Het leed dat een paard zoeken heet.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manubres

Berichten: 2785
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:45

Het lukt me niet om een goede link op Bokt te krijgen van marktplaats, maar dit is het paard waar ik het over had. Weet geen prijs, maar de moeite om even na te vragen:

Tuigpaard/menpaard/dressuurpaard te koop
Te koop: 5 jarige donker bruine ster merrie van victory. Paard loopt zowel enkelspan als onder het zadel. 1.65 Gezond en geen gebr

Prijs N.o.t.k

Eergisteren
Kamperveen

oji

Berichten: 4265
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:29

Ik heb het idee dat de prijzen toch wel weer duidelijk gezakt zijn ten opzichte van 1-2 jaar geleden. Nog niet terug op het niveau van zo'n 10 jaar geleden, maar zie wel weer regelmatig leuke sportpaarden voor de gewone amateur ruiter (99% van bokt, maar ook de totale populatie ruiters, schat ik zo in) voor 8-10.000 staan waar je ruim een jaar geleden toch eigenlijk bijna niets fatsoenlijks meer zag onder de 15.000.

Het budget van TS is denk ik nog wel laag voor de wensenlijst. Als je even doorspaart en rekt naar 8 of iets meer kom je denk ik met een stuk leuker en gezonder paard thuis. Het je niet waard zijn is betrekkelijk. 5.000-6.000 voor een paard waar je meer naast staat als op zit is zonde geld, 8.000 voor een paard waar je jaren lang plezier van hebt, dan is die extra investering snel vergeten.

Rizette schreef:
Belachelijk duur? Tel eens op wat een fokker er al aan dekgeld, opfokkosten enz enz in heeft gestoken. Reken dan nog eens de africhting. Voor niks gaat de zon op.

Ik vind het altijd een beetje aparte redenatie dat de fokker maar alle kosten moet terug verdienen. Volgens mij is er maar 1 criterium wat de prijs van een paard bepaald, en dat is de kwaliteit van het paard. Kwaliteit in exterieur, kwaliteit in beweging, kwaliteit in gezondheid, kwaliteit in karakter en kwaliteit in africhting. En die kwaliteit staat volledig los van de kosten die de fokker maakt. Ja een goede hengst is wat duurder, maar dat maakt pak hem beet 1.000-1.500 verschil in de kosten voor het kwakkie. Een druppel op een gloeiende plaat van het totale kostenpakket om een veulen te fokken en op te laten groeien. Alle andere kosten zoals merrie insemineren, merrie gezond houden, DA kosten, kosten veulen in de opfok, kosten bijvoeren, kosten bevalling etc etc zijn identiek voor een kwalitatief top veulen of een zeer gewoon veulen. Sterker, de kosten voor een ongezond veulen zijn vaak juist nog hoger als voor die kwalitatieve topper, daar wordt ie niet meer waard van. Dat is in mijn ogen allemaal het risico van de fokker. Heb je de mazzel dat je dat top veulen fokt, dan kun je dikke knaken vangen en je weer een paar niet kostendekkende exemplaren veroorloven. Heb je de pech dat je met je elite merrie en dure hengst net het meest ongunstige genotype treft, dan wordt het gewoon een kwalitatief minder goed veulen dat waarschijnlijk ondanks het mooie papier niet kostendekkend gaat zijn. Fokken blijft gokken en soms zit het mee, soms zit het tegen. Hoe ervarener je bent als fokker, hoe groter het slagingspercentage dat je minimaal de kosten terug verdient, maar die fokkers die af en toe iets fokken mogen gewoon hun handjes dichtknijpen als hun fok-hobby niet al teveel geld kost.

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:02


superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:22

Wat een paard werkelijk kost door fokken, opfokken, training en onderhoud, halen de meesten er natuurlijk nooit meer uit.
En dan zit er een groot verschil in van wie je koopt, de particulier, de fokker, een trainer of een handelaar.

