[VOLG] Onze weg naar de Nederlandse Kampioenschappen 2019

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Onze weg naar de Nederlandse Kampioenschappen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:08

Hier in afwachting van keuring van nieuwe, eerste, quarter.
Ik blijf jouw zo'n mooie combi vinden met je paarden. <3
Hoop dat ik ooit zo relaxt met haar rondtour als dat jij met jouw merries doet!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 21:10

Vandaag beide dames getraind :D

Grace keek me aan of ze wilde zeggen, hé baas, mag ik t land niet gelijk op? :Y) Zodra ik dr verder opzadelde was ze zo vrolijk dat ze niet kon wachten met naar de bak lopen dus zat wel snor xD

Ze deed echt alles direct super wanneer ik het vroeg, knappe pony <3


Afbeelding


Daarna was Joy aan de beurt, die vond het nodig om linksom in galop nog een beetje jolig te doen en een soort van hert na te doen door met 2 achterbenen tegelijk af te zetten, t was errug lachwekkend om te voelen. Toen de vrolijkheid over was, hard aan het werk gezet, ging ontzettend goed :D *\o/*


Afbeelding

Klein stukje film zie je hier:
https://www.instagram.com/p/BxxFiFroqNC/

Daarna thuis nog met de hond een eind gelopen, nu de was aan het draaien en zo maar eens lekker slapen haha, helemaal moe nu :')

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 21:11

Wildgirl schreef:
Hier in afwachting van keuring van nieuwe, eerste, quarter.
Ik blijf jouw zo'n mooie combi vinden met je paarden. <3
Hoop dat ik ooit zo relaxt met haar rondtour als dat jij met jouw merries doet!

Ohh wat spannendd!! :D Wanneer weet je meer?

Wat onwijs leuk en lief om te lezen! Dankjewel <3

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:15

Maandag komt ze op de foto dus nog even een paar nachtjes spannend!
Wat een mooie lichte en ruime poetsplaats hebben jullie!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Onze weg naar de Nederlandse Kampioenschappen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 21:21

Ohh aftellen :D

Dankje! Is inderdaad heerlijk, is waar Grace staat (Grace staat bij mij en Joy bij mn moeder in de buurt), die heeft ook een heerlijk buitenluik waar ze maar al te graag overheen hangt :D
Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 16:24

Grace vanmorgen heerlijk gereden, half uurtje in de buitenbak en ze pakte alles zo goed op dat ik daarna nog even 10 minuutjes over de baan heb gereden en daarna lekker uit ben gaan stappen. :) Daarna lekker op het land, reed net langs, ze stond nog helemaal achteraan. :D

Daarna naar Joy, die had spanning vandaag, begon in de buitenbak maar er gebeurde zoveel om d'r hoofd heen (jonge paarden, trailerladen met probleempaarden en een shetlander in de rondte laten rennen in de cirkel naast de buitenbak) dat ze daar echt even moeite mee had. Daarna naar de binnenbak, was lastig om de spanning af te laten vloeien maar uiteindelijk lukte dat toch. :) Rustig afgesloten met een rondje ontspannen galop beide kanten op en daarna lekker uit gaan stappen. :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 17:36

Grace ging vandaag ontzettend goed! Gisteren ook al super, had in een volte 2 stap balken, 2 draf balken en 1 galopbalk neergelegd en op A-C 3 pionnen vrij dicht bij elkaar.

T leuke is dat ik altijd alleen rij als ik balken neer leg (t lijkt wel of iedereen dan weg blijft of in de andere bak gaat rijden hehe), zo had ik gisterochtend ook op de laatste 10 min na de hele bak voor mezelf :Y)

filmpje



Afbeelding


En vandaag, tja ze begon weer zoals we gisteren waren geëindigd <3

filmpje


Dus wat doe je dan? Juist 'm, je hoofdstel af! En gewoon met camera in 1 hand een changementje maken *\o/*

filmpje



Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xxwienekexx op 30-05-19 17:40, in het totaal 2 keer bewerkt

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 17:39

En daarna even naar Joy geweest, die mocht er sinds lange tijd ook eens aan geloven :D In hand trail *\o/*


Dubbele balk eerst heel breed neer gelegd, daarna steeds smaller, dit vind ze nog wel eens spannend, dus rustig aan doen :D

Afbeelding

En waar ze voorheen alles aanraakte, wordt dat nu steeds beter en beter :D


Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 18:08

En even een filmpje van Joy, voor Joy nog een hele moeilijke oefening, daarom stap ik er voor d'r uit, klein draaien en dan benen optillen. Ze deed t wel erg goed :D


Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Onze weg naar de Nederlandse Kampioenschappen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:36

Kijk ze gaan, die dames. Goed bezig!

Wij gaan zondag a.s. op stal een beetje apekooien: een mix van een schrikparcoursje en wat TREC-achtige dingen. Ik ben benieuwd wat mijn arabierig typje daarvan gaat vinden. Mijn mafje had het helemaal top gevonden. Met arabierig typje ga ik aan de hand beginnen. Da's waarschijnlijk al spannend genoeg.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Onze weg naar de Nederlandse Kampioenschappen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 16:50

Dankjee :D

Ohh wat leuk! Hoe is het gegaan? :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 16:51

Joy weer hard getraind vandaag en moeders heeft met m'n camera wat fototjes gemaakt :D


Afbeelding

En even de manen nagemeten, die zitten nu tussen de 1.23m en 1.25m in *\o/*


Afbeelding


Afbeelding

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:55

Hé wat leuk! Heel erg veel succes!
Wij sponsoren vanuit mijn werk het een en ander daar! :))

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 17:41

Kaitlyn schreef:
Hé wat leuk! Heel erg veel succes!
Wij sponsoren vanuit mijn werk het een en ander daar! :))

Dankjewel!! :D

Wat leuk! Wat hebben jullie zoal gesponsord? :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 17:43

Grace vandaag ook heerlijk getraind :D


Afbeelding


Afbeelding


En daarna lekker uitrazen op de baan :D Ik heb de 2 lijntjes even weggewerkt *\o/*


Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Onze weg naar de Nederlandse Kampioenschappen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:03

De dames doen het goed, aan de trainingsfoto's te zien. En lekker even uitrazen inderdaad.

