[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 13:02

Ik heb al jaren een lijst. :D
Sommige kunnen momenteel sowieso niet of niet meer, vanwege de afstand en uitsluitend natuurlijk dekken of omdat de hengst in kwestie inmiddels niet meer leeft, geen rietjes meer van zijn, enz.
Een waar ik momenteel over in gesprek ben is Rustam.
Afbeelding
Alaman type met oud bloed dat denk ik goed combineert met Muzanna (mede ook vanwege net als bij Manari terugfokken op Fakirpelvan...) Tevens lijnteelt op een voor mij heel gewaagde hengst, nl. Yulduz. De “ster” van Shamborant.
Dat is diepvries en er zijn nog maar een paar rietjes dus zeker niet evident...
Een andere is deze hengst:
Afbeelding
Hem wil ik eerst nog eens nader bekijken met fokken in het achterhoofd, want ik heb hem vanwege de afstand eerder sowieso links laten liggen. Maar dat is nu juist geen issue meer.
Net als Rustam
Afbeelding

heeft hij ook een erg mooi hoofd:
Afbeelding
Bij het stamboek zien ze wel een wat convexer profiel met een minder vlak voorhoofd, maar ik hou persoonlijk wel van dit type.
Enfin, deze hengst geeft massa door en heeft een interessante combinatie van Turali en Garem, net als de beroemde Sayvan. Interessant gefokt, dat sowieso. Geeft wel wat gematigd type, zou wat fijner uitgesneden veulens mogen geven, maar dat is niet direct waar ik naar zoek.
Nakomelingen vallen me echter ook zeker niet tegen. Zouden misschien wat meer type mogen hebben, maar daar selecteer ik niet “te” specifiek op. Lijnteelt op Yulduz (zeer rastypische hengst). Ik heb nog niet beslist of mijn merrie hem wel kan “hebben” qua type en bouw. Op papier wel.

Een derde waarvan mijn man me op het hart heeft gedrukt toch eens te informeren zijn de broers Azim en Aran, zelfde vader en kleinzoons van een van mijn all-time favoriete hengsten, Ametist.
Dat zou sowieso enkel via diepvries kunnen. Een klassieke lijnteelt op Ametist! Hoe bijzonder zou dat zijn? Maar goed, dat voelt meer als dagdromen. Los van het kostenplaatje heb je te maken met strenge invoerregels en luistert dat allemaal heel nauw. De vader is ook diepvries van maar ik betwijfel of je dat überhaupt Europa in krijgt, nog los van of de eigenaar dat zou willen ja/nee.

Dan zijn er nog wel een paar die ik als alternatief in het achterhoofd houd, maar deze wil ik of ben ik concreet mee bezig. :j
Maar nu op dit moment even niet, want ik breng deze week het grootste deel van de dag door in een therapeutisch bad of op een therapeutisch matras en dan is er weinig ruimte voor “dit soort dingen”. := Maar nu eindelijk wel een reactie wat betreft hengsten. Straks weer ff rusten iig en dan hopelijk nog wat leeswerk doen.

Oh, en de dames zijn druk aan het verharen. Manari heeft bedacht dat ze zich elke dag extra vies maakt (zal wel jeuk hebben van al dat losse haar) dus ik borstel haar vanwege het verharen heel even dagelijks (tot grote verontwaardiging van Muzanna) en héérlijk dat ze dat vindt. Wel grappig om te zien dat omdat Muzka nog meer metallic is je het vuil er zo afveegt omdat de vacht net fluweel is. Lijkt net zo’n Tel Sell reclame. :+
Ok nu wil het echt niet meer dus ik laat het hier weer bij.

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:32

Wat is de naam van de Cremello? Vind hem inderdaad mooi gebouwden mooi hoofd.

Agan is sinds deze week ook aan het verharen. Voor het eerst is hij een van de eerste paarden op stal die begint met verharen zowaar! Normaal is hij 1 van de laatste die begint. Wel lekker makkelijk dat je paarden zo makkelijk schoon worden! bij Agan moet ik toch af en toe aardig borstelen.

Sterkte met je gezondheid!

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:15

Die allerlichtste :wow: ik zou zeggen; meteen doen! Die energie, dat lijf, de genen... jeetje :oo hij zou in elke kleur mega zijn! En volgensmij gaat dat met jouw meisje een knettergaaf aanwinst voor het ras zijn!

Neon

Berichten: 4936
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:06

Die lichte vind ik ook erg gaaf zeg..

