Dilemma: wat te doen met paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beert
Berichten: 2438
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:24

Sabri schreef:
Ik begrijp juist niet wat er respectvol is een gezond dier te doden voor het geld omdat TS even werkloos is. TS heeft destijds gekozen voor een grasmaaier, waar ze nooit op kon rijden, het dier is in al die jaren nooit eens fatsoenlijk onderzocht of die pijn heeft of waarom die bokt. En dan moeten we het nu ook nog aanmoedigen dat TS de lef heeft dat ze het aandurft hem te doden?
En alsof iedereen anders dan TS er vreselijk mee zou omgaan. Wat een onzin.

Het paard bokte tijdens het rijden. Nu rijdt ze er niet meer op en hij voelt zich beter dan ooit en ziet er geweldig uit. Waarom moet je hem dan nog onderzoeken als je er toch niet op wilt rijden? Of überhaupt indicaties geeft van dat hij nu nog pijn heeft.

Wat werk betreft. Met drie kinderen betaal je flink wat voor kinderopvang of BSO. Zeker als de partner veel werkt. Dan heb je niet zoveel aan een vlokkenvouw- en hagelslagknipfunctie. Anders ben je alleen maar aan het werk om de opvang te betalen. Dan kun je net zo goed zelf je kinderen opvangen. Dan heb je daarna iig nog tijd voor het paard :-)

7ofhearts

Berichten: 2836
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:42

Ts kan haar paard nu misschien nog betalen maar het zal er niet goedkoper op worden.
Ook bij paarden komt ouderdom met gebreken en de vraag is hoe het dan gaat.
Dan is het fijn als je een buffer hebt.
En mogelijk heeft TS dat niet of komt de bodem in zicht.

Maar nogmaals vraag ik me af wat de ramp zou zijn als ts zou kiezen voor het leven van haar paard te beëindigen??

Ik heb 7 katten van straat geplukt, gezegend met een rugzakje.
En ik hou van ze allemaal en wil er geen missen, maar echt niet dat ik ze kost wat kost in leven ga houden !
Dierenartsbezoek is een hel, medicatie geven een ramp.
Zo lang het hebbelijk is prima, maar als het aan de sukkel raakt volgt er een eenmalig bezoek aan huis door de dierenarts en blijf ik in tranen achter.
Maar wel met de wetenschap dat ze het goed hebben gehad en dat ik het gewoon niet mooier kon maken.

BigOne
Berichten: 38379
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:55

Sabri schreef:
Ik begrijp juist niet wat er respectvol is een gezond dier te doden voor het geld omdat TS even werkloos is. TS heeft destijds gekozen voor een grasmaaier, waar ze nooit op kon rijden, het dier is in al die jaren nooit eens fatsoenlijk onderzocht of die pijn heeft of waarom die bokt. En dan moeten we het nu ook nog aanmoedigen dat TS de lef heeft dat ze het aandurft hem te doden?
En alsof iedereen anders dan TS er vreselijk mee zou omgaan. Wat een onzin.

Ik vind dat jij wanneer een eigenaar er over denkt wat hij met zijn dier gaat doen waarbij inslapen ook een optie is altijd je uiterste best doet om op nare manier je mening te geven. Niet alleen hier maar ook in een ander topic.

flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:28

Velen geven hun mening vanuit in eigen gevoel en/of hun eigen ervaring en dat is ook wat ik doe.

Ik vind het echt aan ts wat ze besluit, er is geen goed of fout. Ieder mens is anders, ieder paard is ander en het moet voor ts goed voelen. Inzichten/vragen van anderen kunnen daarbij helpen.

Het enige wat ik in m'n laatste post zei is dat ik het niet zou kunnen, pas als m'n geld echt op is, dus ook dat potje. En ik kan niet in ts haar portemonnee kijken. En dan nog, misschien wil ts wel graag een buffer overhouden voor andere onvoorziene uitgaven en dat is haar goed recht. Ik zou dat alleen niet kunnen.

