[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64536
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:20

Ach wat vervelend dat je herstel niet zo gaat als gehoopt. Had je zo gegund dat je nu weer wat meer van je paarden zou kunnen genieten, laatste loodjes van de dracht lekker mee kunt doen. Hoe zijn de vooruitzichten verder? Kan het nog wel komen?

De dames zien er in ieder geval prachtig uit!

JoSav

Berichten: 4694
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 11:44

Wauw wat lief jullie reacties. <3

Hannanas schreef:
Wat zijn ze toch ook knap hè!
Jammer genoeg woon je geloof ik niet in mijn omgeving. Dan had ik Manari wel willen vermaken met snuffel-spelletjes en dergelijke!

<3 <3 <3
Ik heb op stal gevraagd of er iemand is die les kan geven, omdat ik het zelf nog steeds niet kan.

amber15 schreef:
He wat balen dat het herstel niet gaat zoals gehoopt. Het zich je echt tegen he.. Neem de rust die je nodig hebt hoor. Wij kunnen wel wachten :(:)

<3
Ja, qua pech zit ik wel in het “kleine kans op” hoekje momenteel. -O-
Kan altijd erger toch? :')


fleurtjeuh schreef:
Sterkte Jorieke!
Hopelijk verbeterd het herstel zich snel! Y;(

Fijn dat Muzanna zich in ieder geval goed voelt, dat is dan een zorgje minder

:j <3

hasufel schreef:
Sterkte! Wat rot dat het minder gaat dan gehoopt -O-

Hopelijk trekt het bij! :knuffel:

<3

Mri schreef:
Sterkte Josav!

<3

Galeobdolon schreef:
Wat zijn ze mooi! leuk om de kleur nuance tussen Muzanna en Manari te zien. Muzanna met haar zilveren gloed en Manari met haar gouden gloed.

Fijn om even een teken van leven te krijgen. Wat jammer dat het herstel niet zo voorspoedig gaat als gehoopt. Gelukkig is Muzanna nog even bezig met het veulen inkleuren.

:j Ja, hopelijk hebben we nog een week of 3-4. Wie weet hoe het er dan voor staat.
<3

Berdien schreef:
Ach wat vervelend dat je herstel niet zo gaat als gehoopt. Had je zo gegund dat je nu weer wat meer van je paarden zou kunnen genieten, laatste loodjes van de dracht lekker mee kunt doen. Hoe zijn de vooruitzichten verder? Kan het nog wel komen?

De dames zien er in ieder geval prachtig uit!

Ik heb geen idee. Ziekenhuis laat me een beetje zitten met de nazorg momenteel. -O-
Ik weet wel dat ze nog rigoureuzer te werk kunnen gaan dus die optie is er sowieso nog denk ik. Al weet ik niet of dat kan gezien de complicaties die ik heb, maar dat hoor ik dan… binnenkort? :o

En ik heb foto’s! Werd wel bewolkt, maar ik vond het zo lief van mijn man toch even naar stal en camera mee; ik denk alleen maar <3 <3 <3

JoSav

Berichten: 4694
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 11:58


JoSav

Berichten: 4694
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-22 21:05


JoSav

Berichten: 4694
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 18:38

Vandaag is het alweer 4 jaar geleden dat Manari Nur is geboren:

Afbeelding
Nog geen dag oud.

Afbeelding
Een week oud en zo overduidelijk was al wie haar mens was. Nog steeds trouwens.

Afbeelding
3 weken oud.

Afbeelding
2 maanden.

Afbeelding
4 maanden oud en heel baldadig :D

Afbeelding
6 maanden en nog steeds een beetje stout…

Afbeelding
Als jaarling.

Afbeelding
2 jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als driejarige.

Afbeelding

Afbeelding
En bijna 4.

Afbeelding

Waar blijft de tijd…?

Berdien

Berichten: 64536
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 19:32

Wat is ze toch verschrikkelijk knap <3

Zó benieuwd wat Muzanna er dit jaar van maakt!

Dido2316

Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 19:39

Wauwie, wat een knapperd is het toch! <3

JoSav

Berichten: 4694
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 21:07

Berdien schreef:
Wat is ze toch verschrikkelijk knap <3

Zó benieuwd wat Muzanna er dit jaar van maakt!

:j :):)

Dag 330 vandaag!
Nog een dag of 10.

Dido2316 schreef:
Wauwie, wat een knapperd is het toch! <3

<3

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:29

Het wordt nu wel echt spannend! Zet 'm op Muzanna, de laatste loodjes <3

JoSav

Berichten: 4694
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 08:25

Moirin schreef:
Het wordt nu wel echt spannend! Zet 'm op Muzanna, de laatste loodjes <3

:j Binnen een paar dagen waarschijnlijk al een veulen.

