Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37654
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:55

Ketly schreef:
En dat is precies wat ze zoeken :D Hoeft geen papier bij te zitten en hoeft zelfs niet superknap te zijn, maar gewoon braaf en lekker mee op buitenrit en beginnerslesjes volgen. Ze zullen er tussen zitten maar ik vind het wel lastig filteren!

Gaan kijken. Niet zeuren over afstanden of "ik kan pas over drie weken".
Kijk wat het paard je te vertellen heeft.

Zoek ook geen recreatiepaard; dat zijn niet zelden afgekeurde "sport"paarden. Let daarop!!
Zoek iets dat geschikt is voor (basis) endurance.

Zegt tegen de verkoper: ik pleur m'n bagage erop en ik rij d'r naar huis.
Dat deed ik ook toen ik Tante Taart ging kijken. Zegt de verkoper: ik denk wel dat dat goed gaat, beter dan met de trailer. En ja, daar had ze een punt want reizen op de wagen is niet helemaal haar ding.

Raineri
Berichten: 6303
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:18

Ik herken me wel in wat Ketly zegt, je moet het maar net even weten te filteren en de juiste adresjes weten. Ik denk dat “mijn” paard er ook wel is maar zoals gezegd, de laatste keer dat ik een paard kocht was 10 jaar terug. Ik moet me gewoon even goed oriënteren. Ik denk niet dat ik komend voorjaar al met het bericht kom dat ik er eentje op de kop heb getikt. (Zeg nooit nooit _O- )

Ik ben opzoek naar een dier tot zes jaar, aanleg voor dressuur maar moet ook een sprong kunnen maken, een merrie (liefste een vosje <3 ), mag wat groen zijn met een budget tot 7 a 8 k. Ook het liefste iets tot 170 cm, ben niet zo groot.

ikke

Berichten: 37654
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:34

Danique_G schreef:
Ik herken me wel in wat Ketly zegt, je moet het maar net even weten te filteren en de juiste adresjes weten. Ik denk dat “mijn” paard er ook wel is maar zoals gezegd, de laatste keer dat ik een paard kocht was 10 jaar terug. Ik moet me gewoon even goed oriënteren. Ik denk niet dat ik komend voorjaar al met het bericht kom dat ik er eentje op de kop heb getikt. (Zeg nooit nooit _O- )

Ik ben opzoek naar een dier tot zes jaar, aanleg voor dressuur maar moet ook een sprong kunnen maken, een merrie (liefste een vosje <3 ), mag wat groen zijn met een budget tot 7 a 8 k. Ook het liefste iets tot 170 cm, ben niet zo groot.

Staat op Marktplaats....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:35

Ketly schreef:
Kennissen van mij zoeken een héle brave, voor de rest eigenlijk weinig eisen behalve dat de stokmaat boven de 1.50 moet zijn. Ik heb heel internet afgezocht maar bestaan deze niet meer..? :+ Ik kom overal alleen maar sportpaarden tegen, waar zijn de leuke en brave kruisingen en koudbloeden gebleven? :D

Een draver is braver :)) Wilde ik eerst absoluut niet, maar potver wat heb ik een braaf paard gekocht. Half jaar onder het zadel, 2 maanden stilgestaan. Moeder heeft 20 jaar niet gereden en rijdt er zo mee weg. Fantastisch karakter ook. Wellicht is dat een optie :). Die zijn genoeg te vinden.

Blaze1994
Berichten: 621
Geregistreerd: 01-10-20

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:24

Hey, ik ben nieuw hier (in dit topic)

Ik ga zaterdag ochtend bij een springpaard kijken 2,5 jarige hengst. Zijn papa en mama en opa's en oma's allemaal 1.60 gepresteerd. Ze vragen 11K.. Nu is dit mijn eerste paard (naast mijn pony die nu met pensioen is). Ik wil hem ziezo helemaal laten keuren maar zijn er nog andere tips waar ik moet op letten?

