Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:46

Het paard wat ik 10 jaar geleden heb verkocht, heb ik 2x bezocht. 1x zo'n 2 maanden nadat hij was opgehaald en nog een keer begin 2018.

Inmiddels is hij een oudje en hij wordt iedere dag nog steeds met evenveel liefde verzorgd. En dat is echt heerlijk om te zien! :D

Met mijn huidige paard zou ik er ook geen problemen mee hebben. :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:15

ligt er aan, Maar mij kennende zullen ze wel welkom zijn. Andersom niet mee gemaakt maar stel dat dan zou ik ook blij zijn als ik mocht komen kijken. Maar bijv verkoop ik het paard omdat ik geen klik mee hebt, of omdat het dier niet bij mij past, zou ik denk ik niet willen opzoeken. Misschien via facebook volgen? maar niet stalken ofzo.

paard verkopen door financiele redenen hoop ik nooit te hoeven doen. Lijk me zo verschrikkelijk je maatje weg doen omdat je niet kan betalen.. Zet hem dan nog liever denk ik op een goedkoop weiland tot dat het financieel beter gaat.. Maar ook hierin kan ik niet oordelen omdat ik niet in zo situatie zit. En hoop er ook nooit in te komen.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:19

Geen probleem met vorige eigenaars. Alleen maar leuk.

Nieuwe eigenaar van mijn vorige paard is tevens ook een vriendin geworden, super leuk! :D

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:24

Ja hoor die zijn welkom, ze zijn na anderhalf jaar dat ze van ons was ook bij ons geweest.
Veulen die we zelf gefokt hebben en met ruim 2.5 jaar hebben verkocht ook leuk contact mee. Na een paar maandjes dat ze bij haar stond wezen kijken. Super lieve mensen.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:31

Ik stuur regelmatig foto’s naar de oude eigenaar. Ze mogen van mij ook gerust komen kijken.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:43

Ik heb mijn huidige paard gekocht nadat de vorige eigenaresse hem een jaar gehad heeft (en zij had hem van de fokker). Zij heeft bij verkoop aangegeven graag eens te willen komen kijken, inmiddels heb ik hem bijna een jaar en ben ik zo trots op de vorderingen die we maken dat ik het wel leuk zou vinden als ze eens langs zou komen. Echter denk ik dat ze hem eigenlijk liever niet had willen verkopen, dus ik snap dat ze misschien wel niet echt langs wil komen en genoegen neemt met de foto's die ik af en toe stuur.

Mijn bijrijpaard heb ik verkocht in opdracht van de eigenaresse en ik heb nog wekelijks contact met de nieuwe eigenaresse, dat vind ik toch wel erg leuk en gezellig contact!

Mijn haflinger ben ik helaas uit het oog verloren, maar heb ik te kort gehad om hem daadwerkelijk weer op te gaan sporen. Hij zou naar Duitsland gegaan zijn. Ik zou het heel leuk vinden er ooit nog een update van te krijgen, maar hij is niet zonder reden weggegaan.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:49

Ik heb zo nu en dan nog contact met de oude eigenaar, stuur ik wat foto’s etc. Ik heb er geen problemen mee. Vind het juist leuk dat ze hem zo nog een beetje kan volgen.

Zelf heb ik geen behoefte om op (be)zoek te gaan naar mijn verkochte pony. Eerst had ik dat wel, maar inmiddels is ‘t goed zo.

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:52

De vorige eigenaresse van mijn paard mag gerust komen kijken. Ik heb haar ook op Facebook en ze schrijft zo nu en dan hoe goed ze er uit ziet, maar ook wel dat ze gemist word. Ze mag gerust langs komen, maar heeft dat nu, 2,5 jaar later, nog niet gedaan. Het paard is dan ook weg gegaan omdat ze geen tijd meer voor haar hadden en niet door financiële moeilijkheden o.i.d. Dus ze heeft ook geen spijt.

Als ik een paard bij bijvoorbeeld een handelaar gekocht zou hebben en ik zie een oproepje van iemand die het paard zoekt (oud verzorgpaard, weg moeten doen ivm. scheiding o.i.d.) en zou willen weten hoe het nu met hem/haar gaat zal ik het wel laten weten. Echt langs laten komen ligt er aan hoe diegene zich opstelt, denk ik. Misschien na wat langer contact.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:09

Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op een regelmatig bezoek van een vorige eigenaar.
Ik heb een paard gekocht, niet alle eigenaren, verzorgers en dergelijke die het dier gehad heeft.

Dit komt vooral voort uit een oude verzorgster van 1 van mijn paarden die vond dat zij rechten had over mijn paard.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:12

Bij mij zijn ze allemaal van harte welkom. Zowel bij mijn lieve ruin, die ik alweer bijna 14 jaar heb als mijn merrietje (5 jaar bij mij). Ik heb ze ook gewoon als facebookvriend, waarom niet? Zijn lieve mensen.

Helaas ben ik een vroegere lieve Shetlander van ons wel uit het oog verloren. Die is in 2006 naar iemand op bokt gegaan, die hem weggegeven heeft uiteindelijk. Blijkt hij daar ook maar kort te zijn geweest en nu gaat hij van hot naar her en ben ik hem uit het oog verloren. Heel jammer, maar ja.... zo gaat dat.

