[VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:23

Echt super gaaf om te zien!
Het fijne van masteron is natuurlijk dat als je het niet goed doet dat er simpelweg niks gebeurd, dus veel kan er niet mis gaan :+
De lateral rock is ook super leuk om te proberen, denk ook goed voor zijn rug :o
https://www.youtube.com/watch?v=ZBF-WdR0iVg

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 10:14

Daar heb je zeker gelijk in! Nog steeds vind ik dat je het niet 'zo maar' moet doen. :+ Ik ga eens kijken naar die andere. Wellicht kan ik hem zo tussen de osteopaat bezoeken goed houden.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:27

Ah wat lief dat hij je een stok gaf!
Mijn paard heeft laast verstoppertje gespeeld. Ze was weggerend met een prikpaaltje en ik dacht, als ik niet mee doe laat ze hem vanzelf wel ergens vallen. Dat klopte, maar WAAR?! Nergens te vinden he, en terwijl ik 2,5 hectare wei uit kam liep ze als een hondje achter me aan. In het diepe onkruid zag ik soms meer paardenkruin dan groen, maar nog steeds geen prikpaaltje. Uiteindelijk gaf ik het op en liep naar het hek, maar Mel bleef staan bij de waterbak. Huh?
Ze keek een paar keer heel nadrukkelijk naar de waterbak, op dezelfde manier als ze doet wanneer ze vindt dat ik een stroomdraad voor haar moet opendoen (je kent het wel) dus ik kijk in die bak en jawel, daar was hij :+.
Paard leek verdorie zowat trots dat ik hem had gevonden. Pffffffff

Echt waar, wees blij dat joep je gewoon dingen aangeeft :d

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 10:38

Jouw paard klinkt ook leuk hahahaa. Hij heeft laatst wel alle voerbakken voor mijn moeder en zusje verstopt _O- Uiteindelijk lagen ze allemaal bij de voerschuur volgens mij. O:)

Hij vind mijn zusje sowieso niet top. _O- Slaat helemaal nergens op natuurlijk, maar het is geen match. Van de week was ik foto's aan het maken en zij hield alle paarden vast. Dit is Joep een blik als zij met hem staat. _O-

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:51

Hahaah wat erg :P

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:09

Joep heeft ook altijd wat. Het is gewoon een heerlijk paard.

(Niet zo leuk voor je zus trouwens, dat hij bij haar zo lelijk kijkt.)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 20:57

Sintara schreef:
Hahaah wat erg :P


Ze ziet er de humor wel van in :')


Maflinger_S schreef:
Joep heeft ook altijd wat. Het is gewoon een heerlijk paard.

(Niet zo leuk voor je zus trouwens, dat hij bij haar zo lelijk kijkt.)


Het is zeker een heerlijk paard. Altijd gezellig met Joep <3 Zo liep hij woensdag weg toen ik aankwam met een touwhalster en ging vet tevreden in liberty bij de opstapkruk en de wipwap staan. :')

Hij kijkt alleen lelijk. Verder doet hij niets. O:)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 18:48

Twee maanden geleden postte ik een bericht in dit topic met het idee om jullie beter op de hoogte te houden. Dat is niet helemaal gelukt. :j Maar dat betekend niet dat er niets is gebeurd natuurlijk.

In de afgelopen twee maanden is Joep een stuk beter gaan lopen. Hij irriteert andere paarden en geeft ook steeds aan dat hij meer, langer en harder wil werken. Ontzettend leuk om te zien. *\o/* De afgelopen drie weken ben ik hem een beetje aan het oppakken met onder andere academisch grondwerk om hem nog sterker te krijgen. Hij is op dit moment namelijk best slap en spierloos. Hij loopt als ik hem aan de achterkant goed (lees: heel goed) ondersteun helemaal niet slecht. Hij is nog helemaal uit evenwicht en snel moe, maar hij biedt wel zelf aan. Vaak komt hij na de ene cirkel die hij per training mag ook knorrend met een staart in de lucht weer terug. :D

Ik ga langzaam kijken waar zijn grens ligt. Wat kan hij aan? Hij heeft wel echt behoefte om iets te doen en gaat heel graag mee. Ik heb ook een trailer dus als ik met proefkonijn Rimska een paar rondjes heb gereden mag Joep ook mee naar het bos en dergelijken. Tot die tijd lopen wij nog veel buiten wat soms met horten en stoten gaat. :') Zo wilde ik afgelopen maandag 'even snel voor het donker' een stukje lopen. Het begon ook te regenen, dus ik vond het een prima idee om even te kijken of zijn nieuwe deken + hals goed bleven liggen bij een wandeling. Dat is bij hem namelijk soms nog wel een probleem, maar wel belangrijk omdat hij 24/7 buiten staat. Even een snel iets doen bij Joep is eigenlijk nooit een goed idee, maar zelfs na bijna drie jaar heb ik dat nog niet helemaal geleerd.

