Paard delen met zusje, onmogelijk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 10:00

Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties! Voor degenen die nog vragen hadden zal ik even mijn best doen om ze te antwoorden. Ik ben zelf 21 en mijn zusje is 17, en in deze situatie zijn mijn ouders heel erg bezig te sussen. Tegen mij zeggen ze dat wat ik doe goed is en daar zijn ze het helemaal mee eens en als mijn zusje gaat rijden vinden ze dat die ook erg goed bezig is.
Het rijden van dit paard is ook een beetje vaag gegaan, ik heb aangeboden het paard te rijden omdat ze geen tijd had en ik wel. Dat aanbod werd eerst afgeslagen en toen zijn mijn ouders er tussenin gekomen door te zeggen dat ik hem wel zou moeten rijden omdat 5 dagen stil staan niet eerlijk was tegenover dit paard.
De paarden staan aan huis, dus binnen/buiten zetten, voeren etc wordt vooral gedaan door mij en mijn moeder.
Dat ze gaat springen vind ik niet een probleem, het is haar paard en haar hart ligt bij het springen, maar zou het gewoon fijn vinden om te weten, dan kan ik daar rekening mee houden.
Deze week is ze een dagje thuis, dan zal ik zeker een poging doen om even in gesprek met haar te gaan.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:05

Ik zou inderdaad je aanraden rustig het gesprek aan te gaan en het van haar kant te bekijken. Grote kans dat ze het al behoorlijk vervelend vind dat ze zo weinig kan rijden en haar paard verkocht gaat worden. Als je dan al alleen maar in het weekend kan rijden en je zus gaat je voor jouw gevoel dan ook nog tegen je aan bemoeien en alles lopen bepalen, snap ik wel dat je (zeker als 17 jarige) je kont in de krib gooit.

Probeer haar rustig duidelijk te maken (mits het ook is wat je vind) dat je haar echt absoluut niet in de weg wilt zitten, dat dat van dat springen echt alleen bedoelt was dat je er rekening mee kon houden met wat je die maandag deed (en dus echt niet als commentaar op het feit dat ze ging springen) en dat je het rijden goed bedoeld naar haar en het paard zodat die ook op conditie blijft. Dan denk ik dat het voor haar al heel anders is

Heleenzz2
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:07

Wat ik hier, als ik dit zo lees, vooral mis is het stukje communicatie. Jullie doen allebei dingen waarvan jullie denken dat het goed/leuk etc is en dat is opzich prima, maar dit wordt niet naar elkaar gecommuniceerd. Of pas achteraf, als er al spanningen zijn. Ik zou met elkaar om tafel gaan zitten, desnoods met je ouders erbij en gewoon even helemaal vanaf het begin gaan overleggen met elkaar wat ieders verwachtingen en wensen zijn en hoe jullie dat samen kunnen laten werken. Dus wat is nu het plan met het paard, wie heeft welk aandeel daarin etc. Ik denk dat dit in ieder geval het eerste is wat er nu moet gebeuren, ik hoop dat dat ervoor zorgt dat jullie tot goede afspraken komen en daarna kunnen jullie altijd nog verder kijken mocht dit niet werken. Maar probeer er echt allebei open-minded in te gaan, niet bij elkaar van het slechte uit te gaan, maar samen te kijken van hoe kunnen we dit het beste gaan vormgeven.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:11

