Het leed dat een paard zoeken heet.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manubres

Berichten: 2785
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:33

Autumnn schreef:
manubres schreef:
Wat ik eerder overwogen heb, maar niet gedaan...is een tuiger kopen. Die kunnen toch vaak behoorlijk meekomen in de dressuur en daar vragen ze niet teveel voor.


Daar ben ik nu ook voor aan het kijken :j


Succes! En nog een tip...als je het paard voor de dressuur wil gebruiken dan zou ik er eentje zoeken die niet teveel tuigt. Dus eentje die juist minder goed is als tuigpaard. Als ze teveel knieactie hebben dan willen ze vaak niet verlengen in de gangen.

Wat me trouwens ook is opgevallen tijdens mijn zoektocht is dat paarden die op Marktplaats staan vaak stuk goedkoper zijn, dan op paardenverkoopsites. Die advertenties komen vaak van "normale" mensen, dus geen handel of echte paardenstallen. Als je goed zoekt zitten daar vaak ook wel leuke paarden tussen voor een normale prijs.

manubres

Berichten: 2785
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:45

Ik kijk even op Marktplaats en wauw gelijk een mooi tuigpaard...maar helaas geen prijs bij...
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Ook een mooie...maar wel onbeleerd:
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Nog eentje, wel onbeleerd:

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Een kleintje, maar wel bereden en braaf...al heeft de eigenaar wel wat noten op de zang...

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Hmm...krijgen jullie de goede link? Als ik in het voorbeeld erop klik wel, maar als ik er nu op klik krijg ik een algemene pagina...wat raar. Mag je hier geen advertenties delen?

pien_2010

Berichten: 43499
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:22

Krijg ook de advertenties niet, dus klopt.

manubres

Berichten: 2785
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:36

pien_2010 schreef:
Krijg ook de advertenties niet, dus klopt.


Jammer...degene die nieuwsgierig zijn zelf even googelen op "tuigpaard" op Marktplaats. De eerste is echt een mooi tuigdressuurpaard.

MarjanB

Berichten: 16509
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:19

Of een leuke Gelderse :)

tengeltje11
Berichten: 7151
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:43


ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:59

Mijn paard in januari gekocht, wij hadden een "richtprijs" van 12.000 maar ik zal zeggen dat wij onze richtprijs hebben moeten bijstellen (naar boven). Wij waren op zoek naar een goed dressuurpaard, niet ouder dan 5 en niet al te groot (max. 1.65) De prijzen zijn gewoon erg hoog, maar goede paarden zijn dit imo wel waard

hagelslag
Berichten: 9078
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 23:09

Ik was vorige jaar niet actief op zoek maar toch bij de eerste advertentie wat mij aansprak was het raak.
Lagere prijsklasse maar precies dat wat ik graag wou.
Idiotenbraaf maar geen slaaptablet.
Wel iets ouder dan dat ik graag zocht maarja dat is niet zo erg.
Ik ben zi blij met haar

Cioccolato

Berichten: 6627
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 23:32

Oh iemand quote mij en wijst me er op dat mijn post niet volledig was. Ik sprak over een sportpaard. Niet over een pony.

Ik vind 6000 voor wat je noemt een karig budget. Waar nog werk in zit kan passen maar een paard dat af is, vind je met geluk voor dat geld.
Het scheelt dat je niet helemaal een automaat zoekt. Maar voor de rest zoek je wat iedereen ongeveer zoekt.
Ik heb voor dat geld een 6 jarige te koop, maar die is dan weer te oud en te duur hoor je dan :') . Als verkopende partij vind ik het soms ook wel een leed.
Maar ik ga ook geen kosten van keuren betalen. Of het nou goed of afgekeurd is. Ik betaal ook regelmatig geld bij afkeuren. Hoort er bij.. Maar er zullen ook genoeg zijn die wel akkoord gaan.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 23:48

Ik ben ook niet opzoek naar een paard wat af is, er mag echt wel een beetje werk aan zitten.
Het paard wat ik wilde kopen zat ruim een jaar herstart werk aan, en dat is prima.