Hij heeft de hele weg naast mij gepiaffeerd. Gewoon aan een lang touwtje zonder langs mij te komen of op een andere manier ondeugend te zijn, maar ik kan je vertellen dat het constante geknor, gezwiep met zijn vlaggenstaart en gestamp uiteindelijk ontzettend vermoeiend is. _O- We kwamen ook nog een ander paard tegen van de stal dichtbij. Toen ging hij echt los. := Maar ik mag niet klagen want ik heb liever dat hij dit doet dan dat hij niet wil lopen.

Laatst bleef hij een stukje achter bij het wandelen en nam hij een gekke sprint (zo'n 20 meter := ) terug naar mij met een hoop gebok. Dat vond ik toch iets minder grappig, maar verder gaat het goed.

-----

Bam, zie je dat?

Pionnen zijn een hit bij Joep. Hij vind het vooral leuk als hij ze om mag schoppen, maar elke training die pionnen heeft, is leuk. Ik wilde het omschoppen van pionnen ook leren aan Storm. Zoals iedereen begrijpt is de aanleerfase van een paard vaak wat langdurig. Storm deed ontzettend zijn best, maar kreeg het echte omschoppen nog niet helemaal voor elkaar. Maar wat wil je? Bij de eerste training ben ik al blij als hij bij het commando 'Duw' de pion aanraakt met zijn neus. Joep stond al een poosje argwanend te kijken hoe zijn baasje bezig was met zijn pionnen én een ander paard. Hij deed alsof hij aan het eten was, maar ik zag hem elke keer heel even opkijken.

Na een minuut of tien kon hij het niet meer aanzien. Ik was net even met Storm aan de andere kant van de bak toen ik Joep heel diep hoorde zuchten en de bak in zag lopen. Hij ging al zuchtend recht op 'zijn' pionnen af en gaf passief agressief een trap tegen de eerste. Toen hij doorhad dat ik hem zag keek hij me recht aan en trapte de andere om voordat hij weer de bak uitliep. _O- Ik zag hem gewoon denken: mijn god, wat een onbenul. :')


Afbeelding

Een dag later was Joep aan de beurt en had ik een parcours opgezet met een paar balken en de pion. Het idee was dat hij in een keurige aanleuning over de balken moest stappen (lastig!) en daarna als beloning mocht hij met de pion spelen. De eerste paar keren sprong hij in één keer over beide balken heen. Daarna sprong hij consequent over allebei de balken heen en pas na tien minuten liep hij (na op nog veel meer manieren de balken te gebruiken) met een hoop gedribbel en geproest over de balken heen. Toen ik de pion uit het spel haalde kon hij opeens wel keurig over de balken lopen. :')

------


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De onderste twee foto's zijn vandaag gemaakt. <3

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:58

Joep! Wát een sprekend koppie toch! <3 <3 <3

Dat gepiaffeer en die staart en zo maakt hem juist zo leuk (maar dat vind jij misschien stiekem ook wel :D)

Slim paard hoor, met die pionnen, maar wel een flinke gebruiksaanwijzing... niet 'normaal' kunnen doen met pionnen erbij...

En die omkijkfoto met de pion, hahaha

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 09:50

Ja zijn hoofdje vind ik ook zo lief. Zeker in de winter <3

Het is zeker een slim paard haha.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:00

Isabel_k schreef:
Ja zijn hoofdje vind ik ook zo lief. Zeker in de winter <3

Het is zeker een slim paard haha.


