[VOLG] met vallen en opstaan, kruising lammetje x varken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] met vallen en opstaan, kruising lammetje x varken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:27

Het klinkt alsof jullie goede stappen maken. Ik hoop dat dit verder zo doorzet +:)+

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 21:36

Bedankt! Oren let ik goed op, is nog niet helemaal zoals ik zou willen maar heb het idee dat het op dit moment meer concentratie is dan last zoals het eerst was.

Met zijn ruiter gaat het heel goed gelukkig. Dochter gaat nu lesjes nemen met hem van zijn ruiter. Eerst alleen stappen en langzaam opbouwen.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: [VOLG] met vallen en opstaan, kruising lammetje x varken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:15

Nu is geen mens perfect, dus ook geen paard (gelukkig). Neem het zoals het gaat, als er een drafje per ongeluk bijkomt, juich dat toe.
Bedankt voor de update.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 09:19

Dankjewel! Zullen we doen.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: [VOLG] met vallen en opstaan, kruising lammetje x varken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:12

Ik neem aan dat ik nu een overbodige opmerking maak, maar ik neem aan dat er gebruik wordt gemaakt van een body protector en een heel goede cap. Niet dat er iets verkeerd moet gaan, maar volledig uitsluiten kan je het nooit. (helaas)

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 15:34

LadyAnna schreef:
Ik neem aan dat ik nu een overbodige opmerking maak, maar ik neem aan dat er gebruik wordt gemaakt van een body protector en een heel goede cap. Niet dat er iets verkeerd moet gaan, maar volledig uitsluiten kan je het nooit. (helaas)



We hebben weer een nieuwe cap inderdaad haha. Body protectie is aanwezig, maar gebruiken we niet altijd. Stom..

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 15:35

Even weer een fotootje gemaakt <3

Afbeelding

Tieneke

Berichten: 21690
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: [VOLG] met vallen en opstaan, kruising lammetje x varken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:38

Goed bezig, TS! Blij dat je de opmerkingen hier echt ter harte hebt genomen, want het zal niet evident (geweest) zijn.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] met vallen en opstaan, kruising lammetje x varken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:40

Je ziet gewoon dat ponylief helemaal bij en blij is. Zo fijn dat hij nu gehoord, gezien en begrepen wordt.

Dat blije-kind-bekkie is ook goud waard.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 16:46

Dank jullie! We doen ons best.

Sorry nog even deze spammen.

Afbeelding

(Hij heeft 2 halsters om omdat de onderste een weidehalster is, maar wij met hem langs de straat moeten naar de wei en we er dan onderweg dus een gewoon halster over doen dat niet zo makkelijk los gaat)

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: [VOLG] met vallen en opstaan, kruising lammetje x varken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:21

Persoonlijk zou ik de lijn voor alle zekerheid, als je langs de openbare weg gaat, toch even in de mond leggen en via het bovenste halter terug in de hand laten komen. waarschijnlijk doen jullie dat al.

Vertrouwen is heel goed, maar liefst toch niet al te veel. ( unless)

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: [VOLG] met vallen en opstaan, kruising lammetje x varken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:24

Geweldig trouwens, hoe het gaat. De laatste foto is heel typerend, vol vertrouwen.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 20:57

LadyAnna schreef:
Persoonlijk zou ik de lijn voor alle zekerheid, als je langs de openbare weg gaat, toch even in de mond leggen en via het bovenste halter terug in de hand laten komen. waarschijnlijk doen jullie dat al.

Vertrouwen is heel goed, maar liefst toch niet al te veel. ( unless)



Eigenlijk doen we dat niet. Gewoon een halster met een touw met een knoop aan het eind. Moet wel zeggen dat hij een km over straat moet naar de wei (en dus ook een km terug) dus daar is hij al veel gewoon, en als hij toch eens schrikt schrikt hij niet meer als een malloot. Ook veel uitwijkmogelijkheden/opritten enz moest er een gevaarte aankomen dat ik niet vertrouw. Op de grond is hij wel goed te handelen.



Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 21:01

LadyAnna schreef:
Geweldig trouwens, hoe het gaat. De laatste foto is heel typerend, vol vertrouwen.



Bedankt voor je reacties steeds en het meedenken!

Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:54

Deoro schreef:
Overigens vind ik hem zelf op dat filmpje ook stijf. Toevallig nog naar een vriendin gestuurd. Die deuk heeft hij altijd al, maar ga me er eens in verdiepen icm si gewricht en de galop. Filmpjes staan op mijn oude telefoon dus komen later. Foto's ga ik hier eens overleggen.


