Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 10:44

Dat is toch positief Anouk! Hopelijk blijft het gewoon goed gaan!

Babootje schreef:
fransje23 schreef:
Zand eten is natuurlijk wel link! Heeft hij wel hooi in de paddock en heeft hij een maatje?

Ze staan nooit alleen in de paddock. Dat mag bij ons op stal niet. Er wordt niet gevoerd in de paddock; om onderling gedonder te voorkomen. Hij heeft wel een bal waar hij mee gooit en is eerst altijd wel even bezig om zn peeskappen uit te doen. :D.


Je bent jong en je wilt wat :D

Wat tof dat ze niet alleen mogen staan!
Snap het idee van niet voeren op de paddock! Het blijft een lastigge afweging maar zonder hooi ligt zand eten weer op de loer.


Een schimmel is echt niet praktisch, ben op Joya gevallen voor het karakter niet voor de kleur :D

Ik heb haar ook op de dag van de wedstrijd gewassen anders zou het dubbel werk zijn. Ze ligt graag languit te slapen in haar stal met een hoop stront als hoofdkussen. :')

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 10:48

Fingers crossed Anouk!
Het zou zo fijn zijn als jullie weer verder kunnen, ookal is het misschien niet meer met dezelfde ambitie.

Hoge witte benen zijn inderdaad ook besmettelijk.
Weet nog dat er iemand op stal kwam kijken en aan de stahouder vroeg hoe deze kon garanderen dat ze wit bleven :+
Stalhouder was even stil en zei toen: wij hebben hier gelukkige paarden, geen schone paarden _O-

Om er voorzichtig ook eens uit te zijn ga ik met een spelletjes „wedstrijd“ meedoen. Je hoeft eigenlijk niets te kunnen behalve dat je paard gewoon onverschrokken braaf is :D
Alles in stap en dan blikjes omgooien en zo.
Je mag ook vastgehouden worden :P

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 10:56

Altijd leuk zoiets Sizzle

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 11:34

Dat klinkt leuk,Sizzle!


Wat bijzondere vraag, niemand zou kunnen garanderen dat benen wit blijven! :+

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 11:40

Mwah, zat stallen te vinden hier (helaas) waar ze hoog in het zaagsel staan, 5x per dag gemest worden en enkel op een droog zand paddockje of in de molen komen.
Ik stond echter op een stal waar ze weer of geen weer op de wei stonden, dus dat ging hem niet worden _O-

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 14:17

Zand binnen krijgen van de wadi ben ik niet zo bang voor, hij staat waarschijnlijk 1x per jaar gevuld en ze hebben er ook niet uit gedronken.
Als er water instaat gaan ze er niet in, als hij droog staat vinden ze het wel heel leuk om in en uit te rennen en dat is ook goede training.
Behalve als je het verkeerd doet. :+



Sizzle leuk zo'n spelletjesdag! :))

Een dressuurwedstrijd kan ook gezellig zijn als je met mensen bent die je kent!
Schimmels ach ja, het bekende probleem.. het goede is dan dat je het regelmatig bij houdt!
En het ziet er toch altijd wel mooi uit zo'n schimmel op wedstrijd.
Malik ligt meestal buiten in het zand en is daardoor juist heel schoon, lekker makkelijk.

Anouk wat fijn, ik hoop dat het zo door blijft gaan!

Vientje wel leuk dat je weer begonnen bent, lekker rustig aan, heerlijk hoor.
Al vond Pinda het eigenlijk al erg vermoeiend. _O-

Babootje Gefeliciteerd met de resultaten!
Pol zo makkelijk is ook heel wat waard.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:52

Toffe paddock hebben jullie zeg!!

Nou, dacht je net de stijgende lijn weer te hebben is het weer terug bij af -O-
Mevrouw heeft vastgelegen en heeft zich daarbij aan 4 benen behoorlijk fors verwond en ik hoop dat ik haar lang genoeg onder het infrarood gehad heb om spierbevangenheid te kunnen vermijden.
Even afwachten wat de bloedwaarden zeggen.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:42

Oh wat balen zeg Sizzle ik duim met je mee!

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:47

Oh djeez Sizzle, wat balen!

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:31

Verdorie Sizzle ik hoop dat het mee valt! :(:)

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:27

Tjee Sizzle wat een enorme pech zeg :\ Hopelijk komt ze er zo goed als mogelijk door!

Anouk weer lekker op pad geweest, wat fijn!!

Joya strak in het pak op wedstrijd, ziet er goed uit hoor!