xrobbiee schreef:
Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties! Voor degenen die nog vragen hadden zal ik even mijn best doen om ze te antwoorden. Ik ben zelf 21 en mijn zusje is 17, en in deze situatie zijn mijn ouders heel erg bezig te sussen. Tegen mij zeggen ze dat wat ik doe goed is en daar zijn ze het helemaal mee eens en als mijn zusje gaat rijden vinden ze dat die ook erg goed bezig is.
Het rijden van dit paard is ook een beetje vaag gegaan, ik heb aangeboden het paard te rijden omdat ze geen tijd had en ik wel. Dat aanbod werd eerst afgeslagen en toen zijn mijn ouders er tussenin gekomen door te zeggen dat ik hem wel zou moeten rijden omdat 5 dagen stil staan niet eerlijk was tegenover dit paard.
De paarden staan aan huis, dus binnen/buiten zetten, voeren etc wordt vooral gedaan door mij en mijn moeder.
Dat ze gaat springen vind ik niet een probleem, het is haar paard en haar hart ligt bij het springen, maar zou het gewoon fijn vinden om te weten, dan kan ik daar rekening mee houden.
Deze week is ze een dagje thuis, dan zal ik zeker een poging doen om even in gesprek met haar te gaan.

Maar waar moet je dan rekening mee houden?Ze springt graag dat weet je en dan zou ik zelf er gewoon vanuit gaan dat ze een springtraining doet in het weekend.Naar mijn idee maak je het moeilijker dan het is.Ik snap dat je zus in de steigers gaat als ze jou moet vertellen wat ze doet.En of ze dan wel of niet springt op haar rijdagen maakt dan toch niet uit?

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:17

Lastig Robiee maar jullie komen er wel uit.

Misschien denk ik er te simpel over, maar als je weet dat ze komt, kun je het paard de dag van te voren een rustdagje geven, zodat zij er van alles mee kan doen, springen etc en ze een uitgerust paard treft. En als zij is geweest, rijd je de dag er na heel kort , 20 minuten, even paard weer naar je eigen hand zetten en gymnastiseren, al is het maar in stap, en wegzetten. Klaar is kees. Dan heb jij nog 2 dagen soms 3 om echt te rijden en dan begint het weer van voren af aan.
Als de wedstrijden in het weekend zijn, als zij thuis komt, dan valt dat dus af en kun je geen wedstrijden rijden. Dommage→ pech gehad.
Ik vind trouwens dat je daar toch eens goed naar kunt kijken, want op wedstrijd gaan is natuurlijk niet echt nodig voor het paard zelf.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:22

Jou zus rijdt toch enkel in het weekend? Dan weet je toch dat hij gewerkt heeft?

Als jij wedstrijden gaat doen, wanneer zal dat dan zijn?

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:25

xrobbiee schreef:
Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties! Voor degenen die nog vragen hadden zal ik even mijn best doen om ze te antwoorden. Ik ben zelf 21 en mijn zusje is 17, en in deze situatie zijn mijn ouders heel erg bezig te sussen. Tegen mij zeggen ze dat wat ik doe goed is en daar zijn ze het helemaal mee eens en als mijn zusje gaat rijden vinden ze dat die ook erg goed bezig is.
Het rijden van dit paard is ook een beetje vaag gegaan, ik heb aangeboden het paard te rijden omdat ze geen tijd had en ik wel. Dat aanbod werd eerst afgeslagen en toen zijn mijn ouders er tussenin gekomen door te zeggen dat ik hem wel zou moeten rijden omdat 5 dagen stil staan niet eerlijk was tegenover dit paard.
De paarden staan aan huis, dus binnen/buiten zetten, voeren etc wordt vooral gedaan door mij en mijn moeder.
Dat ze gaat springen vind ik niet een probleem, het is haar paard en haar hart ligt bij het springen, maar zou het gewoon fijn vinden om te weten, dan kan ik daar rekening mee houden.
Deze week is ze een dagje thuis, dan zal ik zeker een poging doen om even in gesprek met haar te gaan.


Dankje voor de antwoorden! Dan is een groot deel van dr zorg dus iets wat jij doet, dan vind ik t indd wel weer wat anders, ja het is haar paard maar jij en je moeder verzorgen het paard.

