft geregend en het gras iig een hand hoog is en de nachten warmer zijn laten grazen....
De kans dat het dan goed gaat is veel groter, je kunt dan ook met graadmasker werken zodat hij er langer op kan staan.

Ik wacht zelfs pas tot juni, als het al een beetje in het zaad schiet. Tot die tijd laat ik ze alleen wat knabbelen aan de hand.....


Dankjewel voor de goede tips! Ik heb hem zelf nog niet op het land staan, alleen eventjes laten grazen, maar ik ben ook erg huiverig voor opnieuw HB.. Dus bedankt voor dit inzicht!


xMagnum schreef:
Ahhhh wat een leuk beestje!! <3 Leuke combi zijn jullie :)


Wat lief, dankjewel!! <3


Shetloveerrr schreef:
Wat een ontzettend knap paardje <3

Dankjewel!! Vind ik zelf ook uiteraard hihi O:)


Kristy1998x schreef:
Wat gaan jullie goed vooruit zeg, gaaf paard heb je <3.
Ik volg zeker mee.


Lief dankjewel!! Wees welkom <3 :D

Monody

Berichten: 213
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 14:46

Gister is mijn papa langsgekomen om zijn nieuwe lens van zijn camera te testen en wij mochten model staan. :D (Mijn gezicht is echter weer om te janken :') )
Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast hebben we vandaag weer een sprongetje gewaagd! Het ging alleen niet echt van een leien dakje vandaag en dat ligt geheel aan mijzelf. Ik vind springen onwijs leuk, maar doordat ik het nog niet veel en vaak heb gedaan mis ik ook de enige ervaring en het 'durven' tijdens de sprong waardoor ik Marnix 9 van de 10 keer in de weg zit met mijn eigen controledwang. Het is tegelijkertijd ook een proces wat ik zelf moet doorlopen en al doende leert men, maar ik baal er wel lichtelijk van na vandaag, ook omdat Marnix het gewoon hartstikke goed deed en maar 1 keer heeft geweigerd en de rest allemaal keurig heeft gesprongen. Ik wil hier sowieso ook les in nemen om in mijn eigen vertrouwen te groeien. Nou goed, dat was de kleine update van vandaag. :+ Ik probeer verder maar niet al te lang in het 'balende' gevoel te blijven hangen.

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:29

Monody schreef:
Lekker bezig! Voer jij hem wat bij voor zijn spieropbouw?


Had je reactie niet gezien, excuses! Ik stuur je een PB :D

Niet te hard balen hoor, geef jezelf de tijd om je vertrouwen te laten groeien!

Monody

Berichten: 213
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 12:20

Hi iedereen! Long time no see, dus ik zal jullie weer even bijpraten *\o/*

22 april kreeg ik ineens een berichtje in mijn insta DM's van zijn fokker. Haar opa had Marnix gefokt en hij is daarna als hengstje verkocht. Met deze informatie kwam ook dat ik nu zijn échte ras weet: tromgeroffel....................
Welsh pony x Fjord! :D Zijn mama is een welsh en zijn papa was de fjord. Heel leuk omdat nu officieel te hebben achterhaald. Daarbij ook nog twee schattige veulenfoto's van hem <3
Afbeelding
Afbeelding

25 april hadden we weer dressuurles! Het ging echt al een stuk beter dan de eerste keer. Ons werk ligt vooral bij tempocontrole en galop. Ook kwam ik door de filmpjes erachter dat het zadel nogal schoof en klapperde, dus meteen de zadelmaker ingeschakeld.

28 april werd mijn moeder getest op corona. Zij werkt in de thuiszorg en had wat vage klachten, zoals keelpijn. Even een heel spannende en onzekere tijd. Ik mocht toen niet uit huis en dus ook niet naar Marnix toe. Gelukkig heb ik onwijs lieve stalgenootjes aan wie ik Marnix 100% toevertrouw. Toch voelde het wel onwijs saai en rot om hem even niet te kunnen zien. Deze lieve foto kreeg ik toegestuurd van mijn pretvlek :+:
Afbeelding

Gelukkig kregen we donderdag 30 april groen licht: de test was negatief! *\o/* Dus ik ben die middag meteen naar stal gegaan en we hebben lekker vrijgesprongen. Hij had enorm veel energie en was een beetje ongecontroleerd. We zijn op 75 cm gestopt.
Afbeelding

2 mei hebben we een heerlijk stapritje buiten gedaan. De bekapper is 24 april geweest en 2 mei liep hij ineens een beetje gevoelig op het harde. Marnix heeft van zichzelf al vrij gevoelige zolen en hij was een dubbele zool aan het creëren waardoor die eraf gehaald moest worden. Ik ben nu rustig het lopen over het harde weer aan het opbouwen en het gaat steeds beter.
Afbeelding

5 mei! Marnix zijn verjaardag! Het knappe kind is alweer 9 jaar *\o/* *\o/* *\o/* Y)(^)
Afbeelding

Daarnaast wil ik jullie nog even dit overzichtje laten zien van mijn knappe pony. Hoeveel hij al is afgevallen is ongekend. Ook ontwikkeld hij al prachtige bespiering. De zadelmaker heeft er dan ook een minder wijde boom in moeten zetten. Kers op de taart dacht ik zo! :D

12 december
Afbeelding

29 maart
Afbeelding

3 mei
Afbeelding



Dat was het weer *\%/*

xMagnum

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:24

Waaaauw het is al bijna een slanke sportknol *D Wat fijn!