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:12

Sabbientje schreef:
Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op een regelmatig bezoek van een vorige eigenaar.
Ik heb een paard gekocht, niet alle eigenaren, verzorgers en dergelijke die het dier gehad heeft.

Dit komt vooral voort uit een oude verzorgster van 1 van mijn paarden die vond dat zij rechten had over mijn paard.


:wow: Dat is brutaal. Dan snap ik ook wel dat je zo terughoudend bent.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:37

Ik vind het geen probleem! Ik heb zelfs eigenaren van nakomelingen van mijn paard op stal gehad. Geen probleem, juist super leuk! Ik maak altijd wel een afspraak, zomaar op stal zonder mij vind ik een vreemd idee

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:37

Ik heb daar ook geen moeite mee! De fokker van mijn pony heeft mij gevonden via een advertentie toen ik een bijrijder zocht. Dat vond ik zelfs heel leuk, heb je toch wat meer achtergrond bij je paard :D

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:44

Zoals eerder is gezegd is het denk ik heel erg afhankelijk van de situatie.
Zelf weet ik niet waar mijn pony vandaan komt. Ik heb haar 17 jaar geleden gekocht via een handelsstal. Zij wisten dat ze uit Zeeland kwam, maar ze was zwaar verwaarloosd.
Ik ben wel op zoek geweest naar de oude eigenaren hoor, maar meer omdat ik graag meer informatie over de pony wilde hebben, maar ik denk niet dat ik het zo zou waarderen als ze langs zou willen komen. Maar dat komt vooral omdat ze de pony zo verwaarloosd hebben. Als ze altijd netjes verzorgd was geweest had ik het geen enkel probleem gevonden.

nessinator
Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:54

Wij houden ook (actief) contact met de vorige eigenaren van onze paarden, en ook (op verzoek) met de eigenaren daarvoor. Dat was zelfs de reden dat ik een bokt-account heb aangemaakt!

3timesmom

Berichten: 1322
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:57

Bij mijn oude paard die inmiddels overleden is heb ik dat gedaan.
Ik stuurde hen ook vaak brieven en updates.
Het paard had ik gekocht toen hij 5 was en is hier 32 mogen worden.
Die mensen waren er heel blij mee. Haar man had dit paard als laatste veulen gefokt en is kort daarna overleden. Ze hebben ons altijd blijven volgen met hun gezin en nu nog steeds sturen we met kerst een kaartje naar elkaar.
Ook zijn ze een keer op visite geweest om hem te komen bezoeken ook al moesten ze meer dan 3 uur rijden.
Het ligt er net om wat beide partijen willen.
Van mn huidige paard heb ik nooit nog wat van de mensen gehoord.

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:03

Ja hoor, lijkt me gezellig. Het is wel handig als ze dat van tevoren even aankondigen, dan neem ik voldoende muntjes mee voor de koffieautomaat.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:12

Ik heb nog steeds af en toe contact met de oude eigenaresse van mijn paard, ze ziet ook regelmatig foto's op facebook en volgens mij is dat voor ons beiden genoeg.
Ze is in principe ook gewoon welkom, maar wel alleen "op afspraak".

Andersom heb ik helaas een keer een kat(oké tis geen paard maar je bent wel gehecht aan het beestje) moeten herplaatsen, en deze dame stuurt mij nog steeds af en toe een foto en berichtje. Ik mag ook best langskomen als ik dat wil. Ben 1 of 2x geweest maar wil het nu een beetje laten rusten. Het is niet meer mijn beestje, en inmiddels heb ik er vrede mee. Ze heeft het daar goed, waarom moet ik dan steeds "controleren"?

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:12

Bij mijn huidige paard is dat geen enkel probleem. Ze is al jaren een vriendin dus ze is altijd welkom. En ik deel sowieso altijd al onze avonturen.
Maar anders? Nee, dan zit ik daar echt niet op te wachten. Eigenlijk precies wat Sabbientje schrijft. Ik koop dan een paard en niet zijn omgeving en mensen uit zijn verleden.

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:17

Ik heb er geen probleem mee en ik ga zelf ook nog wel eens langs de 'exen', maar dan bemoei ik me nergens mee en alleen even een aai geven is voor mij voldoende. Oud-eigenaren zijn hier welkom en dat gaat in principe altijd goed. Eén keer wilden de verkopers het paard verkopen wegens financiële omstandigheden, maar ze wilden na verkoop graag het recht behouden om het paard te komen rijden (zonder meebetalen). Zoiets vond ik niet heel wenselijk. :+

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:25

Hier zijn ze altijd welkom geweest, alleen is dat nooit gebeurd behalve bij huidige merrie.

Pony via handelaar gekocht die hem verkocht voor de eigenaren. Twee dochters die in pubertijd interesse verloren, maar daar nooit meer iets van gehoord. Wel contact gehad met de fokker en wat veulen foto's gehad, die was erg blij dat zijn fokproduct het zo goed deed.
Andere paard ook via een handelaar, maar paard werd al een tijd door zijn zoon gereden. Daar nooit meer contact mee gehad, ook nooit de eigenaren daarvoor gesproken oid.
Vorige paard kochten we ook van een handelaar :') Maar daar was het het paard van zijn vrouw die helaas te klein bleef. Die zijn we nog wel eens tegengekomen op wedstrijd en ze wilden hem terugkopen. Dat hebben we maar niet tegen mijn vader gezegd.

Huidige merrie kochten we van de fokker die haar tot 6 jarige leeftijd gehad had. Die heb ik op FB, maar ze is ook twee keer langs geweest en hebben soms wat contact. Niet veel en als ze langs komt is het een aai geven en even knuffelen. Of ze probeert op een wedstrijd te komen kijken.

Ik heb er dus geen problemen mee en wil ook best iemand op de hoogte houden zo af en toe. Maar het is wel mijn paard. En wel op afspraak, niet zomaar op stal staan.

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:27

Annet_Dottie schreef:
Mijn eerste paardje haar vorige eigenaresse kwam nog regelmatig op bezoek. Op een gegeven moment hadden we eigenlijk niet echt contact meer en kwam ik er achter dat ze stiekem op bezoek kwam, terwijl ze wist dat als ze me mailde ze gewoon langs kon komen. Stiekem bezoeken vond ik echt niet oké en uiteindelijk heb ik daar gelijk in gekregen, paard verhuisde toen ik zelf ook verhuisde, mevrouw kwam daarachter heeft paard opgespoord en is de stalhouders gaan bellen en leugens gaan verkondigen, waardoor zij achter mijn rug om buiten de tijden dat ik op stal mocht komen mijn paard bezocht. Uiteindelijk heeft ze mijn paard gestolen, die vrouw bleek rijp voor een gesticht, beweerde dat ik het paard in bruikleen had en dat zij haar dus terug mocht halen want het was haar eigendom en ze had haar nooit officieel verkocht.
Gelukkig had ik contract en mails om dit allemaal te bewijzen.

Toen ik m'n paardje zelf moest verkopen had ik met de nieuwe eigenaren ook afgesproken dat ik haar mocht opzoeken, hele speciale band had ik met haar. Maar daar ben ik keihard door opgelicht waardoor ik haar na een maand volledig kwijt was. Ze is meerdere keren door verkocht. Uiteindelijk heb ik vorig jaar via hier een vaag bericht gekregen van iemand die beweerde te weten waar ze was maar geen info wou/kon geven en mijn verhaal en gegevens ook niet door kon sturen, maar het was een "vriendin" van diegene. Toen heb ik het los gelaten en een maandje geleden kreeg ik ineens weer een pb van diegene met foto's van het paard en ineens wel info. Toen in contact gekomen met de nieuwe eigenaren maar m'n geliefde vriendinnetje was net 3 week daarvoor ingeslapen, beide hadden we graag elkaar eerder gevonden en contact gehad dus dat is heel erg jammer, ik was er erg welkom geweest en had dat ook zeker graag gewild nog, maar helaas te laat.

Dus ik zou het alleen maar mooi vinden als het kan, maar als 1 persoon in het verhaal dit niet wil zou ik dat respecteren.

Wat een verhaal. Vaak gaat het niet alleen om eigenaren maar ook om verzorgers etc. Stiekem langskomen heb ik ook meegemaakt. En vreselijk gestalk. Vandaar dat ik het niet meer wil. Mijn huidige paardje heb ik van een handelaar gekocht,dan heb je dat probleem niet zo.Ik heb toen zelf de vorige eigenaar die in het paspoort stond geprobeerd te bellen om over het paard te kunnen praten, maar die woonde daar niet meer.Nu zou ik ook geen contact meer willen want het is nu echt mijn paardje en daar heb ik verder geen ex-eigenaren meer bij nodig.Verkocht is verkocht.Zelf heb ik er ooit een terugverkocht die ik net had (van een handelaar) omdat ik er bang van was geworden.Ik denk natuurlijk nog wel eens aan hem maar hoef hem niet terug te zien.Immers, verkocht =verkocht.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:29

Ik ben zelf ooit naar een oude verzorgpony geweest. Dat was een leuk weerzien! Zeker omdat ik geen idee had waar ze was en die pony toen wel heel speciaal voor mij was.

Hier is de oude eigenaar van mijn haflinger nooit op bezoek geweest. Maar zij of bijrijdster is altijd welkom. Ik denk alleen niet dat er nog iemand komt na 11 jaar :D

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:41

Als ik een paard van een particulier koop dan laat ik het die wel weten als het paard overleden is.Dat heb ik 2 keer meegemaakt. Als een soort familiebericht eigenlijk.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:38

Van mij hoeft dat niet zo, maar er zit nog al een verschil tussen een keer een berichtje: hoe gaat het met Henkie, of wekelijks: mag ik een foto van Henkie, of mag ik elke week komen poetsen/aaien enz.

De vorige eigenaar van mijn haf zou ik met liefde en jankend in de armen vallen: dat is mijn overleden opa Y;(