[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49234
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:19

Jimmy is eigenlijk Peter Pan, die wordt nooit volwassen :))

Rocamor

Berichten: 10965
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:40

Dan is Jimmy Peter Pan en die boevige vrienden (hoe heetten ze ook weer in Hook, the lost boys ofzo?) in 1

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 09:56

Ik zie de Dais nog niet echt als Tinkelbel :))

Fotootje van gisteren
"Mensch, die achterbeschermer heb ik echt niet nodig"
(zie de beschermer daar direct voor de poort :') hoe duidelijk kun je het maken als paard :') )
Afbeelding

Overigens had hij ook de al de fiets van de staleigenaar te pakken := Stond per abuis net binnen bereik geparkeerd := . Jimmy had het voorwiel al stevig vast, stalhouder was net op tijd :')

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30266
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:57

:))

Hij is wel creatief!

Ibbel

Berichten: 49234
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:57

Ik vind de hardnekkigheid waarmee jij beenbeschermers blíjft omdoen bijna net zo leuk als de koppigheid waarmee Jimmy ze weer afdoet :))

Hij zal wel denken: jézus, heeft ze de boodschap nou nog niet begrepen? :roll:

Rocamor

Berichten: 10965
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:09

Ibbel schreef:
Ik vind de hardnekkigheid waarmee jij beenbeschermers blíjft omdoen bijna net zo leuk als de koppigheid waarmee Jimmy ze weer afdoet :))

Hij zal wel denken: jézus, heeft ze de boodschap nou nog niet begrepen? :roll:


Jij schrijft het, ik dacht het :D

En zie die blik op de foto. <3 Strikkie erom hoeft niet (sloopt ie er toch af :+ )

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 10:35

Dit wordt een kwestie van de langste adem :))

Rocamor

Berichten: 10965
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:40

Valt me nu pas op: jij bent ook een Watje. In deze tijd van het jaar je paard een dek op.

Met de nodige uitleg erbij: oud stalgenootje en ik hebben beiden een paard dat snel last heeft van de spieren / de rug vastzet bij slecht weer. Dus in het belang van onze kneuzen, gooien we bij kouder / winderig weer de paarden ook een dek op. Als we dus weer eens midden in de zomer een paard een dek op mikken, appen we meestal naar elkaar: "En? Jij ook al een watje?" en 9 van de 10 keer komt dan terug: "Jij ook al :o ?"

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:47

Ach zolang 'ie beenbeschermers sloopt, sloopt 'ie zichzelf niet dus ik reken het goed :))

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 13:54

Als het regent krijgt hij een regendekentje op :+
Ik weet het, paarden kunnen tegen regen :j

En met die beenbeschermers inderdaad: zolang hij daar mee bezig is sloopt hij die regendeken niet en zichzelf ook niet :+

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:05

Apple schreef:
Als het regent krijgt hij een regendekentje op :+
Ik weet het, paarden kunnen tegen regen :j

En met die beenbeschermers inderdaad: zolang hij daar mee bezig is sloopt hij die regendeken niet en zichzelf ook niet :+

Nee, sommige paarden zijn van suiker.
Hier ook eentje. Leg er maar een dek op met dit weer anders blaft ze de hele boel weer bij elkaar.
Op een dampig paard zit ik niet te wachten.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 10:27

Geen fotootje, maar wel gisteren een actie die typisch het karakter van Jimmy omschrijft :-)

Jimmy stond op de poetsplaats/spuitplaats, al helemaal opgezadeld en ik was mijn chaps aan het omdoen. Hij besloot zich eens goed uit te rekken, strekte zijn linkerachterbeen naar achteren en komt bij het weer neerzetten met zn been over de waterslang van de spuitplaats terecht.

De Dais zou in zo'n geval ietwat geschrokken op en neer stuiteren, slang op de grond, rollende ogen en gesnuif en dan zou ik de boel weer moeten kalmeren en de slang weer ophangen.

Zo niet Jimmy. Die voelt dat er nu iets rond zijn achterbeen hangt. Met eenzelfde beweging als dat z'n been daar gekomen was tilt hij zijn been op en stapt weer over de waterslang. Zet vervolgens zijn achterhand twee pasjes opzij zodat hij over zijn schouder eens goed kan bekijken hoe het er achter hem uit ziet en waar hij dus met zijn been in beland was :') . Lief paard.

Overigens hebben we hem gisteren ook gemeten. Hij zit nu op 1.77.

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:58

Apple schreef:
Geen fotootje, maar wel gisteren een actie die typisch het karakter van Jimmy omschrijft :-)

Jimmy stond op de poetsplaats/spuitplaats, al helemaal opgezadeld en ik was mijn chaps aan het omdoen. Hij besloot zich eens goed uit te rekken, strekte zijn linkerachterbeen naar achteren en komt bij het weer neerzetten met zn been over de waterslang van de spuitplaats terecht.

De Dais zou in zo'n geval ietwat geschrokken op en neer stuiteren, slang op de grond, rollende ogen en gesnuif en dan zou ik de boel weer moeten kalmeren en de slang weer ophangen.

Zo niet Jimmy. Die voelt dat er nu iets rond zijn achterbeen hangt. Met eenzelfde beweging als dat z'n been daar gekomen was tilt hij zijn been op en stapt weer over de waterslang. Zet vervolgens zijn achterhand twee pasjes opzij zodat hij over zijn schouder eens goed kan bekijken hoe het er achter hem uit ziet en waar hij dus met zijn been in beland was :') . Lief paard.

Overigens hebben we hem gisteren ook gemeten. Hij zit nu op 1.77.

Dat zegt inderdaad veel over z'n karakter maar het is geen "typisch jongetjesgedrag". Ik had een merrie die ook zo zou reageren.

Doe je wel een beetje voorzichtig; dergelijke kastelen hebben vaak wat meer moeite hun lijf bij elkaar te houden. Met zo'n karakter is het meer dan de moeite waard om een beetje zuinig op hem te zijn.

petraaken

Berichten: 44226
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:01

Nou kasteel is hij inderdaad met zo'n stokmaat. :wow: Eentje met zo'n karakter moet je inderdaad zuinig op zijn. :j

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 12:37

'heel houden' staat inderdaad bovenaan op de prioriteitenlijst :j

Op dit moment rij ik hem maximaal 4 keer per week. Dat is de ene week twee dressuurlesjes van een half uurtje en twee buitenritjes stap/draf. De andere week is het 1 dressuurlesje en een springlesje, een buitenritje en een keertje zelf in de bak nog wat rijden. Daarnaast nog 1 keer longeren danwel met bijzetje in de bak wat ronddraven/galopperen.

Op buitenrit galopperen hebben we nog niet gedaan, dat heeft iets te maken met '6 jarig jongetje en wat onstuimige galop' (en bijbehorende grote galopsprong, dat lijkt in de combinatie met Dais haar korte pootjes geen groot succes).

De overige twee dagen is hij helemaal vrij en staat een beetje buiten met De Dais. Hij snapt heel goed hoe de nieuwe 1.5m samenleving werkt en blijft dus ook netjes op 1.5m afstand van haar.

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:24

1,77 mijn god. :') De grootste die wij op stal hebben is 1,60 en dat vind ik al behoorlijk haha. Wat fijn dat hij dan zo'n nuchter karakter heeft.
Zonder foto's zijn dit soort updates trouwens ook heel erg leuk! Je hebt een fijne beeldende schrijfstijl vind ik. :)

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 10:20

Sorry, deze had ik (nog) niet zien aankomen -O- anders had ik wel weer een polletje gestart :+ :D

Afbeelding

Afbeelding

Verdere update:
Alles gaat z'n gangetje hier. In de tussentijd is hij uit zijn dressuurzadel gegroeid, dus de zadelmaker komt binnenkort weer langs om het zadel aan te passen. Verder staat voor volgende week de tandarts op het programma :D.

Caresse07

Berichten: 9432
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:23

Neeeeh, touw door zonder pol :oo

Hoe moet dat nou verder met ons ;( :D :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30266
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:27

Heeft nog best lang geduurd :))

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 10:29

"Best lang" >;)

Dat eerste touw heeft het een jaar uitgehouden, nu was het al met twee maanden gebeurd :))

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:29

Dan is het volgende touwtje in 1.5 week door :):)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30266
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:30

Kevlar. Take that }>

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:31

Ik zie een pol aan komen :j :))

Hier sinds kort ook een jongetje erbij..........
Ik wil voorlopig niet dat ie Jimmy ontmoet.

Mo_86

Berichten: 1253
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:32

Prrrr schreef:
Kevlar. Take that }>


Of Dyneema, te krijgen bij een watersportwinkel. Onverwoestbaar.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:44

Mo_86 schreef:
Prrrr schreef:
Kevlar. Take that }>


Of Dyneema, te krijgen bij een watersportwinkel. Onverwoestbaar.


Dat klinkt als een uitdaging...