[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12341
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:23

Ik vind ook niet dat je een paard in deze staat kan verkopen, dan eindigt hij bij de slacht. Dat zou ik "mijn beste vriend" niet aan doen. Laat hem dan inderdaad inslapen. Kost het eenmalig nog geld, paard is beter af (gezien je aangaf dat hij heel graag wil werken, hoe gelukkig is hij dan als weidepaard?) En jij kan sparen voor een huis of nieuw paard. En ik zou dan echt goed opletten waar je in het vervolg je paard koopt.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:46

Knert schreef:
Mijn voorstel om hem over te kopen en jaar op weide te zetten is door je afgewezen. Ik denk omdat ik vervelend heb gereageerd in dit topic?


Wat zonde dat je zn voorstel afwijst, dat is echt de kans voor dit paard.

Naar mijn mening is het ook jouw verantwoordelijkheid als eigenaar om ervoor te zorgen dat je paard een goed leven heeft, kan je dit zelf niet bieden of weet je niet 100% zeker dat hij echt goed terecht komt is je enige eerlijke optie om je paard in te laten slapen.

Je paard is je maatje, jij hebt hem in jouw leven gehaald dus jij bent verantwoordelijk voor hem. En neem alsjeblieft die verantwoordelijkheid.

Het houden van paarden is simpelweg een egoïstische hobby, zeker als je hier ook nog eens op wilt gaan zitten. Het minste wat je kan doen is de verantwoordelijkheid nemen voor je dier, dieren leven in het nu, en in het nu met pijn is erger dan een prikje en vervolgens voor eeuwige pijnvrij op de groene weides.


De reacties van bokkers zijn niet om jou aan te 'pesten' maar echt puur voor het hart voor paarden, hou dat ook in je achterhoofd ;)
Ik hoop dat je dit nog wel allemaal leest en meeneemt in je uiteindelijke beslissing.

saskiaojan

Berichten: 7261
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:01

Cera_D schreef:
Knert schreef:
Mijn voorstel om hem over te kopen en jaar op weide te zetten is door je afgewezen. Ik denk omdat ik vervelend heb gereageerd in dit topic?


Wat zonde dat je zn voorstel afwijst, dat is echt de kans voor dit paard.

Naar mijn mening is het ook jouw verantwoordelijkheid als eigenaar om ervoor te zorgen dat je paard een goed leven heeft, kan je dit zelf niet bieden of weet je niet 100% zeker dat hij echt goed terecht komt is je enige eerlijke optie om je paard in te laten slapen.

Je paard is je maatje, jij hebt hem in jouw leven gehaald dus jij bent verantwoordelijk voor hem. En neem alsjeblieft die verantwoordelijkheid.

Het houden van paarden is simpelweg een egoïstische hobby, zeker als je hier ook nog eens op wilt gaan zitten. Het minste wat je kan doen is de verantwoordelijkheid nemen voor je dier, dieren leven in het nu, en in het nu met pijn is erger dan een prikje en vervolgens voor eeuwige pijnvrij op de groene weides.


De reacties van bokkers zijn niet om jou aan te 'pesten' maar echt puur voor het hart voor paarden, hou dat ook in je achterhoofd ;)
Ik hoop dat je dit nog wel allemaal leest en meeneemt in je uiteindelijke beslissing.


Hier ga ik in mee, neem je verantwoordelijkheid.

Isabel_k

Berichten: 4772
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:12

Ik ben het met Ceras eens. En ook besluiten om hem in te laten slapen zou wat mij betreft prima zijn.

Mijn paard is waarschijnlijk met zo’n zelfde verhaal als Corazon verkocht aan de eigenaresse voor mij. “Een zadeltrauma”. Maar ook nog veel meer vertrouwensproblemen en trauma’s. Maar toen ik na heel hard werken een ontzettend fijn en lief paard had dat onder het zadel liep - kwam hij op een dag kreupel uit de paddock. Onderzoek laten doen, naar de kliniek en daar kwam uit dat hij een ontzettend nare en vooral oude blessure heeft. Daar gaat je droom, je plan en toekomst. En waarom? Omdat hij in eerste instantie verkocht is met een zadeltrauma. Ja hij liep goed tot hij aan het werk moest. En nee - daar was ik en de eigenaresse voor mij niet van op de hoogte. Ik adopteerde hem voordat het duidelijk werd en besloot hem na de diagnose te houden. Juist omdat hij mijn maatje is. Juist omdat hij mijn allerbeste vriendje is en ja soms moet ik ‘bloeden’ voor een paard dat gekke dingen heeft en doet en dat altijd op de wei staat. En dat doe ik met liefde. Maar hij staat op deze manier bij mij omdat hij zeer waarschijnlijk verkocht is als weidemaatje. En nog een keer. En nog een keer. Hij staat nu 2,5 jaar bij mij en nu pas begint hij echt stoer en dapper te worden nadat hij van jongs af aan van hot naar her ging. Geloof me - dat wil je niet voor je paard.

