[VOLG] Ik zocht een paard..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:17

Citaat:
kan het er wel uit kijken maar moet niet te snel willen.

Dat is de valkuil.
Citaat:
Het mooie is op de terugweg wilde ze de andere kant op :') het was te snel weer om naar stal te gaan. T is ook zo’n heerlijk dier, lekker relaxed en als ze wat engs ziet dan gaat ze er toch langs als ik zeg dat het gewoon kan.

Ik hoor het al , die heeft allang een plek in je hart veroverd.

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:09

Prachtige omgeving zeg.

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:17

Kaatje schreef:
Citaat:
kan het er wel uit kijken maar moet niet te snel willen.

Dat is de valkuil.
Citaat:
Het mooie is op de terugweg wilde ze de andere kant op :') het was te snel weer om naar stal te gaan. T is ook zo’n heerlijk dier, lekker relaxed en als ze wat engs ziet dan gaat ze er toch langs als ik zeg dat het gewoon kan.

Ik hoor het al , die heeft allang een plek in je hart veroverd.

Dat heb je nu pas door? }:)

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 16:29

Hahaha ja t is echt een merrie naar m’n hart <3 iedereen zegt ook ik vind merries niet leuk maar deze wel.

@karijn, ja is heerlijke omgeving hier :)

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:44

MarjanB schreef:
Hahaha ja t is echt een merrie naar m’n hart <3 iedereen zegt ook ik vind merries niet leuk maar deze wel.

@karijn, ja is heerlijke omgeving hier :)

Maar heel veel merries zijn net zo gezellig als die van jou. Punt is dat veel mensen ze niet op de juiste toon aanspreken.

Ik ben er vrij zeker van dat ik weinig problemen met jouw Taart zal hebben maar evengoed stap jij zonder problemen op mijn Taart terwijl bijrijdster er laatst afgewipt werd omdat Taart de aanpak niet pikte.... Echte Meid :D

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 21:57

ikke schreef:
MarjanB schreef:
Hahaha ja t is echt een merrie naar m’n hart <3 iedereen zegt ook ik vind merries niet leuk maar deze wel.

@karijn, ja is heerlijke omgeving hier :)

Maar heel veel merries zijn net zo gezellig als die van jou. Punt is dat veel mensen ze niet op de juiste toon aanspreken.

Ik ben er vrij zeker van dat ik weinig problemen met jouw Taart zal hebben maar evengoed stap jij zonder problemen op mijn Taart terwijl bijrijdster er laatst afgewipt werd omdat Taart de aanpak niet pikte.... Echte Meid :D


Hahaha ja je moet ze wel in de waarde laten. Al moet ik zeggen dat ik nu langzaam wel iets meer door kan pakken. Ze had er een beetje een handje van om mij in de bochten naar binnen te gooien om lekker de lengtebuiging uit de weg te gaan. Binnenbeen er aan en kont naar binnen, ehhh mevrouw tikje met de zweep achter been, bokje ehhh dacht t niet nog een tik met de zweep er achteraan. Ok ok baas jij wint :')

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:17

foutje
Laatst bijgewerkt door Kaatje op 06-01-20 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:19

Citaat:
Maar heel veel merries zijn net zo gezellig als die van jou.

Absoluut.
Wij hebben alleen maar merries , allemaal schatjes met hun eigen kleine eigenaardigheden die je moet respecteren en soms eens flink tegenin gaan.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:27

De 1e merrie , in de omgang een schatje ,onder het zadel ook maar pittig.
Als ze gereden was masseerde ik ze erna altijd op de poetsplaats met een handdoek droog , beetje verwennerij.
Tot de dag dat ik nog in de kantine zat te tateren en mijn man alvast de masseerhanddoek pakte en op haar kont legde terwijl de ruiter haar nog aan het uitrijden was. Fout....... Ruiter werd gelanceerd en mevrouw wandelde diep verontwaardigd naar de poetsplaats.