Anomien

Berichten: 7389
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:27

leuk beest, hij doet mij denken aan een paard hier op stal. Kruising hafxtinker

Maar is je zadel niet een te grote boom? Hij valt zo diep over de schouders, keilt naar voren.
Nu hij afvalt, zul je daar eerder tegen aan lopen.


Maar je bent lekker bezig! Hij is er beter uit gaan zien.

Monody

Berichten: 213
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 12:29

Knert schreef:
leuk beest, hij doet mij denken aan een paard hier op stal. Kruising hafxtinker

Maar is je zadel niet een te grote boom? Hij valt zo diep over de schouders, keilt naar voren.
Nu hij afvalt, zul je daar eerder tegen aan lopen.


Maar je bent lekker bezig! Hij is er beter uit gaan zien.

Er is een kleinere boom ingezet 5 mei. :) Ook zijn de opvullingen er aan de achterkant nu uit.


xMagnum schreef:
Waaaauw het is al bijna een slanke sportknol *D Wat fijn!

Nou he! *\o/* Begint nu ergens op te lijken :D

Anomien

Berichten: 7389
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:33

dan heb ik geen commentaar meer! je hebt het goed geregeld!

Monody

Berichten: 213
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 13:34

Knert schreef:
dan heb ik geen commentaar meer! je hebt het goed geregeld!

Dankjewel! Lief <3

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: [VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:45

Leuk om Marnix ook weer op bokt voorbij te zien komen. En echt die vergelijkingsfoto's, wauw! Van worstje naar sportpony <3

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:47

lMarnix is een mazzelaar dat hij bij jou terechtgekomen is zeg!! Wat een leuke pony en wat een vreselijk leuk baasje!!! :D

Die eerste foto's zijn wel echt erg grappig, ik was wel even in shock hoe dik hij was.... voor referentie, ik heb Engelse volbloeden. Dus ook wel iets andere lichaamsbouw haha. Maar enorm opgeknapt zeg, hij ziet er nu echt goed uit! De foto's met jou erop zijn ook leuk, die je vader maakte, mooi qua licht en compositie :) heel gaaf (en je gezicht staat er prima op hoor :D )

Monody

Berichten: 213
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 14:42

JolisaJ schreef:
Leuk om Marnix ook weer op bokt voorbij te zien komen. En echt die vergelijkingsfoto's, wauw! Van worstje naar sportpony <3

Ja bizar he! Echt een propje is hij in die foto van december. Er mogen nog steeds wat vetjes af bij zijn schouder en buik maar het gaat echt de goede kant op!! :D


Avalanche81 schreef:
lMarnix is een mazzelaar dat hij bij jou terechtgekomen is zeg!! Wat een leuke pony en wat een vreselijk leuk baasje!!! :D

Die eerste foto's zijn wel echt erg grappig, ik was wel even in shock hoe dik hij was.... voor referentie, ik heb Engelse volbloeden. Dus ook wel iets andere lichaamsbouw haha. Maar enorm opgeknapt zeg, hij ziet er nu echt goed uit! De foto's met jou erop zijn ook leuk, die je vader maakte, mooi qua licht en compositie :) heel gaaf (en je gezicht staat er prima op hoor :D )

Ahh, wat een onwijs lieve reactie!!! <3

Ik geloof dat je, zeker met vergelijkingsmateriaal van Engelse volbloeden, even in shock was :') Ikzelf vind het ook bizar hoe erg hij al veranderd is. De foto's van mijn paps ben ik heel blij mee :D

Booklover01
Berichten: 206
Geregistreerd: 06-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:45

Goed bezig, je kunt goed zien dat hij afgevallen is! Leuke foto's!

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:46

Wow wat een verschil al met die foto's! En wat leuk dat zijn fokker je heeft gevonden. Zijn moeder kan alleen geen 100% Welsh zijn, die mogen namelijk geen vlekken hebben. Die springfoto van hun samen is wel erg schattig!

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:47

Ik blijf jullie volgen :D en graag gedaan :)

Dane
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-04-20
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:12

Wat een leuke combi! Ik volg! <3

Monody

Berichten: 213
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 14:03

Welkom iedereen! Leuk dat jullie ons allemaal gaan volgen <3

StormMilagro schreef:
Wow wat een verschil al met die foto's! En wat leuk dat zijn fokker je heeft gevonden. Zijn moeder kan alleen geen 100% Welsh zijn, die mogen namelijk geen vlekken hebben. Die springfoto van hun samen is wel erg schattig!

