[VOLG] Ik zocht een paard..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:48

Hopelijk gaat alles goedkomen met je merrie en kun je nog jarenlang plezier met haar beleven ! :j

Ik vind het echt moeilijk te begrijpen dat de vorige eigenaar het zover heeft laten komen met haar..?! -O-

Jill Bomers zit nog geen 10 km hier vandaan. :)

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:09

Zoals ik het kan zien zit de Bucas deken prima. :j

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 19:06

Weer een kleine update :)

Dekens ga ik morgen maar ff voor naar mhs die zit hier vlakbij en hopen dat die een idee hebben wat nu gaat passen.

Mevrouw lijkt lekkerder in d’r lijf te zitten (en ze wordt spekkie maar appels komen er goed op)

Vandaag
Afbeelding
Net op stal
Afbeelding

Stukje longe nadat ze met de staart erop showtje had gedaan om een ontsnapt veulen. Wil altijd met ontspanning afsluiten. Vind het zelf wat lastig in te schatten of ze verbeterd omdat ik niks kan voelen. Vind d’r erg wisselend ogen. Nog iets meer dan een week en dan ga ik er weer op.


ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:03

Die twee foto's geven vooral de indruk dat ze relaxter is.
Tijd is daar een factor in, maar de energie die je erin gestopt hebt, zie je wel teug, naar mijn idee.

karijn

Berichten: 5406
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:58

Ze oogt in ieder geval heel ontspannen en op haar gemak maar je kan inderdaad niet voelen hoe ze verder van binnen is. Met rijden zal je het gaan merken.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:30

Leuk dier!! Succes!
Herkenbaar met die dekens. Mijn Rubiquil heeft ook zo'n lekkere brede borst, haha.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:59

Ik vind het Bucas deken eigenlijk ook niet heel raar liggen. Mijn paard met borst had het deken bijna in haar luchtpijp zitten en op de schoft zat hij strak en eromheen los.
Amigo dekens vallen altijd groot, moet ik standaard ook een maatje kleiner nemen dan in andere merken. Uiteindelijk is Amigo bij ons altijd beter bevallen qua pasvorm.

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 14:41

Heb maar een Rambo besteld :') was er klaar mee na weer een ochtend passen..

En ze is idd heel veel rustiger in haar lijf en losser. Dus mooi uitgangspunt nu om verder te klooien

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 16:38

Kiara is kennelijk erg breed :+

Kreeg em amper dicht.. morgen komt een xl versie van amigo die 10cm breder moet zijn op de borst
Afbeelding

Gister en eergister heeft ze vrij gehad. Gister wel voor het eerst in de molen geweest. Zoals gewoonlijk vond mevrouw ook dit wel prima :+


Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:47

Ik was het topic even kwijt. Rijfilmpjes gezien en ik vind het ontzettend meevallen.
Ik had echt erger verwacht toen ik die hoeven zag.
Onbegrijpelijk dat mensen zo'n paard dan zo verwaarlozen.
Super dat ze bij jou terecht is gekomen. Ik verwacht ook echt wel dat het goed komt.

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 10:07

Thanks!

Woensdag komt de zadelpasser en ben benieuwd hoe ze dan is :)

Morgen wordt ze nog even last minute losgemaakt, eergister liep ze fijn aan de longe maar vond haar rechtsom soms tegen onregelmatig aan. Kwam duidelijk vanuit wat hoger en loste ook op na een paar minuten. Gister toen ik haar nog even buiten ging zetten (ze had een vrije dag) zag ik toch ineens de deuk in haar rug weer en ook weer heel strak op de spieren. Valt me sowieso op dat ze wat wisselend is vooral als ze even vrij gehad heeft. Net of ze snel verzuurd. Mocht iemand nog tips daarvoor hebben?

Ze krijgt nu elke dag 1 maatbekertje metazoa en magnesiumcitraat. Verder 2 keer daags een kwart masters sportbrok. Kan dat laatste eventueel vervangen door fibra (meusli)

Verder verdenk ik haar op een maagzweer en ben nu even aan het kijken of ze reageert op het geven van rennie's en ze lijkt met aansingelen al minder op te blazen en is minder boos. Kreeg als tip mastic horse, iemand daar positieve ervaring mee bij een maagzweer?

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:36

Paard heeft het wel getroffen met zulke goede zorgen bij jou Marjan!

Je zou voor het snelle verzuren eens een bloedje kunnen laten trekken of ze een Vitamine E tekort heeft. Vitamine E + Selenium willen wel helpen tegen strakke spieren en verzuring maar ik weet niet of je dat zomaar mag geven zonder dat vastgesteld is dat er een tekort is.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:48

Wat eventuele maagproblemen betreft zou ik toch even bellen met de dierenarts (telefonisch spreekuur) om te vragen of een maagzweer ook vanzelf over kan gaan. Er staat me iets bij dat een maagzweer niet vanzelf volledig en duurzaam geneest, maar helemaal zeker weet ik dat niet. Maar omdat onderzoek duur en ingrijpend is en de medicatie ook, snap ik wel dat je eerst wil proberen om te kijken of verzachtende middelen verschil maken. In veel van deze middelen zit calcium omdat daarvan bekend is dat het helpt de maag de verzachten.

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 12:37

Vit E en selenium kan je zo kopen, dacht alleen dat selenium kwaad kan bij teveel maar vit E niet? Zal eens kijken hoe dat zit. In de metazoa zit ook extra vit E dus had daar niet zo snel aan gedacht.

Voor maagzweer via PB ook fijne tips gekregen! Ga daar eerst maar even mee aan de gang.

karijn

Berichten: 5406
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:32

Vergeet ook niet dat je haar al een paar weken heel anders traint dan ze gewend is geweest. Een dagje rust kan juist de dag zijn dat ze wat spierpijn heeft en daardoor weer anders beweegt. Die verzuring snel willen opheffen of voorkomen met ander voer of supplementen, kan ook het natuurlijk herstelproces in de weg zitten. Maar je weet goed wat en hoeveel.
Wat betreft het voer en de supplementen, daar heb ik geen ervaring mee maar vaak wisselen van soort voeding kan reacties geven in maag en darmen.
Houd het voorlopig bij 1 soort voer en qeef haar de tijd hiervoor.

mavantos

Berichten: 3595
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:39

MarjanB schreef:
Vit E en selenium kan je zo kopen, dacht alleen dat selenium kwaad kan bij teveel maar vit E niet? Zal eens kijken hoe dat zit. In de metazoa zit ook extra vit E dus had daar niet zo snel aan gedacht.

Voor maagzweer via PB ook fijne tips gekregen! Ga daar eerst maar even mee aan de gang.


Ik weet niet wat voor een singel je hebt, maar soms kan een singel met elastiek aan beide kanten ook helpen. Sommige paarden vinden dat fijner en spannen dan minder. Verder kan je via Abler.com een omeprazol bestellen, kan weinig kwaad mochten er toch geen maagzweren aanwezig zijn. Wel goed afbouwen na afloop en minimaal 28 dagen geven. Informatie en hoeveelheden kan je allemaal vinden op de website.

Bij mijn paard die gevoelig was op de spieren hielp het onwijs door na inspanning met liniment af te sponzen. Daarnaast gaf ik de Muscle Build bij van HorseAdds, dit hielp ook erg goed.

Succes!

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 18:35

Dank jullie!

Heb havens gastro+ gehaald. Ze krijgt nu dat ipv gewoon brok. Schijnt heel goed te werken bij gevoellig op de maag. Dat wacht ik eerst even af en houd de rest onveranderd. Ze krijgt daarnaast onbeperkt hooi op stal en op de wei staat ze lekker gras te eten.

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 11:52

Kiara is losgemaakt het viel hem mee en ze zat vooral vast linksvoor ter hoogte van de trapezius wat dus verklaarde waarom ik d’r zo strak vond op de spier bij haar schouder. Dus we kunnen vol goede moed verder.

Wat wel erg interessant is, is dat ze een paar jaar geleden een hele erge oogontsteking heeft gehad. Bovenste laag van het oog liet los en was rimpelig. Nu had de kraker het over nekworm. Ik heb er nog nooit van gehoord maar ben maar eens de dierenarts die dit toen behandeld heeft gaan bellen. Ben wel eens benieuwd. Dit aangezien ze nog steeds regelmatig erge traanogen heeft. Hoop dat die dierenarts me terugbelt en met me mee wil denken om behandeling te starten. (Ivermectine)

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 11:15

Afbeelding
:D voor t eerst er weer op gezeten. Helaas was het zadel het voor mij net niet.. (bates) moet net wat meer steun hebben anders lig ik er zo naast als ze een keer opzij springt. Hoop dat andere zadelpasser snel kan.

Ze was heel terughoudend in het begin maar uiteindelijk liet ze wel los en kon ze wat ontspannen. Zit nog wel wat werk in.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:21

Super! Jammer van het zadel, nog even geduld dus.

Echt een leuke combinatie zo om te zien! En wat een leuk paard!

Succes met de zoektocht naar een ander zadel

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 18:46

Danser dank je!

Kleine update :)

Woe komt zadelpasser 2 met meer merken.

Gister naaide mevrouw er weer tussenuit met als resultaat twee achtervoeten met scheuren..

Afbeelding
Maar ff nijptang van staleigenaar geleend en nu houd t vast tot t bekappen :')
Afbeelding

Maar goed dat er vandoor gaan met schrikken is niet handig. Dus ik tristan Tucker filmpjes gekeken en naar stal.

Mevrouw haar reactie :+


Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:04

Leuke merrie heb je gekocht, hopelijk krijg je haar weer helemaal goed!

Ervandoor gaan is niet zo fijn, weet je ook waar ze van schrok?

Ik hoef bij m'n Fries niet het plastic zakje over het hele lijf te halen :+ krijg ik een hele andere reactie..

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 19:09

gett schreef:
Leuke merrie heb je gekocht, hopelijk krijg je haar weer helemaal goed!

Ervandoor gaan is niet zo fijn, weet je ook waar ze van schrok?

Ik hoef bij m'n Fries niet het plastic zakje over het hele lijf te halen :+ krijg ik een hele andere reactie..


Thanks!

Ze schrok van de hond die aan kwam rennen. Nu mag ze best schrikken maar in volle paniek wegrennen is weer wat anders.

Haha voor je Fries dan ook maar ff filmpjes van tristan Tucker kijken :')

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 20:26

Weet niet of mensen nog volgen?

We hebben een zadel *\o/* t is een kent and masters s line geworden. Gister met passen was ze heel erg terughoudend en slaan naar het been. Rechtsom kon ik d’r niet in galop krijgen omdat ze bleef protesteren. Vandaag 1 keer naar been geslagen en veel voorwaartser in d’r hoofd. Probeer d’r verder niet teveel aan te komen eerst vertrouwen krijgen dat ze kan lopen en ontspannen.

Enige nadeel is dat ik nu eigenlijk in de lappenmand zit en vrij veel pijn heb met het rijden. Dit is ook goed te zien in m’n zit helaas. Morgen moet ik naar een oefentherapeut, hoop dat die me weer pijnvrij en recht krijgt. Anders moet ik een spuit in m’n kont _O-

Heb nu nog maar 1 filmpje omdat vriendlief op 4K gefilmd heeft en ik dat moet omzetten ofzo. T wil in elk geval niet zo vlug.


karijn

Berichten: 5406
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:38

Ziet er helemaal niet beroerd uit, hoor.