Wanneer je het gesprek aan gaat probeer het dan wel bij jezelf te houden. Dus "ik vind het prettig als je aangeeft dat je gaat springen" ipv "je moet wel aangeven dat je gaat springen", dus erop letten dat je de ik-vorm gebruikt en niet gaat vinger wijzen.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:26

xrobbiee schreef:
Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties! Voor degenen die nog vragen hadden zal ik even mijn best doen om ze te antwoorden. Ik ben zelf 21 en mijn zusje is 17, en in deze situatie zijn mijn ouders heel erg bezig te sussen. Tegen mij zeggen ze dat wat ik doe goed is en daar zijn ze het helemaal mee eens en als mijn zusje gaat rijden vinden ze dat die ook erg goed bezig is.
Het rijden van dit paard is ook een beetje vaag gegaan, ik heb aangeboden het paard te rijden omdat ze geen tijd had en ik wel. Dat aanbod werd eerst afgeslagen en toen zijn mijn ouders er tussenin gekomen door te zeggen dat ik hem wel zou moeten rijden omdat 5 dagen stil staan niet eerlijk was tegenover dit paard.
De paarden staan aan huis, dus binnen/buiten zetten, voeren etc wordt vooral gedaan door mij en mijn moeder.
Dat ze gaat springen vind ik niet een probleem, het is haar paard en haar hart ligt bij het springen, maar zou het gewoon fijn vinden om te weten, dan kan ik daar rekening mee houden.
Deze week is ze een dagje thuis, dan zal ik zeker een poging doen om even in gesprek met haar te gaan.

Op welke manier houd je daar rekening mee dan? Is jou training zo specifiek afgesteld dat een paar sprongetjes daar zoveel invloed op hebben.Het lijkt me niet dat ze het paard afjakkert en die daar 3 dagen van bij moet komen.
Je weet dat als ze rijdt ze ook weleens springt.Als je op maandag niet rijdt dan weet je dat het paard sowieso een rustdagje heeft, geen probleem lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:30

Ik zou een keer diep ademhalen en je minder zorgen maken :)

Het is het paard van je zus. Ook al vind jij dat ze er niet mee kan rijden, dat neemt niet weg dat ze er misschien wel een heel goede band mee heeft. Misschien vindt ze het gewoon moeilijk dat hij verkocht moet worden, en/of dat ze haar paard nu met jou moet delen omdat ze is gaan studeren.

17 is nog jong. Dan ervaar je je paard vaak nog helemaal anders dan als je 21 bent..

Ik vind ook niet dat ze jou moet zeggen wat ze met haar paard doet in het weekend.
Jij kan haar altijd vragen hoe het ging en wat ze heeft gedaan als je het echt wil weten.

Waarschijnlijk begrijp ik de situatie verkeerd, maar het komt nu over alsof dit paard 7 dagen per week gereden wordt. Is dat wel nodig? Hij komt toch dagelijks buiten zeg je zelf..?
Waarom doe jij hem niet van dinsdag tem vrijdag, je zusje lekker heel het weekend plezier met haar paardje, en maandag vaste rustdag? Daar gaat hij niet slechter van worden, in tegendeel :)

Echt fanatiek wedstrijden gaan rijden betekent dat jouw zus geen plezier kan hebben van haar paard in het weekend. Want op zaterdag wil jij hem nog even losrijden, en zondag is hij heel de dag mee op stap. Ik begrijp dat ze daar niet op zit te wachten.
Ik denk dat het slimmer is dat jouw ouders hier een knoop in doorhakken: ofwel blijft het haar paard en ga jij er doordeweeks 'recreatief' mee aan de slag, ofwel wordt het jouw paard en breng je hem uit met oog op een betere verkoop.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-19 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:39

Bii ons in de buurt is er regelmatig op donderdagavonf wedstrijd, ik zou dus alleen wedstrijden rijden als dit buiten het weekend valt. Óf samen op wedstrijd en ieder 1 proef.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:16

Onmogelijk niet. Wel op de manier waarop er nu gecommuniceerd wordt.