Nummer 2 dochter van de 1e ,altijd een makkelijk paard geweest had zo eens in de paar maanden een maat 44 nodig bij het laden.

nummer 3 ,mijn paard ,gekocht bij een handelaar. Wat je noemt een zware dame . toen we kwamen kijken en ze niet meteen mee mocht stond ze depressief en verdrietig te kijken hoe we weggingen. Een week later ,na de keuring doorstaan te hebben met lof ,werd ze net gewassen toen we erom kwamen , ze stond nog steeds depri met haar hoofd naar beneden in de wasplaats en toen ik
"Hé Rosie" riep , vloog dat hoofd de lucht in en was ze opeens vrolijk. Bij het opladen ging de verkoper mee met een lange stok we moesten de trailer tegen de muur aanzetten bladiebla.
. Wij keken elkaar al eens aan, zetten niets tegen de muur , wandelden zo de trailer op met madam ik deed op mijn gemak de achterbalk dicht en rustig de klep omhoog ,de verkoper met open mond achter latende. :j
Zulke paarden gaan zo in je hart zitten. Ze heeft te koop gestaan wegens mijn ernstige ziekte , maar niemand vonden we goed of kundig genoeg. We kregen al pijn in de buik als er weer iemand kwam kijken.

Dus ja Marjan , ik begrijp volledig dat jouw dame zo in je hart zit.

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:06

Kaatje schreef:
Citaat:
Maar heel veel merries zijn net zo gezellig als die van jou.

Absoluut.
Wij hebben alleen maar merries , allemaal schatjes met hun eigen kleine eigenaardigheden die je moet respecteren en soms eens flink tegenin gaan.

Wanneer je het respect verdient hebt, mag je meestal gewoon je punt maken.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:26

Citaat:
Wanneer je het respect verdient hebt, mag je meestal gewoon je punt maken.


Jawel , met af en toe een controle van de dames of het respect nog realistisch is.

Over die 2e heb ik ook nog een prachtig verhaal , maar ik krijg zo weinig response dat ik het maar voor me houdt.

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 10:33

Haha merries blijven merries, de ene heeft wat meer hoge hakken aan dan de ander :')

Gister weer door het bos gescheurd _O- wat vind ze dat toch leuk (en ik ook) vriendlief krijgt alleen elke keer een hartverzakking als ik hem vertel wat ik nu weer gedaan heb :') maar met kaatje kan dat gewoon.

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:38

Kaatje schreef:
Citaat:
Wanneer je het respect verdient hebt, mag je meestal gewoon je punt maken.


Jawel , met af en toe een controle van de dames of het respect nog realistisch is.

Over die 2e heb ik ook nog een prachtig verhaal , maar ik krijg zo weinig response dat ik het maar voor me houdt.

Opvoeden gaat het hele leven door, wederzijds....... }>

Ik heb twee merries, volgens beide dames, en dat is dus het punt: als de ene aandacht krijgt, is de andere poep-jaloers. Maar ben ik uit beeld, staan ze gezellig naast elkaar te eten en elkaar te krabbelen.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:48

Citaat:
Opvoeden gaat het hele leven door, wederzijds.......

:')

Citaat:
Ik heb twee merries, volgens beide dames, en dat is dus het punt: als de ene aandacht krijgt, is de andere poep-jaloers.

*proest* ja, logisch toch.

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 17:01

Vandaag weer eens les gehad #datwordtspierpijn :')

Kaatje liep elke keer door m’n binnenbeen dus gevraagd of we daar op konden richten. Haha nou dat heb ik geweten. Gelukkig blijft mevrouw nu lekker vooruit denken. Voor mij weer genoeg huiswerk.

Kwaliteit is op YouTube wel omlaag gegaan helaas..


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:08

Leuk stukje film!! Ze is lekker rustig in galop, misschien zelfs iets te rustig, maar je instructie klinkt heel fijn!! Ook dat van schouderbinnen naar wending lijkt me wel slim met je binnenbeen 'probleem' inderdaad.