Is de vraagprijs niet aan de lage kant? ben weinig thuis in Paardenvraagprijzen...

Wilde eigenlijk een veulen maar goed _O- (nadat ik heel hard riep dat ik het bij een paard/pony zou houden) 8)7

Liiesjjj

Berichten: 1187
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:56

Blaze1994 schreef:
Hey, ik ben nieuw hier (in dit topic)

Ik ga zaterdag ochtend bij een springpaard kijken 2,5 jarige hengst. Zijn papa en mama en opa's en oma's allemaal 1.60 gepresteerd. Ze vragen 11K.. Nu is dit mijn eerste paard (naast mijn pony die nu met pensioen is). Ik wil hem ziezo helemaal laten keuren maar zijn er nog andere tips waar ik moet op letten?

Is de vraagprijs niet aan de lage kant? ben weinig thuis in Paardenvraagprijzen...

Wilde eigenlijk een veulen maar goed _O- (nadat ik heel hard riep dat ik het bij een paard/pony zou houden) 8)7


Ik vind 11.000 voor een onbeleerd dier van 2,5 best aan de hoge kant eigenlijk. Prestaties in stamboom zeggen wel iets, maar ook niet alles. Ik ben zelf minder thuis in springpaarden, maar mijn 3,5 jarige dressuurmerrie uit goed presterende stam heb ik voor 9.000 gekocht. Ze was wel al röntgenologisch gekeurd.

Waar je op kan letten / kan vragen:
Is het dier ooit gekeurd geweest
Geschiedenis van het paard
Hoe wordt hij gehouden (stalling, voerbeleid, tandarts, osteo, hoefsmid ed).
Kijk goed naar de stand van de benen en hoeven.
Kijk als je erachter staat hoe de heupen staan (recht, scheef, ongelijk).
Voel langs de rug en kijk of hij ergens op reageert
Laat op het harde stappen en draven en kijk voor onregelmatigheden
In de bak aan de longe, weer checken voor onregelmatigheid

En natuurlijk: voel je een klik

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:01

Ik vind 11.000 ook niet echt aan de lage kant voor een mannelijk dier dat het tot op heden alleen van namen in zijn paspoort moet hebben. Normale prijs, ietsje hoog zelfs misschien, maar dat is afhankelijk van of het dier al wat goeds heeft laten zien.

Blaze1994
Berichten: 621
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:04

Liiesjjj schreef:
Blaze1994 schreef:
Hey, ik ben nieuw hier (in dit topic)

Ik ga zaterdag ochtend bij een springpaard kijken 2,5 jarige hengst. Zijn papa en mama en opa's en oma's allemaal 1.60 gepresteerd. Ze vragen 11K.. Nu is dit mijn eerste paard (naast mijn pony die nu met pensioen is). Ik wil hem ziezo helemaal laten keuren maar zijn er nog andere tips waar ik moet op letten?

Is de vraagprijs niet aan de lage kant? ben weinig thuis in Paardenvraagprijzen...

Wilde eigenlijk een veulen maar goed _O- (nadat ik heel hard riep dat ik het bij een paard/pony zou houden) 8)7


Ik vind 11.000 voor een onbeleerd dier van 2,5 best aan de hoge kant eigenlijk. Prestaties in stamboom zeggen wel iets, maar ook niet alles. Ik ben zelf minder thuis in springpaarden, maar mijn 3,5 jarige dressuurmerrie uit goed presterende stam heb ik voor 9.000 gekocht. Ze was wel al röntgenologisch gekeurd.

Waar je op kan letten / kan vragen:
Is het dier ooit gekeurd geweest
Geschiedenis van het paard
Hoe wordt hij gehouden (stalling, voerbeleid, tandarts, osteo, hoefsmid ed).
Kijk goed naar de stand van de benen en hoeven.
Kijk als je erachter staat hoe de heupen staan (recht, scheef, ongelijk).
Voel langs de rug en kijk of hij ergens op reageert
Laat op het harde stappen en draven en kijk voor onregelmatigheden
In de bak aan de longe, weer checken voor onregelmatigheid

En natuurlijk: voel je een klik


Bedankt voor je reactie!
Oke goed om te weten. Via een kennis die meer met de prijzen weet van springpaarden vertelde mij 5000 voor een goed veulen en elk jaar 5000 erbij. Als ik jouw zo hoor over die van jou denkik oke misschien toch niet zo gek deze prijs. Scheelt ook weer 600 euro ongeveer als ie al gekeurd is maar volgensmij is hij dat niet. Via wie ik hem ken (staat niet op internet) zei dat er nog wel wat gezakt kon worden maar wist niet hoeveel.

Bedankt voor het lijstje, die neem ik zeker mee. Wellicht kan ik dan al kiezen om hem aan mij voorbij te laten gaan. Ik ga ziezo een 2e keer kijken met iemand die er veel oog voor heeft (nu lastig met corona om dat de eerste keer te doen)

Blaze1994
Berichten: 621
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:06

Gini schreef:
Ik vind 11.000 ook niet echt aan de lage kant voor een mannelijk dier dat het tot op heden alleen van namen in zijn paspoort moet hebben. Normale prijs, ietsje hoog zelfs misschien, maar dat is afhankelijk van of het dier al wat goeds heeft laten zien.


Dankjewel voor je reactie! Ik begon al hele ramp scenario's te bedenken in mn hoofd waarom hij deze prijs heeft. Hij laat los een goede sprong zien voor de rest valt er nog weinig goeds te zien natuurlijk

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:10

Blaze1994 schreef:
Bedankt voor je reactie!
Oke goed om te weten. Via een kennis die meer met de prijzen weet van springpaarden vertelde mij 5000 voor een goed veulen en elk jaar 5000 erbij.


Haha, dus dan zou elke springgefokte driejarige 15.000 - 20.000 euro moeten kosten? Nou, nee, zou leuk zijn, maar nee. :D

Blaze1994
Berichten: 621
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:10

Zijn er verder meer mensen die heel rustig aan doen/ langer wachten met het rijden vaker dan 2x per week bijvoorbeeld. Zelf vind ik het toch wel een ding dat de rug zo laat is uitgroeit is en wij toch al vrolijk ze vol aan het werk zetten op 4 jaar..

Blaze1994
Berichten: 621
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:13

Gini schreef:
Blaze1994 schreef:
Bedankt voor je reactie!
Oke goed om te weten. Via een kennis die meer met de prijzen weet van springpaarden vertelde mij 5000 voor een goed veulen en elk jaar 5000 erbij.


Haha, dus dan zou elke springgefokte driejarige 15.000 - 20.000 euro moeten kosten? Nou, nee, zou leuk zijn, maar nee. :D


Nee niet elke springgefokte 3 jarige maar wel met een (zeer) goede afstamming..

Nu heb ik zelf nog nooit hoger dan 1.20 gesprongen en heb ook niet de ambitie om top niveau te rijden maar zou het zuur vinden om gelimiteerd te worden door het vermogen van het paard. Daarnaast was ik wel meer naar een eventer opzoek dus wellicht wordt het toch niks. Geen haast :o

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:14

Bedankt iedereen voor het meedenken, we gaan zaterdagochtend een hele leuke bekijken :D

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:30

Blaze1994 schreef:
Gini schreef:
Haha, dus dan zou elke springgefokte driejarige 15.000 - 20.000 euro moeten kosten? Nou, nee, zou leuk zijn, maar nee. :D


Nee niet elke springgefokte 3 jarige maar wel met een (zeer) goede afstamming..