Advertentie teksten, zou ik me niet teveel van aantrekken. Mensen zetten er vaak bij; alleen voor ervaren ruiter, is onzeker, dit en dat, zus en zo. Maar 9 van de 10 keer ligt dat aan de huidige eigenaar. Als je zelf kundig en handig bent, moet je daar echt niet naar luisteren.

Ook afkeuren hoeft niet altijd het einde te zijn. Buigproef is over te discussieren. En als een paard al een tijd in de sport loopt, hoeft een kleine afwijking ook niet direct een groot probleem te zijn. Er lopen genoeg paarden met een klein dingetje, prima hun rondje.

De prijzen die gevraagd worden, zijn niet altijd de prijzen die ook betaald worden. Mensen vragen soms echt belachelijke prijzen, die ze nooit gaan krijgen. Dat drukt wel lekker mee in de markt, maar is niet realistisch.

Via via kopen, is vaak nog de beste weg. Genoeg mensen die zelf vastlopen, een goede baas zoeken en minder naar de prijs kijken etc. Zegt vaak niks over de kwaliteiten van het paard. Wel van de huidige eigenaar.
Luister dan ook hoe een paard gehouden en gevoerd wordt bijv. Daar is vaak ook winst te behalen als paard niet zo makkelijk zou zijn, of wat stijf bijv etc.

pien_2010

Berichten: 43499
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:31

superpony schreef:
Via via kopen, is vaak nog de beste weg. Genoeg mensen die zelf vastlopen, een goede baas zoeken en minder naar de prijs kijken etc. Zegt vaak niks over de kwaliteiten van het paard. Wel van de huidige eigenaar.
Luister dan ook hoe een paard gehouden en gevoerd wordt bijv.
+:)+ Dit dus is iets wat wij altijd doen.
Als ik zelf uit ga op een merens, dan betaal ik de hoofdprijs want die paardjes zijn hartstikke duur (rond of vanaf de € 5000,--) en dan kom je toch terecht bij de officiële kanalen.
Dat snap ik ook wel die prijzen, want het zijn super paardjes, hartstikke schaars, ze zijn mooi en ze kunnen van alles wat en zijn geweldig om mee buiten te rijden en ze zijn meestal ook nog eens hartstikke gezond en worden oud. Alleen amper of niet te krijgen.
Dus schakel ik altijd mijn vriendin in, die in dat gebied woont, op een merens stoeterij werkt en die verschrikkelijk veel contacten heeft. Dat is me die paar honderd meer dan waard die ik aan haar betaal, want meestal haal ik dat er ook nog eens uit, want zij vindt dezelfde kwaliteit van paarden, maar van mensen die niet in de handel zitten en die ze gewoon verkopen voor een prijs als de pony's die ze in wezen ook zijn. Dat kan wel de helft schelen en dat is veel geld.
Dat betekent dat wij wel altijd een of twee maanden wachten voordat er iets gevonden is, dan reizen we na foto's en filmpjes en verhaal af naar haar (als mensen de garantie geven dat ze het paardje voor ons vasthouden) en blijven daar paar dagen. Testen paar dagen, keuren en meenemen <3 (hopelijk).
Tot nu toe heb ik al 2 paarden gelijk gekocht en ik hoop dat de derde ook zo lukt.

Zo zag ik op een website een merens van een officiële fokkerij in Frankrijk waar ze van alles mee deden en daar stond dan de prijs bij dat het paardje meer kost. Allemaal van die flauwekul dingen die een merens gewoon normaal moet kennen. Behalve tractor dat moest hem nog geleerd worden en dan kwam er € 250,-- bij. Dat is hier het enige dat belangrijk is, dat paardje geen angst heeft voor tractoren en gewoon goed in zijn hoofdje zit. We kwamen al uit op een vette prijs van rond de € 6000,-- en paardje moest nog 4 jaar worden.
Dan maar een paardje dat gewoon alles heeft gedaan, zonder al die opgeklopte room, en vrij is omdat baasje geen tijd of zin meer heeft, of stopt met fokken en alles wegdoet etc en blij is met lieve mensen die van het beestje gaan houden.