Dat zeker! Was laatst ook echt super leuk om te zien hoe ze echt samen hun maniertjes hadden voor alles <3
Hij heeft geluk dat hij bij jou terecht is gekomen :o

Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 12:11

hahaha jaa het was zo gezellig! <3

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 09:39

Grada het kalf

Na een flinke regenbui op de scooter kwam ik op stal met een heerlijk zonnetje. Het was al weken het plan om een stuk met Joep te gaan wandelen in plaats van onze wekelijkse korte rondjes na lange schooldagen. Ik was dan ook vroeger op stal dan normaal en het zag ernaaruit dat het een normale dag zou worden. Mijn bril had ik tijdelijk even afgedaan om droog te maken na de douche die ik had gekregen. Ergens in de verte zag ik wel een bruin vlekje staan, maar ik dacht dat het Joep was die zonder deken was gezet vanwege het lekkere weer.

Toen ik nog iets beter keek zag ik ook een blauwe vlek staan. Joep met zijn deken. Wacht. Snel zette ik mijn bril weer op en wat keek mij daar aan? Een kalfje. :') Oh en Joep en MP die het toch wel een prettig idee vonden dat hun baasje hen kwam redden. _O-

Afbeelding

Verbaasd liep ik naar de kleine koe toe die tevreden in de bak stond. Okay. Al snel had ik door waar ze vandaan kwam, maar dat ze niet door dezelfde sloot terug wilde lopen. Stel je voor. Mijn telefoon was ook leeg dus ik kon niemand bellen om de koe terug te verplaatsen. Omdat ik toch niets ging doen, besloot ik toch maar met Joep te gaan wandelen. Je moet iets.

Poging 1 eindigde met een kalf dat bijna het weiland naast de weg inrende. Dat vond ik een slecht plan dus we begonnen opnieuw.

Poging 2 eindigde iets later toen Joep al bijna bij het hek stond, maar ik vergeten was de voerschuur goed af te sluiten en met een shetlander is dat wel belangrijk.

Poging 3 eindigde toen we al op straat liepen. Joep was inmiddels mateloos geïrriteerd en blij dat hij eindelijk naar buiten mocht. Storm zag het gebeuren en waar hij eerse de rust zelfe was besloot hij nu dat het tijd was om zijn kudde weer bij elkaar te krijgen. De indringer (Grada) moest weg. Binnen no time was de hele kudde over de zeik. Dus ik wilde zo snel mogelijk terug voordat er iets in de sloot verdween of op een andere manier door een hek of iets vloog. Joep daarentegen was het oneens. Hij wilde wandelen en nu liep hij eindelijk op de weg, dan ga je niet meer terug. Dat snap je. :') Hij schuifelde terug en ging om de paar meter stilstaan terwijl ik de kudde inclusief koe als een soort gekken door de bak zag vliegen. Toen ik hem eindelijk weer op het erf had kalmeerde alles direct weer. :+ De koe mocht zelfs gezellig mee eten :')

Uiteindelijk heeft Grada nog de hele nacht en een deel van de dag erna bij de paarden gestaan en mijn moeder geholpen met uitmesten. :')

Afbeelding

En Joep? Op die zaterdag maakte ik weer aanstalten om te gaan wandelen. Hij is direct doorgerend naar het hek om daar op mij te staan wachten. _/-\o_

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 10:22

Wat lief van je kudde dat ze de koe hebben geadopteerd! Ik snap dat je heel raar stond te kijken hahaah

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 10:41

Sintara schreef:
Wat lief van je kudde dat ze de koe hebben geadopteerd! Ik snap dat je heel raar stond te kijken hahaah


Ja we hebben wat dat betreft een hele fijne kudde. Mijn merrie is alleen niet zo fijn om te introduceren bij andere paarden. Ze heeft al meerdere paarden naar de dierenarts gekregen op die manier en Storm heeft bij onze introductie ook ruim een week kreupel gelopen na een klap van Rims en een wond die hij daarbij opliep. :(:) Maar koeien gaan goed :')

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 10:41

De afgelopen dagen hebben we heerlijk weer gehad en hebben we ook heerlijke stukken gewandeld. :D

Zaterdag had ik hem in de bak aan het werk gezet. Echt aan het werk gezet. Cirkeltje hier, cirkeltje daar en nog een gekke sprint uit eigen initiatief waren we na twintig minuten klaar. Geen stap slecht gelopen *\o/* Heerlijk.

De dag erna wilde ik even de spierpijn eruit stappen. Dus we gingen lekker wandelen over de weg. Hij liep heerlijk. Lekker vlotjes, druk, stuiterend en hard. :') Na ruim - ruim! - twintig minuten moest ik terug omdat ik een afspraak met mijn oma had. Die kan je natuurlijk niet afzeggen. :D Maar nee. Joep ging niet meer terug. Pas nadat mijn lijn helemaal op was (en er een motor aankwam _/-\o_ ) ging hij met mij mee.