Het apekooien op stal vorige week was leuk. Ik ben met arabierig typje rustig begonnen met dingen die ze kent: balkjes op de grond. Daarna hebben we bewegende onderdelen meegenomen: bal, paraplu en het meest enge, de ijsbeer. Dat was een knuffel die voor de pick up put down gebruikt moest worden. De ijsbeer is echter de favoriete knuffel van een hond dus die rook naar hond. Dat was wel een beetje gek. De meeste paarden hadden zo hun twijfels bij dat ding.

Arabierig typje heeft het heel goed gedaan. Als het echt eng wordt probeert ze in mijn broekzak te kruipen maar dat past zo belabberd ...

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG] Onze weg naar de Nederlandse Kampioenschappen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:38

Hé wat leuk! Een volgtopic richting het WRAN NK.
Ik zit zelf ook te dubben of ik mijn paard niet zal inschrijven.
Ik ga uit ieder geval zeker even kijken want het is bijna om de hoek voor mij :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 14:42

Maflinger_S schreef:
De dames doen het goed, aan de trainingsfoto's te zien. En lekker even uitrazen inderdaad.

Het apekooien op stal vorige week was leuk. Ik ben met arabierig typje rustig begonnen met dingen die ze kent: balkjes op de grond. Daarna hebben we bewegende onderdelen meegenomen: bal, paraplu en het meest enge, de ijsbeer. Dat was een knuffel die voor de pick up put down gebruikt moest worden. De ijsbeer is echter de favoriete knuffel van een hond dus die rook naar hond. Dat was wel een beetje gek. De meeste paarden hadden zo hun twijfels bij dat ding.

Arabierig typje heeft het heel goed gedaan. Als het echt eng wordt probeert ze in mijn broekzak te kruipen maar dat past zo belabberd ...


Jaa ze doen het geweldig, echt tof om te voelen :D

Ohh super zeg! Nou dan vertrouwen ze je toch wel heel erg als ze zo in je kruipen <3


Noisy schreef:
Hé wat leuk! Een volgtopic richting het WRAN NK.
Ik zit zelf ook te dubben of ik mijn paard niet zal inschrijven.
Ik ga uit ieder geval zeker even kijken want het is bijna om de hoek voor mij :D

Ohh lekker doen :D Heb je al eerder WRAN gestart, wat moet je starten voor level? :D *\o/*

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 14:43

En weer een gave sneak preview *\o/* *\o/* <3 <3 <3 <3 <3
Zou zoo tof zijn alstie voor het NK af is *\o/*


Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Onze weg naar de Nederlandse Kampioenschappen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:44

Er blingt iets langs ... O, wacht, dat moet dan Wieneke geweest zijn. :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 14:47

Haha jaa ik moest nog iets hebben wat bij Joy en Grace goed paste, dus nu is er eentje ontworpen en die wordt op mijn maat gemaakt. Kortom een custom made one of a kind :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 14:47


Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:04

xxwienekexx schreef:
Noisy schreef:
Hé wat leuk! Een volgtopic richting het WRAN NK.
Ik zit zelf ook te dubben of ik mijn paard niet zal inschrijven.
Ik ga uit ieder geval zeker even kijken want het is bijna om de hoek voor mij :D

Ohh lekker doen :D Heb je al eerder WRAN gestart, wat moet je starten voor level? :D *\o/*

Nee :+ maar het zal vast net zo zijn als bij andere wedstrijden. Ik zit nog te wachten tot de registratie van mijn paarden voltooid is, kan ze nog niet vinden in de lijst. Ik start L4 dus we zien elkaar dan vast en zeker dan. Ik heb heb een jonkie van 2 dus het is puur voor de ervaring. Mijn merrie loopt momenteel niet zuiver dus ik ben bang dat het met haar niet gaat.

*edit* Gave showblouse :wow:

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 13:32

Noisy schreef:
xxwienekexx schreef:
Ohh lekker doen :D Heb je al eerder WRAN gestart, wat moet je starten voor level? :D *\o/*

Nee :+ maar het zal vast net zo zijn als bij andere wedstrijden. Ik zit nog te wachten tot de registratie van mijn paarden voltooid is, kan ze nog niet vinden in de lijst. Ik start L4 dus we zien elkaar dan vast en zeker dan. Ik heb heb een jonkie van 2 dus het is puur voor de ervaring. Mijn merrie loopt momenteel niet zuiver dus ik ben bang dat het met haar niet gaat.

*edit* Gave showblouse :wow:


Jaa dat komt vast goed hoor :D Als t te lang duurt kan je het beste de WRAN of Stichting Western Rijden Nederland via Facebook een pb doen, daar reageren ze wat vlotter op als met mail heb ik altijd t idee. :)

Jaa leuk! Dan kom ik je vergezellen met Joy *\o/*

Dankjewel!!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 13:34

Vanmorgen wilde ik zoo graag even in de buitenbak, maar helaas is het hier vanaf kwart over 8 al aan het gieten en onweren.. dus dan maar de binnenbak. Ik hoop dat het straks nog even opknapt want dan kan ze nog even droog het land op, anders straks maar een uurtje met regendek :D

Afbeelding

Grace vond t allemaal wel even leuk en deed ala 'strike a pose' toen ik m'n camera pakte :Y)