Ik ben wel even nieuwsgierig of dit paard op de foto is geweest of niet..

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: [VOLG] met vallen en opstaan, kruising lammetje x varken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:04

Hij stapt als een ( banketstaaf langpoot). Extreme braverik. Overigens voor jullie perfect.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: [VOLG] met vallen en opstaan, kruising lammetje x varken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:43

Volgens mij moet hij een vrij vlakke galop hebben, stapt overigens wel in takt.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Re: [VOLG] met vallen en opstaan, kruising lammetje x varken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 09:50

Foto; zal hier ook even antwoorden. Hij is niet op de foto geweest. Heb het wel een aantal keer voorgesteld, was niet nodig (het zit volgens alle professionals die er bij zijn geweest in zijn spieren) en inmiddels is hetgeen ik hem voor op de foto wilde van de baan. Maar houdt die optie zeker open en na zo'n vraag ga ik al direct weer twijfelen.

Ja hij is super op de grond. Was niet zo hoor, je hoefde maar langs hem te lopen en hij scheet in zijn broek. Op de grond zijn wij wel een stabiele factor dus dat is snel verbeterd sinds we op aanraden van anderen niet meer zo voorzichtig met hem deden en nu is het een zalig ding op de grond.

Toevallig hadden we het gister nog over verschillende paarden en de galop. Mijn dochter rijdt nu op een pony die (helemaal, maar vooral) in galop zit als een zetel, in tegenstelling tot een andere waar ze gauw 'bonkt'. Ik zei dat zal vast wennen zijn dan als je weer op Bob zit. Nou zei ze, eigenlijk zit hij ook zo heerlijk in galop. Zal er eens op letten, maar denk dat je gelijk hebt.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: [VOLG] met vallen en opstaan, kruising lammetje x varken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:32

Wat ik persoonlijk wel zou doen, is het aanschaffen van een halsstrop en deze ook gebruiken als er weer normaal op Bob gereden gaat worden.. Mocht er ooit weer eens rarigheid zijn, dan heb je daar als ruiter een soort van last resort aan. Zonder dat je de teugels daarvoor gebruikt.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 10:37

LadyAnna schreef:
Wat ik persoonlijk wel zou doen, is het aanschaffen van een halsstrop en deze ook gebruiken als er weer normaal op Bob gereden gaat worden.. Mocht er ooit weer eens rarigheid zijn, dan heb je daar als ruiter een soort van last resort aan. Zonder dat je de teugels daarvoor gebruikt.



Ik ga dit even googlen, want heb geen idee wat het is haha. Nu heeft hij een beugelriem om zijn hals met rijden. Hangt er voor de sier maar je weet nooit. Ga eens googlen want jij bedoelt!

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 10:39

Ik kan er niets over vinden, behalve een bokt topic waarin de term wordt gebruikt (maar zonder uitleg). Wat is het?

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:49

Heel simpel, een rond lopende teugel of lijn die je over het hoofd heen doet en voor de borst komt te zitten. Ik zal eens zoeken naar de officiele benaming. Doe ik er ook de link bij. Wordt veen gebruikt bij africhting van jonge nog onbezonnen paarden.

Die beugelriem is feitelijk hetzelfde, alleen dan niet voor de sier.

https://www.bokt.nl/wiki/Bestand:Neckrope.jpg

De neckrope wordt gebruikt voor actief te rijden, en dat is bij dit niet de bedoeling. De lengte moet daarom ook gewoon passend zijn.

Halsriem is de benaming. ( stom he, had ik zelf ook wel kunnen bedenken)

https://www.equimatch.nl/shires-halsriem.html
Laatst bijgewerkt door Nadia op 21-10-19 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 12:45

LadyAnna schreef:
Halsriem is de benaming. ( stom he, had ik zelf ook wel kunnen bedenken)


Oh haha dat ken ik (en ik kwam er ook niet op haha!) Ben wel bang dat ik dan naar voren duik om dat vast te kunnen pakken of valt dat mee? Het blijft wel beter op zijn plek dan een beugelriem denk ik.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: [VOLG] met vallen en opstaan, kruising lammetje x varken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:10

Het zit ongeveer op de plek, waarop je normaal de teugels vasthoudt iets lager. Waarschijnlijk is oefenen aan de longe, het beste. Terwijl jij op het paard zit.

Het moet zo natuurlijk gaan, dat je vanuit de zitpositie, de halsriem pakt.

succes ermee.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [VOLG] met vallen en opstaan, kruising lammetje x varken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:15

Kan ook gewoon een bokriempje aan je zadel vast maken of een halstertouw om de nek. Zo deden wij het vroeger met zadelmak maken.