Afbeelding

Gisteren (maandag dus) had hij in de wei opeens een gekke tien minuten. Hij had heerlijk gerold en vloog daarna naar mij toe om te spelen. Best leuk, maar ik liep in een modder-wei met een dure camera dus even niet zo handig. _O- Daarna schoot hij weer in volle galop terug en ging in zijn eentje even uit zijn plaat. Daarna deed de rest ook mee en was het einde zoek. :')


Afbeelding

Afbeelding

Verder hebben we gespeeld met kerst-spul. Altijd leuk. :')
Afbeelding

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:28

Jouw foto's en verhalen! Joep is echt heel leuk.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:37

Haha die koe, wat grappig dat ze haar tolereerden.
En Joep uit zijn stekker, helemaal super dat hij zich zo goed voelt! *\%/*

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 15:15

miereneter schreef:
Jouw foto's en verhalen! Joep is echt heel leuk.


haha helemaal mee eens!

@Miranda

daar ben ik ook heel erg blij mee. :) En die kerstfoto's had ik twee jaar geleden ook niet hoeven proberen. Hij is zelfs een keer geschrokken van een halstertouwtje om zijn nek slaan :')

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:17

De kerstkrans lijkt wel op eten, dat scheelt!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:55

Heerlijk beest is het toch :')

En die koe :')

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 20:21

Op avontuur

Vorig jaar maakte ik voor mijzelf een doel: ik wilde met Joep naar het strand. Oh en ik wilde zelf met de trailer gaan rijden. Nu wil het zo zijn dat hij dit jaar welgeteld één keer op de trailer gestaan heeft en dat is toen we gingen verhuizen. Zelf heb ik laatst voor het eerst met een lege trailer gereden, dus ergens zit er wel vooruitgang in, maar nog niet voldoende om daadwerkelijk naar zeeland te rijden inclusief paard. :')

Nu ging de 'roddel' dat er in de buurt een strandje was. Dat vond ik mega interessant dus vorige week (die keer dat hij niet verder wilde) ben ik gaan zoeken. Wel gezocht niet gevonden. Achteraf had ik maar een paar honderd meter verder moeten lopen dus dat was een beetje triest. :') Maar - het is gelukt! We zijn naar het strand geweest. *\%/*

Wat een avontuur. Het begon al dat het gisteren koud was. Echt koud. Dus toen ik paardlief uit zijn slaapzak haalde kreeg hij de bibbers waardoor hij de eerste kilometer achter mij aan gedribbeld heeft met zijn staart hoog, heel hoog, in de lucht. Ik moet zeggen: best impressive. Zeker als je je realiseert dat de hele wandeling 2 kilometer was. |o

Wat ik dus niet had gerealiseerd dat het een strandje was aan de Lek waar heel veel binnenvaartschepen voeren. Voordat Joep goed en wel doorhad dat er én water én zand én een pond was had hij al een crisis over een simpel klein bootje dat voorbij voer. Toen vlakdaarna de pond vertrok en een meneer met hele enthousiaste kinderen (PÁÁÁÁRDJEEEEEE) het strandje opliep was het klaar. Hij wist niet of hij moest rennen, bij mij moest blijven of moest stuiteren. Dus hij bleef maar op zijn plek staan trillen. :') Toen de boot voorbij was leek hij zijn schouders op te halen en te denken: best leuk hier. _O-

Crisis averted. De rest van de tijd op het strandje was heel gezellig! Hij schrok zich een hoedje van een steen, maar verder mag ik niet klagen. Hij liep een beetje om zich heen te snuffelen en kijken en ging zelf op onderzoek uit. <3 Alleen het water (inclusief pond) bleef toch wel een beetje eng, maar dat komt wel.

We hebben genoten. We zijn zeker 1,5 uur weggeweest en het is voor herhaling vatbaar :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier zag hij dus een boot _O-

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:10

Wauw wat een mooi plekje!
De foto's zijn gaaf zo met die rooie! <3

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 21:31

Jaa echt prachtig! Binnenkort ga ik nog eens langs met een echte camera <<)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:39

Ik vind dit echt een heerlijk topic!
Lees al wat langer mee, maar besloot toch om eens vanonder die meeleessteen vandaan te komen :Y)
Wat een heerlijk dier is joep! En je schrijft hilarisch ts!