[VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:51

Het spijt me dat ik het nog een keer ga zeggen maar ik denk echt dat je veel meer moet gaan voeren. Ze krijgt echt te weinig waardoor ze niet aankomt en zonder vet kan ze ook geen spier opbouwen...

Fijn dat ze lekker nageeflijk liep!

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:08

Ik kan je seniores priores met wat zonnebloem olie aanraden.
Hier verschil van mijn merrie, geen arbeid puur voer.

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:10

fokfanaat schreef:
Ik kan je seniores priores met wat zonnebloem olie aanraden.
Hier verschil van mijn merrie, geen arbeid puur voer.

[ [url=m/5qsSNc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IX11QO.jpg]Afbeelding[/url] ]


En dan veel voeren. Geen 365 gram ofzo :+

Mooi resultaat ff! Ik gebruik sp ook graag

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:14

Nee idd, ik gaf een aantal scheppen (droge stof, geweekt meer dan een emmer vol) per dag, kan ook gewoon het is geen brokvervanging maar echt ruwvoer.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:28

fokfanaat schreef:
Ik kan je seniores priores met wat zonnebloem olie aanraden.
Hier verschil van mijn merrie, geen arbeid puur voer.

[ [url=m/5qsSNc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IX11QO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is goed opgeknapt zeg! :j

mavantos

Berichten: 3621
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:29

fokfanaat schreef:
Nee idd, ik gaf een aantal scheppen (droge stof, geweekt meer dan een emmer vol) per dag, kan ook gewoon het is geen brokvervanging maar echt ruwvoer.


Die van jou is echt opgeknapt! Mijn paard kreeg overigens 2 emmertjes (nat, 1 schep = 1 emmertje) per dag en knapte er ook erg van op. Alleen in dit geval zou je nog meer kunnen geven dan 2 emmertjes, die van mij zag er niet zo slecht uit.

Ik denk ook echt dat je meer moet gaan voeren. 300gr meusli (en 500gr na werk) is echt niets voor zo'n groot paard wat ook nog eens moet aankomen én spieren moet krijgen. Dat is echt ruim onvoldoende voer om goed aan te kunnen komen. Ze hoeft zeker niet binnen een maand 'dik' te zijn, maar op deze manier gaat het te langzaam.

Even een stomme vergelijking (een paard is geen grasveld natuurlijk), maar als ik mijn dorre grasveld iedere dag 1 glas water geef hou ik het wel in leven en wordt het misschien iets groener. Alleen als ik elke dag even goed de tuinslang eroverheen haal én bemest dan pas wordt het een mooi groen en vol grasveld.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 16:40

We staan onder controle van DA. Hierop word gehandeld. We gaan dit de komende tijd aanzien icm met dit trainingplan en over enkele maanden herhaling vh bloedonderzoek en hierop waar nodig het voerplan aanpassen. Via PB en hier al enkele voertips gekregen welke ik kan voorleggen mocht het nodig zijn.
Ik ga liever te langzaam dan te snel.

mavantos

Berichten: 3621
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:45

Kristy1998x schreef:
We staan onder controle van DA. Hierop word gehandeld. We gaan dit de komende tijd aanzien icm met dit trainingplan en over enkele maanden herhaling vh bloedonderzoek en hierop waar nodig het voerplan aanpassen. Via PB en hier al enkele voertips gekregen welke ik kan voorleggen mocht het nodig zijn.
Ik ga liever te langzaam dan te snel.


Als ik naar de vergelijkingsfoto's kijk zie ik amper verschil.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:47

Ik heb ook een paard wat moeilijk aankomt, op gewicht blijft. Ze krijgt dagelijks 2 scheppen fibrebeet en 2 scheppen subli(geweekt 2 grote emmers per dag).

Als jij zeker weet dat ze gezond is kan je verder met je voer. Krijgt ze genoeg, moet ze toch misschien iets anders?

Dat is zoeken, en uitproberen. Succes!

Koekie73

Berichten: 2689
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:48

Hoi TS, leuk om jullie progressie te volgen!