Elisa2

Berichten: 37497
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dilemma: wat te doen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:51

TS: vraag jezelf af..als je over een maand weer een goede baan vind en geld geen probleem meer is..zou je er dan spijt van hebben dat je je paard ingeslapen hebt?

Zo ja, dan zou ik kijken naar een goedkopere plek om hem te stallen..zo niet, dan kun je 100% achter je keuze staan.

In ieder vind ik het goed om hem niet meer te verkopen oid, paarden van deze leeftijd zijn meestal alleen nog geschikt voor recreatie en recreatieruiters zitten niet te wachten op een bokkend paard met een wat delicater karakter.

Droogmolen
Berichten: 9
Geregistreerd: 13-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 23:54

Even een update. Paard wordt niet geslacht/ingeslapen. Mijn lieve man wil het niet hebben, omdat hij weet dat ik daar niet mee kan leven ;( . Hij blijft voorlopig staan waar die staat en ik solliciteer verder. Inmiddels donateur geworden van de Paardenkamp en hopelijk gaat de wachtlijst snel open en kan ie daar dan op de wachtlijst. Ik weet dat dan nog jaren kan duren, maar een andere oplossing heb ik ook niet. Ik wil hem niet naar Frankrijk verplaatsen en een natuurgebied in Friesland zie ik ook niet zitten.

Niqui

Berichten: 2181
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dilemma: wat te doen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 07:16

Een plekje op de Paardenkamp kan inderdaad wel eens heel lang gaan duren. Waarom eigenlijk niet naar Frankrijk? Als het daar goed geregeld is, leeft hij toch letterlijk als een god in Frankrijk?

rien10
Berichten: 14760
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 07:34

flavlip schreef:
Ik persoonlijk zou het echt niet kunnen. Pas als m'n geld echt (meer dan) op is en niet bij voorbaat al.

Dat is het fijne van “ik persoonlijk”. TS kan en mag het anders vinden en doen.

Elisa2

Berichten: 37497
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 09:27

Droogmolen schreef:
Even een update. Paard wordt niet geslacht/ingeslapen. Mijn lieve man wil het niet hebben, omdat hij weet dat ik daar niet mee kan leven ;( . Hij blijft voorlopig staan waar die staat en ik solliciteer verder. Inmiddels donateur geworden van de Paardenkamp en hopelijk gaat de wachtlijst snel open en kan ie daar dan op de wachtlijst. Ik weet dat dan nog jaren kan duren, maar een andere oplossing heb ik ook niet. Ik wil hem niet naar Frankrijk verplaatsen en een natuurgebied in Friesland zie ik ook niet zitten.


Fijne update voor het paard, ik hoop dat je snel een baan vindt!

Paardenfann4
Berichten: 1359
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Dilemma: wat te doen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:46

Wat fijn dat je paard kan blijven. Hopelijk heb je snel weer een leuk baan. Veel succes!

flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:46

rien10 schreef:
flavlip schreef:
Ik persoonlijk zou het echt niet kunnen. Pas als m'n geld echt (meer dan) op is en niet bij voorbaat al.

Dat is het fijne van “ik persoonlijk”. TS kan en mag het anders vinden en doen.


Dat klopt, ik hou het bij mezelf. Zeg niet dat het echt niet kan, of mag ofzo. Zie m'n andere posts als toelichting.

En fijn ts! Wat fijn dat je man en jij er samen uit zijn gekomen. Misschien dat er vanuit jou ook een stukje schuldgevoel zat en nu hij duidelijk laat blijken dat hij achter je staat het goed is?

Hopelijk vindt je snel een baan! Onthoud dat er nu nog geen probleem is en je doet er alles aan. Succes!

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Dilemma: wat te doen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 23:12

Fijne update TS! Hopelijk vind je snel die baan. De arbeidsmarkt is erg goed nu voor werkzoekenden, als je wat water bij de wijn doet vind je denk ik zeker een baan!