Ik moet eerlijk zeggen, een klein beetje bijleggen op mijn budget wil ik ook wel, maar daarna houdt het voor mij helaas wel op. Ik wil er ook geen 10-duizenden euro's insteken, want dat is het MIJ persoonlijk niet waard. Die grens ligt voor iedereen natuurlijk anders.


Ik had overigens begrepen hier in de omgeving dat het vrij gebruikelijk is dat de verkopende partij betaald bij ''afkeuring'' maar ik begrijp dat dat hier toch iets anders ligt.
Probleem maakt natuurlijk dat je dan helemaal een hoop geld al kwijt bent voordat je iets hebt, immers verkoopt men een 'goed' product. Maar dat is weer een hele andere discussie :j

Gelukkig is het weer een beetje gezakt, en het doet me zeker goed om te lezen dat ik niet de enige ben met frustraties.

En zeker vanuit verkoper zal je ook genoeg ergernissen hebben, er komen genoeg gekken.
Maar dat heb ik ook met advertenties, soms is het moeilijk in te schatten.
Ik ben geen Anky, maar ik ben ook geen beginner.
Soms staat er bij dat een paard sensibel is, maar dit kan zich in veel verschillende vormen uiten.

De zoektocht gaat in ieder geval weer rustig verder...

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 00:49

Succes met je zoektocht.

Het vliegen en quarantine zal te duur zijn maar mijn merrie past in jou wensen lijstje en voor minder geld. Maar goed daar heb je niks aan. Wat ik alleen duidelijk wilde maken is dat je misschien wat langer moet zoeken dan komt het vast goed.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 00:50

Ik hoor van veel mensen dat hun zoektocht langer dan een jaar duurde voor de perfecte match. En ik snap dat je eisen hebt en een budget en dat je je daaraan houdt. Dan is het gewoon ook snel een kwestie van geluk hebben.

Zo had ik een aantal eisen voor een paard;
Ruin, hoger dan 1.65 m, lief en rustig paard, verkeersmak, niet ouder dan 9, budget 3000 max en Kwpn.

Blijkbaar was dat ook al heel wat, de eisen die ik had want ik vond vrijwel niks. En toen appte mijn moeder mij een advertentie door die al een poosje op marktplaats stond die ik zelf al 10x voorbij had gescrold. Zo stond in de advertentie dat ze heet was, extreem aan het been, niet verkeersmak, 12 jr en merrie.

Nou, na een aantal andere paarden gezien te hebben toch maar bij deze gekeken omdat mijn moeder haar zo leuk leek op de foto.
Ik heb haar nu bijna 3 jaar en ze is verkeersmak, goed voorwaarts en binnen mijn budget.

Dus advertentie kan iets over het paard zeggen maar misschien is dat wel helemaal niet zo als dat gezegd wordt, je weet het niet! Daarom sommige dingen met korrel zout nemen, alleen als er staat dat het paard niet voor beginners is.

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 05:54

Hmm lastig budget, ik denk dat half Nederland zn paard zoekt voor dit geld. Denk ook dat het toch best lastig word, of misschien een concessie doen op een stalgebrek/andere bemerking?

Ik weet een goeie 4 jarige te koop, super braaf en goed opgeleid maarja vraagprijs is 15.000€... ik denk dat je met jouw eisen toch richting de 8.000€/10.000 gaat, of concessie doen.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 05:59

Ik denk dat veel mensen vergeten wat een geld/tijd het kost om een paard goed op te leiden. Voor een particulier is het natuurlijk anders maar als fokker of handelsstal moet je toch je brood verdienen door de verkoop van paarden. Dan moet je natuurlijk wel je kosten eruit hebben. Het is niet zo gek, naar mijn mening, dat de prijzen stijgen.

