[VOLG] Nieuwe rescue

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19871
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 09:46

Verdrietig van Floris. Y;( Soms is het helaas niet anders.
Sterkte.

Mer1980

Berichten: 18902
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:45

Agut arme Floris RIP....

Jessix

Berichten: 16486
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:02

Wat verdrietig van Floris... :(:)

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 19:00

Dank jullie. Weet nog niet wat de rekening gaat worden, stel ik een beetje uit...

Telpeva

Berichten: 14822
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:05

Ach arm katje, sterkte!

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 21:41

Dank je.
Ik mis hem vooral ´savonds erg, want hij zat altijd op schoot.

Siers83

Berichten: 7385
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:36

Ahw arme Floris. Sterkte

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 18:12

Even wat radio stilte vanwege Floris, maar vandaag dan even een vergelijkings foto van toen en nu, twee maanden later.

Afbeelding

Afbeelding

En lekker nat gerold (hij blijft nu in de regen vrijwillig gewoon buiten zonder dek, hij heeft genoeg vlees en een lekkere wintervacht)

Afbeelding

Siers83

Berichten: 7385
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:05

Zit er al goed uit. Lekker weer wat vlees op de botten

kally
Berichten: 5254
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:18

Goed opgeknapt zeg in twee maanden en z’n karakter is ook top....wordt je vrolijk van!

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 21:05


Mer1980

Berichten: 18902
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 15:28

Vincent ziet er echt goed uit hij is enorm opgeknapt <3

Jessix

Berichten: 16486
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:29

Wat kun je al mooi zien dat hij opknapt!

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 12:43

Nou, het gaat lekker. Niet alleen zijn de middelste tanden uit de plastic zaagselvork en is de halve bodem van de kruiwagen weggerot en heb ik en dierenarts rekening te betalen, maar nu is ook nog mijn laptop stuk. Kan wel janken. Ik ben tekeningen en schilderijtjes aan het maken om te verkopen, maar ik zie het even niet meer zitten. Dit zijn van die tijden dat ik denk dat ik beter af ben zonder paarden, maar ik weet dat ik dan niet gelukkig ben.
Typen op de tablet vind ik waardeloos, daar word ik helemaal kriebelig van, dus ik vrees dat jullie voorlopig niks meer horen.

Mer1980

Berichten: 18902
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:35

Och jeetje, je hebt het wel even te verduren zo, aan al het nare komt weer een eind en voor alles is een oplossing. Komt vast goed :(:)

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 16:16

Zaterdag moet ik voor een CAT scan, want sinds maart vorig jaar last van mijn longen. Vanmorgen was er een deel van het muurtje stuk waar Gandhi's deur, dat meer een hek is, op rust, dus ik kon meteen aan de slag met een oplossing zoeken daarvoor. Hek gekanteld en wat gezaagd en getimmerd, zodat het nu wel een deur is die draait. Vincent kwam twee keer kijken wat ik allemaal aan het doen was.
Gisteren was de huiseigenaar er om te zeggen dat binnenkort ze een deel van de omheining komen vervangen.
Verder over het watertekort gesproken. Schijnt dat boren niet gaat helpen. Dat hebben de buren gedaan en daar is niet genoeg water voor opgepompt om de
kosten te dekken. Als het water in de put opraakt moet de brandweer water komen brengen. Dat is helaas niet kosteloos. Het regent wel af en toe maar niet genoeg om het niveau te doen stijgen.
Het heeft ook zo zijn nadelen om in een land te wonen met veel zonuren....

Mer1980

Berichten: 18902
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:17

Jeetje het zit ook niet allemaal mee he, en wat bizar van het water, hier ga je er gewoon vanuit dat je water hebt, dan denk je er eigenlijk niet over na dat in een ander europees welvarend westers land je gewoon ook plekken hebt zonder water.

Ik hoop dat de CAT scan meevalt en dat er iets uit komt waar je eenvoudig iets mee kunt doen om het op te lossen.

