[Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 19:30

Vandaag weer zo'n fantastische training gehad <3
Geen filmpjes of foto's helaas, maar dik zitten genieten!

11 augustus gaan we nog een keer, en omdat ze het zo makkelijk doet en volhoud rijden we 2 proeven.
Voor mij pittig, ik wil ze allebei uit m'n hoofd rijden dus moet nog even leren :=

En liefde is...
Samen op de telefoon kijken :+:
Het is toch zo'n gezellig dier!
Afbeelding

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:46

<3 Wat is het toch een leuk dier. Twee proeven uit het hoofd leren? Ik zou al blij zijn als er eentje bij mij zou blijven hangen LOL.

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 17:41

De 2 proeven waren toch teveel voor Tani...
Het liep al een kwartier uit en ze deed zo d'r best in de eerste proef, dat de 2e proef een beetje rommelig werd met wat grove fouten in de galop.
Helaas nog geen winst, al vond ik en iedereen die de 1e proef gezien had het wel winstwaardig maar ja, het blijft daarin toch een stukje smaak van de jury ook.
De één is kritischer op de technische uitvoering, de ander hecht meer waarde aan de harmonie etc.

We hebben ook ivm het weer wat rustiger aan gedaan, en zijn nu weer richting wedstrijd aan het werken.

2 weken geleden heeft m'n dochter een heuse bosrit gemaakt (ik wandel wel mee)
Afbeelding

En vandaag kon m'n moeder eindelijk!
Zoals eerder wel verteld mankeert m'n moeder veel, en net toen haar heup eindelijk wilde meewerken kregen we een aanrijding met de auto en daarvan heeft ze flinke nekklachten overgehouden.
Inmiddels met veel fysio en de nodige pijnstillers is het acceptabel genoeg om op Tani te zitten, en wat ze al zo lang wilde, een bosritje, hebben we vandaag waargemaakt <3

Afbeelding

Afbeelding

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:35

Wat fijn dat jullie zo genieten met zijn allen van tani. Heerlijk. En ook goed om te horen dat het met je moeder ook wat beter gaat!

3heathcliff5
Berichten: 450
Geregistreerd: 25-06-18

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:08

Leuke foto’s van een genietende moeder op Tani in het bos. Misschien nog geen winstpunt in de Z dressuur gehaald, maar ik zie wel veel ‘winstpunten’ in het bos ;)

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 17:07

We genieten met volle teugen <3
Nog steeds verbazen we ons over hoe makkelijk ze alles doet, en hoe ongelooflijk betrouwbaar ze is.
Wat hebben we een hoop plezier van haar!
En idd @3heathcliff5, alleen maar winst met deze merrie <3
Hoe gaat het met jouw jonkie?

3heathcliff5
Berichten: 450
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 07:30

Ja, gaat heel goed. Heb hem dit voorjaar uit de opfok naar huis gehaald. Echt een vreselijk lief en mensgericht kereltje. Kan wel heel scherp als een hackney reageren, maar is dan verder weer niet ril. Qua karakter een hackney en qua exterieur wat meer body. In ieder geval zit die enorme will to please en veel go er duidelijk op. Plus hij is nog veel mooier aan het opdrogen dan ik gehoopt had. Alhoewel ik wat dat laatste betreft misschien wat bevooroordeeld ben :=

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 15:38

Happy! *\o/*

Tani heeft 2x een blessure aan het linkerachterbeen gehad, eerste keer aan de buitenkant en vorig jaar aan de binnenkant, het been was echt lelijk dik (foto rechts)
Nadat ze hersteld was, bleef ze wel regelmatig het linkerachterbeen wat buiten de massa zetten, beetje schuin naar voren.
Hier heb ik o.a met de trainingen veel aan gewerkt, ze moest weer vertrouwen krijgen dat ze op dat been ook weer gewicht kon en kan dragen.

En nu staat ze dus regelmatig vierkant én is de kogel weer zo goed als dun!(foto links)
Zo extreem nauw als op deze foto staat ze overigens niet altijd hoor, maar wel gewoon mooi naast elkaar.

Ik weet nog heel goed dat de dierenarts er een hard hoofd in had, en toch wel adviseerde om te opereren maar ja, haar leeftijd was best een dealbreaker... En terug op niveau komen kon ik eigenlijk wel uit m'n hoofd zetten.

Ons wonderpaard <3
Afbeelding

@3heathcliff5: gaaf! Altijd leuk als ze zo mooi naar je toe groeien,letterlijk en figuurlijk.
Hoe oud is ie nu?
Een fotootje in pb is welkom hoor O:)

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:53

Wat fijn. Zo'n familiepaard is goud waard. Overweeg je nog om de training voor een Z-proef weer op te pakken?

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 16:57

senna21 schreef:
Wat fijn. Zo'n familiepaard is goud waard. Overweeg je nog om de training voor een Z-proef weer op te pakken?


Elke dag dik genieten met dit paard <3
Ze heeft inmiddels 4 Z proeven gelopen, maar 2 proeven achter elkaar is net teveel dus dat doen we niet meer.
Helaas nog geen winstpunt, maar wel al er dicht tegenaan.
Ze is dus volledig terug op niveau gekomen en ik voel nog steeds geen grenzen qua vermogen en werkwilligheid *D

hagelslag
Berichten: 9032
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:31

Ik vind het echt zo'n geniale merrie.
En echt zo leuk dat ze ze veelzijdig id

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 22:44

Ik negeer de grote rode letters

Tani laat even zien dat ze met ruim 19jr nog altijd erg fris en fruitig is :D
Afbeelding

herr_balou
Berichten: 1454
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:15

Wat een leuke collage.

shaddy82

Berichten: 1850
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:20

Blij ei Tani :)

