[VOLG] Ik zocht een paard..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:06

Hoe is het met Kaatje? En met jou natuurlijk?

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 15:22

Met mij goed en druk.

Kaatje ging heel goed maar kreeg eerst problemen met dr voeten (wand scheurde in en brokkelde af) daarna was ze bijna bevangen. Kon haar daarna weer fijn oppakken tot ze op stal ineens het eea veranderden in het ruwvoer en ze ineens weer in de staak ging en heel erg gespannen raakte.

Dus alles weer onder de loep, m’n zadel past in elk geval ook niet meer :+ ze is gemasseerd en daarna gelukkig wel weer chill en heb dr even kort gereden met zadel van stalgenoot en ze liep weer fijn. Dus nu even wachten op de zadelmaker.

Helaas is het ruwvoer nu zo rijk dat ze eigenlijk niet zoveel mag omdat ze dan gelijk weer met een harde hals en zere voeten staat. Dus het is echt een balans vinden (met de beperkingen op stal) tussen genoeg eten en niet opnieuw een maagzweer krijgen. Ze krijgt nu namelijk maar 1 keer per dag hooi en overdag met graasmasker op de wei. Verder merk ik het gelijk als er wisselingen zijn met paarden op stal of als er een keer wat mis gaat met binnen zetten bijvoorbeeld. Dan is het 1 bonk spanning..

Maar :D :D we hebben een huis gekocht met grond en kaatje komt vanaf januari aan huis te staan en dan kan ik gewoon zelf zorgen dat ze verdeeld over de dag voer krijgt. En dan krijgt ze 1 vast maatje en zal het voor haar heel veel stress schelen (en voor mij ook) hoop dat dat ervoor zorgt dat dat fijne gevoel van afgelopen jaar weer terug keert.

Verder ziet ze er prima uit :)

Afbeelding

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 08:08

Wel vervelend dat ze verschillend reageert op verschillende situaties. Goed dat ze straks dan aan huis komt te staan. Rust en regelmaat. Ze ziet er inderdaad goed uit.