Wij vragen ook altijd hoe ze gehouden worden want zo start ik in elk geval. Bij merens wil ik altijd na klinische keuring ook een röntgen van de voeten, want de paardjes zijn zo sober dat ik zeker wil weten dat er niet sprake is van hoefbevangenheid in het verleden, want er zijn nogal wat paardjes bij die zijn keihard voor zichzelf en lopen gewoon rad ondanks dat het niet helemaal goed is. Dus dat zijn wel dingen die ik wil weten.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 23:36

Nogmaals dank voor alle reacties, we zoeken gewoon rustig verder.

Wellicht nog ietsje bijleggen inderdaad.

Vind het ook lastig dat bij veel advertenties geen prijs staat, en het gokken naar de prijs ben ik toch niet de beste in .

Autumnn

Berichten: 8051
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 05:18

Michelleex schreef:
Nogmaals dank voor alle reacties, we zoeken gewoon rustig verder.

Wellicht nog ietsje bijleggen inderdaad.

Vind het ook lastig dat bij veel advertenties geen prijs staat, en het gokken naar de prijs ben ik toch niet de beste in .


Dan moet je de verkoper een berichtje sturen :')

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 07:39


kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:19

manubres schreef:
Kiki 1976...Ik snap echt wel dat verkopers bang zijn om te keuren. Ik ken iemand die ook op zoek was naar paard in hogere prijsklasse. Ze vroegen 15.000 voor dat paard, gekeurd maar dan alleen de benen. De koper liet ook rug en hals erop zetten en bleek niet in orde. Koper hartstikke boos, het paard is dan gelijk minder waard/niet verkoopbaar. Want in principe mag je dit niet verzwijgen als koper, al gebeurt dat natuurlijk wel...

Ik snap dat het voor de verkoper zuur is als er op de keuring iets uitkomt waardoor de prijs drastisch omlaag gaat of zelfs onverkoopbaar. Maar dat is het risico als je een paard ongekeurd te koop aanbied, zeker in de prijsklasse die je noemt.

Al zou ik als koper niet blind afgaan op de foto's van een verkopende partij.

pien_2010

Berichten: 43499
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:25

Keuren heeft in mijn ogen niets met de prijs te maken.
Of je nu een paard van € 2000,-- koopt, of van € 20.000,-- je wilt er lekker op gaan rijden zonder allerlei problemen.
Je kunt zelfs met (röntgenologisch) keuren nooit iets helemaal uitsluiten, want een goedkoper paard zet je bv alleen de voeten op de foto, zoals wij dat gaan doen. Ik wil voet problemen uitsluiten en dat wil ik omdat een merens heel erg sober gehouden moet worden en het dus met de voeten als eerste fout kan gaan. Veel merens zijn zo keihard, dat ze het niet zullen laten zien als er iets licht mis is met het hoefbeen. De rest geloof ik wel. Keuren kan problemen en hoge kosten achteraf voorkomen. Dat is waarom je het doet.
Als een eigenaar dit vervelend vindt dan is dat maar jammer. Maar dat is het risico van verkopen van paarden. Iedere goede verkoper zal het volledig normaal vinden dat paard naar de keuring gaat.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:38

Ts. Persoonlijk zou ik in de leeftijd iets gaan zakken ipv met de prijs omhoog. Nu aan het eind van de zomer is er vast wel een leuke 2,5/3 jarige te vinden waar je rustig mee kan gaan beginnen. Die zijn een stuk goedkoper. Het geld wat je over houd kan je dan mooi gebruiken voor de opleiding van jou en je paard. Voor je het weet ben je een jaar verder en rij je er al leuk op rond. Ik vind het altijd fijn om te weten hoe een dier is ingereden. Een open boek leert makkelijker en sneller dan een projectje.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:15

Autumnn schreef:
Michelleex schreef:
Nogmaals dank voor alle reacties, we zoeken gewoon rustig verder.