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:26

Wachten is moeilijk!
Hopelijk heb jij straks genoeg energie om er ook lekker heen te gaan

JoSav

Berichten: 4694
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 20:39

hasufel schreef:
Wachten is moeilijk!
Hopelijk heb jij straks genoeg energie om er ook lekker heen te gaan

<3 Ik hoop het!

JoSav

Berichten: 4694
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 11:40


JoSav

Berichten: 4694
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 20:31


zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:32

Dat komt omdat we allemaal vrolijk meeverhuizen naar je andere topics :D .
Weer genoten van de foto's.
Van de week was ik aan het denken dat het wel lijkt of Agan hoe warmer het wordt hoe meer zijn glans naar boven komt. Op de heetste dagen zag je echt een overduidelijk verschil met de glans van de andere paarden terwijl het normaal bij hem niet heel erg opvalt. Zelfs de mensen op stal die hem al jaren kennen waren verbaasd over hoe sterk hij glansde (en kregen dus natuurlijk les in de haarstructuur van AT's vs andere rassen :D ).
Merk jij dat ook met jouw volledig metallic vriendinnetjes?

JoSav

Berichten: 4694
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 17:39

:D :D :D

Absoluut! Hoe heter hoe glanzender. Hoe feller de zon hoe glanzender. Zou ze echt eens met de échte hitte moeten (laten) fotograferen. :j

Er zijn onderzoeken gedaan naar vee in Afrika in hete klimaten waarbij de glans en andere eigenschappen van de vacht wel degelijk van invloed bleken op hitte tolerantie (thermo tolerance) en thermoregulatie. Er is meen ik ook een follow up studie geweest naar meer vee inclusief paarden en er is ook recent gekeken naar endurance paarden.
Of Tekes ook onderdeel waren van die studie zou ik moeten nagaan.

Het lijkt dus absoluut een mechanisme voor in de woestijn.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:50

Afbeelding
:D :D

JoSav

Berichten: 4694
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 13:44

Wat leuk, samen op de voorpagina <3 *\o/*

JoSav

Berichten: 4694
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 20:14

Even de hulptroepen erbij. :Y)

Eigenlijk vrij weinig te melden.
Muzanna is weer iets bijgetrokken, al heeft ze nog wel model fokmerrie. :o
Muniya wordt volgende week 5 maanden. Dat gaat echt zo snel.

En Manari krijgt iets meer 1 op 1 aandacht en daar knapt ze ook echt van op. Ze zat echt om aandacht verlegen, arm dier.

Muniya was vandaag erg braaf maar ook heel vies. Daarom even Manari voor de lens gehad. Was wel lastig, want ik kon niet zoveel en Manari was nogal wild. Die ging ook dusdanig onderuit dat ze een koprol maakte. Daarna was ze iets minder wild. :') :=

Ze was ook dusdanig temperamentvol dat mijn man nadien zei “eigenlijk is ze wel wat veel paard voor mij.” Dus hopelijk kan ik er toch eens wat mee zodat ze wat meer getemperd wordt en leert wat wel en niet de bedoeling is. :Y)

Heb wel een paar snelle portretfoto’s van Muniya van deze week.
Het weer zat totaal niet mee dus hopelijk binnenkort iets betere omstandigheden := Had het binnen 5 minuten alweer gehad.
En zij steeds op standje ezel naar de buurvrouw met lange lijnen te turen vandaar die dikke onderhals. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:16

Ik verhuis gewoon jullie kanten op, dan heeft je man gelijk een verzorger/bijrijder/whatever. :')

Ow… klein detail… partner en zoon… Oeps. :D

Ik heb dat maffe paard nog nooit irl gezien - en dat is mss maar best ook - maar ik blijf er een serieuze boon voor hebben. <3

hoefijzer

Berichten: 686
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:44

Veel sterkte met je gezondheid, hopelijk komt er goede verbetering aan voor je.
Het lijkt mij persoonlijk erg lastig. Zelf vind ik jonge paarden opleiden het leukste wat er is, maar één paard goede begeleiding geven vind ik al een hele taak. Laat staan dat je er 2 en een veulen hebt lopen. Ik kan me voorstellen dat dit ook mee speelt met het wel of niet laten dekken. Het is toch ook gewoon best veel werk om 2 veulens te hebben.

Muniya ziet er fantastisch uit. Nog even van genieten voordat ze naar haar nieuwe huisje gaat!

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 07:59

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Neon

Berichten: 4937
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:41

Gaaf beest :D ze is zo stoer :D

Zo balen dat je gezondheid nog niet ver genoeg opgeknapt is om je dromen te kunnen verwezenlijken... je zou dit normaal met 10 vingers in je neus oppakken... ik vind het supergaaf om te zien hoe doordacht het allemaal gaat...ik hoop dat de volgende operatie beter gaat helpen... het is een aanwinst voor het ras als jij kunt blijven fokken...