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 23:43

Zo! 3-0 voor Karakum dus. :+
Ik reageer later uitgebreider. :Y)

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 00:37

Mooie naam ook :D
Ik heb wel het idee dat je met Rustam een meer outgoing karakter krijgt. Althans meer kans op. Net ff wat speelser, net ff wat minder ijdel en eenkennig. Selecteer je ook op de karakters?

Als je wegdroomt.. dan zie ik al zo’n slagveld met een ruiter op Karakum...1 blik op dat paard en je gaat vanzelf maken dat je wegkomt toch? Zo fel en recht door zee. Ik zie ‘m zijn tanden al gebruiken {:}

Sterkte met de therapie, ik hoop dat het niet al te ellendig is waarom je daarmee te maken krijgt. Beterschap!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 02:52

JoSav schreef:
Zo! 3-0 voor Karakum dus. :+
Ik reageer later uitgebreider. :Y)


Maak dat 4-0...

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18153
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 06:28

En daar mag je nog een voorkeurstem bijtellen.. prachtig dier!

Dido2316

Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 08:33

En nog eentje..: wauw wat een prachtig paard is dat!

gerlindie

Berichten: 4646
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 09:26

Ik heb niet genoeg verstand van fokken om te kunnen beoordelen hoe goed hij Muzanna aanvult, maar Karakum is inderdaad echt prachtig <3

amaniblauw

Berichten: 228
Geregistreerd: 17-04-10

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:26

Ik ga met je man mee, lijnteelt op Ametist.

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:58

Doe mij Rustam maar :Y)
Maar ik vind dubbel crème ook ontzettend lelijk

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 17:10

Is dat Karakum van stoeterij Argamak?
Hij heeft inderdaad een prachtig hoofd en is een machtig dier om te zien, maar die kleur he... :')

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 18:05

Kleur is(drama)
Lijnen zijn prachtig, droog paard met veel uitstraling.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:07

Drama kleur? Ik vind het wel wat hebben, ook met die blauwe ogen :o Wat voor kleurtjes zouden daar uit kunnen komen?

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 12:26

zippora schreef:
Wat is de naam van de Cremello? Vind hem inderdaad mooi gebouwden mooi hoofd.

Agan is sinds deze week ook aan het verharen. Voor het eerst is hij een van de eerste paarden op stal die begint met verharen zowaar! Normaal is hij 1 van de laatste die begint. Wel lekker makkelijk dat je paarden zo makkelijk schoon worden! bij Agan moet ik toch af en toe aardig borstelen.

Sterkte met je gezondheid!

Dankje!
Zoals gezegd is het Karakum (Turali x Kamina v. Garem) die jaren in Azerbeidzjan heeft gestaan, daarna een hele poos in Oekraïne en nu dus in NL. Ik heb nog niet geïnformeerd of ie ook dit jaar nog merries van buiten dekt, maar eerst kijken dan pas kopen. :P
Hier verharen ze altijd al heel vroeg. En er blijft ook heel lang haar afkomen. Wel makkelijk idd dat ze heel makkelijk schoon te borstelen zijn. Ik heb alleen maar metallic Tekes maar merk wel dat de kleine, die meer metallic is, echt nóg zachter is en nóg makkelijker schoon te borstelen. Heb ik wel een eenvoudig klusje in dat opzicht. :))

Hannanas schreef:
Die allerlichtste :wow: ik zou zeggen; meteen doen! Die energie, dat lijf, de genen... jeetje :oo hij zou in elke kleur mega zijn! En volgensmij gaat dat met jouw meisje een knettergaaf aanwinst voor het ras zijn!

Het zijn ook wel mooie foto’s hoor. Ik heb ook minder flatterend beeld van hem gezien. Hij is erg lang en heeft een behoorlijk schuine croupe, en dan nog moet ik even nader bestuderen hoe o.a. zijn beenwerk op deze leeftijd is voor ik hem definitief op de lijst zet. :j Uitstraling heeft ie wel want er is iets in zijn oogopslag wat heel krachtig is. Voor mij is het belangrijk dat een Teke van 20+ nog mooi goed op de benen staat bijv. al kijk ik heus wel wat door leeftijd heen, vind ik het belangrijk om te selecteren op de hardheid waar het ras van oorsprong ook altijd om geprezen is.

Neon schreef:
Die lichte vind ik ook erg gaaf zeg..