Wellicht nog ietsje bijleggen inderdaad.

Vind het ook lastig dat bij veel advertenties geen prijs staat, en het gokken naar de prijs ben ik toch niet de beste in .


Dan moet je de verkoper een berichtje sturen :')

Of even bellen :D
Ik vind persoonlijk contact sowieso fijner

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:25

pien_2010 schreef:
Keuren heeft in mijn ogen niets met de prijs te maken.
Of je nu een paard van € 2000,-- koopt, of van € 20.000,-- je wilt er lekker op gaan rijden zonder allerlei problemen.
Je kunt zelfs met (röntgenologisch) keuren nooit iets helemaal uitsluiten, want een goedkoper paard zet je bv alleen de voeten op de foto, zoals wij dat gaan doen. Ik wil voet problemen uitsluiten en dat wil ik omdat een merens heel erg sober gehouden moet worden en het dus met de voeten als eerste fout kan gaan. Veel merens zijn zo keihard, dat ze het niet zullen laten zien als er iets licht mis is met het hoefbeen. De rest geloof ik wel. Keuren kan problemen en hoge kosten achteraf voorkomen. Dat is waarom je het doet.
Als een eigenaar dit vervelend vindt dan is dat maar jammer. Maar dat is het risico van verkopen van paarden. Iedere goede verkoper zal het volledig normaal vinden dat paard naar de keuring gaat.

Met je eens hoor, maar mijn reactie was op een ander bericht waarbij het ging om een paard van € 15.000
Paard waar ik het over had viel ook in een lagere prijsklasse waar de verkoper niet blij was met keuren wat de koper wilde.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 22:52

Autumnn schreef:
Michelleex schreef:
Nogmaals dank voor alle reacties, we zoeken gewoon rustig verder.

Wellicht nog ietsje bijleggen inderdaad.

Vind het ook lastig dat bij veel advertenties geen prijs staat, en het gokken naar de prijs ben ik toch niet de beste in .


Dan moet je de verkoper een berichtje sturen :')


aahh daar gaat het dus steeds mis. :')


Maar nee, uiteraard stuur ik dan steeds een berichtje maar het is best jammer om dan terug te krijgen dat je je budget moet verdubbelen.

Bellen merk ik ook, want sommige berichten krijg ik geen antwoord op.. maar zeker voor een vraagprijs vind ik dat toch moeilijk.. omdat ik mezelf een beetje voor paal vind staan als het voor mij te duur is. :o

zoef123

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:03

Ik heb het netzo gehad vreselijk vond er niks meer aan. Alles afzoeken en dan komen en vaak op het eerste gezicht al weten dat het niks is. Uiteindelijk mijn droompaard gevonden dus gewoon volhouden.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 23:10

Ik denk ook dat het een kwestie van pech is, en een aantal keer ben ik gewoon niet zo slim geweest.

De eerste vond ik toch te stug, en niet fijn met rijden, dus die viel af.
De tweede ging gigantisch met me aan de haal, dus dat was geen match, zij had nog een ander staan, die vond ik erg leuk. Zij hadden hem volledig laten keuren, maar helaas zag mijn DA een OCD met negatief advies in de sprong dus die werd het helaas ook niet.

Bij een paard wezen kijken met gras & pollen allergie, en achteraf pas gaan informeren bij mijn DA en bekenden over ervaringen. Dit had ik natuurlijk andersom moeten doen.

Bij een handelaar geweest, die zijn prijzen niet vrij gaf.. wezen rijden, en uiteindelijk vielen de paarden toch boven mijn budget.

