[FOTO] Paarden in vreemde situaties

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 13:53

Maakt wel behoorlijk van tetter :D

Maflinger_S
Berichten: 12176
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:58

Zo'n vocale kip is wel handig, kan je goed horen waar ze is. Dat scheelt een hoop.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 21:34

Afbeelding

Nog een van een paar jaar geleden.
Gras is altijd groener aan de andere kant

Miran

Berichten: 4466
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 21:43

Afbeelding

Er staat duidelijk niet genoeg stroom op :+ .
Ditzelfde paard haakt zichzelf gerust vast met deken met t-sluiting op de borst aan dr hooinet. Best grappig op stal want ze blijft rustig staan wachten, maar een eng idee in de paddock met dominant ander paard, dus geen dekens met die sluiting in combi met hooinetten op borsthoogte...
Verder heb ik haar wel eens op een omgedraaide speciekuip zien staan, blij om zich heen kijkend terwijl de speciekuip langzaam inzakte, trekt ze gerust stroomdraden zonder stroom met dr mond los. Die keer dat ze dacht onder de achterstang van de trailer door te passen was wel pijnlijk...

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: [FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:08

Hier nog zo'n kneusje.. ze heeft echt altijd wat. Als veulen geeft ze s'nachts op de wei haar neusgat ingescheurd. De volgende ochtend was het te laat om te hechten helaas. Zie foto's..

Afbeelding
Afbeelding

Verder kan ze zich prima vastrollen als ze in de bak ligt, want waarom zou je in het midden rollen, als dit ook aan de zijkant kan natuurlijk.

En laatst is ze de mesthoop opgerend om vervolgens vanaf een hoogte van 1,60 naar beneden te springen/vallen.

Ter illustratie, deze mesthoop dus met betonnen rand en stoep eronder.

En dan vallen plat op de zij en opstaan en verder lopen alsof er niets gebeurd is.

Afbeelding

martinev

Berichten: 2593
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:10

Wat een hilarisch topic :D :D

Wij hebben ook echt een malloot thuis staan, ze weet zich altijd weer in de nesten te werken, om vervolgens rustig te gaan staan wachten tot ze gered wordt... Hier vond ze dat het te lang duurde voor ze van de paddock naar de wei gebracht werd, ze dacht zelf wel vast te gaan :):) maar helaas, mislukt :=

Afbeelding

Summerdreams

Berichten: 1274
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:29

Oh oh :') en toen?

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: [FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:49

O ik vergeet nog de keer dat we op wedstrijd gingen en ze met beide voorbenen over de voorstang gesprongen was.
Ik wilde de brandweer al bellen, maar de pensionstal eigenaar die me bracht zei kalm "ja nu moet ie eraf he, maak de klep maar open." Vervolgens pakt ie de bezem en mept haar drie keer op dr neus en ze springt zo terug en loopt de trailer af. Vervolgens nog 4e geworden ook!

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Re: [FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 23:27

Pony is klein maar handig. Die vouwt haar voorbenen overal omheen om ergens bij te kunnen waar ze wil. In een staldeur, of over de trailerstang om naar buiten te kunnen kijken. Ze komt ook altijd heel beheerst weer terug, maar ik blijf het eng vinden. Wij hadden destijds een 'geitenpoortje' (Twee paaltjes dicht op elkaar zonder draad er tussen). Ik ging daar zelf ook altijd tussendoor, ze trekt haar buik een beetje in en PLOEP ze stond zo aan de verkeerde kant. Heeft al een keer zomaar los en achterstevoren in de trailer gestaan, sindsdien doe ik altijd het zeiltje dicht.

Paard is echt een verschrikkelijke kneus. Is bij het naar buiten gaan door een open hek gerend heeft zichzelf er op gespiest 8)7. Heeft met zijn been tegen de stalwand geslagen, waarna er een stuk hout in zijn hoef zat en hij kreunend op de grond lag. Stoot ALTIJD zijn hoofd tegen het zeil van de trailer, deurposten etc. (En vind deze dus ook heel eng). Met ponykamp stond hij s'ochtends geregeld in de verkeerde weide, tussen een hechte kudde manegepony's :+

Geen foto bij de hand helaas :=

martinev

Berichten: 2593
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 23:59

WesternWay schreef:
Oh oh :') en toen?


Voetje voor voetje terug getild :j

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:47

Maak genoeg gekke dingen mee met dit paard.
Maar deze vond ik toch wel hilarisch.


Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:59

Wat is dat??

senna21

Berichten: 11906
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 01:54

Een tak in een graasmasker?

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:28

senna21 schreef:
Een tak in een graasmasker?

Ja.

Meneer had een periode dagelijks dat ding af en had toen ook een tak mee geschept eraan.
Liep rustig in de rondte zo

Sita_xx

Berichten: 1629
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:52

Paar jaar terug een veulentje gehad die de baasjes intressanter vond dan mama. 1 van de eerste keren dat veulen buiten mocht, klunsjes zijn het dan. (Remmen en coordinatie werkt nog niet zo goed)
Afbeelding

Afbeelding

hij had het ook niet van een vreemd, moeder is een ster in uitbreken(alleen springt zij er uit). Je ziet mama ook zo kijken van wat doe jij nou?

mooney

Berichten: 7793
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:23

Bij ons draakje wisten vanaf de eerste dag dat we onze handen vol zouden krijgen. Vanaf 1.55 kijken:


En een korte samenvatting van het gras is altijd groener...
Als eerste samen met haar muze, de bok.
Afbeelding

Maar ondertussen heeft ze haar kunstvorm verder ontwikkeld

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vrees soms een beetje voor haar gewrichten, maar met andere benarde situaties hier valt het nog mee.