Ik vind eerlijk gezegd dat jouw ouders ook wel een wat duidelijker standpunt in kunnen nemen in deze. En ik vind ook dat jij je het paard te veel toe eigent, het is niet jouw paard, maar die van je zusje. Wat zij ermee doet in haar weekend is haar zaak, niet de jouwe, en zij hoeft daar al helemaal geen verantwoording naar jou toe af te leggen. Andersom vind ik het eigenlijk niet meer dan logisch dat jij naar haar toe verantwoording aflegt.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:42

Wat een puberaal gezeur zeg. Als ik jullie moeder was stond dat dier vandaag nog op Marktplaats.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:20

beatje schreef:
Maar waar moet je dan rekening mee houden?Ze springt graag dat weet je en dan zou ik zelf er gewoon vanuit gaan dat ze een springtraining doet in het weekend.Naar mijn idee maak je het moeilijker dan het is.Ik snap dat je zus in de steigers gaat als ze jou moet vertellen wat ze doet.En of ze dan wel of niet springt op haar rijdagen maakt dan toch niet uit?

Dit.

Hou er gewoon rekening mee dat je zus in het weekend springt.
Rij jij alleen dressuur(wedstrijden) of spring je ook? Kan me voorstellen dat je niet 5 dagen in de week springtraining wil met het paard. Maar als zij 1 dag springt en jij ook 1 of 2 zie ik geen probleem, als jij ook de afwisseling met dressuur en buitenrijden maakt op de andere dagen.

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:06

Ik deel al jaren mijn pony’s en paarden met mijn zusje. Ik ben 20, mijn zusje 17. Nu hebben wij samen een paard. Wij kunnen het prima combineren, zij gaat nog naar school en ik werk gewoon.
Goed communiceren is de key, mijn zusje en ik hebben bijvoorbeeld bijna dezelfde rijstijl dat scheelt al een hoop voor het paard.
Ik vind het handig dat als ik niet kan door bijvoorbeeld een avonddienst dat zij dan rijd en ik als ik wel kan.

Probeer goed met elkaar te overleggen wat je met het paard gaat doen, wanneer en hoe. Zo kun je alles op elkaar aanpassen.
Wedstrijden deden wij samen op hetzelfde paard. Nu hebben we beide een jong paard die we beide opleiden, dus wisselen we gewoon de wedstrijden af.
Vraag goed naar elkaars wensen en wat jullie gezamenlijke doel is met het paard!

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:42

Ts, hoe zit het eigenlijk met jouw eigen paard? Het lijkt nu net alsof je meer betrokken bent bij het paard wat van je zus is. Kennelijk moet die verkocht worden omdat je zus studeert en te weinig tijd heeft.Simpel toch dan, koop hem dan gewoon over van je zus. Aangezien jullie de luxe hebben dat ze thuis kunnen staan,zal het onderhoud financieel dan ook te doen zijn. Bovendien moet je toch gezelschap hebben voor het paard wat nu al van jou is.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:50

Ik zou het paard van je zus gewoon rustig rijden, zoeken naar ontspanning en aanleuning, beweging, contact.
Gewoon omdat het fijn is.

Als je ouders graag willen dat jij het uitbrengt op wedstrijden en daar naartoe rijdt, moeten je ouders de communicatie met je zus doen, het is uiteindelijk hun paard.
Bovendien zijn zij de ouders en hebben het laatste woord.
Blijf daar tussenuit.

Ik zou ook geen paard met mijn zussen kunnen delen, onze ideeën staan te ver uit elkaar.
Maar ook allerlei gevoeligheden die in families spelen, maken dat er niet gemakkelijker op.

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:55

anjali schreef:
Ts, hoe zit het eigenlijk met jouw eigen paard? Het lijkt nu net alsof je meer betrokken bent bij het paard wat van je zus is. Kennelijk moet die verkocht worden omdat je zus studeert en te weinig tijd heeft.Simpel toch dan, koop hem dan gewoon over van je zus. Aangezien jullie de luxe hebben dat ze thuis kunnen staan,zal het onderhoud financieel dan ook te doen zijn. Bovendien moet je toch gezelschap hebben voor het paard wat nu al van jou is.