Wel grappig dat er zo’n duidelijke voorkeur is hier. :P

Hannanas schreef:
Mooie naam ook :D
Ik heb wel het idee dat je met Rustam een meer outgoing karakter krijgt. Althans meer kans op. Net ff wat speelser, net ff wat minder ijdel en eenkennig. Selecteer je ook op de karakters?

Als je wegdroomt.. dan zie ik al zo’n slagveld met een ruiter op Karakum...1 blik op dat paard en je gaat vanzelf maken dat je wegkomt toch? Zo fel en recht door zee. Ik zie ‘m zijn tanden al gebruiken {:}

Sterkte met de therapie, ik hoop dat het niet al te ellendig is waarom je daarmee te maken krijgt. Beterschap!

Lastig te zeggen, Hannanas. Ik selecteer sowieso op karakter, hardheid en gangen (en bouw komt uit beide voort). Type komt daarna pas en kleur is voor mij persoonlijk helemaal geen overweging, al hou ik wel in mijn achterhoofd dat de nomaden van huis uit op “niet teveel” aftekeningen selecteerden. En natuurlijk is goudvalk een commerciële kleur, dat kan ik moeilijk ontkennen. Ik kies echter de hengsten uit op alles behalve kleur. Dat is geen criterium om heel eerlijk te zijn.

Nu heb ik een merrie met een ontzettend goed karakter dus ik durf daar ook wel een wat minder lieve hengst op te zetten, maar ben van mening dat gemene hengsten niks te zoeken hebben in de fokkerij. Tekes waren van huis uit echte familiepaarden dus het zoontje van 6 moest ermee uit de voeten, moeder de vrouw, opa, enz. Buiten het eigen gezin was enig wantrouwen en eenkennigheid volkomen geaccepteerd en agressie richting vreemden, m.n. op het slagveld werd eerder gestimuleerd dan afgeleerd. Hengsten konden wanneer ze uitbraken vreselijk vechten, maar óók netjes naast elkaar aangebonden staan te wachten.
Mijn merrie vraagt respect, maar zal niet zo snel lelijk doen tegen mensen. En wil ze dat wel dan doet ze dat op mijn aangeven alsnog niet. Volledig vertrouwen in hun mens is een typische eigenschap van deze paarden en dat is zeker een eigenschap die ik als criterium meeneem. Als ik onze jaarling vergelijk met jaarlingen van andere rassen is dat echt een wereld van verschil. Als ik soms hoor over steigeren, meesleuren, omver lopen... dan denk ik echt :wow: ik kan me dat van Muzka niet eens voorstellen en ik heb haar losstaan terwijl ik voetjes vraag en onder haar buik hurk om de hoeven en benen te voelen... ze weet waar ik ben en houdt rekening met me. En gisteren nog rende de pup met de speelbal van Manari heen en weer achter haar en onder haar door en dat vond ze meer dan prima. Ook als ik de bal gooide of schopte. De rust zelve. Dat is iets dat ik graag in dit ras wil behouden dus ik selecteer hengsten absoluut ook op karakter.

Qua gezondheid heb ik soms zo’n dag(en). Hoort er nu eenmaal bij...

Xyris schreef:
Maak dat 4-0...

:+

balance schreef:
En daar mag je nog een voorkeurstem bijtellen.. prachtig dier!

Ik heb zelf een voorkeur voor Rustam of Aran (een van de kleinzoons van Ametist; die zou ook bij Manari passen) maar vanwege zijn interessante afstamming en “zeker niet verkeerd” qua nakomelingen wil ik de cremello daarom toch bekijken om te beoordelen of hij voor mijn merrie “prachtig” is. :j

Dido2316 schreef:
En nog eentje..: wauw wat een prachtig paard is dat!

Haha, nou, de voorkeur is duidelijk. :))

gerlindie schreef:
Ik heb niet genoeg verstand van fokken om te kunnen beoordelen hoe goed hij Muzanna aanvult, maar Karakum is inderdaad echt prachtig <3

Ik ben daar zelf dus nog niet over uit. Van de andere hengsten ben ik daar wel al aardig van overtuigd, maar die stonden dan ook al jaren op mijn lijst. Deze is een “nieuwkomer”.

amaniblauw schreef:
Ik ga met je man mee, lijnteelt op Ametist.

Stiekem ben ik het daar wel mee eens. Of het haalbaar is, is een tweede... en zo’n nakomeling doorverkopen is stiekem ook wel heel erg zonde. :=
Maar of het überhaupt met de regels van de EU mogelijk is, is ook nog afwachten.

Van schreef:
Doe mij Rustam maar :Y)
Maar ik vind dubbel crème ook ontzettend lelijk

Lelijk vind ik het niet, maar ik heb zelf een enorme voorliefde voor zwarte paarden. :+ Als we toch naar kleur kijken...

Retjethorse schreef:
Is dat Karakum van stoeterij Argamak?
Hij heeft inderdaad een prachtig hoofd en is een machtig dier om te zien, maar die kleur he... :')

Klopt. Haha, ja jouw voorkeur ken ik. :P Ik zal wel de enige zijn die oprecht geen afkeer heeft voor bepaalde kleurtjes bij Tekes. Al zijn er heus ook kleuren bij paarden die ik minder mooi vind, bijv. die sproeten of pigmentverlies geven rond de ogen bij bep. kleuren, waardoor de uitstraling heel anders wordt. Vind itt veel mensen champagne bijv. meestal echt niet mooi. Maar ja, ik ben verwend want ik heb paardjes met goudglans zonder rare sproeten. :+ :=

Morganlefay schreef:
Kleur is(drama)
Lijnen zijn prachtig, droog paard met veel uitstraling.

Haha, zo erg? Ik weet wel dat er mensen zijn die dubbel crème echt oprecht heel lelijk vinden. :)) Ik vind hem persoonlijk wat grover en ook wat lang, maar ik zie liever meer het alaman type en die zijn net wat minder langgelijnd. :j

Lynnepinny schreef:
Drama kleur? Ik vind het wel wat hebben, ook met die blauwe ogen :o Wat voor kleurtjes zouden daar uit kunnen komen?

Ik hou wel van blauwe ogen. Bij een donkere kleur zonder veel aftekeningen vind ik blauwe ogen het mooist, maar ik ben sowieso niet de moeilijkste. Functie voor vorm. :P
Uit deze combi? Alle varianten dubbel crème en alle varianten enkel crème dus cremello, perlino, smoky cream, palomino, valk, smoky black. Ik weet echter de agouti status niet. Zou ik even moeten kijken welke kleuren hij allemaal al gegeven heeft. Als ie bijv. homozygoot agouti is, dan kan smoky cream en smoky black niet (maar moet ie ook geen zwarte nakomelingen hebben en dan moet ik ff in de database kijken!) Ouders en grootouders waren respectievelijk palomino, metallic goudbruin en valk aan vaderskant, valk, goudvalk en donkervalk aan moederszijde. Hij staat geloof ik enkel als isabel (izabellovaya) geregistreerd, of ie getest is op kleur weet ik zo niet. Zou ik opnieuw moeten kijken naar de database op nakomelingen. Maar ik zit mobiel dus dat wordt hem momenteel ff niet. :=

Dit weekend heel rustig aan gedaan. Paardjes alleen wat geborsteld. Behalve hoe braaf en knuffelig ze weer waren valt er ook weinig op te merken. Ja, dat Muzka weer de hoogte in gaat. :j

gerlindie

Berichten: 4646
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:44

Manari wordt nog een heel kasteel!
Hoe gaat het ondertussen met haar opvoedkundige functie van de jaarlingen?

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:45

Oooh allebei stoere heren! Ik ben niet zo van dat cremello/witgeboren uiterlijk (roze oogleden brr) maar toch is ie wel heel gaaf.
Uiteraard vind ik dan Rustam zelf wel gaver maar minder verstand van de lijnen die erachter zitten. _O-

Enig idee wat voor kleurcombi's er uit beide zouden kunnen komen?

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 13:19

Muzka groeit braaf door iig. :j
De jonkies hangen nog steeds enorm aan haar en ze neemt haar rol als grote zus heel serieus. En soms vooral dikke pret natuurlijk. :D


Heb ff gekeken. Karakum heeft volgens de database nog nooit een smoky (zwarte met crème) nakomeling gegeven, maar dat zegt an sich ook niet alles natuurlijk.
De grootste kans is dan op valk, palomino, cremello of perlino - verwacht ik. Al is er dus ook theoretisch een kans op smoky black of cream. Hoe groot die kans is, is afhankelijk van de agouti status van de hengst. Mijn merrie is heterozygoot.

Met Rustam heb je exact dezelfde kleurkansen als bij Manari destijds. Rustam is nl. ook EeAa dus kans op zwart, bruin, vos, palomino, valk en smoky black.