Dit is de eerste keer echt een paard kopen, mijn huidige was mijn bijrijdpaard en dus gewoon zo overgenomen.
Dus ik moet ook zeggen dat ik het niet altijd even slim heb aangepakt.

zoef123

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:18

Michelleex schreef:
Ik denk ook dat het een kwestie van pech is, en een aantal keer ben ik gewoon niet zo slim geweest.

De eerste vond ik toch te stug, en niet fijn met rijden, dus die viel af.
De tweede ging gigantisch met me aan de haal, dus dat was geen match, zij had nog een ander staan, die vond ik erg leuk. Zij hadden hem volledig laten keuren, maar helaas zag mijn DA een OCD met negatief advies in de sprong dus die werd het helaas ook niet.

Bij een paard wezen kijken met gras & pollen allergie, en achteraf pas gaan informeren bij mijn DA en bekenden over ervaringen. Dit had ik natuurlijk andersom moeten doen.

Bij een handelaar geweest, die zijn prijzen niet vrij gaf.. wezen rijden, en uiteindelijk vielen de paarden toch boven mijn budget.

Dit is de eerste keer echt een paard kopen, mijn huidige was mijn bijrijdpaard en dus gewoon zo overgenomen.
Dus ik moet ook zeggen dat ik het niet altijd even slim heb aangepakt.


Ah ja leer je wel weer van en weet je uiteindelijk beter wat je wilt en zoekt

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:33

Als er geen prijs bij staat, zou ik niet altijd van het ergste uitgaan. Veel mensen zoeken een goed baasje en willen niet reageren op alleen reacties zoals; wat is de vrpr?

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 23:47

Nee, ik stuur altijd een in mijn ogen net berichtje als bijvoorbeeld:

Beste,
Ik stuur een bericht nav de advertentie van de 8 jarige XXX merrie.
Het paard spreekt mij erg aan, ik ontvang graag de vraagprijs.
Groeten Michelle

Ik vind het zowel naar mezelf als de verkoper niet fair, maar ook gek om op een paard in te gaan die ik wellicht helemaal niet kan betalen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:58

Dat snap ik hoor. Maar als je wil dat je paard goed terecht komt, heb je niet altijd een echte prijs in je hoofd. Een goed gesprek, iemand zien, ook samen met het paard en horen wat je te bieden hebt qua stalling en dergelijke kan wel van invloed zijn.
Pas als mensen vaak veel loze berichten krijgen, teleurgesteld in wie er op af komen of koopjes jagers, gaat men een prijs stellen en zich wat stugger opstellen.

Het nadeel is inderdaad dat je naar een paard rijdt waar ze toch min 10.000 voor willen bijv, terwijl je 5000 in je hoofd hebt.

xxCYNNxx

Berichten: 5662
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 00:21

Michelleex schreef:
Nee, ik stuur altijd een in mijn ogen net berichtje als bijvoorbeeld:

Beste,
Ik stuur een bericht nav de advertentie van de 8 jarige XXX merrie.
Het paard spreekt mij erg aan, ik ontvang graag de vraagprijs.
Groeten Michelle

Ik vind het zowel naar mezelf als de verkoper niet fair, maar ook gek om op een paard in te gaan die ik wellicht helemaal niet kan betalen.



Ik zou in je berichtje dan het zo vragen; Omdat ik geen onbeperkt budget heb en graag wil weten of de merrie binnen mijn budget valt, voor ik met meer vragen over uw paard kom, zou ik graag uw vraagprijs weten. Dit om teleurstellingen van beide kanten te voorkomen als uw paard ver buiten mijn budget valt.


Veel eigenaren hebben namelijk graag dat er eerst wat vragen over het paard gesteld worden ( bv over karakter etc)...oke behalve de verkopers die zo snel mogelijk van een dier af willen natuurlijk. En zo geef je aan dat je graag informatie over het paard wil inwinnen, maar eerst graag de vraagprijs wil weten om teleurstellingen te voorkomen, want stel je vraagt eerst helemaal door, concludeert dat dit wel eens je droompaard kan zijn en dan blijkt die ver buiten je budget te zijn.

Misschien helpt dat om vaker een reactie op je vraagprijs vraag te krijgen.

Autumnn

Berichten: 8051
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 06:49

Persoonlijk stuur ik gewoon een bericht met “hallo, wat is de vraagprijs voor xxx ?”
Hoe uitgebreider hoe vervelender ze het vaak vinden merk ik

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:13

Ik zou je zoekopdracht bij wat handelaren neer leggen. Dat doe ik meestal. Mijn laatste 4 paarden zijn zo aangekocht. Ik koop altijd in de lage prijsklasse, mijn laatste aanwinst was teugelkreupel en had een opstap probleem.
Dat is t leukste paard wat ik ooit heb gehad.

Ladyson

Berichten: 3226
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:47

xxCYNNxx schreef:
Michelleex schreef:
Nee, ik stuur altijd een in mijn ogen net berichtje als bijvoorbeeld:

Beste,
Ik stuur een bericht nav de advertentie van de 8 jarige XXX merrie.
Het paard spreekt mij erg aan, ik ontvang graag de vraagprijs.
Groeten Michelle

Ik vind het zowel naar mezelf als de verkoper niet fair, maar ook gek om op een paard in te gaan die ik wellicht helemaal niet kan betalen.



Ik zou in je berichtje dan het zo vragen; Omdat ik geen onbeperkt budget heb en graag wil weten of de merrie binnen mijn budget valt, voor ik met meer vragen over uw paard kom, zou ik graag uw vraagprijs weten. Dit om teleurstellingen van beide kanten te voorkomen als uw paard ver buiten mijn budget valt.


Veel eigenaren hebben namelijk graag dat er eerst wat vragen over het paard gesteld worden ( bv over karakter etc)...oke behalve de verkopers die zo snel mogelijk van een dier af willen natuurlijk. En zo geef je aan dat je graag informatie over het paard wil inwinnen, maar eerst graag de vraagprijs wil weten om teleurstellingen te voorkomen, want stel je vraagt eerst helemaal door, concludeert dat dit wel eens je droompaard kan zijn en dan blijkt die ver buiten je budget te zijn.

Misschien helpt dat om vaker een reactie op je vraagprijs vraag te krijgen.


Voor veel mensen is de nieuwe plek ook erg belangrijk dus ik zou een paar zinnen over jezelf en de manier hoe je hem wil gaan stallen / rijden toevoegen. Dit kun je dan gewoon steeds kopieren dus kost je geen extra tijd.

Bij solliciteren wil je uiteindelijk ook weten wat je gaat verdienen, maar dat is niet de eerste en enige vraag je stelt. Dan krijg je gewoon geen reactie.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:32

Ja het is echt enorm lastig. Ik zoek dan wel een paard in de hogere prijsklasse en ik weet dat ik best een eisenlijstje heb, maar dan nog is het heel erg moeilijk te vinden.
Ik zoek een talentvol dressuurpaard tussen de 5 en 10, niveau naar leeftijd, werwillig, niet kijkerig, budget rond 25k. Ras maakt niet uit.
En meerendeel kwpn valt al af, want vaak zijn ze als ze talentvol zijn ook erg kijkerig. Ik ben zelf erg gecharmeerd van spanjaarden, maar dan moet het paard wel met ruimte kunnen bewegen.

Ik had een 5 jarige spanjaard gevonden, maar die bleek op de fotos twijfelachtig. Die heb ik dus laten staan. Nu eentje gevonden die de eerste keer rijden erg fijn was maar de 2e keer super gespannen en kijkerig, dus dat is niks voor mij.
Gelukkig heb ik thuis nog 2 fijne paarden staan, en dat droompaard komt hopelijk ooit nog wel.
Succes met de zoektocht! Ik duim voor je!