Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:14

Die discussie hoort sowieso in dit topic hieronder plaats:
[YRT] [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Verder heeft TS na de OP niks meer gezegd, dus weten we ook niet wat haar doelen zijn. Maar er zijn tal ervaringen waarbij men blij is om hun oud paardje weer terug te hebben. Ik ben daar een van. Dus gewoon doen!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:20

safina schreef:
Zolang m'n pony er geen last van heeft en ikzelf ook niet, moeten de mensen die esthetische hinder ondervinden van mijn uitstekende benen maar even de andere kant uitkijken voor hun eigen gemoedsrust. :D


Helemaal waar! :D

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:21

Saul schreef:
Jep. Stil going strong!
In het begin aardig wat zere billen gehad. Maar daarna heel blij mee :D

Het zit als gegoten bij pony. Kan gewoon met losse singel rijden. :P


Oeh Safina een ponypletmeeting cool!!
Ik ga mee :D

Haha ik vond het een heerlijk zadel (en mooi) <3

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:26

Ik wil ook mee meeten *\o/* . Ben helaas veel aangekomen. Heb nu 2 (kleine) paarden, maar wegens gewicht nog steeds ponypletter :') Ik rijd alleen niet meer, mogen eerst heel wat kilos vanaf voor ik mijn paardjes weer ga pletten }>

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:28

Citaat:
Wat ik bijzonder vind: praktisch iedereen die zegt ja moet je doen want ik rij ook gewoon op een kleine pony ( en vervolgens foto's post ) is écht te groot voor de pony.


Hier presenteer je het anders als een feit. Dat vind ik dan weer bijzonder.

Is er een wettelijke regel dat je niet met je voeten onder de pony uit mag komen?

Dan kan je de hele western sport wel opdoeken tezamen met de ijslander sport en Edward Gal moet maar op een shire gaan rijden.

Iedereen is gewend aan de kleine ruiter op de grote kwpn-er. Dat maakt nog niet dat dat de norm is.

Oja, ik meld me aan bij de pony pletter club. Ben naarstig op zoek naar een foto maar ben eigenlijk altijd alleen met rijden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:29

emilyslaluna schreef:
Die discussie hoort sowieso in dit topic hieronder plaats:
[YRT] [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25


Oh, dat vind ik echt zo'n zeurtopic. Als ik twijfel of het kan voor m'n pony vraag ik wel één van m'n instructeurs. Het is voor mij verder niet interessant wat andere Bokkers op een foto mooi vinden en wat niet.

TS vroeg zich af of ze niet te groot is voor deze pony. Voor het esthetische plaatje in de ogen van sommigen/velen wel. De vraag is of je je daar iets van aan moet trekken. Dat is best een leuke discussie en hoe TS daar persoonlijk mee omgaat kan een rol spelen in de keuze die TS maakt. Ben je bijvoorbeeld in staat om lak te hebben aan eventueel commentaar? Als je het heel erg vindt dat mensen 'iets vinden' van je uitstekende benen en je daarom niet op je pony gaat rijden, dan zou ik dat zeker meewegen in mijn keuze.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:34

Sowieso vind ik niet dat je vanaf een plaatje kunt oordelen of je te groot bent. Want in dat geval zijn alle mensen die op ijslanders rijden ernstige mishandelaars :+

Vind dat bokt sowieso snel miept als een ruiter net een kilo 'te zwaar' of een cm 'te lang' is... Zolang het werkt voor paard en ruiter is het prima toch..

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:37

troi schreef:
Laten we een ‘ponypletter’ club beginnen!

Dit ben ik met 1.87 (en helaas niet zo slank als de andere posters hier) op mijn pony van1.53

[ [url=m/46OsxH.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik vind dat je prima past op het dier!


Goed idee! Ik heb een huiskamertje aangemaakt!

Juangi @ [HK] De ponypletters

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:43

safina schreef:
emilyslaluna schreef:
Die discussie hoort sowieso in dit topic hieronder plaats:
[YRT] [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25


Oh, dat vind ik echt zo'n zeurtopic. Als ik twijfel of het kan voor m'n pony vraag ik wel één van m'n instructeurs. Het is voor mij verder niet interessant wat andere Bokkers op een foto mooi vinden en wat niet.

TS vroeg zich af of ze niet te groot is voor deze pony. Voor het esthetische plaatje in de ogen van sommigen/velen wel. De vraag is of je je daar iets van aan moet trekken. Dat is best een leuke discussie en hoe TS daar persoonlijk mee omgaat kan een rol spelen in de keuze die TS maakt. Ben je bijvoorbeeld in staat om lak te hebben aan eventueel commentaar? Als je het heel erg vindt dat mensen 'iets vinden' van je uitstekende benen en je daarom niet op je pony gaat rijden, dan zou ik dat zeker meewegen in mijn keuze.


Dat topic is niet alleen om advies te vragen, maar is ook voor die discussie over wanneer je wel/niet te groot/zwaar bent. Al de argumenten die hier gegeven worden staan daar ook allemaal in.
Ipv dit topic vol te gooien met deze discussie, kan dat in het andere topic en kan deze overzichtelijk blijven met advies voor TS. :D

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:58

har166 schreef:
Wat ik bijzonder vind: praktisch iedereen die zegt ja moet je doen want ik rij ook gewoon op een kleine pony ( en vervolgens foto's post ) is écht te groot voor de pony. Ongeacht de discipline en gewicht vind ik dat je voeten niet onder de pony vandaan moeten steken. Sommigen hebben de beugels veel te kort waardoor ze een verkeerde (been) houding hebben en anderen leunen naar voren.

TS als je een rijpony zoekt, dan zou ik verder kijken maar als je een leuke pony wil om mee te grondwerken e.d dan zou ik het doen MITS je de financiën kunt bolwerken.


Ach wat een bekrompen reactie/mening. TS kan prima rijden en grondwerk doen als ze dat leuk vindt.
Dit seizoen nog al wat ponyrubrieken te beoordelen gehad, en geloof me, als we jou advies volgen is de startlijst de helft korter.
Tuurlijk zijn er grenzen, maar het focussen op beenlengte van de ruiter is wel kort door de bocht.
En geloof me, ik zie ook combinatie binnen komen dat ik denk: nou dametje, het kan nog, maar je moet niet langer worden. Vervolgens wordt er een mooie proef gereden waarbij ik als jury die wat langere benen absoluut storend vindt.