Ik hoop dat je het aanbod van Knert aanneemt of op een andere manier je verantwoordelijkheid neemt.

Pandora2
Berichten: 19871
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:55

Knert schreef:
Mijn voorstel om hem over te kopen en jaar op weide te zetten is door je afgewezen. Ik denk omdat ik vervelend heb gereageerd in dit topic?


Dat is wel bijzonder jammer.

Maar ik had van deze ts niet anders verwacht eerlijk gezegd.
Ze gaat geen paard verkopen ( kun je een kreupele verkopen trouwens ? Of wordt die eerst gespoten zodat hij een paar weken niet mankt :+ ) aan iemand die ook op Bokt zit.
Het is niet de bedoeling natuurlijk dat dit paardje nog kan gevolgd worden op het forum hier...
Al is de leugen nog zo snel...enzoverder ;)
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 22-08-20 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2
Berichten: 19871
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:58

Marije_1997 schreef:
Even voor de duidelijkheid. Als weidemaatje doet ie het prima. Hij heeft nergens last van of iets dergelijks. Hij is alleen niet geschikt voor het werk. Tsja en ik heb em niet gekocht om naar te kijken


Hij heeft nergens last van, maar
Citaat:
Heel zuur, maar hij liep weer mega kreupel.


:')

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 13:00

Marije_1997 schreef:
MariekeS_ schreef:
Echt...lees je goed in in alle drama verhalen van weidemaatjes. En geloof zelfs niet op de blauwe ogen van je beste vrienden/kennissen. Hij zal echt de eerste niet zijn waarbij ze het toch proberen hem even op te lappen en een paar honderd euro te vangen.


Verkocht is verkocht, dat is dus dan niet mijn probleem meer. Hij kan nog prima op het land lopen en ja wie weet word ie ooit beter, maar mijn geldboom raakt ook leeg. En ik wil straks ook een huis kopen. Dus dan kies ik toch liever voor verkopen mocht ie van de winter nog niet goed zijn. Het is en blijft een dier, en ja ik hou onwijs veel van em. Maar als ik het niet meer kan betalen houd het gewoon op.

Wauw, ook al wil je geen "negatieve" reacties, hieruit blijkt toch weinig houden van. Had je hier op voorhand niet over kunnen nadenken dan? Dat je een huis wou kopen? Nu hij kapot is, kost het teveel om hem ergens op een weiland te zetten? Hoe had je dit gedaan als hij wel gezond was?

Ik begrijp echt niet dat "kapotte" paarden gewoon verkocht worden. Ik kan de verhalen die ik al gehoord heb van paarden die als gezond doorverkocht worden maar eigenlijk niet meer als Rijpaard kunnen functioneren niet meer op 2 handen tellen. En dat risico wil je nemen? Bah. Ik werk en betaal mijzelf ook krom voor een pony die niet meer kan waarvoor ik hem gekocht heb. Geen haar die eraan denkt om hem weg te doen. Wat kan ik mij hierin opjagen.

Hopelijk neem je toch je verantwoordelijkheid en maak je de juiste beslissing. En leer je vooral op een volwassen manier reageren op mensen die willen helpen.

WannabeAnky
Berichten: 383
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:09

Ik snap je bericht over verkopen ook totaal niet, geen haar op mijn hoofd die daar überhaupt overna zou denken...

En ja ik weet dat het lastig is, en ja inslapen is heel verdrietig, maar als dat de beste en eerlijkste keuze is, dan kan je dat je maatje echt niet ontnemen (en dan zeker niet verkopen). -O-

Ik heb mijn maatje 3 weken geleden moeten laten gaan. Was ook pas 9,artrose vanaf zijn 5e,toen behandeld, nog 2 jaar recreatief plezier gehad (maar achteraf gezien is de blessure ook niet weg geweest en heeft hij de symptomen mogelijk ook gemaskeerd), afgelopen september ging het mis, tot juli behandeld en rust en heel veel tijd en liefde ingestoken, maar toen hij in juli weer slecht erbij stond, toen was het voor mij klaar. Hij kan de keuze niet maken, en zal altijd doorlopen voor mij, dus dan is het als baas mijn taak om hem daarvoor te behoeden.

