Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:37

Mag ik me ook melden met winter 2019/2020?

Eind komende maand gaan we voor de echt aan 't werk om onze tinker voor de wagen te zetten..

Onze 6 jarige ruin Sneakers van de Gorterstraat loopt nu 2 jaar onder het zadel en heeft hierin al veel gedaan.. Verkeer, bos, strand, hij kent het allemaal en is dus ook al goed verkeersmak..

We zijn nu al "droog" begonnen in het tuig en hij kent inmiddels al de commando's "halt" "voorwaarts" "stappen" en "draf"

De galop komt wel als hij een tijdje voor de wagen loopt, want ik moet in draf al regelmatig aan de beademing.. :')

Koets staat al klaar en pony is braaf.. Alleen nog 1+1 aan elkaar vastknopen.. En omdat ik dat niet alleen durf, krijgen we vanaf eind deze maand professionele hulp hierbij..

Kameel in kwestie:

Afbeelding

Aan het werk in het tuig:

Afbeelding

Onze koets:

Afbeelding

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:42

Miranda ah dat is een tijdje terug! Leuk! Hoe ver ben je in het traject met Malik?

En nog meer nieuwe mensen :)

Nine aparte foto die eerste, lijkt net of ie op de rand van de afgrond staat :=

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:28

Myour schreef:
Miranda ah dat is een tijdje terug! Leuk! Hoe ver ben je in het traject met Malik?

En nog meer nieuwe mensen :)

Nine aparte foto die eerste, lijkt net of ie op de rand van de afgrond staat :=



Hij stond op een berg zand waar hij helemaal niet mocht komen.. Het ijzeren gevaarte ernaast is een rotte zeecontainer.. Als hij daar op 't dak was gaan staan, was hij erdoor gezakt.. Maar 't ei vond zichzelf heel wat bovenop z'n berg.. :')

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:40

@MirandaFuego, das wel heel toevallig inderdaad! Ik weet zo even haar volle naam niet, maar geloof dat er nog iets voor Laziza staat :j
Wij beleren overigens met een Liversage, een Zuid Afrikaanse versie van een comfy endurance zadel. Zit als een huis en past bijna elk paard. Ook voor de warmbloed wil ik die gaan gebruiken.

@Vientje; het is hier wel heel anders ja, stuk minder groot natuurlijk, de paardensport! Daarom ben ik ook in Zuid Afrika aan het "shoppen" geweest, omdat ik hier Namibie eigenlijk alleen springgefokte paarden kon vinden. Onze paarden staan bij huis en staan dag en nacht buiten. We hebben geen gras dus ze krijgen hooi gevoerd en we duimen dat de droogte dit jaar mee gaat vallen want we betalen momenteel nogal wat, bijna 10 euro voor een baaltje hooi.

Een van de nadelen is wel dat ons hele terrein vol staat met doornbosjes. Paarden zijn het gewend, maar helaas hebben de paarden allemaal een staart die eindigt ter hoogte van het gemiddelde bosje :(
Mijn nieuwe merrie heeft een prachtige staart, maar ben bang dat het niet lang zo blijft.
Heb er over gedacht om het in te vlechten, maar das ook niet eerlijk met alle vliegen!
Mocht iemand een oplossingen weten (behalve alle bosjes weg halen, terrein is 5 HA, dus das onbegonnen werk :+)...

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:55

Hi Myour, ja hij is nog hengst en heeft de vrouwtjes goed in de smiezen nu ze weer op het winterverblijf staan, met de merries in het zicht :P
Wat fijn om te horen dat het goed gaat.
Cas is nu 1.70 al maar ik haal hem in mei pas op, en dan is hij ook gecastreerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:14

Kan je makkelijk aan hooi geraken in Namibië? Mijn vriend wil ooit naar Spanje en toen we daar begin dit jaar waren, liet men uitschijnen dat je daar moeilijk aan hooi kan geraken.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:15

Op het moment vanwege de droogte is het heel moeilijk. Daarom kost het ook zoveel.
We importeren uit Zuid Afrika en hebben momenteel een garage vol liggen, maar het blijf twijfelachtig voor de toekomst.

Indi_Vito

Berichten: 2743
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:26

Jaa ik meld me,
Sinds juni hebben wij luna in bezit die is nu 3,5 en gaat 1 a 2x in de week aan de longe nu.
En 1 of 2x pw rondje wandelen.
We hebben haar even de tijd gegeven om nog wat te groeien.
Toen we d'r kochten was ze 1,53 ongeveer en nu gelukkig 1,57 ongeveer. Maar ze mag nog wel wat de hoogte in
Afbeelding
Afbeelding

2020 voorjaar beleren, april/mei het land op een oktober weer naar huis en oppakken.

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:31

Knap dier, wat voor een is het?

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:26

Griezelige foto idd!

Dat hesje is handig, ga ik zeker onthouden.

Anoniem

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:28

Ik heb een hesje laten bedrukken, was helemaal niet zo duur.

Afbeelding
Afbeelding

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:34

Goed gezien!

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:34

Uberhaupt een hesje helpt al heb ik gemerkt. Heb ook een reflecterende uitrijdeken maar ponyke is er eigenlijk te klein voor gebleven dus die wil ik verkopen voor een kleinere.

Trekpaard is inmiddels 5, oprecht levensgevaarlijk toen ik met haar begon en nu moet ik nog steeds goed uit kijken dus zit er nog even niet op denk ik. Zadel gaat een Bob Marshall worden, eigenaresse heeft zelf barefoot maar ik wil toch wat meer grip :=

Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:52

Hoe zo is ze levensgevaarlijk?