Dit is wel een interessante post TS. Met name wat ik vet en schuin heb gemaakt. Ik vind het 't overdenken waard!

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:32

Dan neem je aan dat er niet meer paarden staan, maar misschien is dat helemaal niet zo? Ik krijg het idee dat TS en haar zusje weinig besef hebben van de luxe positie waarin ze zich bevinden. Ze hebben nota bene allebei een eigen paard en nóg weten ze er ruzie om te maken. En dan zouden de ouders meer aan de communicatie moeten doen? Dit zijn twee (bijna) volwassen meiden die blijkbaar geen idee hebben hoe bevoorrecht ze zijn. Ik zou hier als ouder bijzonder gauw klaar mee zijn. Onze kinderen zijn pas anderhalf en drie en toegegeven, ook strontverwend, maar ze snappen al heel goed wat samen of omstebeurt is en dat het speelgoed anders gewoon opgeruimd wordt. Dat gekissebis ga je toch niet faciliteren.

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 22:11

Ik ben me er zeker van bewust dat ik het ontzettend luxe voor elkaar heb thuis. Helaas blijft deze situatie niet zo. Door scheiding van mijn ouders staat het huis te koop en zullen de paarden naar een pensionstal gaan wanneer het huis verkocht is. Hoe lang ik nog van deze luxe gebruik kan maken is onbekend. Stalling en zorg voor de paarden blijft wel genoeg geld voor, dat gaat zeker goed komen, het gaat om het huis dat weg moet. Hierdoor loopt ook de communicatie met iedereen al iets minder. Paard overkopen heb ik ook bedacht na het lezen van jullie reacties, maar ik ben bang dat mijn zusje dat zal weigeren, gewoon omdat ik het ben. Het is wel iets wat ik zal opperen als ik met haar in gesprek ga.
Onze rij stijlen verschillen ontzettend, en ik vind het persoonlijk fijn om een planning te maken van wat ik doe met de paarden. Niet omdat ik nou zo geweldig rij dat de paarden een aangepast trainingsschema nodig hebben, maar dat vind ik zelf makkelijk te combineren met school/werk/vrienden etc.
Met betrekking tot mijn eigen paard, door buitenland stage ben ik een tijdje weg geweest. In die tijd heeft ons pensionklantje mijn eigen paard gedaan waar ik heel dankbaar voor ben, en heeft mijn zusje af en toe gesprongen met mijn paard, ook zonder mijn overleg maar dat heb ik toen laten gaan. Was allang al blij dat die gereden werd. Op dit moment ben ik met mijn eigen paard bezig weer terug te komen naar de Z2, waar we geëindigd waren voor ik wegging.
Vandaag heb ik weer die van mijn zusje gereden, en ben weer terug bij af, dat maakt het voor mij wel weer lastig.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:35

Maar waarom wil je dat zo perse?

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:04

xrobbiee schreef:
Ik ben me er zeker van bewust dat ik het ontzettend luxe voor elkaar heb thuis. Helaas blijft deze situatie niet zo. Door scheiding van mijn ouders staat het huis te koop en zullen de paarden naar een pensionstal gaan wanneer het huis verkocht is. Hoe lang ik nog van deze luxe gebruik kan maken is onbekend. Stalling en zorg voor de paarden blijft wel genoeg geld voor, dat gaat zeker goed komen, het gaat om het huis dat weg moet. Hierdoor loopt ook de communicatie met iedereen al iets minder. Paard overkopen heb ik ook bedacht na het lezen van jullie reacties, maar ik ben bang dat mijn zusje dat zal weigeren, gewoon omdat ik het ben. Het is wel iets wat ik zal opperen als ik met haar in gesprek ga.
Onze rij stijlen verschillen ontzettend, en ik vind het persoonlijk fijn om een planning te maken van wat ik doe met de paarden. Niet omdat ik nou zo geweldig rij dat de paarden een aangepast trainingsschema nodig hebben, maar dat vind ik zelf makkelijk te combineren met school/werk/vrienden etc.
Met betrekking tot mijn eigen paard, door buitenland stage ben ik een tijdje weg geweest. In die tijd heeft ons pensionklantje mijn eigen paard gedaan waar ik heel dankbaar voor ben, en heeft mijn zusje af en toe gesprongen met mijn paard, ook zonder mijn overleg maar dat heb ik toen laten gaan. Was allang al blij dat die gereden werd. Op dit moment ben ik met mijn eigen paard bezig weer terug te komen naar de Z2, waar we geëindigd waren voor ik wegging.
Vandaag heb ik weer die van mijn zusje gereden, en ben weer terug bij af, dat maakt het voor mij wel weer lastig.


