Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26454
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:15

AlwaysH schreef:
Hier is Nobli (Nobblyneez) <3

[ [url=m/8Xeuo8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b0WnSM.jpg]Afbeelding[/url] ]



Leuk dier zeg! Gefeliciteerd.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:43

Lepeltje23 schreef:
Dankjewel Jeika! Ik laat zeker overkeuren. Voor die keuring contacteer je in die buurt een da (een andere da dan van de verkoper) en vraagt dan de keuring uit te voeren? Wat het wel wat lastiger maakt dat het 3 uur rijden is van mijn woonplaats dus kan er zelf waarschijnlijk dan niet bij zijn.


Weet je wat nog lastiger is dan 3 uur in de auto zitten?
Eigenaar zijn van een paard met een gebrek.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:55

Idd zorgen dat je erbij bent. Wij moesten ook ver rijden, maar ik ben wel erg blij dat we er bij waren. Is geruststellend en je kan ook handig gebruik maken van het moment om al je vragen aan de dierenarts te stellen :)

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:48

Debbie schreef:
AlwaysH schreef:
Hier is Nobli (Nobblyneez) <3

[ [url=m/8Xeuo8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b0WnSM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leukerd zeg! Gefeliciteerd <3

Wat is het voor een?


Engels Volbloed!

Liiesjjj

Berichten: 1186
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:04

Leuk dier Always! Succes met het omscholen :D

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:06

Dank! :)
Echt omscholen kan ik het niet noemen, maar we gaan lekker bij de basis beginnen. Tis nog zo’n jong beestje! :D

Lavitabella

Berichten: 1747
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:47

Gefelicteerd!! Veel plezier samen.

Keuring rapport kun je inderdaad opvragen. Er kan veel gebeuren binnen 1 jaar. Ik zelf ben altijd wat eerder dan de afgesproken tijd. Ik wil graag ook zien hoe ze zijn met poetsen opzadelen en verder in de omgang. Een opgezadeld paard als ik binnen kom probeer ik dus te voorkomen.

Neem verder iemand mee die er verstand van heeft en je filmt. Ook iemand die nuchter kan blijven. Als jij een paard geweldig vind en hier is op het oog al wat mis mee, zul jij dit niet meer zien. Die andere persoon waarschijnlijk wel.

Laat je verder niet opjagen door de druk van de huidige markt. Ze zijn snel weg maar je moet wel echt zeker zijn van je zaak.

Verder inderdaad keuren door een eigen gekozen dierenarts. Vraag even aan hun welke dierenarts hun hebben. Deze dus zeker niet pakken en er altijd zelf bij zijn. Ook niet op video maar echt aanwezig zijn.

Vraag verder ook veel informatie. Dus over eventuele gebreken , geschiedenis kwa ziekte en blessures enz.

Domi_94

Berichten: 2061
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:03

Gefeliciteerd AlwaysH! Leuk beestje

Lavitabella schreef:
Gefelicteerd!! Veel plezier samen.

Keuring rapport kun je inderdaad opvragen. Er kan veel gebeuren binnen 1 jaar. Ik zelf ben altijd wat eerder dan de afgesproken tijd. Ik wil graag ook zien hoe ze zijn met poetsen opzadelen en verder in de omgang. Een opgezadeld paard als ik binnen kom probeer ik dus te voorkomen.

Neem verder iemand mee die er verstand van heeft en je filmt. Ook iemand die nuchter kan blijven. Als jij een paard geweldig vind en hier is op het oog al wat mis mee, zul jij dit niet meer zien. Die andere persoon waarschijnlijk wel.

Laat je verder niet opjagen door de druk van de huidige markt. Ze zijn snel weg maar je moet wel echt zeker zijn van je zaak.

Verder inderdaad keuren door een eigen gekozen dierenarts. Vraag even aan hun welke dierenarts hun hebben. Deze dus zeker niet pakken en er altijd zelf bij zijn. Ook niet op video maar echt aanwezig zijn.

Vraag verder ook veel informatie. Dus over eventuele gebreken , geschiedenis kwa ziekte en blessures enz.


Helemaal eens met bovenstaande tekst

miereneter

Berichten: 2598
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:33

AlwaysH schreef:
Hier is Nobli (Nobblyneez) <3

Mooi paard <3

Babootje

Berichten: 26454
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:28

Jeika schreef:
Idd zorgen dat je erbij bent. Wij moesten ook ver rijden, maar ik ben wel erg blij dat we er bij waren. Is geruststellend en je kan ook handig gebruik maken van het moment om al je vragen aan de dierenarts te stellen :)


Denk er aan dat de dierenarts in jouw belang handelt en keurt. Dus moet je je inderdaad vrij voelen alle vragen te stellen die je hebt. Zorg er ook echt voor een officiele paarden keurenarts te laten keuren. Vooral bij klinische keuren kan er nog wel eens wat verschil zitten hoe grondig die worden uitgevoerd.

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:48

Wat een leuk topic is dit zeg!

2 weken geleden is ook mijn zoektocht gestart, en ik heb er tot nu toe ongeveer 6 bekeken en 1 is in mijn hoofd blijven hangen.

Ik was opzoek naar een beleerd springpaardje, die ik leuk vind is net een week zadelmak :o

Deze gaat vandaag gekeurd worden, en ik hoop dat alles goed is :)

Veeerr

Berichten: 76
Geregistreerd: 01-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:02

Babootje schreef:
Lepeltje23 schreef:
Dankjewel Jeika! Ik laat zeker overkeuren. Voor die keuring contacteer je in die buurt een da (een andere da dan van de verkoper) en vraagt dan de keuring uit te voeren? Wat het wel wat lastiger maakt dat het 3 uur rijden is van mijn woonplaats dus kan er zelf waarschijnlijk dan niet bij zijn.


Je moet er altijd voor zorgen er zelf bij te zijn. Zorg ervoor dat je zelf een DA kiest en dat kan dan ook een DA zijn die dichter bij jou in de buurt zit. Dan rijden zij ook maar een stukje. Ik weet niet of je je paard ook gaat verzekeren, maar vraag anders je verzekering even naar een erkend paardenkeuringsarts. Dan weet je zeker dat je niet de DA van op de hoek treft.
Vraag altijd om een bloedafname bij de keuring. Dat wordt nog steeds niet overal standaard gedaan.


*Komt onder de mee lees steen vandaan ☺️

Ik vind het ontzettend leuk en leerzaam om jullie verhalen te volgen. Ik hoop dat ik me volgend jaar mag melden met mijn zoektocht..

Bloedafname heb ik al vaker gelezen en klinkt eigenlijk ook best logisch. Als een leek in aanschaf/keuringen vraag ik me af hoe je dit regelt met de verkoper. Bij 'alleen' een keuring heb je natuurlijk direct antwoord en kun je je besluit nemen, maar bloed zal onderzocht moeten worden. Wat zijn jullie ervaringen in de praktijk hiermee omtrent afspraken, hoe lang het ongeveer duurt voor je uitslag hebt, waar zou je dan op willen prikken om het te checken? Etc. Ik ben benieuwd!

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:40

Veeerr schreef:
*Komt onder de mee lees steen vandaan ☺️

Ik vind het ontzettend leuk en leerzaam om jullie verhalen te volgen. Ik hoop dat ik me volgend jaar mag melden met mijn zoektocht..

Bloedafname heb ik al vaker gelezen en klinkt eigenlijk ook best logisch. Als een leek in aanschaf/keuringen vraag ik me af hoe je dit regelt met de verkoper. Bij 'alleen' een keuring heb je natuurlijk direct antwoord en kun je je besluit nemen, maar bloed zal onderzocht moeten worden. Wat zijn jullie ervaringen in de praktijk hiermee omtrent afspraken, hoe lang het ongeveer duurt voor je uitslag hebt, waar zou je dan op willen prikken om het te checken? Etc. Ik ben benieuwd!

Je trekt bloed met name om gebruik van verdovende middelen aan te tonen. Dat is dus preventief. Vertoont het paard "opeens" afwijkend gedrag, enkele dagen na aankoop, dan laat je je bloedmonster onderzoeken op het gebruik van verdovende middelen.

Kleine persoonlijke ervaring: ik heb er hier eentje staan die drie maanden niet aanspreekbaar was. Toen pas was ze geland en weer het paardje dat ik dacht gekocht te hebben.

Enne, maak ook een voorbehoud op PSSM. Dat duurt even voordat je de uitslag hebt.

Je regelt dit simpel in een koopcontract.

Babootje

Berichten: 26454
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:55

Bij de keuring wordt het bloed afgenomen en bij de veearts gedurende een half jaar bewaard. Het bloedonderzoek wordt dus pas gedaan als dat nodig is. Maar je kunt er ook voor kiezen om dat meteen te doen. Zo duur is dat nu ook weer niet.

Olympia96

Berichten: 3301
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:44

Afbeelding
Afbeelding

Ons nieuwe blije ei is er nu ook. Echt een schot in de roos geweest <3

N0a
Berichten: 4771
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:35

Ah wat een knapperd!

Bij mij zit het niet mee. Komt een hele leuke te koop. Kon eerst de afgelopen 3 weken niet heen door de corona maatregelen op die stal. En nu is de verkoopster verkouden dus gaat onze afspraak van zondag niet door. Het is me niet gegund :')

Raineri
Berichten: 6297
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:11

Mag ik mij ook melden voor 2021? Ben nog aan het sparen (en nog goed alles in overweging aan het nemen tijd technisch) maar al voorzichtig om mij heen aan het kijken.

De laatste keer dat ik een paard heb gekocht is toch al weer 10 jaar geleden en om heel eerlijk te zijn vind ik het vrij lastig. Op sommige internetsites heb ik echt gevoel dat sommige dieren enorm overprijst zijn. Mijn plan b is om te wachten tot de markt weer in elkaar stort :')

Domi_94

Berichten: 2061
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 09:17

Olympia96 schreef:
[ [url=m/utWKGp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/D9jtzk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ons nieuwe blije ei is er nu ook. Echt een schot in de roos geweest <3


Mooi dier! Heb je iets meer info over je nieuwe aanwinst?


Danique_G schreef:
Mag ik mij ook melden voor 2021? Ben nog aan het sparen (en nog goed alles in overweging aan het nemen tijd technisch) maar al voorzichtig om mij heen aan het kijken.

De laatste keer dat ik een paard heb gekocht is toch al weer 10 jaar geleden en om heel eerlijk te zijn vind ik het vrij lastig. Op sommige internetsites heb ik echt gevoel dat sommige dieren enorm overprijst zijn. Mijn plan b is om te wachten tot de markt weer in elkaar stort :')


Ik weet niet wat voor een type paard je precies zoekt, maar voor mijn gevoel zijn de prijzen wel weer wat aan het zakken. Of anders gezegd: het aanbod in de categorie tot 5/6 K is groter dan een paar maand terug.

Babootje

Berichten: 26454
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:41

Domi_94 schreef:
Ik weet niet wat voor een type paard je precies zoekt, maar voor mijn gevoel zijn de prijzen wel weer wat aan het zakken. Of anders gezegd: het aanbod in de categorie tot 5/6 K is groter dan een paar maand terug.


Ik weet ook niet wat je zoekt, maar als je nu de paarden nog steeds overpriced vindt dan denk ik dat je lang kunt wachten. In het voorjaar trekken de prijzen denk ik wel weer aan.

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:43

Kennissen van mij zoeken een héle brave, voor de rest eigenlijk weinig eisen behalve dat de stokmaat boven de 1.50 moet zijn. Ik heb heel internet afgezocht maar bestaan deze niet meer..? :+ Ik kom overal alleen maar sportpaarden tegen, waar zijn de leuke en brave kruisingen en koudbloeden gebleven? :D

Domi_94

Berichten: 2061
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:48

Ketly schreef:
Kennissen van mij zoeken een héle brave, voor de rest eigenlijk weinig eisen behalve dat de stokmaat boven de 1.50 moet zijn. Ik heb heel internet afgezocht maar bestaan deze niet meer..? :+ Ik kom overal alleen maar sportpaarden tegen, waar zijn de leuke en brave kruisingen en koudbloeden gebleven? :D


Misschien een Freiberger?
Spoiler:
In Olst & Weerselo zijn twee stallen waar ze te koop staan.

Die van mij is volgens mij verkeersmak geboren, super relaxed, kijkt zo nu en dan om zich heen, maar bouwt geen spanning op etc. Heeft ook een goede rem (vind ik belangrijker dan een goede gaspedaal)

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:36

Ketly schreef:
Kennissen van mij zoeken een héle brave, voor de rest eigenlijk weinig eisen behalve dat de stokmaat boven de 1.50 moet zijn. Ik heb heel internet afgezocht maar bestaan deze niet meer..? :+ Ik kom overal alleen maar sportpaarden tegen, waar zijn de leuke en brave kruisingen en koudbloeden gebleven? :D

Niet om het een of ander maar ze staan bij bosjes op Marktplaats. Zelfs als de helft niet zou deugen, is er nog steeds genoeg aanbod.

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:17

Ja maar ik denk dat er weinig zo braaf zijn dat je er achterstevoren op door het bos kan bij wijze van spreke. Veel zijn toch iets meer het sporttype en dat is logisch uiteraard, maar ik heb het idee dat het aanbod hier vroeger groter in was. En dan is het budget nog niet eens het probleem, het mag wel wat kosten.

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:39

Ketly schreef:
Ja maar ik denk dat er weinig zo braaf zijn dat je er achterstevoren op door het bos kan bij wijze van spreke. Veel zijn toch iets meer het sporttype en dat is logisch uiteraard, maar ik heb het idee dat het aanbod hier vroeger groter in was. En dan is het budget nog niet eens het probleem, het mag wel wat kosten.

Ja, je moet iets beter zoeken maar ze zijn echt wel te vinden en voor normale prijzen.
Je moet alleen niet zeuren over een afstamming zonder klinkende namen (wat zeker geen nadeel hoeft te zijn) en ook niet dat ie wat kleiner is of een ras dat wat minder in het oog springt of onbekende kruising.
Ook prestaties moet je links laten liggen (zegt ook niet alles).

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:45

En dat is precies wat ze zoeken :D Hoeft geen papier bij te zitten en hoeft zelfs niet superknap te zijn, maar gewoon braaf en lekker mee op buitenrit en beginnerslesjes volgen. Ze zullen er tussen zitten maar ik vind het wel lastig filteren!