Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:16

Laten we het maar eens afwachten. Ook de verkoop partij kent de prijs en laat haar komen, ondanks het verschil. Dus wie weet heeft TS er juist heel goed aan gedaan.
Voor mij zou een goede klik heel belangrijk zijn als verkoper en zou ik echt wel voor willen zakken.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 22:20

Ik wacht nu inderdaad (on)geduldig af

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:23

Maddoxx schreef:
Ik wacht nu inderdaad (on)geduldig af
:(:)

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 00:58

Ik raad ook aan om gewoon de volgende keer (als die komt natuurlijk) iemand anders mee te nemen. Hopelijj past die binnen je budget, voor mij als eigenaar zou de klik voor mij ook belangrijker zijn. Veel geluk!

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 10:54

Nog niks... -O- Hoe ongeduldig kan een mens zijn :')

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:58

Maar misschien wacht zij op jou? Im zou er zelf over beginnen.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 10:59

Ik heb haar gisteravond een berichtje gestuurd met de vraag welke prijs zij in gedachten hebben, maar daar is dus nog geen reactie op.

Joltsje

Berichten: 9033
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:00

anders bellen :)

aan de andere kant. ze waren aan het denken hem te verkopen en hebben hem nog niet te koop staan. misschien moeten ze zelf ook nog nadenken wat ze er eigenlijk voor willen hebben.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 11:02

Ik wil niet al te veel pushen, en wacht gewoon even af. Ze moeten me sowieso nog laten weten of ik zondag nog eens kan komen.

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:04

Maddoxx schreef:
Ik wil niet al te veel pushen, en wacht gewoon even af. Ze moeten me sowieso nog laten weten of ik zondag nog eens kan komen.

Verstandig. Ik zou er ook niet haastig achteraan gaan zitten want dan kan je inderdaad opdringerig over komen. Kan best zijn dat ze nu gewoon aan het overleggen zijn, omdat ze het nog niet goed weten wat ze willen vragen.

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:11

En misschien gaat het voor hen wat snel. Geef het proces van loslaten wat tijd want als ik het zo lees, is het wel een groot iets voor ze. En dat vind ik mooi als dat zo is.

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:15

Dat kan je inderdaad enkel positief bekijken, mensen willen het beste voor hun paard. En dat kan ook best positief voor jou zijn, want als ze het beste willen, en jij bent dat, is de thuis belangrijker dan de prijs.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 21:59

Nog steeds niks... Ik weet ook nog steeds niet of ik zondag kan gaan kijken, dat zou ik ook graag weten... En of dat nut heeft, m.a.w. of hij in mijn budget ligt.

Kabayo

Berichten: 14037
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:07

Waarom bel je dan niet?

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 22:24

Ik heb al gesmst, wil niet nog meer pushen... Er zal wel een reden zijn dat ze niet reageren.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:27

Maddoxx schreef:
Ik heb al gesmst, wil niet nog meer pushen... Er zal wel een reden zijn dat ze niet reageren.


Snap het wel hoor, maar vind het erg rot voor je! ik duim voor je dat het door gaat! Gun je een leuke IJslander! :)

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 22:31

De moeder zei wel "rij toch nog een stukje, het is mooi je weer op je paard te zien" toen ze hem even voorreed. Kan me voorstellen dat ze misschien toch aan de verkoop zijn gaan twijfelen. Maarja, dan zou ik dat zelfs nog liever horen dan niks. Van de andere kant, het is pas een dag radiostilte.

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:35

Kan best zijn dat ze een beetje geschrokken zijn dat er "ineens" een potentiële koper op de stoep staat terwijl het paard "net" of "nog net niet" in de stille verkoop is en ze aan het idee moeten wennen. Dat kan 2 kanten op gaan.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:36

Maddoxx schreef:
De moeder zei wel "rij toch nog een stukje, het is mooi je weer op je paard te zien" toen ze hem even voorreed. Kan me voorstellen dat ze misschien toch aan de verkoop zijn gaan twijfelen. Maarja, dan zou ik dat zelfs nog liever horen dan niks. Van de andere kant, het is pas een dag radiostilte.