Ik heb 1,5 geleden een 3 jarig paard gekocht van de fokker voor 5000,-. Was 5x opgezeten en had wat meer potentie dan het gemiddelde paard. Soms moet je ook gewoon geluk hebben.

MarjanB

Berichten: 16509
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:15

Er is echt wel wat te vinden hoor voor 6k en ook wel echt wat leuks. Ts heb je al eens wat op Facebook geplaatst met wat je zoekt?

Verder zou ik ook kijken bij paarden die je op eerste gezicht niet aanspreken op de foto’s. Heb het nu al zovaak gezien dat mensen geen idee hebben van hoe je een paard netjes voorstelt :+ en die dieren verkopen ze niet makkelijk.

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:48

rien10 schreef:
Michelleex schreef:
Gelukkig heb ik dus lotgenoten.. :+


Wat ik ongeveer zoek:
4-9 jaar oud
160 - 170 hoog (voorkeur voor wat kleiner)

Dat zijn de voornaamste punten, ik wil het paard gaan gebruiken als allrounder.
Voornamelijk dressuur, en op zijn tijd een springwedstrijd/cross wedstrijd.

Springen hoeft niet veel meer dan een B parcours, en heeft geen prioriteit.
Ik geef de voorkeur aan een vos, of zwart. Maar kleur is niet bepalend, is alleen een voorkeur.

Paard moet wel beleerd zijn, mag zeker werk aan zitten, ik hoef niet volgende maand al op concours.
Graag ook een lief paard in de omgang, maar onder het zadel mag het iets meer zijn.

Prijsklasse rond de 6000-.


Ik heb ook een volgende eis dat ik alleen nog maar een paard ga keuren waarbij de verkoper de keuring betaald bij afkeuring.
Ik ben al heel wat centjes nu kwijt aan afkeuringen die de verkoper niet betaald.

Ik had het ideale paard gevonden:
Vos ruin, 6 jaar oud.
Verkeerd opgeleid, dus zou minimaal een jaar opnieuw moeten opbouwen.
Top karakter, iets sensibel onder het zadel, maar wel betrouwbaar.
Helaas afgekeurd op de buigproef.

Ik denk dat je er weinig tegenkomt die de kosten van de keuring op zich nemen. Meestal betaalt de koper die. Dus waarom zou de verkopende partij voor verkoop aan jou kiezen, als ze daarmee de keuring zelf moeten betalen. Of het paard wordt ineens € 300,-- duurder.

Hahaha laatst bij een vriendin van mij wel.
Paard stond te koop voor € 3250 (net in Nl en veel werk aan), verkoper was niet blij dat de koper wilde keuren. Die zei letterlijk, dan is die meer waard als die word goed gekeurd. Maar goed prijs was al overeen gekomen. Koper wilde klinisch en op de foto. Ook daar was de verkoper niet blij mee, want als die werd goed gekeurd was die meer waard.
Ik denk dan, dan had je hem zelf van te voren moeten laten keuren.
Maar goed klinisch werd het paard goed gekeurd, en de verkopende partij zei opeens, ik betaal de kosten van de klinische keuring. Heel apart dacht mijn vriendin, maar goed waren op de kliniek en gingen verder.
Op de foto dus bemerkingen (meerdere) dus negatief koopadvies.
Verkoper betaald de kosten voor klinisch keuren, en zet het paard opnieuw te koop. Want is immers klinisch goed gekeurd al weet deze dat er röntgenologisch diverse dingen niet goed is. Maar wel voor een hogere prijs.