En ja dat doet heel veel pijn en is heel oneerlijk en verdrietig. ;(

Maar een paard met (chronische) pijn door laten leven alleen voor jouw plezier, dat is echt not done.

Sure_lee

Berichten: 10427
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:38

Het is toch helemaal niet gek om zo'n bericht te lezen van TS?
Ik had niet anders verwacht.

Zij wil een rijpaard en dat kan nu niet.
Dan doe je zo'n paard weg.
Heel veel mensen die zo met hun dieren omgaan. Maar niet heel veel mensen komen daar zo openlijk voor uit.
Dat vind ik dan wel weer knap.
Niet ingaan op het aanbod van een bokker om hem over te nemen vind ik wel heel dom.
Klinkt als een ideale oplossing.
En wellicht knapt haar 'vriend' daar wel van op.
Verkocht is verkocht toch?
Dus dan maakt het niet uit of hij opknapt of dat het slecht met hem gaat.
Maar ik mag hopen dat TS toch liever heeft dat hij goed terecht komt.

Ik ben oprecht benieuwd waarom je het aanbod hebt afgeslagen.

LiannePuthzy

Berichten: 7004
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:41

Sure_lee schreef:
Het is toch helemaal niet gek om zo'n bericht te lezen van TS?
Ik had niet anders verwacht.

Zij wil een rijpaard en dat kan nu niet.
Dan doe je zo'n paard weg.
Heel veel mensen die zo met hun dieren omgaan. Maar niet heel veel mensen komen daar zo openlijk voor uit.
Dat vind ik dan wel weer knap.
Niet ingaan op het aanbod van een bokker om hem over te nemen vind ik wel heel dom.
Klinkt als een ideale oplossing.
En wellicht knapt haar 'vriend' daar wel van op.
Verkocht is verkocht toch?
Dus dan maakt het niet uit of hij opknapt of dat het slecht met hem gaat.
Maar ik mag hopen dat TS toch liever heeft dat hij goed terecht komt.

Ik ben oprecht benieuwd waarom je het aanbod hebt afgeslagen.


Ik zou ook mijn paard weg doen als hij niet geschikt is om te rijden/ “stuk” is. Maar dan wel in laten slapen. Ik zou het niet eerlijk naar het dier vinden als hij dan toch in slechte handen komt

Hannanas
Berichten: 13033
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:46

En dan is Knert toch een goede oplossing ts?

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:39

Ik vind dit verloop echt ongelooflijk -O-

BigOne
Berichten: 38470
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:47

Je hoeft niet van een paard te houden, wanneer jij hem hebt puur om op te rijden en dat kan niet door de kreupelheid , prima dat je hem wegdoet . Maar wees dan niet de beledigde liefhebbende eigenaar om een aanbod zoals van Knert af te wijzen . Dan word je wel een verkeerd persoon in mijn ogen . Door je opmerking in het Corona topic waar je ook fel van leer trok dat Corona je hele leven vergalt heeft lijkt het alsof je totaal niet goed in je vel zit en dan nu je paard weer kreupel.
Dus wees niet egoïstisch , zoek een eigenaar die wil investeren in het welzijn van het paard en wees verstandig. Of laat hem hemelen maar neem je verantwoording en laat je daarbij niet leiden door een gekwetst ego.

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 08:00

Ik ben wel benieuwd waarom de TS het aanbod van Knert niet aanneemt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:50

Kinke schreef:
Ik ben wel benieuwd waarom de TS het aanbod van Knert niet aanneemt


Omdat me dat nooit is aangeboden, zie screenshot. En nee het kan me niets schelen dat knert dit misschien niet gedeelt wil hebben. Maar mevrouw heeft nergens aangeboden om m'n paard over te nemen. Direct prijs vragen, en of die al op de foto is geweest, wat ie allang is geweest.



Daarbij ga ik niet meer reageren, ik ga genieten van m'n paard zolang hij er nog is en ik er nog ben.

Moderatoropmerking:
Privé-bericht openbaar plaatsen is niet toegestaan, bericht is daarom verwijderd
Laatst bijgewerkt door RianneH op 24-08-20 12:39, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Screenshot van pb verwijderd, modopmerking toegevoegd

Isabel_k

Berichten: 4772
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:29

Voor mij persoonlijk leest dat als iemand die je graag wil helpen en daarom je paard over wil nemen en daarom vraagt wat de prijs is en of jij het okay vind dat het paard door hem of haar nog een keer op de foto gaat. Dat lijkt mij een heel redelijke optie.