Ouders die scheiden zet de boel op scherp met patronen binnen gezin.
En voor je ouders is het ws ook moeilijk om 1 lijn te trekken in wat er met het paard van je zus moet gebeuren...

Maar van wie is het paard nou, wie heeft beslissingsbevoegdheid, je ouders of je zus, want je beweerd in de afgelopen posts iig 1x het ene en 1x het andere.

Als het je zus is, laat het dan los, rijd haar paard als je er zin in hebt en laat doelen los.

En is het paard van je ouders, vraag hen dan om een besluiut te nemen en dit met je zus te communiceren.

En in alle gevallen, laat het verhaal van je zus los, zij mag haar paard gewoon rijden zoals ze dat altijd heeft gedaan, daar heb jij in principe niks mee te maken.

Je zus is 17, nog wat puberaal, lekker laten gaan, komt vanzelf goed...
In de periode van scheiding van je ouders, kun je misschien wat blijken geven dat je van haar houd en haar niet laat vallen, ipv deze strijd met haar aangaan.

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:23

Vond je post zo fijn inhoudelijk en getuigen van inzicht, ook in de situatie van je zusje.
Behalve je laatste zin, die maakt het voor mij gelijk weer op scherp.

Denk dat Rakkie een goed punt heeft, stem af van wie is het dier. Van je zusje, dan neem je genoegen met af en toe rijden door de week en laat je voor de rest het aan je zusje, niet jouw paard, niet jouw probleem.
En ja, daar hoort ook bij dat je terug bij af bent, week in, week uit, als zij heeft gereden. Ook nu, niet jouw paard, niet jouw probleem.
Is het wel jouw probleem omdat je er niet mee om kan gaan, dan stoppen met rijden. Je kan je zusje niet dwingen om te stoppen met rijden omdat jij vind, dat zij haar paard niet goed rijdt.

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:14

Ik vind het erg voor jullie dat je ouders gaan scheiden,en nu snap ik beter dat er problemen en spanningen zijn ontstaan.Wat Rakkie zegt ben ik het wel mee eens.Probeer dan je zus te steunen en er met z'n allen sterker uit te komen.En überhaupt trouwens is het heel vaak moeilijk om een paard met iemand te delen,ook onder heel andere omstandigheden.Sterkte!

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:44

Probeer elkaar te steunen in deze tijd ipv “ruzie” te maken over een paard.

Zoals het paard voor jou anders aanvoelde na het weekend zal die ook voor je zusje mogelijk anders hebben aangevoeld dit weekend. Dat is voor beide en het paard even wennen.

Als het paard eigenlijk echt van je ouders is, laat de meeste communicatie erover door je ouders verlopen. Als er weinig wedstrijden door de weeks in jullie regio zijn, zal je zusje ook bang zijn in het weekend haar paard aan haar zus kwijt te raken. Toon hier ook wat begrip voor.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:01

xrobbiee schreef:
Vandaag heb ik weer die van mijn zusje gereden, en ben weer terug bij af, dat maakt het voor mij wel weer lastig.


Ik vind deze zin zo oneerlijk.
Waarom wil je je zo sterk profileren als de betere ruiter en de betere paardenliefhebber boven je zus?