Maar er zijn ook een hoop verkopers bang voor keuren lijkt het wel. Andere vriendin had een paard gekocht (€ 6000), tenminste koop was rond als het paard door de keuring kwam. Dag voor de keuring ene appje, sorry hebben het paard verkocht, degene heeft hem zo meegenomen zonder het gedoe van keuren.
Of de verkoper had angst, of wist dat er wat mis mee was en kon er zo mooi onderuit.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:52

Michelleex schreef:
Gelukkig heb ik dus lotgenoten.. :+


Wat ik ongeveer zoek:
4-9 jaar oud
160 - 170 hoog (voorkeur voor wat kleiner)

Dat zijn de voornaamste punten, ik wil het paard gaan gebruiken als allrounder.
Voornamelijk dressuur, en op zijn tijd een springwedstrijd/cross wedstrijd.

Springen hoeft niet veel meer dan een B parcours, en heeft geen prioriteit.
Ik geef de voorkeur aan een vos, of zwart. Maar kleur is niet bepalend, is alleen een voorkeur.

Paard moet wel beleerd zijn, mag zeker werk aan zitten, ik hoef niet volgende maand al op concours.
Graag ook een lief paard in de omgang, maar onder het zadel mag het iets meer zijn.

Prijsklasse rond de 6000-.


Ik heb ook een volgende eis dat ik alleen nog maar een paard ga keuren waarbij de verkoper de keuring betaald bij afkeuring.
Ik ben al heel wat centjes nu kwijt aan afkeuringen die de verkoper niet betaald.

Ik had het ideale paard gevonden:
Vos ruin, 6 jaar oud.
Verkeerd opgeleid, dus zou minimaal een jaar opnieuw moeten opbouwen.
Top karakter, iets sensibel onder het zadel, maar wel betrouwbaar.
Helaas afgekeurd op de buigproef.


En die heb ik dus staan.....
Alleen niet voor dat budget. Maar ik betaal wel de kosten wanneer een paard wordt afgekeurd ;)
Overigens spreken we niet meer van afkeuren, een paard wordt nauwelijks afgekeurd.
Wel wordt geconstateerd of het dier wel of niet geschikt is voor het gebruiksdoel. Overigens moet je daar ook weer duidelijke afspraken over maken.
Geschikt voor jouw doel bij keuring is bij mij dan ook afnemen :)

manubres

Berichten: 2785
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:58

Kiki 1976...Ik snap echt wel dat verkopers bang zijn om te keuren. Ik ken iemand die ook op zoek was naar paard in hogere prijsklasse. Ze vroegen 15.000 voor dat paard, gekeurd maar dan alleen de benen. De koper liet ook rug en hals erop zetten en bleek niet in orde. Koper hartstikke boos, het paard is dan gelijk minder waard/niet verkoopbaar. Want in principe mag je dit niet verzwijgen als koper, al gebeurt dat natuurlijk wel...

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:08

Kriel schreef:
Michelleex schreef:
Gelukkig heb ik dus lotgenoten.. :+


Wat ik ongeveer zoek:
4-9 jaar oud
160 - 170 hoog (voorkeur voor wat kleiner)

Dat zijn de voornaamste punten, ik wil het paard gaan gebruiken als allrounder.
Voornamelijk dressuur, en op zijn tijd een springwedstrijd/cross wedstrijd.

Springen hoeft niet veel meer dan een B parcours, en heeft geen prioriteit.
Ik geef de voorkeur aan een vos, of zwart. Maar kleur is niet bepalend, is alleen een voorkeur.

Paard moet wel beleerd zijn, mag zeker werk aan zitten, ik hoef niet volgende maand al op concours.
Graag ook een lief paard in de omgang, maar onder het zadel mag het iets meer zijn.

Prijsklasse rond de 6000-.


Ik heb ook een volgende eis dat ik alleen nog maar een paard ga keuren waarbij de verkoper de keuring betaald bij afkeuring.
Ik ben al heel wat centjes nu kwijt aan afkeuringen die de verkoper niet betaald.

Ik had het ideale paard gevonden:
Vos ruin, 6 jaar oud.
Verkeerd opgeleid, dus zou minimaal een jaar opnieuw moeten opbouwen.
Top karakter, iets sensibel onder het zadel, maar wel betrouwbaar.
Helaas afgekeurd op de buigproef.