En wat een leuke pup <3 <3 <3
Ik heb gelezen dat jullie onder controle staan van een DA. Dat er verder niets bijzonders uit onderzoeken is gekomen. Ik neem aan dat de DA haar niet wekelijks ziet?
Ik zou met een mager paard ook niet te snel willen gaan, dat snap ik maar afgaande op de foto's zou ik me ook zorgen gaan maken en echt meer gaan voeren. Die paar gram muesli snap ik ook niet zo goed?
Niet dat je je daarover naar mij hoeft te verantwoorden, maar je benoemt het en ik probeer de gedachte erachter te begrijpen? Misschien wil je die gedachte delen?

Persoonlijk zou ik flink meer bij gaan voeren. En het trainen achterwege laten tot ze meer is aangekomen en ook daadwerkelijk spier aan kan maken. Dat zeg ik puur tot bezorgdheid.
Onze pony 'staat ook onder controle' (vanwege maagzweren) maar mijn DA zou niet vrolijk worden van dit soort foto's. En ja, onze pony moest ook aankomen. Dat is prima gelukt met weidegang, bijvoeren met onbeperkt hooi+lucerne mix digest van Hartog.

keeyzie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:55

Goed om te zien dat ze steeds beter in haar vel begint te komen.
Hier ook zeer goede ervaringen met Senioris Prioris. Dat zou ik echt proberen te voeren.
Dat is geen krachtvoer maar een ruwvoervervanger waardoor ze er eigenlijk onbeperkt van mogen krijgen.
Ze had in mijn ogen ook al wat meer mogen bijkomen in de periode dat je haar nu hebt.
Het is een flink paard dus er mag inderdaad flink veel voer in. Bedenk ook dat ze moet bijkomen en dus zeker meer nodig heeft dan een normaal paard dat al op gewicht is.

Goed in ieder geval om te lezen dat ze onder controle staat bij de DA. Hopelijk knapt ze snel nog wat meer op!

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 17:00

Leuk dat je komt volgen!
Dankje, het is een heerlijk dier <3.

Ik heb wekelijks zowel telefonisch en via whatsapp contact met mijn dierenarts, dit zodat ik ook foto's kan doorsturen. Er is besloten maar een paar gram muesli te voeren omdat het hooi erg voedingsrijk is qua vitamines en mineralen en we de weidegang verder aan het uitbouwen zijn. Op basis van het bloedonderzoek en huidig rantsoen doen we dit uit voorzorg zodat ze hier niet onnodig veel van binnen krijgt. Voor nu voeren wij niet teveel, naarmate ze vorderd word dit langzaam aan uitgebreid. We gaan hierin niet te hard van stapel lopen.

Wat niet vergeten moet worden is dat merrie geheel moet wennen aan haar nieuwe huisvesteging (24/7 buiten), we 3 opeenvolgende stormen hebben gehad en de wormbesmetting net weg was waardoor haar darmflora wat langzaam op gang is gekomen. Dit zijn dingen die lichamelijk impact hebben waardoor het deze 3 maanden wat langzaam is gegaan. Op de foto's is niet altijd goed te zien dat ze daadwerkelijk vooruitgaat. In het echt daarintegen zijn de ribben inmiddels amper voelbaar en begint ze al een fijn buikje te krijgen. Ook is de spieropbouw lichtelijk zichtbaar.

Rust en tijd gaat haar goed doen.

Ik ga ondanks al het goede advies en mensen die vinden dat ze sneller aan zou moeten komen niets overhaasten. Wij doen dit op onze manier en onder controle van de DA. Zolang we hiermee vooruit komen zie ik niet in wat hier mis mee zou zijn.

Koekie73 schreef:
Hoi TS, leuk om jullie progressie te volgen!

En wat een leuke pup <3 <3 <3
Ik heb gelezen dat jullie onder controle staan van een DA. Dat er verder niets bijzonders uit onderzoeken is gekomen. Ik neem aan dat de DA haar niet wekelijks ziet?
Ik zou met een mager paard ook niet te snel willen gaan, dat snap ik maar afgaande op de foto's zou ik me ook zorgen gaan maken en echt meer gaan voeren. Die paar gram muesli snap ik ook niet zo goed?
Niet dat je je daarover naar mij hoeft te verantwoorden, maar je benoemt het en ik probeer de gedachte erachter te begrijpen? Misschien wil je die gedachte delen?

Persoonlijk zou ik flink meer bij gaan voeren. En het trainen achterwege laten tot ze meer is aangekomen en ook daadwerkelijk spier aan kan maken. Dat zeg ik puur tot bezorgdheid.
Onze pony 'staat ook onder controle' (vanwege maagzweren) maar mijn DA zou niet vrolijk worden van dit soort foto's. En ja, onze pony moest ook aankomen. Dat is prima gelukt met weidegang, bijvoeren met onbeperkt hooi+lucerne mix digest van Hartog.

Koekie73

Berichten: 2689
Geregistreerd: 30-10-16

Re: [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:16

Ah ze is ook helemaal niet gewend om 24/7 buiten te staan? En staat ze nu 24/7 op gras? Dan kan ik me dat ook voorstellen ja.
Sowieso is het jouw paard en moet je uiteraard jouw eigen plan volgen.
Conclusies trekken vanaf foto's is ook altijd lastig. Ik hoop dat ze in ieder geval lekker bijtrekt de komende weken!

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 18:00

Nee klopt dit was ze niet gewend.
Ze staat overdag op de paddock en in de avond op het gras. Op de paddock krijgt ze onbeperkt hooi :o.

Koekie73 schreef:
Ah ze is ook helemaal niet gewend om 24/7 buiten te staan? En staat ze nu 24/7 op gras? Dan kan ik me dat ook voorstellen ja.
Sowieso is het jouw paard en moet je uiteraard jouw eigen plan volgen.
Conclusies trekken vanaf foto's is ook altijd lastig. Ik hoop dat ze in ieder geval lekker bijtrekt de komende weken!

Koekie73

Berichten: 2689
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:50

OK, dus ze krijgt vooral hooi dus en dan die muesli. Te snel komt ze zeker niet aan. Wat is dan de reden van de DA om niet wat meer bij te voeren nu? Klinkt op zich als een prima voerschema voor een paard dat op gewicht is, maar waarom dan nu niet wat extra als ze duidelijk nog lang niet genoeg aangekomen is? Ik snap dat te snel in haar nadeel is, maar te snel gebeurt nu toch ook duidelijk niet?

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:55

Seniores is ook helemaal geen manier om snel aan te komen met veel granen en suikers, Maar juist een ruwvoer vervanger die in een kleinere kwantiteit toch hetzelfde resultaat geeft, voor bijvoorbeeld oudere dieren die hooi niet goed kunnen eten meer.
Echt een prima manier om ze wat aan te laten zetten zonder hoge suikers

Anoniem

Re: [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:12

Ik heb ook goed ervaringen met SP, maar nog beter met merriebrok. Mijn paard wordt soms wat heet van extra 'gewone' brok maar is modelletje renpaard (altijd net op het magere af, nooit echt vol).
Sinds kort hebben we een ommezwaai gemaakt; beginnen met 1 kg merriebrok en 1 gewone, opgevoerd naar 2 kg merriebrok en 1 kg gewone.
Ze heeft hier mega stappen in gemaakt is binnen no time ontzettend mooi aangekomen, en gewoon gezonder op gewicht gekomen. Ik kan je echt adviseren om VEEL meer brok te geven en dan merriebrok.

AlwaysH

Berichten: 11281
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:14

Kan je niet gewoon (in stap) op de grond werken en verder geen bijzet longeren meer doen?
geen idee wat voor grondwerk je verder doet en longeren kan natuurlijk geen kwaad, maar mogelijk ook wel heel fijn om van dat grondwerken een project te maken terwijl ze aankomt?

Spoonwise

Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 04:24

Knappe Dalencia.
Ik wil geen gedoe en zie dat ze al wel wat aangekomen is; ik heb Dalencia een beetje getrained op haar vorige adres (of twee geleden als ik het goed heb). Ze is een heel werkwillige merrie. En ze was er zodanig aan toe dat de osteopaat haar niet wou behandelen ivm alle onderliggende klachten. Allicht is het een idee een nu nog weer osteo te laten komen om haar goed na te laten kijken...

Longeren aan een halster of hoofdstel is imo een no go maar ik moet het allicht loslaten, ik heb haar immers niet over kunnen nemen omdat ik dat financieel niet aan kan. Dalencia is een kostenpost die elke zoveel maanden een dierenarts nodig heeft en/of een hoefzweer, haar binnenkant is niet op orde of in ieder geval was niet op orde toen ze weg ging.

Overigens stond ze 24/7 buiten in kuddeverband op paddock op hooi en in de weidemaanden op gras en werkte aan de longe, in vrijheid of wandelde of reed elke week. Dit wel na een historie van veel gedoe op andere stallen en veel gezondheidsklachten.

Ze is een heel onzeker paard en heeft heel heel veel tijd nodig... Ze was niet uit de weide te halen door de eigenaar en met heel veel rust en geduld krijg je veel bij haar voor elkaar. Rijden vind ze een ramp, ik weet niet precies waar daarin mogelijk ooit gebeurt is, of dat er überhaupt iets gebeurd is want de kans is ook groot dat het komt door haar klachten. Bitloos werkte ze veel relaxter dan met bit, ze had de voorkeur voor een hackamore en ontspande daar veel meer in dan met bit.

Mocht je nog wat willen weten mbt Dallie hoor ik het graag.. ik ben (evenuteel) ook instructeur mocht je iemand zoeken. Succes...

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 07:45

Klopt, ik ben ervan op de hoogte dat Dalencia voordat ze bij mij kwam totaal niet gezond was. De eigenaar heeft haar terug gehaald en toen door de medische molen gehaald zoals mij is verteld en ik het e.a ook van heb gezien. Hieruit kwam alles positief naar voren.

Zou ik mogen weten waarom je Dalencia een kostenpost vind? Heeft hier iig nog niets onder de leden gehad. Chiropractor komt binnenkort als ze weer wat spier heeft om haar helemaal lekker los te maken. Overigens stond ze op de vorige plek niet 24/7 buiten dus is het wel weer even een omschakeling voor haar. Waar ze daarvoor gestaan heeft ben ik niet bekend mee.

Werkwillig is ze zeker. Zou je mij kunnen uitleggen via PB waarom je longeren aan halster/hoofdstel een no go vind, en welke voor mij onbekende onderliggende klachten ze heeft gehad? Voor zover ik de testen die destijds zijn uitgevoerd en de keuring die ik gezien heb zag het er allemaal positief uit en lijkt er niets aan de hand te zijn. Inwendig ook door de medische molen gehaald en was allemaal in orde net voordat ze bij mij kwam. Ben ook erg benieuwd naar verdere uitleg betreft haar gedrag onder het zadel. Video's/foto's die ik ontvangen heb zagen er allemaal positief uit. Dat haar voorkeur bij bitloos ligt ben ik inderdaad bekend mee en dit is iets wat wij tzt ook gaan doen onder het zadel.

Zou je mij tevens deze historie nader willen uitleggen via PB? Ben hier erg benieuwd naar omdat je toch graag wilt weten wat je in je handen hebt en het, op jou ervaring uitgaande, ook zomaar kan zijn dat oude eigenaar niet in alles geheel eerlijk is geweest.

Citaat:
Dit wel na een historie van veel gedoe op andere stallen en veel gezondheidsklachten.