Het is echt een mooi paard, zijn de grootste problemen van toen je haar kocht nu eigenlijk verbeterd ook?

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 19:29

k_m schreef:
Leuk stukje film!! Ze is lekker rustig in galop, misschien zelfs iets te rustig, maar je instructie klinkt heel fijn!! Ook dat van schouderbinnen naar wending lijkt me wel slim met je binnenbeen 'probleem' inderdaad.

Het is echt een mooi paard, zijn de grootste problemen van toen je haar kocht nu eigenlijk verbeterd ook?


Dank je! En m’n juf is zo’n fijn mens! Ik ben soms wat chaotisch en hoor de helft niet van wat ze zegt, gelukkig blijft ze lachen :+
Ja nu mag het langzaam wat meer spetterend. Hieronder een filmpje wat ik nooit heb durven plaatsen vanuit het begin. En dit was nog mild zeg maar, ze kon echt ineens in de staak gaan en op de plek hupsen en dreigen. En ze sloeg naar je been :')

Oh ja en ik ben flink afgevallen sinds die tijd


Xritt
Berichten: 614
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:50

Heel leuk dat je een update plaatst. Ik blijf het leuk vinden om je te volgen. Vooral de filmpjes laten echt een voorruit gang zien.
Jullie zijn een leuke match

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 00:11

Dank je :)

Gelukkig gaan we vooruit, moet wel opletten dat ik niet te snel wil. T is zo verleidelijk. Eerste deel galopperen en recht maken was een drama :') ik heb heel veel galopwissels gesprongen. Die doet ze heel makkelijk maar ja aan m’n binnenbeen was eigenlijk de bedoeling. Dus even hard gelachen en nadenken wat ik fout deed en weer door.

oji

Berichten: 4257
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:47

Ze is echt goed vooruitgegaan Marjan! Leuk om te zien dat verschil. En superknap dat je zo veel bent afgevallen...moet ik ook hoognodig maar het valt nog niet mee :o

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:11

Fijn hoor , een juf die je echt verder helpt.
Citaat:
Ik ben soms wat chaotisch en hoor de helft niet van wat ze zegt.

Lastig is dat , ik had dat ook regelmatig. -O-

Jullie gaan rustig aan vooruit.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:26

oji schreef:
Ze is echt goed vooruitgegaan Marjan! Leuk om te zien dat verschil. En superknap dat je zo veel bent afgevallen...moet ik ook hoognodig maar het valt nog niet mee :o


Ja echt leuk hoe jullie samen zo mooi vooruitgaan! En inderdaad ook heel knap dat je zo bent afgevallen, lekker bezig!

Veronica2
Berichten: 2668
Geregistreerd: 26-08-13

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:58

Jullie hebben echt goede stappen gemaakt. Afgaande op het eerste filmpje hoor je in de verte al een hele berg aan veroordelingen, diagnoses en zorgen aankomen, maar eigenlijk mankeert dit paard niet echt iets structureels toch? Nu dat ze een goede smid heeft, een zadel dat past en een ruiter die met haar meedenkt blijkt het een heel ander paard te zijn. Goed doorheen gekeken dus eigenlijk. Wat een vondst (voor beiden)!

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:09

oji schreef:
Ze is echt goed vooruitgegaan Marjan! Leuk om te zien dat verschil. En superknap dat je zo veel bent afgevallen...moet ik ook hoognodig maar het valt nog niet mee :o

Dan weet je nu waar je de trucs moet halen :D

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 19:14

Dank jullie!

Haha afvallen :') men pleurt van een paard, breekt heiligbeen en kan een tijdje niet bewegen en komt 10 kilo aan.. men koopt een paard en gaat weer 4 a 5 keer per week rijden.. vroeg me laatst al af waar m’n tieten waren _O- (vriendlief keek heel beteuterd) maar zit wel veel beter in m’n vel en draag weer rokjes en ander hip spul =:)