Ja het kan twee kanten op denk ik of ze twijfelen inderdaad maar durven dat niet zo goed aan te geven of er speelt iets anders.

Volgens mij zag ik je advertentie op de facebook pagina IJslandse paarden daar werden ook al wel wat leuke paarden aangeboden toch? :) en anders eens bij het fjordenpaard kijken die hebben vaak erg leuke IJslander kruisingen.

Maar ik hoop voor je natuurlijk dat deze door gaat!

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 22:42

Bommeltje_ schreef:
Maddoxx schreef:
De moeder zei wel "rij toch nog een stukje, het is mooi je weer op je paard te zien" toen ze hem even voorreed. Kan me voorstellen dat ze misschien toch aan de verkoop zijn gaan twijfelen. Maarja, dan zou ik dat zelfs nog liever horen dan niks. Van de andere kant, het is pas een dag radiostilte.


Ja het kan twee kanten op denk ik of ze twijfelen inderdaad maar durven dat niet zo goed aan te geven of er speelt iets anders.

Volgens mij zag ik je advertentie op de facebook pagina IJslandse paarden daar werden ook al wel wat leuke paarden aangeboden toch? :) en anders eens bij het fjordenpaard kijken die hebben vaak erg leuke IJslander kruisingen.

Maar ik hoop voor je natuurlijk dat deze door gaat!


Klopt dat was ik. Er werden leuke aangeboden, maar die waren of 20+, of nog niet getraind, of ontzettend ver weg.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:49

Lastig joh :( 20+ is voor IJslanders niet mega oud, maar snap je wel je wilt nog extra lang van je dier genieten :)

Ik zal mijn ogen en oren voor je openhouden mocht deze niets worden.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 23:28

Er staat nu een leuke zwarte IJslander te koop op de Facebook pagina :)

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 00:40

Ik zag onlangs een tinkertje staan, die echt helemaal binnen jou beschrijving paste op Facebook en moest ook aan jou denken maar kon je natuurlijk niet taggen. Misschien vind ik het nog terug en kan ik je een linkje sturen.

Over de IJslander, heel jammer dat het radiostilte is. Als ik het goed begrijp is hij van een relatief jong meisje en zijn het de ouders die de beslissing genomen hebben om het paard te verkopen? Dat is vaak ook als ouder een lastige, heb een vriendin die twee IJslanders aan huis hadden staan, maar ze reed er ook nog maar amper op dus kwam ik de paarden rijden. Het heeft ruim nog 4/5 jaar geduurd tot ze de paarden eindelijk verkocht hadden, omdat ik niet echt aangesproken was tot het ras en mijn ambities ook elders lagen en bij een eigen paard. Ik vond het ook leuk, maar het was sowieso beter dat die paarden gewoon verkocht werden. Maar elke keer dat ze op het punt stonden om te verkopen, begon zij terug wat meer te rijden. Met als resultaat dat de ouders het niet over het hart kregen. Om maar aan te tonen, dat het soms niet echt eerlijk is, zeker niet als het paardje bij jou een veel betere thuis kan hebben. Ik zou voorstellen, als het morgen tegen de middag nog steeds radiostilte is zou ik eens bellen. Vraag tijdens je telefoongesprek of je zondag nog mag langs komen, en indien ze toestemmen, je dan zondag gewoon over de prijs begint en zegt dat je echt heel geïnteresseerd bent en hem wil laten keuren.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 07:43

Zo jong is ze niet. Ze studeert op dit moment ook, maar ver weg. Ik gok haar dus op zo'n 20-23 jaar net zoals ik.

Maar dat zou goed kunnen, ach we zullen zien...

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 07:55

Die mensen kunnen hun dier maar 1x verkopen, voor hun is het waarschijnlijk heel erg belangrijk de juiste keuze te maken. Geef het even de tijd, de bal ligt nu bij hun om te reageren. Je hebt maar zo kans dat als je blijft aandringen dat een misschien een nee wordt.