Malik heeft een wadi-met-water, en een oeps momentje :=

Pinda en Vientje weer aan het lessen, fijn dat jullie weer wat aan de gang kunnen!

Ik meende dat je ergens anders zei dat je je paarden juist niet bij elkaar in wilde Babootje? Ivm blessures?

Hier gaat het lekker! Net terug van een weekje Griekenland. Feyre staat nu lekker op het gras, wel met een muilkorfje :(:) Haar rondingen werden wel erg… rond. Onder het zadel gaat ze lekker, ze neemt zelfs al nerveuze andere paarden mee op sleeptouw :+: En we hebben laatst onze eerste puzzelrit gedaan! In vertrouwde omgeving, maar wel anders dan anders. Was zo leuk :D

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:01

Inmiddels ziet het er natuurlijk vreselijk uit met zwellingen, maar dat zegt op zich niet zoveel.
Heb een stapel medicijnen gekregen tegen vochtophoping en pijnstiller.
Over een uurtje of zo heb ik de uitslag van de spierwaarden, maar de rug was nu niet meer zo strak als vanmiddag. Uiteraard wel een dekentje opgelaten.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 09:39

Uiteraard hoge spierwaarden maar niet bevangen gelukkig.
Ze loopt iets beter dan gisteren en we staan even gras te tanken.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 09:46

Heel klein beetje geluk bij dit ongeluk,mag ook wel!
Ze zal zich wel goed beroerd voelen :(:)


Leuke update over Feyre, Berdien!
Kan mij voorstellen dat een graasmasker nodig is. Extra veel Feyre om van te houden is niet gezond.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 10:04

Jeetje Sizzle wat een ellende is dat. Net weer een stijgende lijn te pakken en nu dan weer dit. ....
Beterschap in ieder geval.
Ik weet niet of je nog iets ondersteunends geeft, maar Puur Trauma kan goed helpen bij verwondingen en blessures door trauma. Dat zijn druppels voor inwendig gebruik. Uitwendig gebruiken wij bij zwelling door trauma traumeel gel (niet op open wonden). Dat werkt erg goed; ik gebruik t zelf ook als t nodig is.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 16:43

Wow, mooie resultaten voor het eerst weer op wedstrijd met Mexx Babootje! Met die dubbeltellers heeft zo'n wiebel wel flink impact nderdaad, maar over de hele linie is het dus dikke prima voor elkaar als je daarmee nu tegen de winstpunt aan zit :j
Goed bezig met het jonkie ook, dat schiet al op.

Wat een goed nieuws Anouk, superfijn na alle ellende en zorgen! Hopelijk nu deze kant op blijven gaan samen :)

Schimmel op concours sucks :+ Wat dat betreft past Miep haar pensioen me wel haha.

Leuk zo'n spelletjeswedstrijd Sizzle :j
Maar ah neee, wat een ellende weer!! Wat een domme vastligactie... Gelukkig niet spierbevangen, maar wel weer spannend zeg :\ Hoe is het nu met haar?

Oei wat een actie van Malik := Stunteltje :P

Feyre op dieetmodus, verstandig idd want anders té veel Feyre om van te houden :P Wat heerlijk dat jullie zo leuke dingen aan het doen zijn met puzzelrit enzo, dapper dier :j

Miep is gisteren door de schrikdraad omheining van de wei gegaan :oo Ze ging volle patat blij over het tussenpad waar zij altijd op mag grazen toen ik haar daar op zette, maar iemand had een van de weides halverwege het pad opengelaten met de draden van de poort dan over het pad gespannen. Dat gaf dus ineens halverwege vanuit rengalop paard remmend op de kont, pootjes alle kanten op en *PATS* alle draden naar de klote -O- waarna Miep *\%/* over het achterste deel van het pad verder vloog. Gelukkig buiten een fikse kras over haar borst geen schade aan paard. Pfff hoe ouder hoe gekker %)

Pinda en ik hebben zowel gisteren als vandaag weer gewerkt, en vandaag ook wat gedraafd :# Het gaat nu (met zeeeer intensieve begeleiding van de juf wel :o ) wel ineens hard weer terug de goede kant op gelukkig. Blij met mijn nootje :)

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:04

Jeetje, Miep mag wel een beetje zuiniger zijn op haarzelf.

Berdien, leuk een puzzlerit. Moet ik over een tijdje misschien ook weer een doen.