En die heb ik dus staan.....
Alleen niet voor dat budget. Maar ik betaal wel de kosten wanneer een paard wordt afgekeurd ;)
Overigens spreken we niet meer van afkeuren, een paard wordt nauwelijks afgekeurd.
Wel wordt geconstateerd of het dier wel of niet geschikt is voor het gebruiksdoel. Overigens moet je daar ook weer duidelijke afspraken over maken.
Geschikt voor jouw doel bij keuring is bij mij dan ook afnemen :)

Stel dat het paard wordt goedgekeurd en de koper zou hem dan toch ineens niet meer willen? Hoe zou je die dan dwingen om hem toch te kopen?

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:12

anjali schreef:
Stel dat het paard wordt goedgekeurd en de koper zou hem dan toch ineens niet meer willen? Hoe zou je die dan dwingen om hem toch te kopen?


Nee hoor! Ik vind het zelf geen fijn gevoel dat iemand met tegenzin met mijn paard naar huis gaat.
Maar dan betaal ik ook de kosten van de keuring niet.
Overigens bespreek ik dit soort dingen duidelijk van te voren hoor.

Happinez

Berichten: 8390
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:31

MarjanB schreef:
Verder zou ik ook kijken bij paarden die je op eerste gezicht niet aanspreken op de foto’s. Heb het nu al zovaak gezien dat mensen geen idee hebben van hoe je een paard netjes voorstelt :+ en die dieren verkopen ze niet makkelijk.

Nou daar heb je zeker een punt ! Zodra het paard op bijv. FB een beetje met mooie foto's getoond word dan schieten de reacties omhoog. Je moet eigenlijk proberen heen te kijken daardoor want een foto kan je paard maken of breken.

een beetje geluk en geduld moet je tegenwoordig wel hebben.

Zelf heb ik zo'n 6 weken geleden een paard rond jou prijsklasse gekocht.
Gezond, L dressuur en springen en top verkeersmak en betrouwbaar.

Ik heb sowieso van alle paarden die me wat leken filmpjes opgevraagd voordat ik in de auto wou stappen, en dat heeft mij al een hoop ritjes bespaard.
Daarnaast boeide het papier mij ook niet zoveel omdat ik geen Z spring of dressuur ambities/tijd heb. ( maar wel een leuk wedstrijdje wil kunnen rijden )
Hij was de eerste waar ik echt ging kijken en het voelde goed, volgende dag nog eens gaan kijken en daarna relatief snel beslist.
Brave gezonde paarden is vraag naar dus zijn vaak ook vlot verkocht.

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:46

Kriel schreef:
En die heb ik dus staan.....
Alleen niet voor dat budget. Maar ik betaal wel de kosten wanneer een paard wordt afgekeurd ;)
Overigens spreken we niet meer van afkeuren, een paard wordt nauwelijks afgekeurd.
Wel wordt geconstateerd of het dier wel of niet geschikt is voor het gebruiksdoel. Overigens moet je daar ook weer duidelijke afspraken over maken.
Geschikt voor jouw doel bij keuring is bij mij dan ook afnemen :)



Maar dan ben ik even heel benieuwd, puur nieuwschierigheid! Wij hebben laatst een paard verkocht (1 week op internet gestaan). Welke voor verkoop (zeg even 2 weken voor hij op internet ging) volledig gekeurd is incl rug en hals zonder bemerkingen, enkel een kleine chip links achter was volgens 2 praktijken geen probleem.
Vervolgens komen er klanten, weten van de recente keuring af incl het chipje en willen hem kopen. Klanten kiezen ervoor om hem opnieuw te keuren mits afkeur kosten voor ons.
Hoe zou je daar mee omgaan dan?
Want wij gingen hier niet mee akkoord omdat wij hem pak en beet 3 weken terug volledig hebben laten keuren en de foto’s over hebben laten kijken door een andere praktijk.

Overigens als het paard niet eerder gekeurd is of langere tijd geleden staan wij er altijd voor bij afkeur de kosten te betalen.

Elisa2

Berichten: 37391
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:07

Dat mogen ze dan zelf betalen imo, voor hun veel makkelijker om de foto's te laten beoordelen door hun eigen DA tijdens de nieuwe klinische keuring.

In de handel is het "normaal" om onder de e4000,- niet rontgenologisch te keuren, je kan dus verwachten dat een paard die daar onder zit qua prijs bemerkingen heeft. Hoeft geen probleem te zijn imo, het klinische beeld is het belangrijkste. Maar mensen die verwachten een perfect paard te kunnen kopen onder dat bedrag rontgenologisch kunnen beter van hun roze wolk afstappen.

Dat een paard ziek wordt na een verhuizing is ook vrij normaal, de veranderingen/ stress zorgen voor weerstandsdaling. Daar kan een verkoper niks aan doen.

Paarden met een stalondeugd oid zijn vaak wel goedkoper, als je budget niet zo groot is dan zijn dat ook nog opties.

Voor wbt TS, ik zou kijken naar een springpaard die ook goed kan bewegen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:13

Cioccolato schreef:
Ik zie vaak zoekadvertenties:

- Braaf paard
- Kent vreemd terrein
- Pluspunt als die concour heeft gelopen
- Geen stalgebreken
- Moet goed gekeurd zijn
- Geen koudbloed
- Een pluspunt zou een speciaal kleurtje zijn.

Budget: 3000 euro.

Ja. Daar zakt mij de broek vanaf. En ik weet dat ze momenteel duur zijn. En dat iedereen een automaat zoekt voor zo min mogelijk geld.
Maar als ik kijk naar wat voorn tijd ik in een jong dier stop, niet eens naar geld, om het dier dus 'braaf' te maken.... En dan zie ik mensen met budget van 5000 euro. En er zullen dieren passen, net te klein, een schoonheidsfoutje, dat soort dingen. Maar die willen de mensen ook niet.

Ik vind het wel hilarisch om eerlijk te zijn :')
Maar ik heb er zelf voor gekozen om dieren te fokken en te houden die niet voor de fantasie prijzen verkocht te hoeven worden. Alleen gaan ze ook niet voor 3000 euro weg.
De dieren die er voor fantasie prijzen op staan, mankeert vaak wat aan. En dat wordt eerlijk vermeld, of gewoon niet. Dat weet je als je in lagere prijsklasses zoekt.

Zo, om even in het algemeen te reageren. Ik weet nml niet in welke prijsklasse jij zoekt :D


Dat hoeft ook niet... ik had een pony te koop en de mogelijke koper bleef hangen in het fijt maar als die dat heeft ... echt ik heb later de testen zelf uit laten voeren om dat ik zekerheid wilde en wat denkje alles was negatief......Nog voor ik de advertentie had kunnen plaatsen is het dier verongelukt.....Maar dit was er eentje waar ik minder voor wilde hebben, maar haar een leuk actief huisje gunde.Omdat ik door de reuma haar niet kon geven wat ze nodig had.
Dus het kan wel maar kijk uit met tunnel visie.....soms zijn verhalen ook gewoon waar en niet bedacht! :o

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:10

Een klinische keuring is altijd een momentopname, daar sta ik sowieso altijd voor in wat kosten betreft.
Echter, zitten er zeer recente foto's bij, mag je die na laten kijken door wie je wil.
Wil je ze dan over laten maken, moet je dat lekker zelf weten, maar op eigen kosten.
Zijn de foto's al wat ouder (>6 maanden, want dat is de termijn voor verzekeringen) geldt voor mij dezelfde regel: zijn ze goed, kosten voor koper, niet goed, kosten voor mij