Telpeva

Berichten: 14822
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:11

Wat balen zeg zoveel tegenslag! :(:)

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 23:00

Vanmorgen naar de tandarts geweest. De basis van een verstandskies is kapot en hij moet operatief verwijderd. Ik heb maar een afspraak gemaakt voor eind volgende maand en hoop dat ik dan genoeg geld heb.

Ik heb vanmorgen de manen van alle vijf ingezeept met blauw-witte zeep. Dit is een Portugese zeep die in ziekenhuizen als desinfecterend middel werd gebruikt. Ik deed het om korstjes te verwijderen en de wondjes te ontsmetten die de teken hebben gemaakt en merkte dat er dode teken afkwamen. Ik weet niet of het ze nu beschermd tegen teken en zo ja, hoelang, maar ik ben blij dat ik een natuurlijk middel heb gevonden om ze te bestrijden.
Vincent was als laatste aan de beurt en toen ik hem losmaakte bleef hij een beetje beduusd staan. Ik durf te zweren dat hij verwachtte om ingevlochten te worden of opgezadeld. In elk geval was hij nog niet klaar voor zijn gevoel. Maar even zijn hoeven uitgekrabt en hem toen op pad gestuurd.
Voor hem had ik Chico gedaan en de rest was al vertrokken, dus Chico had gehinnikt bij de waslijn (daarvandaan heb je zicht op bijna al het land en kun je zeker horen waar de rest is) en is daarnaast het zijland gegaan om zich aan te sluiten.
Vincent heeft dat gehoord natuurlijk en ging ook maar hinniken bij de waslijn.
Hij hinnikt nu wel vaker naar de groep, vooral als ze naar binnen moeten en hij is er al, maar de rest nog niet.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 17:37

Is er iemand die Pocoto en Gandhi zou willen overnemen. Ik krijg het al benauwd als ik er aan denk, maar het zou een oplossing zijn voor een aantal problemen.

BigOne
Berichten: 38472
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:48

Heb je ook een gofundme pagina??

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 17:56

Nee. Ik ben eens begonnen met een opzetten en ik stuitte op problemen betreffende de bank. Ik weet niet precies meer wat het was. Mijn banknummer staat op de Facebook pagina vrienden van Vincent. Moet het nog toevoegen aan youtube kanalen en de Facebook pagina van Opvang paarden Portugal.

Jessix

Berichten: 16486
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:09

Lusitana schreef:
Is er iemand die Pocoto en Gandhi zou willen overnemen. Ik krijg het al benauwd als ik er aan denk, maar het zou een oplossing zijn voor een aantal problemen.

Overnemen als in kopen of bedoel je adopteren op afstand. Dus dat ze wel bij jou blijven? Dat zou je ook nog kunnen doen hè. Donateurs die maandelijks bijdrage aan de vaste kosten van een paard.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 19:11

Ja dat kan ook. De huiseigenaar vond dat ik paarden weg moest doen, maar ik heb beargumenteerd datat we er vorig jaar over gesproken hebben om meer paarden te kopen zodat ik wat kost verdienen met buitenritten dus dan moet hij nu niet komen met dat ik teveel paarden heb. Hij zei dat ik met 1 paard gekomen was maar dat is niet waar Ik had er al 4 toen ik hier kwam.Hij heeft daarop gezegd dat hij alles wel goed vindt zolang ze de bomen maar niet kapot maken en dat ik in de problemen zal komen vanwege voer. Waarop ik heb gezegd dat het voer nooit een probleem is want als er geen gras is krijgen ze gewoon meer hooi. Zo heb ik dat altijd gedaan. Hoe het met het water gaat dit jaar dat moet ik nog zien, dat is wel een probleem.
Het stro is bijna op en ik krijg in maart pas geld voor nieuw stro want dat was zo afgesproken. Dat is een extra tegenvaller, maar ik heb jaren zonder stro gewerkt dus een maand overbruggen gaat ook nog wel lukken. Het is gewoon dat nu alles tegelijk komt.

Ik ga me dit weekend storten op tekenen en schilderen en dan zet ik maandag wel dingen online om te verkopen.

kally
Berichten: 5254
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:28

Kun je op FB geen tikkie activeren....voor donaties.