Inmiddels gaat het niet slecht. Geen pijnstilling of vochtafdrijvers meer. Bijna alles is dicht en niets warm. Heb haar vandaag weer op de wei gelaten en daar deed ze zelfs een galopje en is druk geweest met alle paarden weer op de juiste plek sorteren (doos is het ook).
Ze durft alleen nog steeds niet te gaan liggen, dat vind ik minder optimaal.
Tevens is er nog 1 gaatje waar ik me ietsjes zorgen over maak of het niet stiekum een fistel is. Maandag sowieso controle dus dat mag hij dan even bekijken.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 13:03

Fijn dat het in ieder geval weer iets beter gaat en dat ze zich goed genoeg voelt om de rangorde weer te resetten naar hoe zij het graag ziet :+

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 18:34

Miep noemen we voortaan maar miep-miep. :+
Gelukkig niks ernstigs.
Alweer serieus aan de bak met Pinda! +:)+

Oh Sizzle gelukkig weer de goede kant op en hopelijk geen fistel of andere naweeën.
Wel vervelend dat ze niet gaat liggen, misschien snachts wel.

Berdien leuk hoor dat Feyre het zo goed doet dat ze een voorbeeldfunctie heeft!
En klinkt superleuk zo'n puzzeltocht!

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 18:58

Nee, snachts ook niet helaas. Het is een vreselijke smeerkees en bovendien wit. Nu is is ze al een week stralend wit. Maar dat komt vast wel weer goed.
Na de vorige verhuizing heeft ze ook 2 weken niet geslapen of gerold. Blijkbaar is dat haar stress dingetje waar andere paarden bijv. niet goed eten.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:08

Ja het zal vast wel weer komen dan, je kan er ook weinig aan doen.
Hoe was de controle afgelopen?

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:51

Berdien schreef:
Ik meende dat je ergens anders zei dat je je paarden juist niet bij elkaar in wilde Babootje? Ivm blessures?


Klopt ze staan niet bij elkaar maar allemaal op een eigen stukje wei. Ze kunnen over het draadje wel een beetje groomen. Geldt ook voor de paddocks.

Mexx hebben we nu op een iets kleiner stuk staan, zodat hij niet idioot kan doen. Zodra hij wat meer gewend is weer kunnen we verruimen (hij heeft al 2x zijn 350,00 kostende ijzer afgetrapt). Pff wat een zorg ook

Polletje gaat super. Van de week heeft mn dochter er voor het eerst opgezeten en de tweede x ook een rondje gedraafd. Hij draait nog niet eens met zn oren. Hij lijkt het allemaal best te vinden.
Toch voorzichtig zijn hoor met dat soort paarden. Paarden die alles best vinden worden toch vaak overnomen dus rustig aan.

Gisteren zat er bij Kenzo een EI aan te komen. Helaas was onze wenshengst niet beschikbaar en stonden we op de reservelijst. We hadden nog geen plan B dus moesten we morgenochtend allerijl nog op zoek naar een keuze B en gelijk ook maar even een keuze C. Bon Esprit is nu echt niet aan te komen.
Vandaag is ze geinsemineerd met Sir Donnerhall. Nu een spannende 18 dagen..

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:00

Hoe gaat het nu met haar,Sizzle?

Hopelijk is ze in een keer drachtig, Babootje!
Is dit plan B of C?

Alleen in een paddock of wei en enkel contact over een draad vind ik altijd wat sneu. Het is het net niet, bij blessures wel een optie maar voor gewoon niet. Je beperkt ze dan toch best in hun natuurlijke gedrag.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:06

Wat balen dat de hengst niet beschikbaar was Babootje. En natuurlijk super fijn dat Polletje zo meewerkend is.

Hier so far so good. Ik geloof niet dat er wat dieperliggendes geblesseerd is, volgende weer maar eens wat verder gaan wandelen. Eerst aan de hand in iedergeval. Liggen doet ze nog steeds niet.
Spierwaarden waren goed, er zijn nog wel wat andere waarden in de war maar dat past wel bij een recente blessure. Enige wat opviel is dat seleniun ineens laag geworden is terwijl dat voorheen niet zo was. Moet je nagaan wat dat van een lijf vergt.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 13:08

Fijn Sizzle, dat het met een sisser af lijkt te lopen. Denk je dat ze niet durft te liggen, of dat ze nog teveel last heeft?

Een paard alleen vind ik ook sneu. Contact over het draad is toch anders.

Wij zijn weer op pad geweest! Mevrouwtje ADHD := had er mijn handen vol aan. Ze was ook zeiknat, terwijl we echt niet veel gedaan hadden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding