[volg] Mijn beste vriend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:09

Ja, dat begrijp ik heel goed, maar dat is in jouw belang.

Wat is het belang voor Corazon?

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:16

Wat naar dat het zo slecht gaat zeg. :(:)

Ik heb wel één 'tip'. Kijk even goed na of je hem mag verkopen na afkeuren. Best wat verzekeringen hebben in de voorwaarden staan dat na afkeuren/uitkeren het paard niet meer verkocht mag worden en nog wat anderen dingen. Voordat je ineens voor een vervelende verrassing staat.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:27

MyWishMax schreef:
Wat naar dat het zo slecht gaat zeg. :(:)

Ik heb wel één 'tip'. Kijk even goed na of je hem mag verkopen na afkeuren. Best wat verzekeringen hebben in de voorwaarden staan dat na afkeuren/uitkeren het paard niet meer verkocht mag worden en nog wat anderen dingen. Voordat je ineens voor een vervelende verrassing staat.


Maar goed, die reden zal er wel niet voor niets zijn natuurlijk... Onbegrijpelijk dat iemand zo'n stuk paard wilt (proberen te) verkopen. Of, voordat er weer over gevallen wordt, erover na denkt -O-

Het klinkt gewoon erg als mijn paard. Spanjaard, nog erg jong, artrose, vocht in het been, loopt slecht, behandelingen (in mijn geval althans) en aangepast beslag maakt het niet beter, heeft gewoon pijn (want dat is het gewoon als hij zelfs in stap slecht loopt) dan is er maar één hele treurige (maar echt de enige juiste!) beslissing... |(

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:42

Marije_1997 schreef:
Mloes schreef:
Jeetje ik had een tijdje niet meer meegelezen, maar wat een wending weer. Sterkte met het maken van een juiste beslissing!

(Ik zie dat je ook superveel post in het topic over ergernissen. Negatief denken en dit uitspreken werkt alleen maar meer negativiteit in de hand. Misschien kan je eens proberen dit topic links te laten liggen, en juist dagelijks zaken te posten waar je dankbaar voor bent of waar je blij van wordt. Werkt echt :) ik lees in al je berichten dat je helemaal niet lekker in je vel zit :knuffel: )


Dit topic laat ik voorlopig links liggen. Paard is nu helemaal stuk momenteel. Ging gister wel iets beter. Vermoed zelf toch de hoefkneuzing. Morgen bel ik de kliniek even voordat ik de filmpjes maak en door stuur. .


Ik bedoelde niet dit topic maar het ergernissentopic ;) ik hoop dat het ‘slechts’ een hoefkneuzing is en dat je snel weer positievere updates kan geven hier!

Paardenfann4
Berichten: 1354
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:16

Ik denk dat verkopen geen optie is, niemand gaat geld geven voor een kreupel paard. Meestal mag je ze na afkeur ook niet verkopen, weggeven is dan eerder een optie. Maar daar moet je ook voorzichtig mee zijn, meestal belanden ze alsnog in de handel.

Ik snap dat je er van baalt dat je er niets mee kan en dat hij steeds wat heeft. Het kost ook geld, terwijl je er niet op kan rijden. Maar hij is nog heel erg jong, ik zou hem zelf nog niet afschrijven. Een hoefkneuzing kan elk paard ten alle tijde oplopen. Probeer eerst rustig uit te vogelen wat er nu precies mis is, voordat je allerlei nare scenario's in je hoofd haalt. Misschien loopt hij over een half jaartje wel weer helemaal goed en ben je blij dat je het niet opgegeven hebt. Mocht hij toch niet meer beter worden, dan kun je dan altijd kijken wat je met hem doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:26

Paardenfann4 schreef:
Ik denk dat verkopen geen optie is, niemand gaat geld geven voor een kreupel paard. Meestal mag je ze na afkeur ook niet verkopen, weggeven is dan eerder een optie. Maar daar moet je ook voorzichtig mee zijn, meestal belanden ze alsnog in de handel.

Ik snap dat je er van baalt dat je er niets mee kan en dat hij steeds wat heeft. Het kost ook geld, terwijl je er niet op kan rijden. Maar hij is nog heel erg jong, ik zou hem zelf nog niet afschrijven. Een hoefkneuzing kan elk paard ten alle tijde oplopen. Probeer eerst rustig uit te vogelen wat er nu precies mis is, voordat je allerlei nare scenario's in je hoofd haalt. Misschien loopt hij over een half jaartje wel weer helemaal goed en ben je blij dat je het niet opgegeven hebt. Mocht hij toch niet meer beter worden, dan kun je dan altijd kijken wat je met hem doet.


Weet niet of je gelezen hebt, maar hij heeft wel wat meer als een hoefkneuzing.

Paardenfann4
Berichten: 1354
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:27

Wat is de laatste diagnose dan want die heb ik even gemist? Je had het zelf over een hoefkneuzing. Zijn eerdere blessures waren niet erger geworden toch?

silvia58

Berichten: 1832
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:36

Weet niet of je gelezen hebt, maar hij heeft wel wat meer als een hoefkneuzing.[/quote]

Is de hoefsmid geweest ?
Wat geeft die voor advies ?

Avalanche

Berichten: 16059
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:08

Grappig, want eerder zeg je dat hij alleen maar een hoefkneuzing heeft en met nieuwe ijzers alles weer goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:18

Avalanche81 schreef:
Grappig, want eerder zeg je dat hij alleen maar een hoefkneuzing heeft en met nieuwe ijzers alles weer goed is.


Dat heb ik nooit gezegd. De hoefsmid zei dat ze de kneuzing had weggesneden en dat het met een nieuw ijzer beter moest zijn. Zo leek het ook, maar toch niet helemaal goed nu.

Avalanche

Berichten: 16059
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 23:31

Marije_1997 schreef:
Hoefsmid is wat eerder als zou, maar ook niet erg.

Hij had een hoefkneuzing, toch wat rotstraal (linksvoor) en z'n hoeven zijn groter. Dus dat kan best de kreupelheid veroorzaken.

Alles is straks verholpen en behandeld dus hopelijk loopt ie over een week goed. Wel weer nieuwe ijzers (wat duurder is, en zonde als de oude nog maar 5/6 weken zijn gebruikt) maar een maatje groter is wel nodig.

Dit is wat je eerder schrijft. Dus dat heb je wel gezegd.

Waarom ga je niet met hem naar de kliniek en laat hem gewoon goed nakijken?

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 23:34

Paard is goed nagekeken hoor. Oa artrose in de kogel. Ik denk dat ts met “alles” in haar berichtje bedoeld op het euvel met de hoeven die ze daar beschrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 00:37

Hannanas schreef:
Paard is goed nagekeken hoor. Oa artrose in de kogel. Ik denk dat ts met “alles” in haar berichtje bedoeld op het euvel met de hoeven die ze daar beschrijft.


Hij staat idd onder goed toezicht van de kliniek. Met alles bedoel ik idd de rotstraal hoefkneuzing en te klein ijzer. En benoem ook hopelijk dat ie weer goed loopt. Niet dag ie goed loopt.

Avalanche

Berichten: 16059
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 01:03

Hij staat onder toezicht van de kliniek zegt me niets. Is hij er geweest of niet, en zo ja, wat was de diagnose?

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:21

Avalanche81 schreef:
Hij staat onder toezicht van de kliniek zegt me niets. Is hij er geweest of niet, en zo ja, wat was de diagnose?


Als het goed is is dat gewoon terug te lezen in ts haar berichten. Als ik mij goed kan herinneren is zij niet naar de kliniek geweest maar is er wel een dierenarts vanuit de kliniek naar haar toegekomen en heeft haar paard onderzocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:29

LiannePuthzy schreef:
Avalanche81 schreef:
Hij staat onder toezicht van de kliniek zegt me niets. Is hij er geweest of niet, en zo ja, wat was de diagnose?


Als het goed is is dat gewoon terug te lezen in ts haar berichten. Als ik mij goed kan herinneren is zij niet naar de kliniek geweest maar is er wel een dierenarts vanuit de kliniek naar haar toegekomen en heeft haar paard onderzocht


Dierenarts is langs geweest voor onderzoek direct volgende dag foto's. Regelmatig contact met de kliniek en doe meer als m'n best. Dierenarts en staleigenaresse zeggen ook dat zij dit niet zo lang hadden gegeven. Dus daardoor weet ik dat ik goed bezig ben. Op een gegeven moment houd het op, want het kost meer dan dat het opbrengt

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:40

Marije, je hebt geen toestemming nodig van bokt. Jij mag zelf je grenzen bepalen en ook zelf bepalen wat je met je paard doet. Of het eerlijk is naar het dier toe is een ander verhaal maar dat moet je ook zelf bedenken.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:42

katybug schreef:
[***], je hebt geen toestemming nodig van bokt. Jij mag zelf je grenzen bepalen en ook zelf bepalen wat je met je paard doet. Of het eerlijk is naar het dier toe is een ander verhaal maar dat moet je ook zelf bedenken.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.