Omdat Muzanna zowel heterozygoot zwart als agouti is kan het bij haar i.p. alle kanten op qua kleur en is het dus verder afhankelijk van de hengst welke kant dat op rolt. :j
Zelf ben ik over de cremello nog niet uit, Rustam sluit naar mijn mening goed aan qua bouw en type en ik denk er net als Muzka een mooi “oud” type mee te kunnen fokken.
Van de Amerikanen heb ik een voorkeur voor een zwarte van Ametist. Die sluit qua type denk ik het beste aan op wat ik voor ogen heb. Maar eerst eens bericht afwachten.

ieris

Berichten: 1782
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:58

Leuke hengsten Josav!
Ik vind ze allemaal mooi, ik kijk zelf ook niet naar kleur, maar naar karakter, en dat heeft heel goed uitgepakt bij Guli en Dahilly.
Daria heeft echt het karakter wat jij van Manari beschrijft.

Die foto's van Karakum zijn zeker niet in Nederland genomen, of wel?
Dit jaar gaat Mirjam haar merrie ook door hem laten dekken, ben erg benieuwd wat er uit komt.
Vind hem ook een mooie combinatie voor Guli, maar omdat ik besloten heb om haar te verkopen laat ik haar niet meer dekken, misschien in de toekomst met Daria.

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 16:26

Naar mijn mening is dat (zoals Manari en Daria zijn) ook echt het karakter zoals ze “horen” te zijn. Dapper, mensgericht, intelligent, zelfbewust en met een eigen mening. Bij andere paarden heb ik vaak het idee dat ze niet altijd “thuis” zijn of met hun mens bezig. Dat is denk ik het grootste verschil en maakt denk ik ook waarom Manari zo anders is dan andere paarden van haar leeftijd.

Nee, die foto’s zijn in Oekraïne genomen.
Is er diepvries van hem dat je hem overweegt voor Daria of is het meer in de zin van mits ie over een aantal jaar nog leeft en dekt? Hij is natuurlijk ook alweer 22 dit jaar.

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:33

Cremello/perlino is ook nie tmijn favo kleur, maar af en toe lopen er van deze kleur gewoon gave paarden rond. Van deze foto's zou ik Karakum daaronder scharen.

Als je alleen mondeling Karakum en Rustam had genoemd (dus zonder de foto's) dan zou ik ook voor Rustam zijn. Is vanwege afstamming zeker een van mijn favorieten. Maar op deze foto's is de grote winnaar Karakum. Rustam staat er op de foto's daarmee vergeleken gewoon niet zo flatteus op.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:54

Haha, ja mijn voorkeur ken je. :D Maar zijn kleur zou me er niet van weerhouden om hem als dekhengst te gebruiken. In principe kijk ik niet zozeer naar kleur, maar ik hou echt niet van een dubbele verdunning bij de Teke's. Ik kan het niet goed uitleggen maar ze komen zo 'scherp' over ofzo. Maar ook bij andere rassen ben ik niet echt een fan van de kleur. Hun blauwe ogen daarentegen... <3 Champagne vind ik dan wel weer leuk. :D
Volgens mij heb ik Karakum zien staan bij Argamak in de periode dat ik Aliaa aan het kopen was, maar ik weet het niet meer zeker. :')

ieris

Berichten: 1782
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:02

Ja zoals ze horen te zijn zijn ze inderdaad superleuk!
Heel gaaf die mensgerichte paardjes.

O is Karakum alweer 22 jaar, dat wist ik niet, heb nog geen echte dek plannen voor Daria in de toekomst, maar vond deze wel mooi om te onthouden.

Ziporra:
Ja helemaal mee eens, die foto van Rustam is echt niet in zijn voordeel, hij staat echt scheef in beeld, en lijkt zo een wat holle rug te hebben, weet niet of dat ook zo is als hij er wat beter op staat.
Die foto's van Karakum zijn echt mooi, maar toen hij net in Nederland aankwam had je hem ook niet op de foto willen zien, de eigenaresse dacht zelfs even dat ze de verkeerde hadden gestuurd.
Maar nu is hij gelukkig weer mooi bijgetrokken, is ook niet niks zo een grote verhuizing voor een volwassen hengst.

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:24

Een goed paard heeft geen kleur.
Al heb ik mijn hart verloren aan de valk.
Wat mij betreft worden daar te weinig grote paarden in gefokt {:}
(Edit: donker valk. Ook ik houd niet van die crème en palomino kleuren)


Laat je ons meegenieten als je de hengsten gaat bezoeken?

En staat die crème dus in Nederland? Is er nog een Teke-Gek (liefkozend) die fokt in Nederland?