JoSav

Berichten: 4694
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 22:17

jokari schreef:
Ik verhuis gewoon jullie kanten op, dan heeft je man gelijk een verzorger/bijrijder/whatever. :')

Ow… klein detail… partner en zoon… Oeps. :D

Ik heb dat maffe paard nog nooit irl gezien - en dat is mss maar best ook - maar ik blijf er een serieuze boon voor hebben. <3

<3 Zij mogen mee hoor! Gezellig. :Y)
Manari is ook wel een beetje een sprookjespaard hoor.


:D :D :D


Dus klik op eigen risico:

[ITP] Sprookjespaard Manari Nur in het avondlicht

:Y)


hoefijzer schreef:
Veel sterkte met je gezondheid, hopelijk komt er goede verbetering aan voor je.
Het lijkt mij persoonlijk erg lastig. Zelf vind ik jonge paarden opleiden het leukste wat er is, maar één paard goede begeleiding geven vind ik al een hele taak. Laat staan dat je er 2 en een veulen hebt lopen. Ik kan me voorstellen dat dit ook mee speelt met het wel of niet laten dekken. Het is toch ook gewoon best veel werk om 2 veulens te hebben.

Muniya ziet er fantastisch uit. Nog even van genieten voordat ze naar haar nieuwe huisje gaat!

Dankjewel!
Kijk er zijn genoeg fokkers die ze halfwild verkopen, maar ik vind dat dus echt drie keer niks, ook voor het paard zelf. En ja dan moet ik me dus even heel goed achter de oren krabben wat haalbaar en wat verstandig is.
Maar ik gok dat ik dit jaar nog geopereerd word en dan weet ik als het goed is tegen het voorjaar wel al of er een stijgende lijn is of niet.


CarinaR schreef:
Gefeliciteerd met je verjaardag!

<3


Neon schreef:
Gaaf beest :D ze is zo stoer :D

Zo balen dat je gezondheid nog niet ver genoeg opgeknapt is om je dromen te kunnen verwezenlijken... je zou dit normaal met 10 vingers in je neus oppakken... ik vind het supergaaf om te zien hoe doordacht het allemaal gaat...ik hoop dat de volgende operatie beter gaat helpen... het is een aanwinst voor het ras als jij kunt blijven fokken...

Lief van je. <3 :o
Ik hoef het gelukkig niet alleen te doen, maar met een fulltime baan en klein kind is het wel veel allemaal.
Ik heb mogelijk een partner in crime in de nieuwe eigenaar van Muniya, maar hoe actief die samenwerking kan worden…? We moeten echt even zien hoe het met mij gaat richting 2023 temeer omdat deze operatie ook zwaarder zal zijn. Daar hangt mijnerzijds gewoon toch wel eea qua invulling van af.

Maar wat betreft de fokkerij heb ik absoluut nog plannen, alleen moet ik nu gewoon heel serieus beraden wat daadwerkelijk haalbaar is.
Deze winter / voorjaar ga ik dus keuzes (moeten) maken. :j Maar dat is dus deels afhankelijk van mijn herstel.

Nog steeds…

JoSav

Berichten: 4694
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 22:41

Er zou eens een keer iets volgens plan gaan… :=

Een kleine, maar grote update.
Ik weet niet of ik voorlopig veel aan updaten toe kom.
Er speelt hier veel. Nog los van het feit dat ik binnenkort weer geopereerd word.
Op stal gaat een en ander veranderen. Het komt een beetje neer op gedwongen van stal veranderen zonder (geografisch) van stal te veranderen.
Of er in de praktijk veel gaat veranderen is echt (nog) niet te zeggen, maar ik maak me er wel zorgen om. Dan is de vraag wat moet je doen? Afwachten? Of niet?
We hebben een alternatief achter de hand, maar dat heeft toch wel wat voeten in de aarde. Het geeft allemaal zo’n gevoel van onrust.

De timing is ook extreem ongelukkig natuurlijk.

Ik wijd op een later moment wel wat meer over uit over de keuzes die we zullen (moeten?) maken (of niet?) en ook over verdere dingen die spelen.
Het vreet allemaal dusdanig veel energie dat ik gewoon weinig aan andere dingen toe kom. Ik ben ook eerder op de dag al dusdanig moe dat ik weer aan slapen toe ben. Erg vervelend. Ik kan zo weinig op een dag. Dat vreet af en toe ook wel echt aan me.

Op dit moment gaat het met alle paarden goed.
Muniya doet goed haar best met nieuwe dingen leren.
Ze heeft sinds kort haar eerste “grote mensen” halster (en een veel grotere maat al dan Manari destijds - grappig dat verschil!)

En ze houdt van modder. :j :x Dus het duo penotti seizoen is wat haar betreft aangebroken. Blij dat ze metallic is en het er zodra het droog is vanzelf weer afvalt. Ik heb trouwens regelmatig (en heel leuk) contact met de nieuwe eigenaar. Wat dat betreft is Muniya (en ik als fokker) echt met de neus in de boter gevallen. <3