Lys_PPA

Berichten: 1359
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:01

mooney schreef:
Bij ons draakje wisten vanaf de eerste dag dat we onze handen vol zouden krijgen. Vanaf 1.55 kijken:
[ Video ]


Ahh dat veulen <3 <3 zo schattig!


Afbeelding

Hier ook van die mini's die altijd wel fratsen hebben. Met de voorbenen in de voerbak om vervolgens hooi te eten. Menig keer aan de andere kant van de lijn. En een keer was haar maatje al aan de andere kant van de lijn (ofja eigenlijk 4 lijnen, dicht op elkaar) en toen had de merrie moed verzameld om volop in de draad te springen om ook naar de andere kant gedaan. Ze deed dit gelukkig wel toen wij net thuis waren dus haar meteen konden helpen losmaken.

amsterdam10
Berichten: 596
Geregistreerd: 03-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:21

mooney schreef:
Bij ons draakje wisten vanaf de eerste dag dat we onze handen vol zouden krijgen. Vanaf 1.55 kijken:
[ Video ]

En een korte samenvatting van het gras is altijd groener...
Als eerste samen met haar muze, de bok.
[ [url=m/Sx2QA0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ondertussen heeft ze haar kunstvorm verder ontwikkeld

[ [url=m/c7keIy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8rrtcZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/COW2NG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8GStwR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vrees soms een beetje voor haar gewrichten, maar met andere benarde situaties hier valt het nog mee.



Hahahaha, ik moet hier echt heel hard om lachen! Wat een vreselijke houdingen :')

Qimm

Berichten: 15195
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:23

Hoe bewust ze ook onder dat draad door gaat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:27

Een ontsnapte pony heb ik ook nog wel op film staan, toen mn moeder vertelde dat ze de pony moest vangen (moment van de foto maken staat ook op film) kon ik het niet laten om live mee te kijken (ik zat ruim een half uur verderop). Uiteraard het moment ook vereeuwigd omdat het kan! :))

Let wel, mn ouders wonen aan een doodlopende straat waarbij je het verkeer al uit de verte kan zien aankomen. Het was op een tijdstip dat het hier uitgestorven is, dus de risico’s waren gelukkig erg minimaal! De kans dat de pony in het land van de buren zou gaan staan grazen was enorm al was hij niet eens zo ver gekomen, halverwege bedacht hij zich weer.. Anders had ik er denk ik ook niet om kunnen lachen.. :Y)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:33

mooney schreef:
Bij ons draakje wisten vanaf de eerste dag dat we onze handen vol zouden krijgen. Vanaf 1.55 kijken:
[ Video ]

En een korte samenvatting van het gras is altijd groener...
Als eerste samen met haar muze, de bok.
[ [url=m/Sx2QA0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ondertussen heeft ze haar kunstvorm verder ontwikkeld

[ [url=m/c7keIy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8rrtcZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/COW2NG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8GStwR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vrees soms een beetje voor haar gewrichten, maar met andere benarde situaties hier valt het nog mee.


Hilarisch!
Ze heeft vast talent voor limbo-dansen!

mooney

Berichten: 7793
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:34

Qimm schreef:
Hoe bewust ze ook onder dat draad door gaat :')

En nog maar 18 uur oud hè :') volgende dag konden we nog een extra band spannen. Na 3x zo'n actie in een kwartier hadden we ze maar weer in de stal opgesloten }>

Ondertussen is ze 2,5 en pakt ze de handvatten van de draad gewoon vast. Bij het deel met elastische draad kan ze zelf de opening open maken. Met gewone draad gelukkig nog niet.
Ik wilde graag een pony met karakter :') moeders levert ze goed volgens bestelling :j

miereneter

Berichten: 2599
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:38

Evita_3 schreef:
Ohh die vliegendekens :')

Ik heb ook nog een leuke! Hoezo creatief grazen...
[ [url=m/1X6pF2.jpg]Afbeelding[/url] ]


_/-\o_ heel lenig, die van jou!

miereneter

Berichten: 2599
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:42

Shanna schreef:
Een ontsnapte pony heb ik ook nog wel op film staan, toen mn moeder vertelde dat ze de pony moest vangen (moment van de foto maken staat ook op film) kon ik het niet laten om live mee te kijken (ik zat ruim een half uur verderop). Uiteraard het moment ook vereeuwigd omdat het kan! :))

Let wel, mn ouders wonen aan een doodlopende straat waarbij je het verkeer al uit de verte kan zien aankomen. Het was op een tijdstip dat het hier uitgestorven is, dus de risico’s waren gelukkig erg minimaal! De kans dat de pony in het land van de buren zou gaan staan grazen was enorm al was hij niet eens zo ver gekomen, halverwege bedacht hij zich weer.. Anders had ik er denk ik ook niet om kunnen lachen.. :Y)

[ Video ]


O, deze is heel leuk :j . Goed entertainment, zo'n shetlander.

Qimm

Berichten: 15195
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:55

mooney schreef:
Qimm schreef:
Hoe bewust ze ook onder dat draad door gaat :')

En nog maar 18 uur oud hè :') volgende dag konden we nog een extra band spannen. Na 3x zo'n actie in een kwartier hadden we ze maar weer in de stal opgesloten }>

Ondertussen is ze 2,5 en pakt ze de handvatten van de draad gewoon vast. Bij het deel met elastische draad kan ze zelf de opening open maken. Met gewone draad gelukkig nog niet.
Ik wilde graag een pony met karakter :') moeders levert ze goed volgens bestelling :j



Ik had er 1 die het telkens perongeluk deed. Hij ging dicht naast de onheining liggen en het opstaan ging elke keer zo wankel dat hij elke keer aan de andere kant belandde en dan niet begreep waarom hij niet bij mama kon komen. Kneus :') later was het ook over, gelukkig geen uitbreker gebleken