Voor wat ik nu ervaren heb is Dalencia inderdaad een werkwillige maar onzekere merrie, welke veel rust en vertrouwen nodig heeft. Ik ben daarom heel erg benieuwd welke achtergrond informatie jij hebt over haar, gezien mij anders is verteld/enkele testen anders aangeven. Wil dit toch graag weten zodat mocht er toch iets zijn ik hiervan op de hoogte ben. Ik hoop hierin ook dat de oude eigenaar geheel eerlijk is geweest naar mij en ondanks aangetoonde testen niet het e.a achter heeft gehouden. Mijn DA ziet op dit moment niets bijzonders aan haar. Hierin zijn we uit gegaan van de testen die bij de oude eigenaar zijn gedaan en met dat ze bij mij aankwam een simpel standaard voor het oog onderzoek o.a hart, longen, manier van beweging. Aanraden was wel om over een tijd een chiroprator erbij te halen. Dit gaat ook zeker gebeuren, heeft mevrouw wel nodig. Als je mij een PB zou willen sturen dan graag.

Akeyti schreef:
Knappe Dalencia.
Ik wil geen gedoe en zie dat ze al wel wat aangekomen is; ik heb Dalencia een beetje getrained op haar vorige adres (of twee geleden als ik het goed heb). Ze is een heel werkwillige merrie. En ze was er zodanig aan toe dat de osteopaat haar niet wou behandelen ivm alle onderliggende klachten. Allicht is het een idee een nu nog weer osteo te laten komen om haar goed na te laten kijken...

Longeren aan een halster of hoofdstel is imo een no go maar ik moet het allicht loslaten, ik heb haar immers niet over kunnen nemen omdat ik dat financieel niet aan kan. Dalencia is een kostenpost die elke zoveel maanden een dierenarts nodig heeft en/of een hoefzweer, haar binnenkant is niet op orde of in ieder geval was niet op orde toen ze weg ging.

Overigens stond ze 24/7 buiten in kuddeverband op paddock op hooi en in de weidemaanden op gras en werkte aan de longe, in vrijheid of wandelde of reed elke week. Dit wel na een historie van veel gedoe op andere stallen en veel gezondheidsklachten.

Ze is een heel onzeker paard en heeft heel heel veel tijd nodig... Ze was niet uit de weide te halen door de eigenaar en met heel veel rust en geduld krijg je veel bij haar voor elkaar. Rijden vind ze een ramp, ik weet niet precies waar daarin mogelijk ooit gebeurt is, of dat er überhaupt iets gebeurd is want de kans is ook groot dat het komt door haar klachten. Bitloos werkte ze veel relaxter dan met bit, ze had de voorkeur voor een hackamore en ontspande daar veel meer in dan met bit.

Mocht je nog wat willen weten mbt Dallie hoor ik het graag.. ik ben (evenuteel) ook instructeur mocht je iemand zoeken. Succes...
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 23-04-20 08:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 08:00

De reden die DA aangaf waarom hij het nu niet nodig vind meer bij te voeren is omdat we de weidegang aan het opbouwen zijn en hij hierin enkele weken wil aanzien hoe ze op dit rantsoen icm weidegang zal aankomen. Mocht hieruit (en de naderende bloedtest) blijken dat dit niet voldoende is zal er een nieuw voerplan worden opgesteld. Te snel gebeurd nu inderdaad zeker niet, dat is iets wat we ook juist willen voorkomen. Vandaar dat wij hierin alles rustig opbouwen en niet te hard van stapel lopen.

Koekie73 schreef:
OK, dus ze krijgt vooral hooi dus en dan die muesli. Te snel komt ze zeker niet aan. Wat is dan de reden van de DA om niet wat meer bij te voeren nu? Klinkt op zich als een prima voerschema voor een paard dat op gewicht is, maar waarom dan nu niet wat extra als ze duidelijk nog lang niet genoeg aangekomen is? Ik snap dat te snel in haar nadeel is, maar te snel gebeurt nu toch ook duidelijk niet?


We zijn op de dagen waar we niet aan het trainen zijn bezig met gronwerk. Hierin voornamelijk het leiden, halthouden, en persoonlijke ruimte. Iets waar bij haar nog wat werk in gaat zitten. Uiteindelijk van plan fijne boswandelingen te gaan maken als dit er eenmaal inzit.