Dat doe ik ook zeker. Heb het er in privé kringen ook even over gehad. En ik moet kijken hoe het van de winter is. Dan ga ik beslissen wat ik doe.

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:47

Marije_1997 schreef:
katybug schreef:
Marije, je hebt geen toestemming nodig van bokt. Jij mag zelf je grenzen bepalen en ook zelf bepalen wat je met je paard doet. Of het eerlijk is naar het dier toe is een ander verhaal maar dat moet je ook zelf bedenken.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.


Dat doe ik ook zeker. Heb het er in privé kringen ook even over gehad. En ik moet kijken hoe het van de winter is. Dan ga ik beslissen wat ik doe.



Het is ook gewoon moeilijk om te bepalen wanneer je stopt en wat je dan verder moet doen. Aan de ene kant wil je niet ‘opgeven’ je hebt er immers zo veel tijd, liefde, energie en geld in gestopt. Aan de andere kant gaan de energie en het geld wel op. Met liefde alleen kan je hem helaas niet helpen. Tijd is relatief dus dat even daar gelaten.

Het komt wel goed, altijd. Misschien niet zoals je hoopte of wilde maar het komt uiteindelijk allemaal goed. Sterkte met alles!

Anoniem

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:01

We zijn nu bijna een half jaar bezig en merk aan mezelf dat ik er steeds minder lang ben. Ivm voeren ga ik er sowieso om de dag heen. Maar misschien dat ik even moet kijken of ik samen met iemand heen kan een paar keer per week, om toch wat langer bezig te gaan

Uit eindelijk komt het wel goed en valt alles op z'n plek, dat geloof ik zeker. Ik heb echt veel in em geïnvesteerd en ben ook niet te beroerd om dat te blijven doen. Maar je moet realistisch blijven. Ook wil ik toch kunnen bewijzen dat het goed kan komen en dat hij helemaal niet afgekeurd hoeft te worden. Dus we gaan het zien.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:06

Ik vind ook echt niet dat je het slecht doet hoor Marije. Het is ontzettend frustrerend dat je een paard als rijpaard koopt maar hij blijkt hier niet aan te kunnen voldoen. Ik snap de wanhoop en je hebt de ene na de andere tegenslag. Wel zou ik, als je besluit dat je hem niet meer als rijpaard kan houden, goed overwegen welke keuzes er zijn. Als je denkt aan verkopen moet je goed bedenken of een ander hem nog wel een paardwaardig leven kan geven en anders zou ik de lastige keuze maken om hem de pijn te besparen. Succes/sterkte met de keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:27

Ketly schreef:
Ik vind ook echt niet dat je het slecht doet hoor [***]. Het is ontzettend frustrerend dat je een paard als rijpaard koopt maar hij blijkt hier niet aan te kunnen voldoen. Ik snap de wanhoop en je hebt de ene na de andere tegenslag. Wel zou ik, als je besluit dat je hem niet meer als rijpaard kan houden, goed overwegen welke keuzes er zijn. Als je denkt aan verkopen moet je goed bedenken of een ander hem nog wel een paardwaardig leven kan geven en anders zou ik de lastige keuze maken om hem de pijn te besparen. Succes/sterkte met de keuze!


Natuurlijk ga ik het deel weidemaatje tegen die tijd wel met de da overleggen, of dat eerlijk is. Of hij dan in mijn bezit blijft of voor een symbolisch bedrag weggaat zien we dan wel. Want ik wil ooit wel graag een rijpaard, die tot z'n pensioen (denk aan jaar of 20) goed blijft, of in iedergeval niet al zo jong weinig toekomst heeft. En geen idee of ik dan ook financieel 2 paarden kan trekken

silvia58

Berichten: 1832
Geregistreerd: 05-07-10

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:15

Hoe gaat het nu met Corazon ?

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:28

Marije_1997 schreef:
Paard die er een nieuwe blessure bij heeft. Lekker dan. Beest kan ook nooit normaal doen.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:33

SinneJ schreef:
Marije_1997 schreef:
Paard die er een nieuwe blessure bij heeft. Lekker dan. Beest kan ook nooit normaal doen.


Huh? Het lijkt over met de vriendschap.