Ja, ik moet zeggen dat ik hier ook wel realistischer in geworden. :) Want wat is een driejarige met een goede afstamming, wanneer je het over de bewuste springfokkerij hebt? Iedereen die doelbewust een springgefokt paard wil fokken gaat toch wel naar springstamboeken kijken en gaat daar voor een 'goede' hengst kiezen. Dus de meeste springgefokte paarden hebben wel wat goede naampjes in hun pedigree staan. En iedere fokker/eigenaar van een jong paard denkt dat die the next best thing in de wei heeft staan. Soms is dat zo en is 15.000-20.000 euro een realistische prijs, maar dat is zeker niet standaard voor elke driejarige met een goede afstamming. Mijn paard heeft heel wat leuke namen in haar stamboom staan, maar no way dat die ooit in haar leven 15.000 waard is geweest. :D

Blaze1994
Berichten: 621
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:40

Gini schreef:
Haha, dus dan zou elke springgefokte driejarige 15.000 - 20.000 euro moeten kosten? Nou, nee, zou leuk zijn, maar nee. :D


Nee niet elke springgefokte 3 jarige maar wel met een (zeer) goede afstamming..
[/quote]

Ja, ik moet zeggen dat ik hier ook wel realistischer in geworden. :) Want wat is een driejarige met een goede afstamming, wanneer je het over de bewuste springfokkerij hebt? Iedereen die doelbewust een springgefokt paard wil fokken gaat toch wel naar springstamboeken kijken en gaat daar voor een 'goede' hengst kiezen. Dus de meeste springgefokte paarden hebben wel wat goede naampjes in hun pedigree staan. En iedere fokker/eigenaar van een jong paard denkt dat die the next best thing in de wei heeft staan. Soms is dat zo en is 15.000-20.000 euro een realistische prijs, maar dat is zeker niet standaard voor elke driejarige met een goede afstamming. Mijn paard heeft heel wat leuke namen in haar stamboom staan, maar no way dat die ooit in haar leven 15.000 waard is geweest. :D[/quote]

Daar heb je gelijk in. Dan ben ik wel benieuwd waar jij dan eerder aan zit te denken qua prijs

miereneter

Berichten: 2599
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:45

Blaze1994 schreef:
Zijn er verder meer mensen die heel rustig aan doen/ langer wachten met het rijden vaker dan 2x per week bijvoorbeeld. Zelf vind ik het toch wel een ding dat de rug zo laat is uitgroeit is en wij toch al vrolijk ze vol aan het werk zetten op 4 jaar..


Ik begin ten allervroegste op zijn vierde met zadelmak maken. Als hij er dan aan toe is, paard mag mee het tempo bepalen. En dan heel rustig opbouwen. Tot dan werk ik aan de hand, zodat hij helemaal voorbereid is op het zadelwerk.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:48

De juiste prijs is het snijpunt van wat de verkoper ervoor wil hebben en de koper ervoor wil geven.
Het kan dat 11.000 een realistische prijs is voor dit paard. Ik ken het paard niet, maar als die mooie sprongen laat zien, gemakkelijk in de hand is, er prachtig uitziet, röntgenologisch is goedgekeurd, paard heeft mogen zijn in zijn jonge jaren etc. etc. (alles wat jij belangrijk vindt in een paard), dan kan 11.000 de juiste prijssetting zijn.
Ikzelf zou terughoudend zijn om dergelijk bedrag aan een onbeleerde hengst te geven, maar dat is hoogstwaarschijnlijk omdat onbeleerde hengsten niet mijn pakkie an zijn. :)

Babootje

Berichten: 26455
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:30

Om maar even een voorbeeldje te geven. Er staat nu een 2-jarige zwarte Apache x Ferro hengst op SH. Mooi bloed zou je zeggen (ook al niet makkelijk trouwens) maar man man wat een akelige rug. En wat baal je als fokker als er zoiets uit je merrie komt. Wordt nog 5.500 voor gevraagd. Ik zou hem gratis nog niet willen hebben want die rug gaat echt niet goed komen.
Dus bloedlijn is 1 ding, bouw is weer een ander ding. En vervolgens heb je dan de beweging die ook nog een beetje spectaculair moet zijn om bij een 3 jarige al meer dan 15000 te vragen.

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:13

Ik moet sowieso heel erg wennen aan de prijzen die worden gevraagd. Voor €4000,- koop je niets meer.

Zelf ga ik nu misschien 6k betalen voor een 3-jarige. Super braaf onder het zadel, maar nog erg klein ( net 1.60m) en schraal. Wel mooi gefokt en lijkt ook wel kwaliteit te hebben, maar toch. Had me dit een paar maanden geleden gevraagd en no way dat ik dit eraan uit zou willen geven.

Maar ja, zo is de markt nu en ik denk dat het geen onrealistische vp is.

Die Apache had ik inderdaad ook gezien, bizar!

Sky_As

Berichten: 4782
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:14

Babootje schreef:
Om maar even een voorbeeldje te geven. Er staat nu een 2-jarige zwarte Apache x Ferro hengst op SH. Mooi bloed zou je zeggen (ook al niet makkelijk trouwens) maar man man wat een akelige rug. En wat baal je als fokker als er zoiets uit je merrie komt. Wordt nog 5.500 voor gevraagd. Ik zou hem gratis nog niet willen hebben want die rug gaat echt niet goed komen.
Dus bloedlijn is 1 ding, bouw is weer een ander ding. En vervolgens heb je dan de beweging die ook nog een beetje spectaculair moet zijn om bij een 3 jarige al meer dan 15000 te vragen.


Ik zie wat je bedoelt, echter moet ik wel zeggen, dat ik een paard ken, die als 3 jarige een nog ergere rug had (waarvan ik echt dacht, wat moet je daarmee, daar kan niet eens een zadel op)....en dat was 1,5 jaar later helemaal weg getrokken, dat paard is nog op hoog niveau gaan springen (had een soortgelijk model rug, maar dan nog een slagje erger).

Dat paard was blijkbaar gewoon heel erg overbouwd, en met het groeien van de voorkant, is de rug mooi recht getrokken. En ik zou er bij deze ook niet van staan te kijken als het over 1,5 jaar zo maar eens mee kan vallen. Risico? Misschien wel. Maar het geld valt voor een verder gezond paard uit een goede lijn best mee!
Iemand die geen haast heeft, zou hier best wel eens een goede koop mee kunnen doen.....

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:37

Ik zou hem ook absoluut overslaan, risico Sky_As dat de rug nog recht trekt lijkt mij erg groot. Fokken is idd gokken. Ik hoor dan regelmatig, het paard heeft mij al dit gekost en daar zit zeker een kern in wat een dier zou moeten doen, maar daarnaast bepaald het fokproduct wat er uit is gerold absoluut ook de prijs. Blijft lastig, bij een jong paard betaal je ook voor een stuk verwachting.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:07

Sky_As schreef:
Ik zie wat je bedoelt, echter moet ik wel zeggen, dat ik een paard ken, die als 3 jarige een nog ergere rug had (waarvan ik echt dacht, wat moet je daarmee, daar kan niet eens een zadel op)....en dat was 1,5 jaar later helemaal weg getrokken, dat paard is nog op hoog niveau gaan springen (had een soortgelijk model rug, maar dan nog een slagje erger).

Dat paard was blijkbaar gewoon heel erg overbouwd, en met het groeien van de voorkant, is de rug mooi recht getrokken. En ik zou er bij deze ook niet van staan te kijken als het over 1,5 jaar zo maar eens mee kan vallen. Risico? Misschien wel. Maar het geld valt voor een verder gezond paard uit een goede lijn best mee!
Iemand die geen haast heeft, zou hier best wel eens een goede koop mee kunnen doen.....