Ohhh, dan is het nog steeds een soort van mysterie wat hij nou allemaal is. :))

Afgelopen vrijdag heb ik met mijn stalgenootje en tevens goede vriendin een heerlijk buitenritje gemaakt samen. Was echt onwijs genieten *\o/* We besloten naar een meertje te rijden die langs het ruiterpad ligt en te kijken wat de paarden zouden doen. Marnix is al panisch van een plas water op het pad en gaat er dan met een mega boog óf sprong :') overheen, dus ik was heel benieuwd wat hij bij dit water ging doen. Ik besloot er meteen maar af te gaan en samen met hem het water in te lopen. En mijn broek zakte bijna af van verbazing maar hij liep gewoon achter mij aan het water in! Dus met een trots gevoel en een stel zompende schoenen vervolgden wij onze rit weer. :D

Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag hebben we vrijgesprongen en was meneer héél energiek, wat resulteerde in gaten in de bak en als een debiel over de hindernis springen. +:)+
Afbeelding

En vandaag, 11 mei, is Marnix alweer een half jaar 'van mij' **\O/** Een half jaar ga ik iedere dag naar hem toe en mag ik van hem genieten. We hebben al zoveel mogen doen in dat half jaar en er is al zoveel veranderd dat ik niet kan wachten op wat de toekomst ons te brengen heeft!
De dag dat hij arriveerde, 11 november 2019.
Afbeelding

Vandaag, 11 mei 2020.
Afbeelding

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:07

Jaa daar zijn jullie weer. Volgens mij had ik jullie topic gezien dat je hem net had. Leuk om te zien dat hij al zo veranderd is in een korte tijd. Mooi paardje, lekker genieten van elkaar :D

Kelszz_
Berichten: 1885
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:33

Wauw wat een prachtige pony en wat timmeren jullie hard aan de weg!
Ik ga jullie zeker volgen :)

Mag ik vragen welk zadel je op Marnix hebt liggen?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:35

Leuk om te zien! Ik ben de oude tandarts van Marnix. Je beleeft een hoop avonturen zo te zien met vriendje marnix.

Monody

Berichten: 213
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 15:52

Cerosa schreef:
Jaa daar zijn jullie weer. Volgens mij had ik jullie topic gezien dat je hem net had. Leuk om te zien dat hij al zo veranderd is in een korte tijd. Mooi paardje, lekker genieten van elkaar :D

Bizar he! Ik verbaas mezelf er steeds weer over als ik de foto's vergelijk. Dankjewel! Gaan we zeker doen <3

Kelszz_ schreef:
Wauw wat een prachtige pony en wat timmeren jullie hard aan de weg!
Ik ga jullie zeker volgen :)

Mag ik vragen welk zadel je op Marnix hebt liggen?

Lief dankjewel! En welkom *\o/*
Ik heb op Marnix de Wintec 500 veelzijdigheid HART editie liggen.

Arabesk schreef:
Leuk om te zien! Ik ben de oude tandarts van Marnix. Je beleeft een hoop avonturen zo te zien met vriendje marnix.

Oh wat leuk dat je ons gevonden hebt! :D Jantine toch?

Anoniem

Re: [VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:31

Wat een leuke topic, Marnix heeft het maar getroffen bij jou! Was iedereen maar zo goed voor zn paard. Wat is hij opgeknapt zeg! Mag je trots op zijn!

Monody

Berichten: 213
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 20:34

Talietjuh schreef:
Wat een leuke topic, Marnix heeft het maar getroffen bij jou! Was iedereen maar zo goed voor zn paard. Wat is hij opgeknapt zeg! Mag je trots op zijn!

Wat een onwijs lieve reactie!! <3 Zo lief. Ik ben ook absoluut geen heilige maar ik probeer het beste voor hem te doen :D Hij is mijn wereld :+:

Gister hebben we even een heerlijk relaxdagje gehad. Getut en mijn invlechtskills geoefend, welke absoluut nog ruimte tot verbetering hebben. :')
Afbeelding

Toch ben ik meer fan van zijn (steeds langer wordende) manen *\o/*
Afbeelding

Verder hebben we geoefend met balkjes lopen! Tijdens het goedleggen van de balken kwam hij steeds naar mij toe en op mij wachten tot ik ze weer had recht gelegd. <3
Afbeelding

Een kort filmpje:
https://youtu.be/ItwyQbXWR6g

En vandaag een heerlijk staprondje gemaakt met mijn stalgenootje. Was onwijs fijn en ondanks de harde wind was hij braaf! Ik merk dat ik buitenritjes nog wel erg spannend vind met hem, omdat we elkaar gewoon nog niet heel goed kennen. Hij kan soms het ineens in zijn bol krijgen of heel onrustig worden. Ook vindt hij het heel leuk en gezellig om naar andere, onbekende paarden te hinniken en briesen waardoor ik ook weer spanningen opbouw, die niet bevorderlijk zijn voor onze verdere rit. Daarom vind ik ritjes samen met stalgenootjes heerlijk om hem te laten wennen aan de omgeving en zo nu en dan proberen we een ritje alleen te maken.
Afbeelding