AlwaysH schreef:
Kan je niet gewoon (in stap) op de grond werken en verder geen bijzet longeren meer doen?
geen idee wat voor grondwerk je verder doet en longeren kan natuurlijk geen kwaad, maar mogelijk ook wel heel fijn om van dat grondwerken een project te maken terwijl ze aankomt?

Spoonwise

Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:22

Ik heb op je bericht geantwoord :)

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:58

Ik zie wel degelijk verschil. Het verschil is misschien niet groot, maar het is wel te zien.
Zeker als je alle factoren van de afgelopen tijd meerekent (verhuizing, onderzoeken, weersomstandigheden, enz.), kun je geen grote wonderen verwachten.

TS: mocht je ruwvoer willen aanvoeren, dan zou je eens naar Agrobs Fetura kunnen kijken. Dat is een grasbrok, dus sluit heel goed aan bij je hooi en gras. Ze krijgen er geen energie van. Maar doordat het eiwitgehalte hoger is, zet het wel aan en ondersteunt de spieren goed in het herstel en de opbouw.
Lijkt me heel interessant voer voor Dalencia.
https://www.rwdh.nl/paard/paard-agrobs-fetura-20kg/

Edit: Ik zou persoonlijk het werken even een maandje laten zitten. Eerst lekker wennen en bijkomen en daarna pas gaan trainen. Wil je toch wat met haar doen, ga wandelen of wat grondwerk doen. Lichamelijk niet zo belastend, maar wel mentale bezigheidstherapie en opbouwen van een band en vertrouwen.

heyhallohey
Berichten: 315
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Pijnacker

Re: [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:15

Ik volg ook, ben heel benieuwd hoe je paard verder opknapt:)

In die paar maanden tijd dat je haar hebt zie je in mijn optiek wel een verbetering. Lijkt me ook wel erg lastig met het lange koude weer om je paard goed warm te kunnen houden. Mijn paard is al gevoelig voor temperatuurwisselingen, laat staan jouw paard in de (voornamelijk voormalige) conditie. Ben heel benieuwd hoe ze verder gaat opknappen met het komende weideseizoen.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 14:41

Dankje voor de voertip!
Ze is lichamelijk nu beter op gewicht en zal hierin dan zeker ook wel belasting aankunnen. We pakken dit uiteraard rustig op. Als zij aangeeft dat het voor haar gevoel te snel gaat dan nemen we een stapje terug.

Daihyo schreef:
Ik zie wel degelijk verschil. Het verschil is misschien niet groot, maar het is wel te zien.
Zeker als je alle factoren van de afgelopen tijd meerekent (verhuizing, onderzoeken, weersomstandigheden, enz.), kun je geen grote wonderen verwachten.

TS: mocht je ruwvoer willen aanvoeren, dan zou je eens naar Agrobs Fetura kunnen kijken. Dat is een grasbrok, dus sluit heel goed aan bij je hooi en gras. Ze krijgen er geen energie van. Maar doordat het eiwitgehalte hoger is, zet het wel aan en ondersteunt de spieren goed in het herstel en de opbouw.
Lijkt me heel interessant voer voor Dalencia.
https://www.rwdh.nl/paard/paard-agrobs-fetura-20kg/

Edit: Ik zou persoonlijk het werken even een maandje laten zitten. Eerst lekker wennen en bijkomen en daarna pas gaan trainen. Wil je toch wat met haar doen, ga wandelen of wat grondwerk doen. Lichamelijk niet zo belastend, maar wel mentale bezigheidstherapie en opbouwen van een band en vertrouwen.


Klopt, makkelijk is het in die omstandigheden inderdaad niet haha. Leuk dat je ons komt volgen :o.

heyhallohey schreef:
Ik volg ook, ben heel benieuwd hoe je paard verder opknapt:)

In die paar maanden tijd dat je haar hebt zie je in mijn optiek wel een verbetering. Lijkt me ook wel erg lastig met het lange koude weer om je paard goed warm te kunnen houden. Mijn paard is al gevoelig voor temperatuurwisselingen, laat staan jouw paard in de (voornamelijk voormalige) conditie. Ben heel benieuwd hoe ze verder gaat opknappen met het komende weideseizoen.