Dat klopt. Het dier kan uitgroeien tot het beste paard dat je ooit onder je kont zal hebben, maar kan ook gewoon een volledig uit proportie driejarige worden waarbij je rugpijn krijgt door er alleen al maar naar te kijken. Dus het is niet omdat die een goede afstamming heeft dat je er zomaar per levensjaar 5000 euro bij kan tellen. Voor dit dier gaat die ballon al niet op.
En of 5500 euro dan een goede prijs is? Tja. Ergens zal er wel iemand rondlopen die dat ervoor over heeft.

Maar we moeten niet gaan normaliseren dat een jong paard met goede afstamming, geen verkeerde bouw, maar nog nooit een zadel van dichtbij gezien, per definitie 5 cijfers waard is.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:24

Blaze1994 schreef:
Bedankt voor je reactie!
Oke goed om te weten. Via een kennis die meer met de prijzen weet van springpaarden vertelde mij 5000 voor een goed veulen en elk jaar 5000 erbij. Als ik jouw zo hoor over die van jou denkik oke misschien toch niet zo gek deze prijs. Scheelt ook weer 600 euro ongeveer als ie al gekeurd is maar volgensmij is hij dat niet. Via wie ik hem ken (staat niet op internet) zei dat er nog wel wat gezakt kon worden maar wist niet hoeveel.

Bedankt voor het lijstje, die neem ik zeker mee. Wellicht kan ik dan al kiezen om hem aan mij voorbij te laten gaan. Ik ga ziezo een 2e keer kijken met iemand die er veel oog voor heeft (nu lastig met corona om dat de eerste keer te doen)


Aan de ene kant goed dat je kennis je een bepaald realisme meegeeft. Er zijn veel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten dus een beetje hoog inschatten en bewust zijn van de kosten is goed. Vraag je een prijsindicatie aan een fokker of een handelaar die veulens opkoopt en verkoopt met 2.5/3 jaar zijn dit soort prijzen wat zij graag willen...dat levert hen geld op.
Maar als koper is het niet relevant wat het een ander gekost heeft...het is relevant wat jij het waard vindt.
Dit rekensommetje is leuk tot ze 3-4 zijn maar een 10 jarige kost meestal geen 50k ;)

Neemt niet weg dat gezonde paarden met duidelijke potentie voor het hogere werk en een goed doordacht papier erachter, onbeleerd inderdaad makkelijk 10-15k kosten. Maar blijf daarin kritisch en kijk naar het paard zelf, niet naar wat de verkoper wil dat je ziet ;)

Blaze1994
Berichten: 621
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:46

Blaze1994 schreef:
Hey, ik ben nieuw hier (in dit topic)

Ik ga zaterdag ochtend bij een springpaard kijken 2,5 jarige hengst. Zijn papa en mama en opa's en oma's allemaal 1.60 gepresteerd. Ze vragen 11K.. Nu is dit mijn eerste paard (naast mijn pony die nu met pensioen is). Ik wil hem ziezo helemaal laten keuren maar zijn er nog andere tips waar ik moet op letten?

Is de vraagprijs niet aan de lage kant? ben weinig thuis in Paardenvraagprijzen...

Wilde eigenlijk een veulen maar goed _O- (nadat ik heel hard riep dat ik het bij een paard/pony zou houden) 8)7


Kleine aanvulling, heb net even research gedaan op internet en hij is op de veulenveiling voor 9000 geveild.. >;)

Kelan

Berichten: 1627
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:52

Op papier is ontzettend moeilijk om te zeggen wat zo'n dier waard is.
Als de moederlijn veel sport bevat, is de verwachting er in ieder geval.
Maar uiteindelijk gaat het om het dier zelf: Voor een net/goed springpaard is het een nette prijs, voor een heel goed springpaard is het een koopje, en voor brandhout is het te veel geld.

Daarvoor zul je het dier dus toch eerst zelf moeten bekijken (en een beetje verstand van / oog voor springpaarden moeten hebben, of iemand meenemen die dat heeft.)