Daarnaast denk ik niet dat je nog 3.000 euro voor dit paard gaat krijgen. Ik zou eerlijk aangeven waarom je afscheid van hem neemt en wat er precies aan de hand is. Wellicht dat je dan iemand vind die het leuk vind om te wandelen of die hem als coachingpaard wil gebruiken.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:32

Het is absoluut verboden een pb openbaar te zetten. Daarnaast laat je een deel weg, namelijk dat jij hebt geantwoord met dat hij zeker niet niet naar Knert gaat en Knert heeft daarop gezegd dat dat jammer is, want dat ze hem voor minder wel zou overnemen.


Dus je overtreedt hier niet alleen zwaar de regels, maar je liegt ook de hele boel bij elkaar.


Heel stijlvol TS. Ik hoop dat je paard ooit een eigenaar mag vinden die niet steeds in een kleuterlijke driftbui schiet als het tegenzit.

Hannanas
Berichten: 13033
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:04

Zo werkt het natuurlijk niet.
Als ik een auto met kuren heb die ik niet opgelost krijg dan kan ik die auto ook niet voor 2500€ verkopen alleen maar omdat ik de remmen, banden, motor en koppelingsplaat vervangen heb.

Vind de vraag van knert wel normaal. Wees eerlijk als jij aan het einde van je latijn loopt als hij onvoldoende aan je wensen kan voldoen als paard, maar beschouw het geld wat je er in gestopt heb als verlies en wees blij als iemand hem een kans wil bieden (wat de nieuwe eigenaar ook geld gaat kosten).

silvia58

Berichten: 1837
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:22

Marije_1997 schreef:
Kinke schreef:







Daarbij ga ik niet meer reageren, ik ga genieten van m'n paard zolang hij er nog is en ik er nog ben.


Dit vind ik helemaal niet kunnen :Y)
Wat bedoel je precies met en ik er nog ben ?????
Beetje vreemde uitspraak :Y)

BigOne
Berichten: 38470
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:32

Ts, zoek hulp. Voor jezelf !!!

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:35

Marije_1997 schreef:
Omdat me dat nooit is aangeboden, zie screenshot. En nee het kan me niets schelen dat knert dit misschien niet gedeelt wil hebben. Maar mevrouw heeft nergens aangeboden om m'n paard over te nemen. Direct prijs vragen, en of die al op de foto is geweest, wat ie allang is geweest.



Daarbij ga ik niet meer reageren, ik ga genieten van m'n paard zolang hij er nog is en ik er nog ben.


Ik snap het niet, als iemand de prijs vraagt en aanvullende info vraagt, dan moet je toch juist hartstikke blij zijn dat er iemand is die belangstelling heeft en hem eventueel over wil nemen?

silvia58

Berichten: 1837
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:38

bigone schreef:
Ts, zoek hulp. Voor jezelf !!!


Dit is een goede TIP !

Negatieve aandacht is ook aandacht !
Volgens mij leest TS alles wat er gezegd word en reageert wanneer het haar uitkomt.

Ik zou zeggen een dikke streep onder dit topic.

Pandora2
Berichten: 19871
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:39

Kinke schreef:
Ik snap het niet, als iemand de prijs vraagt en aanvullende info vraagt, dan moet je toch juist hartstikke blij zijn dat er iemand is die belangstelling heeft en hem eventueel over wil nemen?


Begrijp je dit nu echt niet ? :P
Het is toch duidelijk ondertussen dat dit paard absoluut niet naar een bokker mag gaan.
Dat dier moet zonder spoor achter te laten gewoon verdwijnen in alle anonimiteit om het zo maar even te zeggen.

RianneH

Berichten: 28258
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:43

Moderatoropmerking:
Zouden jullie er rekening mee willen houden dat een TS geen verantwoordelijkheid hoeft af te leggen aan Bokt? Het is haar paard, kritische vragen mogen gesteld worden, maar er is geen verplichting die te beantwoorden.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:09

Marije, ik snap dat dit hee zuur is. Dat je het anders voor ogen had met Corazon. En misschien ook wel een beetje dat de bokkers hier gelijk hadden.
Denk er rustig over na, laat het allemaal even bezinken. Een reactie van 'het doet me niks meer ik verkoop hem gewoon' getuigd meer van verdriet een gevoel van balen dan dat je dat serieus meent, misschien. Het is ook heel verdrietig, dus geef het even de tijd.