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:54

Silly1972 schreef:
Hoe zo is ze levensgevaarlijk?

Raak bijten en trappen, zo over je heen lopen als je in de weg staat :o

Gelukkig inmiddels een hele omslag en respect gekregen maar ik blijf op mijn hoede.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:58

Dat klinkt best heftig zeg, wel fijn dat het al stuk verbeterd is.

Silly 170 poeh das echt flink, als ie zo doorgaat zal ie de 180 ook wel aantikken :P Meneer was laatste keer meten zo'n 161, van mij hoeft ie eigenlijk niet veel groter te worden dan 165. Maar goed zoveel heb ik er niet over te vertellen haha. Wil je hem zelf gaan beleren of laat je het doen?

Handig zo'n hesje inderdaad!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:29

Myour schreef:
Silly 170 poeh das echt flink, als ie zo doorgaat zal ie de 180 ook wel aantikken :P Meneer was laatste keer meten zo'n 161, van mij hoeft ie eigenlijk niet veel groter te worden dan 165. Maar goed zoveel heb ik er niet over te vertellen haha. Wil je hem zelf gaan beleren of laat je het doen?


Ik vind 165 echt mini :') Maar ja alles wat ik rijd is 1,75+ en degene die ik volgend jaar mee ga beleren 1,85 haha. Ben zelf ook 1,87 dus dat scheelt natuurlijk ook

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:37

Scheelt dat ik zelf ook niet klein ben, maar hoop eigenlijk dat hij rond de 1.75 wel stopt haha.

Ik ga het zelf doen hij is nog steeds een goedaardig dier met respect voor mij.
En als hij ook maar enigszins op zijn moeder lijkt komt het wel goed.
Die was ook heel makkelijk

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:50

Ik had gewild dat ik 't durfde, maar denk dat er beter iemand op kan die doorpakt als hij onzeker wordt ofzo. Dan ga ik er daarna wel op.
Super leuk dat je het zelf gaat doen! Hopelijk is hij idd net zo makkelijk als z'n moeder.

165 vind ik echt groot zat haha, hij is al enorm ontwikkeld voor z'n leeftijd, vanaf 170 vind ik het dan voor mij echt teveel paard worden. Nee hoor geef mij maar 'n iets kleinere :D

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:54

Nou dan is Meneer echt perfect voor je :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:17

Ik kom hier ook binnenvallen met mijn 4.5 jarige Akhal Teke Aliaa! :D
In het 2019 topic deed ik ook al mee, Aliaa is zadel- en ruitermak. We kunnen stappen, stoppen, links en rechts (al is Aliaa het niet altijd eens met mijn keuze tussen links en rechts }> ) en draven op vraag. Met draven in de bak heeft ze het nog moeilijk. :j
Er is nog heel veel werk aan de winkel, vandaar dat wij ons hier ook aanmelden. :D Ik doe het rustig aan, we hebben geen haast. :)

Dit zijn wij:
Afbeelding


Afbeelding

Indi_Vito

Berichten: 2743
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:35

Silly1972 schreef:
Knap dier, wat voor een is het?


Dankje <3
Tuiger, Vulcano x Zepplin.

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:23

Ik zat al in het 2019 topic maar aangezien Joya nog steeds niet onder het zadel is meld ik mij hier ook :D

Joya is van maart 2015 en heb ik inmiddels al weer vier jaar in mijn bezit.
Momenteel zijn we bezig met werken aan de hand, academische rijkunst, wandelen en longeer ik haar twee keer per week.
Wil als ik terug ben van vakantie beginnen met werken aan de lange teugel zodat er straks ook een stuur op zit. Schakelen in tempo op stem gaat nu heel aardig en ze krijgt ook steeds meer balans.

Heb momenteel nog geen zadel wat op haar past maar wel al een idee wat ik wil hebben. Alleen nog even de spaarpot vullen.


Afbeelding


Afbeelding

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:42

Wat leuk om Joya en Aliaa hier ook te zien, en de anderen uit het vorige topic natuurlijk ook! Ik heb dat topic stilletjes gevolgd en ook al had ik geen actief aandeel erin, het voelde toch een beetje jammer om mee te gaan lezen en kletsen in een nieuw topic zonder de paardjes waarvan je het proces zo op de voet hebt mogen volgen. Dus tof dat jullie ook "overstappen" naar het nieuwe topic!

En welkom alle anderen! Wat een boel aanmeldingen alweer. Gezellig en ik ben erg benieuwd naar wat iedereen gaat beleven het komende jaar.

Over het hesje: Inderdaad een heel goed idee. Ik had het al eens voorbij zien komen in een topic van Monique (het tinker-avontuur in Frankrijk) en daarna ook in het 2019-topic. En hoewel ik wel zoiets had van; dat is handig, kunnen wij ook wel gebruiken, was het er toch steeds bij in geschoten het hesje ook daadwerkelijk te maken en gebruiken. Note to self: eerstvolgende keer dat we gaan wandelen een hesje mee.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:05

Nou, het is gebeurd hoor...Ik verklaar Pinda voor Sportpaard :Y) gisteren bij de sportmasseur geweest en vandaag een bijpassende sportcoupe aangemeten :=

Afbeelding

Die eerste knip was idd wel nogal even een stap zeg maar! Ze vond het even tutten nog leuk ook, bleef braaf stilstaan <3 maar goed ook, ik lig al een paar dagen ziek op bed dus als ze was gaan drentelen was ik omgekiept :+