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 16:11

Afgelopen vrijdag had ze een ongelukje met haar hooinet |(
Die hing standaard aan 2 strotouwtjes vast maar Tani eet niet bepaald beschaafd uit het net, en aan 1 kant was het touwtje dus versleten geraakt _-:(
Ik werd gebeld dat ze met 1 ijzer vast stond, gelukkig is er gelijk gehandeld maar bij nader onderzoek bleek ze met beide ijzers vast te hebben gezeten en had ze 4 hele dikke benen en een dikke schouder...
Ze heeft dus echt flink getrokken en geworsteld :(:)
Maar Tani zou Tani niet zijn als ze niet heel snel zou herstellen, maandag was alles weer dun en koel, en gister was ze dus zo lekker vrolijk op de wei <3
Dat dier blijft me verbazen.
Vandaag heeft ze ook nieuwe ijzers gehad en morgen weer rustig aan het werk.

Ze heeft ook nog de bucas therapy limited edition gekregen, en ze vind het heerlijk <3
Afbeelding

herr_balou
Berichten: 1454
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:35

Is Tani haar grote liefde Blossom er nog? Die zie ik nooit op de foto's en ik zou het wel leuk vinden die 2 samen te zien.

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 09:03

Zeker weten! Maar die ziet er momenteel uit als een ontplofte beer _O-

Dit was gister, Tani een schoonheidsslaapje en Bloss staat erachter wat te snoepen
Afbeelding

En dit was 2 weken geleden, ondanks dat Tani mega fris is kan m'n dochter er op zonder zadel en Blossom als handpony mee <3
Afbeelding

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 19:47

Na het hooinet-ongelukje was het nog niet klaar {:)-:(
Tani is echt mega fris en afgelopen week ging ze tijdens het longeren onderuit...
M'n hart kan dit soort dingen slecht aan, maar godzijdank is Tani nogal een harde, en vooral gezonde tante en bleek ze er niks aan over te hebben gehouden.
Volgende week komt de osteopaat wel even langs, even een extra check.

Nu verder met de leuke dingen :D
Vandaag hadden we een schriktraining op stal, een super gezellige en leerzame dag!
Tani kent eigenlijk vrij weinig, zeker voor haar leeftijd, maar ze is zo'n dapper dier <3
En ze is snel te overtuigen, zeker met wat lekkers komt ze snel uit haar schulp.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dingen op/aan haar lijf blijft ze lastig vinden, het vliegengordijn bijvoorbeeld hebben we niet volledig dicht gedaan.
We kunnen het haar heus leren, maar het is voor ons geen meerwaarde en ik vind het ook een stukje respect naar haar toe om niet (meer) over haar grenzen heen te gaan.
Ze wordt aankomend jaar 20 en wat ze allemaal wél kan en accepteert is voor ons meer als voldoende.
Ze liep keurig overal langs en overheen <3
Voor ons was het vooral een leuke bezigheid vandaag, even iets anders dan normaal en ik geloof dat Tani dat ook wel kan waarderen.

Ook Tani d'r steun&toeverlaat Blossom mocht meedoen, die pony is werkelijk onverschrokken :j
En ze moest natuurlijk wel haar kunstjes laten zien, "voetje" is favoriet! <3

Afbeelding

Daarna mochten ze nog even op de wei, en toen we ze gingen halen kwam Tani al hinnikend, in volle galop naar voren <3 :+:
Echt, dan maar een pennymeisje maar mijn hart smelt daarvan!

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 20:08

Ik weet nu weer precies waarom ik echt geen hooinet in stal wil... Die van ons is in staat om zich erin op te hangen. Beterschap met Tani

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 17:10

Jep... Wij zijn ook niet heel enthousiast over hooinetten, maar omdat ze de neiging heeft nogal rond te worden en we haar niet nog minder willen voeren hing er een dubbel net in d'r stal.
Dit was helaas nalatigheid van mij, ik had de strotouwtjes niet tijdig gecontroleerd... Des te blijer en opgeluchter ben ik dat ze er niks aan over gehouden lijkt te hebben

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 22:21

Wij wensen alle volgers en meelezers een fantastisch 2024!
Dat het maar een jaar mag zijn met veel plezier, gelach, gezondheid en stabiliteit...

Wij gaan het jaar in ieder geval uit met een andere auto zodat we niet meer van anderen afhankelijk te hoeven zijn!
Super blij met alle lieve mensen om ons heen die ons het afgelopen geholpen&gesteund hebben, maar dit jaar wordt een jaar van vrijheid en onafhankelijkheid *\o/*
We zijn nog steeds onwijs dankbaar voor Tani in ons leven en 2024 wordt hopelijk een heerlijk jaar op gezond, geluk en sportief gebied <3


Afbeelding

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 17:50

Sneeuw foto's van ons goudlokje en d'r kleine vriendinnetje <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tani is echt knetterfris nu, maar met deze foto's maken was toch weer zo braaf *\o/*

Van de week ging het zo:
Afbeelding



en nu graag voorjaar! :D

3heathcliff5
Berichten: 450
Geregistreerd: 25-06-18

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:08

Haha, volgens mij denkt ze na over een springcarriere

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:15

Het is toch echt een lekker blij ei zo, heerlijk om te zien (als je er niet op zit).

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 00:09

Heerlijk hè <3
We genieten zo van haar!
Ze doet dit absoluut niet onder het zadel, als ze echt d'r ei kwijt moet gaat ze stilstaan en opbollen, dan weet ik genoeg en pak ik de longeerlijn even.
Ik ben door mijn vorige paard heel onzeker geworden, maar Tani is echt goud waard!
En als ze dan als 20 jarige nog zo rond springt in vrijheid, kunnen we daar alleen maar heel gelukkig van worden :+: